[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ADR document heen-terug


Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

ik rijd met een tankwagen UN1202 (4000 Li) met ADR document van mijn firma naar een centra om een remtest uit te laten voeren.

Moet ik nu een extra ADR document hebben om van dit centra terug naar de firma te rijden, of hoe wordt dit opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja.

Of je een nieuw document moet hebben weet ik niet, maar een ADR tank, ledig, ongereinigd, valt gewoon onder het ADR. Ik ga er van uit dat de tank leeg is. Is dat niet het geval zal je toch papieren van de lading bij je hebben?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

 

 

Ik neem aan dat je je ADR hebt toch ?

 

Dat vind ik nu echt een dooddoener  an formaat, sorry hoor.

 

Deze collega stelt hier een vraag waarop hij ondanks zijn adr diploma het antwoord niet op weet. Eigenlijk veroordeel je hem nu op het feit dat hij een vraag stelt. Als je het niet weet, kom dan niet met zo'n reactie. Dat weerhoud andere vragenstellers alleen maar om hier ook een vraag te stellen.

 

Wees nu even sportief en geef deze collega ook even bet correcte antwoord.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Was gewoon een vraag @Knoalster, ik heb in het verleden regelmatig met kleine ADR spulletjes ( bij JdR in de luchtvracht) rond gereden en had daar geen ADR certificaat voor en moest dit altijd geheim houden overal waar ik kwam, soms moest ik het zelfs in de cabine zetten. Vandaar mijn vraag. Ik kan het antwoord niet geven omdat ik geen ADR heb en als hij had geantwoord dat hij geen ADR had dan had ik hem hetzelfde antwoord gegeven hoe ik het vroeger deed.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei doemijnbest:

Was gewoon een vraag @Knoalster, ik heb in het verleden regelmatig met kleine ADR spulletjes ( bij JdR in de luchtvracht) rond gereden en had daar geen ADR certificaat voor en moest dit altijd geheim houden overal waar ik kwam, soms moest ik het zelfs in de cabine zetten. Vandaar mijn vraag. Ik kan het antwoord niet geven omdat ik geen ADR heb en als hij had geantwoord dat hij geen ADR had dan had ik hem hetzelfde antwoord gegeven hoe ik het vroeger deed.😏

 

uhh?? Kleine spulletjes? 4000 liter dieselolie? In de cabine? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RonnyA:

Hallo,

ik rijd met een tankwagen UN1202 (4000 Li) met ADR document van mijn firma naar een centra om een remtest uit te laten voeren.

Moet ik nu een extra ADR document hebben om van dit centra terug naar de firma te rijden, of hoe wordt dit opgelost?

Je moet een document hebben waaruit blijk wat je geladen hebt,dat kun je ook gebruik,en voor terug naar je firma te rijden:je vult dan zowel als afzender en geadresseerde je eigen bedrijf in

Je LOST immers geen product op dat testcentrum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Vledder:

Welk ADR-document bedoel je precies? De CMR?

Er zijn geen specifieke ADR documenten.

Iedere zending,ADR of niet,moet vergezeld gaan van een vervoers document :CMR,Vervoersadres, of ander document ( voor eigen vervoer is een pakbon voldoende)

En de ADR gegevens van de lading dienen op dit document vermeld te staan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dus het antwoord op de vraag is:

Ja, je dient "een document" te hebben voor zowel de heen als terug reis.

Mits, uiteraard, die tank geladen is met ADR, of ledig, maar ongereinigd!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei europeaan:

Je moet zowiezo de bebouwde kom vermijden,ook zijn bepaalde producten routeplichtig.

Je mag dus niet "zomaar "overal rijden

Lukt niet altijd. Wij rijden distributie met best wat particuliere klanten in de route met ook ADR in de auto.

Wat moet ik dan doen?

Geen ADR of geen adressen in de bebouwde kom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lukt niet altijd. Wij rijden distributie met best wat particuliere klanten in de route met ook ADR in de auto.
Wat moet ik dan doen?
Geen ADR of geen adressen in de bebouwde kom?
Dat valt weer onder stukgoed en zijn in die aard klein verpakking waar dan weer geen routeplicht op zit.

Bij een tankwagen die geladen en of ongereinigd is blijft de zelfde ban kracht.
Dus ja ...zowel heen als terug moet je de gevarenkaart en documenten bij je hebben tot hij gereinigd is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei ELZEN106:

Lukt niet altijd. Wij rijden distributie met best wat particuliere klanten in de route met ook ADR in de auto.

Wat moet ik dan doen?

Geen ADR of geen adressen in de bebouwde kom?

 

En als je onder de 1000 punten vrijstelling zit valt het sowieso niet onder het ADR. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar TS spreekt (of schrijft) over een tankwagen (of tank) met een inhoud van 4000l en noemt de kemmlercode 1202.

Dus dit is wel degelijk ADR/VLG en heeft niets van doen met die vrijstellingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei europeaan:

Er zijn geen specifieke ADR documenten.

Iedere zending,ADR of niet,moet vergezeld gaan van een vervoers document :CMR,Vervoersadres, of ander document ( voor eigen vervoer is een pakbon voldoende)

En de ADR gegevens van de lading dienen op dit document vermeld te staan 

 

Er zijn genoeg ADR documenten. TS zou eerst een duidelijk moeten zijn met wat hij nu precies bedoeld.  Sowieso zou ik als garage zijnde niet happig zijn op  beladen/leeg ongereinigde voertuigen met Klasse 3. (Al valt diesel alleen maar onder het ADR omdat het  een stof is die veel vervoerd wordt )

 

https://www.westerscheldetunnel.nl/nl/download/file:documenten-vervoer-gevaarlijke-stoffen.htm

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

het is toch ook zo dat als die 4 m3 meer is dan 20% van inhoud van de container is dat er helemaal niet mee mag worden gereden ? of het moet dan weer meer zijn dan 80% toch ?😶

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar ik zou graag antwoord krijgen van RonnyA.

Vlgns mij woont/werkt/rijdt RonnyA in België.

Indien het dus een belgisch, binnenlands ritje is zal de Nationale Belgische wetgeving gelden voor vervoer over de weg van gevaarlijke goederen.

Niet het ADR en zeker niet het VLG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

het is toch ook zo dat als die 4 m3 meer is dan 20% van inhoud van de container is dat er helemaal niet mee mag worden gereden ? of het moet dan weer meer zijn dan 80% toch ?😶

 

Als de tank groter is dan. 7.500 liter en er geen slingerschotten aanwezig zijn klopt dat. Maar jij denkt dus dat TS een (grote) tank heeft met nog 4m3 lading? Terwijl ik juist aan een bakwagentje met een tank van 4000 liter zat te denken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op ‎25‎-‎5‎-‎2019 om 19:46 zei Murphy:

Maar ik zou graag antwoord krijgen van RonnyA.

Vlgns mij woont/werkt/rijdt RonnyA in België.

Indien het dus een belgisch, binnenlands ritje is zal de Nationale Belgische wetgeving gelden voor vervoer over de weg van gevaarlijke goederen.

Niet het ADR en zeker niet het VLG.

Excuses voor de late reactie, was er even tussenuit.

Het is inderdaad een transport in België.

Voor alle duidelijkheid. Ik moet dus met een tankwagen, geladen met 4000Li dieselolie (UN1202 vervoerscategorie 3, dus zitten we boven de 1000 punten), van de firma naar een keuringscentra (voor een remtest, niet om te laden of lossen) en dan terug naar de firma.

Nu maak ik dus 2 ADR documenten, één van de firma naar het keuringscentrum en ééntje van het keuringscentrum terug naar de firma.

Ik vraag mij dus af of dit ook anders kan?

Europeaan heeft dit al als oplossing gegeven "Je moet een document hebben waaruit blijk wat je geladen hebt,dat kun je ook gebruik,en voor terug naar je firma te rijden:je vult dan zowel als afzender en geadresseerde je eigen bedrijf in

Je LOST immers geen product op dat testcentrum. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden