[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ADR document heen-terug


Recommended Posts

  • Administrators

Volgens mij zou het met 1 set volstaan. Je gaat immers niet lossen bij dat keuringsstation. Een vrachtbrief van laadadres naar losadres zou moeten volstaan, samen met de instructie kaart. Of je in Belgie mag rondrijden met ADR weet ik niet. Zou zo maar kunnen zijn dat je eerst dient te lossen en spoelen....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎24‎-‎5‎-‎2019 om 22:24 zei Murphy:

Dus het antwoord op de vraag is:

Ja, je dient "een document" te hebben voor zowel de heen als terug reis.

Mits, uiteraard, die tank geladen is met ADR, of ledig, maar ongereinigd!

 

Is niet zo moeilijk Je hebt gelost Pak een lege cmr Vermeld het product wat je gelost hebt In de taal van het land waar je bent Ik heb zo vrij veel Europa en daar buiten rond gereden

Nooit problemen gehad En als de tanks schoon gemaakt zijn Dan heb je een document bij jou dat je gereinigd bent

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

(..) Of je in Belgie mag rondrijden met ADR weet ik niet. Zou zo maar kunnen zijn dat je eerst dient te lossen en spoelen....

  

 

Zoals ik het verhaal samenvat dan dient er met de tankoplegger een remtest onder belasting (lading) gedaan te worden. Een lege en gereinigde tankoplegger is dus niet gewenst voor de test.

 

Wetgever zal wel 'eisen' dat er dan een non-ADR goedje in moet om aan hetzelfde ladinggewicht te komen, denk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎5‎-‎6‎-‎2019 om 18:50 zei Durashift:

 

Zoals ik het verhaal samenvat dan dient er met de tankoplegger een remtest onder belasting (lading) gedaan te worden. Een lege en gereinigde tankoplegger is dus niet gewenst voor de test.

 

Wetgever zal wel 'eisen' dat er dan een non-ADR goedje in moet om aan hetzelfde ladinggewicht te komen, denk?

Geen idee of er een non-ADR goedje in moet, daar vind ik niets over terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op 24-5-2019 om 10:37 zei Murphy:

Ja.

Of je een nieuw document moet hebben weet ik niet, maar een ADR tank, ledig, ongereinigd, valt gewoon onder het ADR. Ik ga er van uit dat de

Spoiler

tank leeg

is. Is dat niet het geval zal je toch papieren van de lading bij je hebben?

 

eh een lege tank en papieren van de lading, 

bewerkt door Schorpioen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-5-2019 om 19:46 zei Murphy:

Maar ik zou graag antwoord krijgen van RonnyA.

Vlgns mij woont/werkt/rijdt RonnyA in België.

Indien het dus een belgisch, binnenlands ritje is zal de Nationale Belgische wetgeving gelden voor vervoer over de weg van gevaarlijke goederen.

Niet het ADR en zeker niet het VLG.

In Belgie is de wetgeving omtrent het vervoer van gevaarlijke stoffen,evenals in Nederland,volledig ge implementeerd ( samengevoegd) in het ADR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
4 uur geleden zei Schorpioen:

eh een lege tank en papieren van de lading, 

je hebt toch altijd je groene en zwarte kopie van de CMR bij je als je ergens gelost hebt ?😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je hebt toch altijd je groene en zwarte kopie van de CMR bij je als je ergens gelost hebt ?
Tanks en trailers komen ook vaak leeg terug via spoor/ferry,en dan zitten er vaak geen lospapieren bij.
Meestal zelf cmr schrijven met gegevens van opdrachtgever.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee, dat weet ik, maar de discussie begon met de vraag of en welke documenten bij de wagen aanwezig zouden moeten zijn…..

 

En zolang een verpakking ongereinigt is van ADR zal je toch documenten bij je moeten hebben waarop alles staat wat het ADR voorschrijft...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De kaptein heeft een scheepsvaart ADR  en de treinmachinist het spoor ADR (weet zogauw ff de namen niet).

Borden en stickers zo volgens mijn opleiding ADR tank, niet voldoende zijn….

Want je valt gewoon onder de ADR wetgeving indien je ongereinigd van ADR rond huppelt.

(er zit immers nog "product" in de verpakking/tank).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

  en de treinmachinist het spoor ADR (weet zogauw ff de namen niet).

 

Een treinmachinist moet alleen zijn afgeremde gewicht weten,voor de rest hoeft hij niks te hebben.

Treinen die in transit door Zwitserland gaan hebben niet eens een douanedocument 9 T 2 ) aan boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden