Spring naar bijdragen
ELZEN106

80 rijden of toch harder?

Recommended Posts

5 uur geleden zei Marotrans:

Dat kan heel goed ja! 

Ik heb niets bekends gezien eigenlijk, was druk doende om met die dikke 81 km/u binnen de 4 1/2 rij-uren te blijven....

Alsnog maar :bey::bey: dan !

De meesten van jullie halen de 80 nog niet eens (volgens GPS)

Ik zat woensdag achter eentje die niet harder ging als 78. Snel hoeft voor mij niet, maar 78 is toch wel weinig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei ELZEN106:

De meesten van jullie halen de 80 nog niet eens (volgens GPS)

Ik zat woensdag achter eentje die niet harder ging als 78. Snel hoeft voor mij niet, maar 78 is toch wel weinig.

De meeste krijgen gewoon per uur betaald.... Mooie snelheid toch 78...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Marotrans:

(...) was druk doende om met die dikke 81 km/u binnen de 4 1/2 rij-uren te blijven....

Gewoon gas bijgeven en plat op 't stuur!! :D

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei andremast:

Tot het inhaalverbod voorbij is en dan .....emoji849.png

Ik kan 92 maar rijd nooit harder dan 80. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei shompie:

Ik kan 92 maar rijd nooit harder dan 80. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

En ik ga jou gewoon voorbij. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

• Like 4
  • Thanks 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Pierre:

En ik ga jou gewoon voorbij. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

Vroeger Pierre, deed ik dat ook. Altijd maar haast en stress en toen dacht ik nog dat ik een goede chauffeur was als ik sneller als een ander ging. Nu weet ik dat dat helemaal niet uitmaakt en ik als ik heerlijk relaxt 80 op.de cc rijd ik veel uitgeruste thuis kom. Maar ieder zijn ding...

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bepaal mijn eigen tempo en laat dat niet door een ander bepalen en heb weinig zin om steeds weer in een treintje achter elkaar aan te moeten sukkelen en kort op elkaar te kruipen waarbij de laatste nog amper 70 rijd omdat de voorste streep 80 hard genoeg vind. Dat heeft niks met stress en haast te maken, en al helemaal niet of je wel of niet een goede chauffeur zou zijn. Je hebt gelijk als je zegt dat het hier in Nederland weinig uitmaakt, zeker in de drukkere regio's. Maar ik maak dezelfde situaties mee op stukken waar geen hond op de weg zit, zowel in Nederland als in het buitenland waar 90 km soms gewoon de toegestane snelheid is. En dan gaat-ie er gewoon voorbij, inhaalverbod of niet.

Niet naar jou gericht nu maar in het algemeen; de veelgehoorde dooddoener 'ik word per uur betaald' vind ik zó achterhaald. Blijf dan wat langer aan de koffie zitten als het persé om die paar minuten extra gaat, die streep 80 of 90 maakt toch niks uit zegt men zelf altijd. Maar ga niet de boel lopen frustreren door streep 80 te rijden en een beetje stoïcijns voor je uit te staren met een sliert auto's achter je die je met allerlei gebaren duidelijk maken dat ze voorbij willen. Gewoon vlot rijden en de doorstroming een beetje bevorderen, dat is iets anders dan stressen, jakkeren en haasten. Diegene die voorbij wil even voorbij laten gaan door 3 tellen een tikje terug te gaan i.p.v. expres gas bij te geven, dat soort dingen.  
Het kan zo simpel zijn...

• Like 5
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor sommigen gaat het nooit hard genoeg. Rijd je 84 moeten ze er toch weer met 85 voorbij.....

triest volk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pierre:

Gewoon gas bijgeven en plat op 't stuur!! :D

ik heb net geprobeerd maar helaas moet ik u teleurstellen want dat helpt echt niet.😦

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei henri:

ik heb net geprobeerd maar helaas moet ik u teleurstellen want dat helpt echt niet.😦

En als je je spiegels inklapt, dan ook niet? LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, ik heb het zelf aangezwengeld, de aloude discussie was te verwachten en ik vind het allemaal wel gestippeld. De teller en cc geven 85 aan, m'n navigatie 81-82 en harder kan dat hok niet. Maar de linker baan is vrij en van mij krijgen inhalers een knippertje nadien en echte opduwers een tikje op de handrem.

Frappant is wel, bij Addink reed ik ook altijd 82-83 en dan hoor je niemand.... Sterker: nu met een huurtrailer of één met totaalreclame achterop ook niet! Vreemd... heel vreemd.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pierre, mijn opdrachtgever is vrij makkelijk. Ik denk als ik de hele dag rücksichtslos 90 rijd en de ene bekeuring na de ander krijg dat hij het niet eens meld bij mij en ze zo betaald. 

Ik rij niet heel veel kilomers meer nee, maar ik doe het al.een poosje. Ook bij Westdijk en bij vd Vlist. Op de cc en 80. En ja, waar ik 90 mag rijd ik ook 90. Ik hou me eigenlijk gewoon (wat dat aangaat) aan de wet. En dat is best wel relaxt....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei roadtrain:

Voor sommigen gaat het nooit hard genoeg. Rijd je 84 moeten ze er toch weer met 85 voorbij.....

triest volk. 

Dat klopt, en rijd je 90 dan heb je er vanzelf wel weer één die je met 91 voorbij wil. Dat blijf je toch houden.
Maar waarom triest volk? Je weet de reden niet waarom men inhaalt, misschien heeft diegene haast, misschien gewoon geen zin om er achter te blijven rijden, misschien houd hij van hard rijden, weet jij veel. Anders gezegd zou het betekenen dat de snelheid die jij op dat moment rijd bepalend zou zijn voor al diegenen die op dat moment achter jou zitten en diegene die dan harder wil een triest figuur is?
Het is misschien niet altijd even handig wanneer zo iemand met een paar kilometer verschil in komt halen en daar mag je dan van alles van vinden, even een paar seconden een tikje terug en lekker voorbij laten gaan en niet teveel over nadenken. Lekker laten gaan, alleen valt dat niet altijd mee. We blijven nu eenmaal haantjes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Pierre:

En als je je spiegels inklapt, dan ook niet? LOL

dat weet ik nog niet ik ben inmiddels thuis.

maar ik kan het morgen eens proberen.😎

en dan laat ik wel weten.

maar ik ben bang dat niet veel gaat helpen.😢

bewerkt door henri

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei shompie:

(..) En ja, waar ik 90 mag rijd ik ook 90. Ik hou me eigenlijk gewoon (wat dat aangaat) aan de wet. En dat is best wel relaxt....

Ik ook hoor. Soms op het randje maar nagenoeg altijd binnen de marges.
Hier in NL altijd netjes op 84. En soms haal je dat niet eens...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Pierre:

Dat klopt, en rijd je 90 dan heb je er vanzelf wel weer één die je met 91 voorbij wil. Dat blijf je toch houden.
Maar waarom triest volk? Je weet de reden niet waarom men inhaalt, misschien heeft diegene haast, misschien gewoon geen zin om er achter te blijven rijden, misschien houd hij van hard rijden, weet jij veel. Anders gezegd zou het betekenen dat de snelheid die jij op dat moment rijd bepalend zou zijn voor al diegenen die op dat moment achter jou zitten en diegene die dan harder wil een triest figuur is?
Het is misschien niet altijd even handig wanneer zo iemand met een paar kilometer verschil in komt halen en daar mag je dan van alles van vinden, even een paar seconden een tikje terug en lekker voorbij laten gaan en niet teveel over nadenken. Lekker laten gaan, alleen valt dat niet altijd mee. We blijven nu eenmaal haantjes...

Ja triest....... want dan zijn ze er voor bij en dan is 85 weer net te hard en gaan ze opeens weer 83/84 rijden...... al zo vaak meegemaakt.  

Haast?..... gewoon op tijd vertrekken. 

bewerkt door roadtrain
  • Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei roadtrain:

Haast?..... gewoon op tijd vertrekken. 

Tsjaaaa... je kan keurig op tijd vertrekken, maar als je alles kon voorspellen wat je op je pad tegenkomt onderweg....:rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Pierre:

Tsjaaaa... je kan keurig op tijd vertrekken, maar als je alles kon voorspellen wat je op je pad tegenkomt onderweg....:rolleyes:

Dat ga ik niet proberen goed te maken met (te) hard rijden en inhaalverboden negeren.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei roadtrain:

Dat ga ik niet proberen goed te maken met (te) hard rijden en inhaalverboden negeren.......

De discussie over wel of niet streep 80 blijft oneindig. Over wel of niet inhalen precies zo.
Ik bepaal -net als ieder ander- mijn eigen plan, mijn eigen snelheid en ik haal in wanneer ik dat wil of nodig acht. Wel altijd met dien verstande dat het zin heeft en aankomend verkeer niet hinder, da's wel zo netjes. Gewoon je gezond verstand gebruiken, ten allen tijde.

Nu weer snel terug naar het onderwerp van het topic zelf; Forumgebruikers gespot!

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Dan stop je bij een Routier eerder!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei shompie:

Dan stop je bij een Routier eerder!!

Heb je het nu tegen mij? Volgens mij waren mijn reacties in algemene zin bedoelt. Ook dat 'men' niet altijd weet wat men onderweg tegenkomt wat kan zorgen dat er nét wat meer druk op de ketel komt. Daar helpt op tijd vertrekken dan niet aan.

En wat de routiers betreft...maak je om mij geen zorgen Shompie. Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik iedere dag zelf kan kiezen bij welke kroeg ik stop.
Ik zorg goed voor mezelf, we komen niks tekort in La France...;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Pierre:

Heb je het nu tegen mij? Volgens mij waren mijn reacties in algemene zin bedoelt. Ook dat 'men' niet altijd weet wat men onderweg tegenkomt wat kan zorgen dat er nét wat meer druk op de ketel komt. Daar helpt op tijd vertrekken dan niet aan.

En wat de routiers betreft...maak je om mij geen zorgen Shompie. Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik iedere dag zelf kan kiezen bij welke kroeg ik stop.
Ik zorg goed voor mezelf, we komen niks tekort in La France...;)

Ik weet dat je er niets tekort komt.

Dat wist ik 29 jaar geleden al 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Marotrans:

Oké, ik heb het zelf aangezwengeld, de aloude discussie was te verwachten en ik vind het allemaal wel gestippeld. De teller en cc geven 85 aan, m'n navigatie 81-82 en harder kan dat hok niet. Maar de linker baan is vrij en van mij krijgen inhalers een knippertje nadien en echte opduwers een tikje op de handrem.

Frappant is wel, bij Addink reed ik ook altijd 82-83 en dan hoor je niemand.... Sterker: nu met een huurtrailer of één met reclame achterop ook niet! Vreemd... heel vreemd.

Jij wil nu zeggen dat de discussie over 80 rijden aangezwengeld word door mij omdat je toevallig met 81 km/h in het rijtje Loos-Bakker-Appel thuis hoort, c.q. rijdt??
Beslist niet Maarten, beslist niet!

ik heb ook ooit met een begrensde auto gereden, maar ook ooit met een auto gereden die werkelijk alles en iedereen voorbij ging. Ik verkies zeker de laatste optie, maar besef tegelijk dat vooral in Nederland dit niet altijd mogelijk en verantwoord is, buiten het feit dat je niks te bepalen hebt in hoe je werkgever de auto's afstelt. Hetzelfde probleem ervaar ik nu met mijn auto, allemaal 'geknepen' tot 86-87 échte' kilometers wat betekend dat iedere Fransman, Portugees en Spanjaard mij weer voorbij komt met een paar kilometer op de Franse autoroutes. Allemaal 3-baans, geen kip op de weg en inhaalverbod gelul. Eigenlijk hetzelfde dus, en vooralsnog geen probleem. Maar als ik rijdagen heb -iedere week wel een paar- dan gaat de plank erop en probeer ik zover te komen als mogelijk en ga ik die pareltjes uit LT en UA met oranje vest aan en film op de laptop gewoon links voorbij, zo hard als het kan. Allemaal geen tijd voor die flauwekul....en dat leer je pas als je dit werk zelf gaat doen en hier 5-6 dagen van de week zelf rijd.
Maar in Nederland gewoon 83-84 en achteraan in de rij zolang het moet en dat leg ik in normaal Nederlands ook gewoon uit, weinig eer aan te behalen hier
Alleen je word hier op dit forum gelijk afgeslacht en veroordeeld op je woord door mensen die de boodschap verkeerd begrijpen of totaal niet weten waar je over praat...:D

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites