[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijverbod in Italië


Podium Verhuur Haaglanden

Recommended Posts

  • Forumlid

Er is een discussie tussen mij, mijn klant en mijn transporteur.

De transporteur zegt dat hij op zaterdag 21 juni 2019 niet met de trailer in Italië mag rijden, vanwege het vrachtwagen verbod.
Mijn klant zegt van wel.
Diverse websites spreken elkaar tegen.
Welke website kan ik het beste aanhouden om boetes te voorkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is er geen verwarring omtrent de datum?

 

Er is dit jaar geen 21 juni op zaterdag.;) Da's een vrijdag.

 

En in juli valt de 21e op een zondag. Dan is er een rijverbod volgens o.a. evofenedex. Zo'n website van verladers lijkt mij wel redelijk betrouwbaar, denk ik. 

 

https://www.evofenedex.nl/kennis/landeninformatie/italie/feestdagen-en-rijverboden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

Voor voertuigen komende uit of gaande naar het buitenland (of Sardinië) en voorzien van de benodigde documenten waaruit de plaats van lading en lossing blijkt, geldt tevens dat wanneer het voertuig Italië (of Sardinië) binnenkomt het rijverbod vier uur later ingaat en wanneer het voertuig Italië verlaat het rijverbod twee uur eerder eindigt.

Het rijverbod eindigt vier uur eerder voor voertuigen met bestemming de terminals van Bologna, Padova, Verona Quadrante Europa, Turijn-Orbassano, Rivalta Scrivia, Novare, Parma-Fontevivo, Busto Arsizio en Milaan-Rogoredo en die daarvandaan aantoonbaar goederen naar het buitenland vervoeren.

 

Bron: https://www.evofenedex.nl/kennis/landeninformatie/italie/feestdagen-en-rijverboden

 

Goed geheugen, Rob. :ok:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry mijn fout.
Het is 22 juni.

Mijn plan was om op zaterdagmiddag aan te komen en dan op zondag om 6 uur te lossen en dan kan de chauffeur 's avonds na 22.00 weer van het terrein afrijden.
Maar dit transportbedrijf geeft aan dat zij niet op zaterdag mogen rijden.
Ik heb Evofenedex vandaag ook even gebeld en de bevestigen wat op de website staat (info is dus niet verouderd)

Omdat het transportbedrijf niet op zaterdag kan/wil rijden heb ik besloten een andere partij te nemen. Deze gaven aan dat zij wel gewoon op zaterdag mogen rijden.

Het is dus goed gekomen, bedankt voor alle informatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden