[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eerste rit met citty trailer


david73

Recommended Posts

  • Forumlid

Komende woensdag ga ik voor het eerst rijden met een citty trailer.

Heb gelest in een combi(wipcar) en daarnaast altijd bakwagen van klein tot groot.

Ben benieuwd hoe het gaat eerst maar eens lange afstand rijden en de reactie's van remmen enz bekijken.

Iemand een sugestie en bekend met een citty trailer:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lange afstand en remmen is geen probleem reageerd het zelfde als n normale opl alleen uitkijken in de bochten zwaait nl nogal uit reaktie is ookzeer direct met achteruit rijden helmaal alles rustig aan doen dan komt alles goed:tu:

geen V8 welE6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat uitzwaaien valt juist reuze mee, hij volgt lekker in de bochies. Daartegen met achteruit rijden is het andere koek. Zo min mogelijk sturen en het gaat helemaal goed komen. (uiteindelijk)

Maar als je nog niet eerder trailer heb gereden, gaat het achteruit rijden een ramp worden. Sorry. Het rijd HEEL anders als een wipkar. Denk aan het aandokken op je eerste les met wipkar.......... maar eeeeh succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami

het uitzwaaien valt mee?

dan snap ik niet waarom ik vorige en geparkeerde luxe wagen heb meegenomen met mijn city-oplegger, tip van de dag met de bochtjes ga niet te kort langs een luxe wagen.

het geeft anders een naar gezicht als je wer in je spiegel kijkt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zal zien als je een beetje handig wordt/bent met een city oplegger je er bij een hoop situatie,s makkelijker mee uit de voeten kan als met een bak wagen

En inderdaad bij achteruit rijden niet teveel sturen,hij loopt anders zo van je weg.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu bijna 2 maanden voor Knap transport, en heb alle denkbare trailers achter mijn Daf gehad.

Wat ik zelf het prettigst rijden vind is een 3-asser met stuuras.

Rij ook vaak met een city en wat je vooral in de gaten moet houden in de bocht is juist de uitzwaai. Dus ga je een bocht in, houd dan de binnenbocht zo strak mogelijk..Die trailer volgt wel en je houd je uitzwaai beperkt tot een minimum. Achteruitrijden zo weinig mogelijk sturen. Als je de hoek eenmaal hebt moet je hem zo houden en pas terug sturen als je hem weer recht wil hebben. succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De afgelopen 3 weken dat ik met de city reed heb ik een paar dingen gemerkt. Dat is 1 neem je boch niet te kort langs geparkeerde auto's want de ene city is de ander niet en de as wil nogal eens de neiging hebben om ver in te draaien. Met als gevolg een behoorlijke uitzwaai. Verder pak je geluk ermee want deze kun je wel rond een stoplichtje gooien:D Beter dan de bakwagen iig. En inderdaad probeer met een snelreagerende city niet al te veel te sturen bij achteruit rijden. Probeer bij het achteruit voor een dok zettten vooral niet te strak in te draaien. De as is later trug op zn oude positie dan je zou denken. Wat weer resulteert in een te krappe bocht en er voor zorgt dat je te veel aan je eigen kant uit komt. Let wel dit is niet met iedere trailer. De ene reageert nu eenmaal sneller/trager dan de ander. Iig ik vond het fijn rijden. Heb nog 4 weken te gaan voordat ik bij de nieuwe werkgever begin en dan zal ik overstappen van enkeltje naar 3 asser. En zal de fijne korte bochtjes missen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jeroen de Vries

Klopt het is wel even wennen zo n city trailer met meesturende achterassen. Ik ben zelf gister met een nieuwe werkgever in spe meegeweest en melk wezen ophalen bij boeren.Nou ik zal je vertellen ..................dat viel absoluut niet mee. Ten eerste het manouvreren ging klote en dan nog eens de direckte reactie van die as bij de geringste stuur activiteit. Maargoed, het is wel weer een mega uitdaging. Erg leuk.

groetjes Jeroen de Vries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het uitzwaaien valt mee?

dan snap ik niet waarom ik vorige en geparkeerde luxe wagen heb meegenomen met mijn city-oplegger, tip van de dag met de bochtjes ga niet te kort langs een luxe wagen.

het geeft anders een naar gezicht als je wer in je spiegel kijkt :(

Dit lijkt me met geen enkele trailer een goed idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

muhaha das K*T jah:eek:

en t ook niet in de gaten hebben tijdens de bocht en erna:confused:.

wat doe je UBERHAUPT in zo'n smal iets met n starre 3 asser:confused: (ook nog over de stoep)

maargoed bedoel t niet als kritiek, t kan je natuurlijk altijd gebeuren,(inschattings)foutje is zo gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen erg bedankt voor de tips.

Mij is inderdaad verteld dat je de bochten inderdaad erg kort kunt nemen ivm achtersturende as.

En inderdaad nooit te dicht langs een geparkeerde auto gaan.

Gelukkig gaat er eentje mee met ervaring.

Ik laat weten hoe het is gegaan.

Nogmaals allemaal bedankt:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het uitzwaaien valt mee?

dan snap ik niet waarom ik vorige en geparkeerde luxe wagen heb meegenomen met mijn city-oplegger, tip van de dag met de bochtjes ga niet te kort langs een luxe wagen.

het geeft anders een naar gezicht als je wer in je spiegel kijkt :(

Idd, Had altijd met een gewone trailer gereden.

1ste keer met een city: Achterkant vast op een muurtje met ijzeren pinnen bovenaan en 500 meter verder een lantaarnpaal scheef gezet.

Die pinnen in de zijkant vond ik niet zo prettig.

Volgens m'n klant was die lantaarnpaal geen probleem, dat gebeurde daar wekelijks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mischien ligt het gewoon aan mij. Nadat ik een tijdje op een 3-asser had gereden kreeg ik een citytrailer mee. Ook hierbij begreep ik dat ik niet te dicht langs geparkeerde autos moest rijden. Het is toch logisch dat je niet te dicht langs geparkeerde autos of muurtjes e.d. moet rijden? Het spreekt voor zich dat je zowel met een 3-asser als met een citytrialer een uitzwaai hebt. Daartegen vind ik nog steeds dat de uitzwaai met een citytriailer reuze meevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden