[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Beleid omtrent het wagenpark


Pierre

Vraag

  • Forumlid
Op 10-6-2019 om 21:03 zei Nagamiji:

(...) Oude chauffeurs hebben oude trekkers gekregen in Woerden van DC's die dicht zijn. Daar zit geen usb aansluiting in. Nieuwe chauffeurs krijgen de nwe trekkers, mèt usb aansluiting. Hij weet niet waarom, we vermoeden dat oude chauffeurs minder van nieuwe media houden ...

 

Ik vermoed dat het ze dat expres doen om de oude garde nog een beetje extra te motiveren.

Gewoon de vast mannen die al jaren de kolen uit het vuur halen een ouwe afgetrapte auto geven, en de nieuwkomers met nieuw materiaal onderweg sturen. Goed bezig!

Ik kapte er dezelfde dag nog mee...wat een k*tbaas ben je dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Pierre:

Hetzelfde een beetje als het onbetaald en in je eigen vrije tijd moeten volgen van cursussen t.b.v. een wettelijke verplichting. Maar goed, we vinden het schijnbaar allemaal normaal en wel best zo.

 

 

Tja, van die wettelijke verplichting hebben beide partijen last van. Werkgever heeft chauffeurs met code95 nodig.. en chauffeurs hebben code95 nodig om legaal achter het stuur te zitten..

Ik vind het dan niet zo heel raar dat beiden dan ook een bijdrage in de kosten daarvoor doen. Werkgever betaald de training, werknemer investeert met zijn eigen tijd.

 

Ja, dan is er misschien nog discussie over reiskosten naar trainingslocatie.. en ja, het bedrijf stuwt de kosten(aftrek) op waardoor de te betalen winstbelasting lager kan zijn..  en dat voordeel heeft de werknemer niet.. maar goed, met alleen maar kosten maken red een bedrijf het ook niet op de lange duur.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Wat betreft die ongebruikte GigaSpace Mercedessen. Ik ben toch wel benieuwd hoe dat besteltraject in z'n werk is gegaan..

Ik stond gistermiddag eens wagen 102 van de betreffende firma te bekijken.. en dat was een mooie Benz met 3 treden.. verhoogd dak met standairco erop.. én sloot mooi aan (qua hoogte) bij het kopschot van de tanktrailer. :ok:

 

Ik kan mij zo indenken dat als binnen het bedrijf gaat rondzingen dat er voor de 'platte' DAF's CF'en  Mercedes cabines worden ingekocht met verhoogd dak etc.. dat er dan als voorbeeld naar het huidige wagenpark gekeken wordt en dat dit de betreffende chauffeurs wel aanstond. Dus tja.. het is maar net hoe men e.e.a. vanaf het wagenparkmanagement gebracht heeft richting chauffeurs waardoor er een grote verrassing was toen er een trede extra geklommen moest worden..

Ja, da's een klote trede.. want er nét zo tussen gefrommeld dat je ongelijke stappen moet nemen, vond ik.

Je staat een beetje boven je macht te klooien met die vloermatten (en die flappen die dan naast de stoel moeten liggen, bloedirritant :mad:) om het nog een beetje netjes achter te laten voor een collega...  Nee, het is leuk zo'n dikke, hoge, cabine voor als men 4,5 uur op de kont mag zitten.. maar om na 5 kwartier weer uit te moeten stappen.. geef mij dan maar een CF o.i.d. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

^^

Dat zijn ook geen gigaspace cabines wat jij omschrijft, die hebben 4 treden. Dat is óf 'n streamspace (smalle of brede cabine, wel of geen tunnel en normaal dak) of big space (brede cabine, geen tunnel en normaal dak).

 

Gigaspace is bijna 4 meter hoog met 'n brede cabine, hoog dak  en dus vier treden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Durashift:

 

 

Ik kan mij zo indenken dat als binnen het bedrijf gaat rondzingen dat er voor de 'platte' DAF's CF'en  Mercedes cabines worden ingekocht met verhoogd dak etc.. dat er dan als voorbeeld naar het huidige wagenpark gekeken wordt en dat dit de betreffende chauffeurs wel aanstond. Dus tja.. het is maar net hoe men e.e.a. vanaf het wagenparkmanagement gebracht heeft richting chauffeurs waardoor er een grote verrassing was toen er een trede extra geklommen moest worden..

 

 

Zijn maar weinig bazen die eerst aan het personeel gaan vragen wat voor auto ze willen hebben hoor. Of het moet echt om heel specifieke vrachtwagens gaan maar anders is het kostenplaatje en de relatie tot de dealer doorslag gevend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Marotrans:

^^

Dat zijn ook geen gigaspace cabines wat jij omschrijft, die hebben 4 treden. Dat is óf 'n streamspace (smalle of brede cabine, wel of geen tunnel en normaal dak) of big space (brede cabine, geen tunnel en normaal dak).

 

Gigaspace is bijna 4 meter hoog met 'n brede cabine, hoog dak  en dus vier treden.

 

Welke naam het bij Mercedes heeft.. ik baseer mij op de ervaring met een vlakke vloer en 4 instaptreden. Dat is dus gelijk. ;)

Zal wel de Big Space uitvoering geweest zijn.. met zo'n 'goor' beige interieur en matras.. :zegtniets:

 

Giga Space is dan alleen hoger naar mijn mening.

 

2 uur geleden zei RobNiat:

 

“Het kopschot van de tanktrailer”??

 

Jaja

 

Tja, ik had ook 'de voorkant' kunnen schrijven.

 

Een kopschot kan dus niet rond zijn?

 

1 uur geleden zei schoenenreus:

Zijn maar weinig bazen die eerst aan het personeel gaan vragen wat voor auto ze willen hebben hoor.

 

Zeker, maar dat schrijf ik ook niet. Wat ik bedoel is als dat de baas beslist dat het Mercedes moet worden.. wat er al rijdt in het park, er dan wel voor zorgt dat de verwachtingen bij de chauffeurs goed geregeld worden.. Bijvoorbeeld. laat dan weten dat de nieuwe auto's een stuk groter (hoger) worden dan wat er nu rijdt, bijvoorbeeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden