[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wel of niet inrijden


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Bij twijfel........uitstappen en gaan kijken

Of bellen.....of googlen ......

Met googe Earth kun je tegenwoordig makkelijk kijken wat er aan het einde van de straat is.

Je kunt daarmee ook een redelijke inschatting maken van hoe groot of klein het daar is.

 

Als ik er dan nog niet uitkom of ernstige twijfels heb, ga ik lopend de zaak verkennen

Kost wat moeite, maar ik heb me hierdoor in 30 jaar nog nooooooooiiit klem gereden

 

 

  • Like 8
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Nevada74:

Wanneer besluit jij dan om ergens niet in te rijden?

Met stukgoed volg je vaak je navi van adres naar adres en kan je zonder dat je er erg in hebt jezelf klem rijden heb ik het idee..

Maak je eigen niet zo druk komt vast goed  :ok: laat volgende week maar eens weten hoe het vergaan is .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Je moet in ieder geval altijd op de verharde weg blijven dus dat ¨goed vast¨ valt wel mee, het gaat je gegarandeerd een keer gebeuren dat je denkt  ¨mijn god, wat heb ik nu gedaan¨ maar zoals eerder gezegd , daar leer je van en je krijgt er een neus voor om ergens al dan niet in te rijden maar je gaat hoe dan ook leergeld betalen maar gebruik altijd je gezonde verstand. Google en Google maps zijn immers hele goede ¨bijrijders¨ en check van tevoren de adressen op de CMR etc met je ¨bijrijders¨.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
7 uur geleden zei Murphy:

En als je dan je loopje gemaakt hebt, eventueel achteruit naar de klant toe.

Scheelt je soms een hoop ellende.

En geldt zeker voor Engeland 😁 lekker overhoeks er achteruit in 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ooit in Wales naar een klant gelopen, ruimte was net groot genoeg voor een vrachtauto om doorheen te rijden.

Er stonden wel verkeerslichten maar ik nam aan dat dat voor voetgangers was.....  Eenmaal na 2km lopen hielden de hagen aan beide zijden op en was er zoveel plaats dat een LZV+ er nog geen probleem zou hebben. En die verkeerslichten? Als ik had gelezen wat er op het bordje stond had ik kunnen weten dat ik op de knop  moest drukken en dan had het licht bij de boer op het terrein op rood zou gaan zodat ik geen tegenligger zou tegenkomen.

 

Maar in Italië heb ik al eens een oplegger onder een helikopter zien hangen en daarna kwam dezelfde heli langs met een trekker. Die was de berg opgereden en kon niets meer daar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je kijk toch altijd waar je heen gaat neem ik aan?
 
 
Nee... Volg dom de navi

Geen tijd voor met 20 adressen....


En dan sta je in Deinum in een woonwijk en moet je weer eens uitstappen om de liftas te laten zakken anders past het niet.......

Bleek een auto te staan die er niet mocht staan volgens een kijker.... Bestuurder gevlogen ....

Mooi joh met een 13,60 door woonwijken....
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Schots en Scheef:

Nee... Volg dom de navi

 

Werkt die bij jou een beetje goed?

 

Ik had er weer 'ruzie' mee vandaag.. :mad:

Wil mij laten omrijden terwijl ik de kruisende weg gewoon over mag steken.. :(

 

Van de week in Hilversum geeft dat apparaat aan dat ik wel linksaf het winkelgebied in zou kunnen (het adres was inderdaad daar schuin achter de straat in..).. maar dat was de uitgang van het gebied.. dus de pollers gingen van mijn kant af niet open..  Kon ik (weer) een rondje maken.. op zoek naar de ingang.. :mad::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei doemijnbest:

Aan navi's kan nog veel verbeterd worden, tenminste zo is mijn ervaring.

Of de gemeentes wegbeheerders met het goed doorgeven van veranderingen......

navi kan natuurlijk nooit helemaal up to date zijn......

een recente kaart/stratenboek of Google maps kan je een goed beeld geven van de omgeving van het adres waar je moet zijn. Schaam je niet om dat naast je navi te gebruiken. Zeker niet als er onverwachte obstakels zijn zoals wegwerkzaamheden oid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik nog buitenland reed had ik nog geen navi, maar wel van die stafkaarten van Noord Frankrijk. Die had ik daar gekocht omdat we veel bij boeren in dat gebied kwamen.

Werkelijk alles stond er op. Nu vinden velen papieren kaarten ouderwets..en ja: navi is vaak wat actueler, kun je immers gemakkelijk updaten. En toch...

 

Reed eens in Noord Frankrijk richting België, terwijl er op dat moment-weer eens-acties waren van chauffeurs. Die hadden veel grensovergangen geblokkeerd.

Kon de grens al zien, maar...die was inderdaad geblokkeerd. Het was een weg langs een kanaal, aan de 'drukke kant'.

Kijkend naar de overkant..daar was ook een weg. Volgens de kaart liep ook die naar de grens. Terug, eerste brug over en weer richting Belgenland.

Opeens een slagboom, die openstond. Gewoon doorrijden nietwaar..bleek ik op een camping  te rijden. Aan het eind van dat pad weer een slagboom. Die wél gesloten was.

Hmm..even kijken..geen slot erop. Dus gewoon omhoog duwen en toen stond ik in België! Moest je die aan de andere kant van het kanaal zien kijken..

Ergo: navi is leuk, (staf)kaarten ook, maar soms werkt een gokje ook.

 

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik gebruik de navi vooral als steuntje erbij voor de grote wegen. De route die ik in het jumbo routeboek heb probeer ik zoveel mogelijk te volgen, met daarnaast gezond verstand en bordjes. 

Wat ik wel geleerd heb in mijn eerste 2 weekjes is dat je nooit uit kan gaan van een instructie van een niet-chauffeur. 🤣 als hun brommobiel/smartie er langs past denken ze al snel dat het met vrachtwagen ook past. 😅

 

Als het niet gaat heb je altijd de achteruit stand nog. 😜

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei robstelt:

als hun brommobiel/smartie er langs past denken ze al snel dat het met vrachtwagen ook past.

Dat denken taxichauffeurs in Parijs ook, betaalde er ooit 1 om voor mij uit te rijden omdat ik al wel een paar keer diezelfde stalen kolos voorbij was gereden maar ik niet kon komen bij het evenementenveldje erachter. Die vent was in notime uit het beeld verdwenen.... Dus ik dacht da's pech centen weg, maar nee hij kwam terug en moest wel lachen toen ik hem probeerde duidelijk te maken dat er verschil is tussen 22m*2.5m en die peugeot 405 van hem. Maar daarna reed hij rustiger en duurde de rit ook langer want: "als ik de korte weg was gereden had je niet tussen de auto's doorgekunt" dus hij snapte het wel!

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei HIT:

Haha oepsie. Nee, in drunen ben ik niet geweest. 😂 ik hou ook altijd mijn uitzwaai zo goed mogelijk in de gaten vanwege eerdere tips hier. 😉 ook daarvoor is de achteruitrij camera handig. Zonde vd ferrari..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden