[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaringen met recruiters


Wackid

Vraag

  • Forumlid

Na 10 jaar als 41-jarige verkoopadviseur buiten te hebben gelopen en vooral gereden, ben ik er een beetje klaar mee. 

Omzet verantwoording touwtjes die steeds strakker worden aangetrokken en een teruglopende markt in mijn vakgebied wil ik toch wat anders. 

 

Na 10 jaar buiten te zijn geweest met een 60.000km per jaar kan ik me geen kantoorbaan meer voorstellen. 

Beroepschauffeur heeft me altijd getrokken, kijk altijd even opzij als ik er weer een passeer. 

 

Nu wordt er heel veel gedaan om chauffeurs te werven . STL, Jobtrans, Worktrans en zelfs transportbedrijven met eigen opleidingen vliegen je om de oren. 

 

Ik ben dus een een zij-instromer. En weet echt wel een beetje wat me te wachten staat. Heb diverse chauffeurs aangesproken op parkeerplaatsen. 

 

Zijn er chauffeurs hier die ervaring hebben met bovengenoemde instanties? Ik heb zelf het idee dat werkgevers deze instanties inschakelen om de vervelende ritjes in te vullen? 

Ik heb op het forum gelezen dat je beter zelf je rijbewijs kan halen. Maar dat is ff geen optie. 

 

Nieuwsgierig naar de reacties. 

bewerkt door Wackid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

ik werk nu via 24/7 

en ik krijg dezelfde ritten als de rest,

nu zit ik in de betonbranche,

 

maar met de nieuwjaarsborrel, waren er alleen maar positieve reacties... 

van de chauffeurs...

 

voor een ander uzb kan ik niet oordelen...

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb de opleiding via STL gedaan. Ik denk dat je met je potentiele werkgever wel een afspraak moet zien te maken over de loonschaal waarop je binnenkomt. Er zijn erbij die je op D0 willen laten beginnen, maar D3 is wel het minste.

Je zit er bij STL geen 2 of 3 jaar aan vast, maar 1 jaar. Als je binnen 1 jaar stopt wordt de subsidie ingetrokken en moet je de opleiding zelf betalen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb mijn opleiding bij Jobtrans gedaan, zelf betaald dus kan je niet zeggen hoe de regeling is als zij betalen. Heb wel de eerste 1,5 jaar via hun gewerkt, ik had zelf geen contacten in het wereldje en zij konden me direct werk garanderen ondanks dat het toen nog in de crisistijd was. Qua uren of beloning nooit klachten gehad, d'r zitten wel werkgevers/planners tussen die je de ritten laten doen die hun eigen mensen niet willen, bijvoorbeeld op vrijdag nog ff een distririt naar de andere kant van het land maar dat is lang niet altijd zo, evengoed ook wel de snoepreisjes gedaan waar de vaste jongens op aasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben bijna klaar met de opleiding die start people voor me geregeld heeft. Zij hebben de deal dat je gewoon normaal vol loon krijgt voor het werk wat je doet (cao loon passend bij het bedrijf en functie) en dat je ongeveer 1800 uur voor hun moet werken om het (ce rijbewijs, ik had mijn c al) voor 90% gratis te krijgen. Als je dus na 900 u opstapt, moet je de helft terugbetalen. (Kan iets afwijken, maar zo zit het afgerond in mijn hoofd)

 

Dit natuurlijk met baangarantie, als het goed is begin ik bij de jumbo. 

 

Het contact met start people is erg open en duidelijk, en op een leuke manier. Het leek mij een mooie kans om het ce rijbewijs te halen met weinig risico om er erg aan vast te zitten. De kosten voor het rijbewijs zijn erg netjes, dus stel dat ik er de eerste week weg zou gaan (niet van plan natuurlijk, ik heb er veel zin in) dan zou ik nogsteeds een ce rijbewijs hebben voor een nette prijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
8 uur geleden zei albertvv:

Ik heb mijn opleiding bij Jobtrans gedaan, zelf betaald dus kan je niet zeggen hoe de regeling is als zij betalen. Heb wel de eerste 1,5 jaar via hun gewerkt, ik had zelf geen contacten in het wereldje en zij konden me direct werk garanderen ondanks dat het toen nog in de crisistijd was. Qua uren of beloning nooit klachten gehad, d'r zitten wel werkgevers/planners tussen die je de ritten laten doen die hun eigen mensen niet willen, bijvoorbeeld op vrijdag nog ff een distririt naar de andere kant van het land maar dat is lang niet altijd zo, evengoed ook wel de snoepreisjes gedaan waar de vaste jongens op aasten.

Ik denk dat het vaak zo werkt, het ligt vaak aan je eigen instelling en natuurlijk wordt die beloond als die goed is en je goed overweg kunt met iedereen, nou ja op een paar na dan 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de reacties.

 

Natuurlijk begrijp ik dat je als nieuwkomer jezelf moet bewijzen en dat je minder credits hebt dan vaste chauffeurs. 

 

Geeft me in ieder geval de geruststelling om er mee verder te gaan. 

 

Mooie is wel dat ik met diverse chauffeurs heb gesproken over wat het vak in de realiteit in houd. Daardoor weet ik nu wel een beetje wat ik wel en niet wil. 

 

Thanks! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
6 minuten geleden zei Wackid:

Bedankt voor de reacties.

 

Natuurlijk begrijp ik dat je als nieuwkomer jezelf moet bewijzen en dat je minder credits hebt dan vaste chauffeurs. 

 

Geeft me in ieder geval de geruststelling om er mee verder te gaan. 

 

Mooie is wel dat ik met diverse chauffeurs heb gesproken over wat het vak in de realiteit in houd. Daardoor weet ik nu wel een beetje wat ik wel en niet wil. 

 

Thanks! 

Ja , ik denk dat het overal zo werkt in het leven, zelfs bij een nieuwe vriendin en ¨aanstaande ¨schoonouders .😁 Goed vertrouwen in jezelf hebben en spring af en toe wel in het diepe maar weet ook hoe lang je stokje is en dan komt het ook met jou gewoon goed hoor. Ga ervoor !

 

En laat hier je ervaringen ( goede en ook slechte) even achter aub.😏

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei RobNiat:

Waarom is D3 toch wel het minste Vledder? Je ‘groeit’ in je loonschaal hè. D0 is inderdaad bedoeld voor iemand met NUL praktijkervaring. 

 

Als je gebruik wilt maken van het feit dat de nood hoog is, dan heb je voor mij gelijk. Maar het is hoogmoedig om te stellen dat jij net zoveel zou moeten verdienen als iemand met drie jaar ervaring, die alle domme beginnersfouten al achter zich heeft gelaten. 

 

Nu snap ik het even niet meer. Ik hoor niks anders dan geklaag dat de lonen zo laag zijn in het transport. Nu stel ik dat iemand van 41 zich niet af hoeft te laten schepen met D0 (€ 2110 bruto per maand) maar dat D3 (€ 2374) nog steeds laag maar redelijker is en dan ben ik hoogmoedig? 

 

Mensen die mij kennen weten wel beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat weet ik allemaal Rob.

 

Ik zeg alleen: Het startloon in de transport ( D0 ) is een belachelijk laag salaris. Dat is € 12.14 per uur. Ter vergelijking: het garantieloon van een beginnende bouwvakker in de laagste loonschaal (groep A) is € 13.32 uur. Dan moet je dus denken aan een opruimer of iemand die zand in de betonmolen schept. Ongeschoold werk. @Lientje zit op de betonmixer geloof ik, stel dat die net begint en met een machine van meer dan € 100,000 de bouwplaats op komt gereden verdient 10% minder dan de man die de slang van de betonpomp heen en weer beweegt om de fundering te storten. 

 

Maar blijkbaar vind je de pikrangorde belangrijker dan dat iemand een iets normaler salaris verdient.

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is dus niet Lientje maar Tiny. Maar dat maakt niet uit.

 

briljante vergelijking Rob: je vertelt met trots dat een beroepschauffeur meer verdient dan een tomatenplukker en een vakkenvuller . 

 

Dat van de bedrijfsleider waag ik te betwijfelen. Een supermarktmanager verdient €4000 tot €6000 per maand. 

 

De reden dat heel veel mensen toch voor een baan in het transport kiezen is volgens mij omdat ze het leuk vinden om onderweg te zijn, het zat zijn om de hele dag op kantoor naar het gezeik van managers en collega’s te moeten luisteren en gewoon lekker bezig willen zijn. Dan maar voor een lager salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Vledder juist dat laatste.... Als vertegenwoordiger ben ik het zat om omzetverantwoording af te leggen gezeik van managers. Gezeik van de steeds veeleisender klant.

Laat mij maar wat minder verdienen een machtig mooi voertuig sturen en lekker bezig zijn. 

Geld is niet altijd alles.... 

 

En vergeet het bruto/netto verhaal niet. 

 

Voorbeeld: een salaris van 3.600 bruto hou je 2.550 netto over

 

Van wat ik zo hier en daar hoor komt een gemiddelde chauffeur met 2.100/ 2.200 euro netto thuis. Nah daar ben ik tevreden mee. 

 

Een salaris van 2.600 euro bruto houd je 2.100 Euro over.... Dus voor wie werk je dan? Dat is niet ontzettend veel minder dan dat ik nu netto overhoud. 

 

Ps ik ben uitgenodigd bij Jobtrans voor een rijtest. 

Nu is het wel zo dat ik daar dan direct aan de slag moet op een magazijn als orderpicker oid.... Dat zie ik niet zo heel erg zitten. 

Voordeel is alles wordt betaald maar je zit drie jaar aan hen vast. 

 

Ook ben ik met Randstad bezig, die veel vacatures in mijn woonplaats heeft. Je hoeft maar 1 jaar voor hen te werken en een eigen bijdrage van 1.650 Euro.... 

 

bewerkt door Wackid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 28-6-2019 om 15:47 zei Wackid:

Ook ben ik met Randstad bezig, die veel vacatures in mijn woonplaats heeft. Je hoeft maar 1 jaar voor hen te werken en een eigen bijdrage van 1.650 Euro.... 

 

 

Randstad plaatst je dan gewoon bij een bedrijf in jouw woonplaats. Wat houdt je tegen om dat bedrijf zelf te benaderen?

 

Bedrijven betalen een bijdrage aan STL. Werknemers ook. Dat is verplicht en wordt ingehouden van je loon. Daar betalen ze dus dingen van als die opleidingstrajecten. Dus je kan gewoon de bedrijven langsgaan en je interesse kenbaar maken en vragen of ze willen bekijken of ze zo'n traject bij STL voor je kunnen regelen.

 

Meestal krijg je niet meer of minder salaris door het zelf betalen van je rijbewijs. Ook werkgevers hechten sterk aan de 'pikorde'. Al zijn er ook die wel beseffen dat die schalen onrealistisch laag zijn. Zeker voor een zij-instromer die al heel wat levens- en werkevaring heeft opgedaan. Een oud-vertegenwoordiger heeft veel verkeerservaring en kan misschien commerciele kansen zien bij de klanten of met verbetertips komen voor het bedrijf etc etc.

 

Als chauffeur duurt het sowieso een eeuwigheid voordat je een keer modaal gaat verdienen. Dus van een graaiberoep is niet echt sprake. Niks mis mee om dan toch maar zo hoog mogelijk in te zetten.

 

Ik weet van een bedrijf in een grote stad waar ik destijds solliciteerde. Ze wilden me op D0 laten starten en geen volledige reiskosten. Duidelijk aangegeven dat ik toen als chauffeur B al meer verdiende maar dat interesseerde ze niet. Bij een ander bedrijf kon ik starten op D3. Dat bedrijf in de grote stad is nu nogsteeds op zoek naar chauffeurs. Ondertussen zijn de huren alleen maar gestegen in die stad dus als ze nogsteeds vasthouden aan D0 dan zijn ze waarschijnlijk zeer correct bezig volgens de pikorde en de CAO, maar die vrachtwagen gaat daar niet van rijden natuurlijk.

 

PS die 2100/2200 netto waar velen het over hebben is vaak inclusief de onbelaste verblijfskostenvergoeding en de nodige overuren. Kijk je naar 40 u en hou je dat koffiegeld even apart voor koffie en een broodje dan is het salaris gewoon 'niet veel maar toereikend'.

 

En inderdaad, een magazijnmedewerker moet het nog met een stuk minder doen. Een bouwvakker krijgt meer. Een zzp metselaar kan in A'dam op het moment 1,- per gelegde steen vragen. Maar niemand zit zoveel op z'n stoeltje als de chauffeur 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎27‎-‎7‎-‎2019 om 00:34 zei De Don®:

 

 

Ik snap even niet waar jullie deze bullshit vandaan halen.:nee: 

 

Toen ik in augustus vorig jaar aan mijn opleiding via een uitzendbureau begon kreeg ik C3. Toen ik mijn C/E rijbewijs had in december werd het D3. En inmiddels zit ik in D5. 13 augustus ben ik klaar met mijn jaarcontract bij het uitzendbureau,en gaat mijn contract voor onbepaalde tijd in.

 

 

 

Die bullshit halen wij nergens vandaan  , het cao is op die manier opgebouwd de moeilijkheidsgraad en verantwoording van je werk bepaald in welke groep je hoort A,B,C, enz. Het cijfer geeft idd je ervarings jaren aan ,als je begint hoor je op trede 0 te beginnen , en zo groei je door . dat je wergever vindt dat hij je op trede 3 laat beginnen is mooi mee genomen , en in deze tijden van krapte ook wel begrijpelijk .

Er is altijd nog de lijst  FUWA als je denkt dat je niet goed zit , daar staan alle functies met bijbehorende waardering in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
Op ‎25‎-‎7‎-‎2019 om 23:50 zei iveco 35c17:

Das mooi werk met 1000 stenen per dag. waar kan ik omscholen?????

 

 

Er circuleerde laatst een advertentie op facebook waarin werd gevraag naar metselaars in loondienst. Er werd 650 euro per week geboden exlusive en een vakantietoeslag van 8%. Die vond ik vreemd omdat het vakantiegeld anders berekend word in de bouw.

 

Ik had laats een keurmeester met me mee in de vrachtwagen die zwaar hijmateriaal keurde in de off shore industrie (een zzp er) Hij had leuk werk en kwam overal. Maar hij was van oorsprong metselaar en ging dat weer terug doen. 57,50 per uur.....

 

Maar ze hebben het erover dat de gekte alweer over zijn hoogtepunt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is maar waar je voor kiest denk ik

Of minder verdienen en je lijf nog kunnen gebruiken om opje oude dag leuke dingen te kunnen doen

Of nu veel verdienen en later achter het kozijn gaan zitten omdat je lijf niet meer mee wil werken 

Keuze is aan je zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei De Don®:

Ik bedoelde aan te halen dat je je niet met een meerjarig contract en slecht salaris hoeft af te laten schepen als je als zij-instromer begint,er zijn betere manieren.

 

Bij mij persoonlijk heeft mijn voorgeschiedenis vast meegeholpen,plus mijn inzet in het afgelopen jaar,dat ik nu in een hogere loonschaal zit.

En laten we wel zijn,ik ben inmiddels ook allang geen 20 meer.Ik heb m'n huisje boompje beestje,en een levensstandaard opgebouwd,welke ik niet laat beïnvloeden door een carrièreswitch. 

En inderdaad,als er krapte op de markt is zul je als bedrijf wel wat moeite mogen doen om die ene die het goed doet aan je te binden.

 

Als je t naar je zin hebt bij een bedrijf incl salaris blijf je lekker daar hangen..

 

Ik ben sinds eind 2014 aan de slag bij het bedrijf waar ik nu werk.

 

Tuurlijk zijn er issues... maar er over praten helpt..

 

Mee denken en zoeken naar oplossingen zodat je t leuk blijft vinden in je werk of aanpassingen in mijn geval.

 

 

Ik had nu allang weer thuis kunnen blijven zitten mbt gezondheidsklachten maar dat doe ik niet...

 

 

Als mensen nu eerst eens zouden praten met elkaar ipv klagen...

 

De problemen voorleggen wat er speelt  ook als het salaris te weinig is of dat je je juist wilt ontwikkelen binnen het bedrijf.. een andere tak of meer verantwoordelijkheden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

57,50 per uur bruto is toch niet zo gek als je voor jezelf staat ? Betaal je en ook meer voor een vakman waar dan ook en idd waar krapte is stijgen de prijzen nu eenmaal.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
Zojuist zei doemijnbest:

57,50 per uur bruto is toch niet zo gek als je voor jezelf staat ? Betaal je en ook meer voor een vakman waar dan ook en idd waar krapte is stijgen de prijzen nu eenmaal.😏

 

 

Klopt absoluut.

 

Ik ken ze hoor, nu een vast werkgeversverband opzeggen om even voor het grote geld te gaan. En als het dan straks weer minder gaat denken ze wel weer ff terug in loondienst te gaan.... Ja, en of dat lukt?

 

De markt is duidelijk overspannen, en ja natuurlijk kun je nu wat meer vragen. Maar nu de hoofprijs vragen vind ik niet de goede manier. Gewoon een gezonde verhoging en gaan voor de langere termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

ja, idd dat zou het mooiste en beste zijn maar of dat nog past in de hedendaagse mentaliteit 😏 Wie hadden daar ook al weer het goede voorbeeld voor deze mentaliteit gegeven ?😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
4 minuten geleden zei doemijnbest:

ja, idd dat zou het mooiste en beste zijn maar of dat nog past in de hedendaagse mentaliteit 😏 Wie hadden daar ook al weer het goede voorbeeld voor deze mentaliteit gegeven ?😉

 

 

Het is een en al graaien op het moment.

 

Overal waar geld zit zitten de graaiers, zelfs in de vergroening en het klimaat, schimmige adviesbureautjes die voor 125 euro per kwartier jou op je bedrijf wel even komen vertellen wat je allemaal wel niet verkeerd doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden