[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gel accu's


Japii

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik rij met een Volvo en heb standairco en een extra accu pakket, maar de met de hoge temperatuur afgelopen week heb ik toch een vraagje.

Van de week kreeg ik toch een melding dat de accuspanning te laag was en de airco werd uitgeschakeld, i....k snap ook wel dat het een keer ophoud......verleden jaar totaal geen last gehad en nu dus wel.

Mijn vraag is kan een Gel accu goed met deze temperatuur omgaan of word de capaciteit ook minder.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik dacht dat accu cpaciteit minder werd bij KOUD weer, en niet bij warm weer

Een ander aspect is dat een dual purpose accu, dus een start en semi-tractie accu in een, beter bestand is tegen leegtrekken door bijv airco

De accu zal dat bij teveel leeg lopen geen schade oplopen, terwijl een normale, enkel start accu, hier wel eens slecht van kan gaan worden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na  5.5 uur ....kreeg ik de melding....nu was het om 23.30 nog 31gr dus hij zal het wel moeilijk gehad hebben.

De airco staat op 22gr dat is misschien wel aan de lage kant maar ik slaap echt niet bij een hogere temperatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoe oud zijn die accu's ?

Laat ze eens doormeten bij een expert, die kan de staat van de accu beoordelen

Misschien is hij wel kapot of slecht.

Dan kan bij accu's altijd zomaar ineens gebeuren....ook al na 1 of 2 jaar helaas

En wat ik al zei....als ze een keer leeg getrokken zijn dan hebben ze al een enorme knauw gekregen dat ze niet meer optimaal presteren

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog geen 2 jaar ...maar volgende week moet hij gekeurd worden en gaan ze gelijk even naar de airco en accu's kijken.

Moet wel zeggen dat na dinsdag  het alweer een stuk beter ging met de airco....vandaar mijn vraag qua warmte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden