[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zware verkeersagressie op E40: vrachtwagen weigert om aan de kant te gaan


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren heeft zich gisteren een zwaar geval van verkeersagressie voorgedaan. Toen een witte vrachtwagen van de parking van het tankstation weer de autosnelweg wou oprijden, weigerde een andere vrachtwagen om aan de kant te gaan. Beide vrachtwagens gaven niet toe waardoor ze naast elkaar bleven rijden.

Volgens de maker van het filmpje reden de twee zeker een kilomter lang met een snelheid van 90 km/uur naast elkaar. Uiteindelijk moest de chauffeur van de rode vrachtwagen toch aan de kant gaan omdat de pechstrook stopt. 

bron: www.hln.be

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zware-verkeersagressie-op-e40-vrachtwagen-weigert-om-aan-de-kant-te-gaan~a3ff7f33/?fbclid=IwAR2HlbgfvO9WZSALZLUwX284qAmGusg_y4gzTgHoi6-gkjyjeGI9b27awDY&referer=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F

 

 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja….

Strikt genomen (volgens mij) zal die witte die de baan opkomt toch moeten wachten tot hij een mogelijkheid heeft om in te voegen.

In de praktijk gebeurt het vaak dat de rode een baantje opschuift (had deze trouwens ook plaats voor).

Echter, in de praktijk gebeurt het maar al te vaak dat dan de invoeger vervolgens dusdanige snelheid houdt, dat de opschuiver niet meer voorbij komt. Ook niet goed….

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zowel in NL als in Be geld dat de invoegende partij de rijdende partij niet hindert, hij/zij die een weg wil betreden en is dus verplicht de al rijdende partij voor te laten gaan.

 

In Nederland is het onherroepelijk invordering rijbewijs wat de witte auto doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen die van rijstrook verwisseld moet anticiperen

Die wagen van Essers deed niks fout, hij had uit coulange even op zij kunnen gaan

Ik heb wel eens gehoord (maar ik weet niet of dat zo is) dat het zelfs strafbaar is.

om onnodig van rijstrook te wisselen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Die chauffeur van die witte moeten ze zijn rijbewijs afnemen en die chauffeur van Assers moeten ze een doodschop verkopen om.daarna zijn rijbewijs af te nemen. Wat een droeftoeters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei lambiek:

 

Ik heb wel eens gehoord (maar ik weet niet of dat zo is) dat het zelfs strafbaar is.

om onnodig van rijstrook te wisselen 

Ja dat klopt...... omdat je niet gaat inhalen wordt het feitelijk onnodig links rijden. Je plaats is immers op de rechter rijstrook ( geld voor iedereen uiteraard, ook pers auto’s)

met deze aktie als essers naar links zou gaan en de witte zou hem dan rechts voorbij gaan zou essers bekeuring kunnen krijgen voor onnodig links rijden. 

 

Bij zo een lange invoegstrook hoeft dit allemaal niet. 

 

De witte auto handelt hier dus helemaal verkeerd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
8 minuten geleden zei roadtrain:

Ja dat klopt...... omdat je niet gaat inhalen wordt het feitelijk onnodig links rijden. Je plaats is immers op de rechter rijstrook ( geld voor iedereen uiteraard, ook pers auto’s)

met deze aktie als essers naar links zou gaan en de witte zou hem dan rechts voorbij gaan zou essers bekeuring kunnen krijgen voor onnodig links rijden. 

 

Bij zo een lange invoegstrook hoeft dit allemaal niet. 

 

De witte auto handelt hier dus helemaal verkeerd......

 

Maar de rooie had ook de wijste kunnen zijn en is daarom net zo fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei shompie:

 

Maar de rooie had ook de wijste kunnen zijn en is daarom net zo fout

Ja en nee........

heb het zelf een keer met een Nederlandse “collega”

meegemaakt. Ik kon niet eens naar links en hij zat op de invoegstrook achter mij maar moest en zou via de invoegstrook inhalen en invoegen. En ging  daarna over de 27mc “helemaal uit zijn plaat”. 

Klootjesvolk wat geen 90 gaat/kan was nog het minste wat ik te horen kreeg.......

een hoop gaan er maar van uit dat je maar opzij gaat zonder dat ze (kunnen) zien of dat wel kan (of mag bij inhaalverbod). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Deze man had ruimte genoeg om naar links te gaan maar deed het gewoon niet, ik had zijn reactie wel eens willen horen als de ander zichzelf of een ander had dood gereden met zijn egoïstische gedrag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
15 minuten geleden zei lambiek:

Je kan lullen wat je wilt

Maar die witte is de grootste boosdoener

Of hij geeft gas bij ( wat hij dus niet kon)

Of je laat je rechtse voetje iets omhoog komen

En gaat achter hem naar links

 

En alle werkgevers staan te wachten op zo'n topper van Essers 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
44 minuten geleden zei lambiek:

Nee !!!!!! maar die met de witte trailer is boosdoener en daar gaat het  over

 

En die van Essers is dus een topper die alleen maar zijn werk doet en er helemaal niets aan kan doen. Die had ook niet de wijste moeten zijn want niemand heeft dat hem ooit verteld. 

 

Maar volgens jou valt hem.dus niets te verwijten. Ik zal het onthouden als ik jou ooit eens tegenkom en jij wilt invoegen 😋

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Ja dat klopt...... omdat je niet gaat inhalen wordt het feitelijk onnodig links rijden. Je plaats is immers op de rechter rijstrook ( geld voor iedereen uiteraard, ook pers auto’s)

met deze aktie als essers naar links zou gaan en de witte zou hem dan rechts voorbij gaan zou essers bekeuring kunnen krijgen voor onnodig links rijden. 

Enig juiste antwoord, waar dan alleen wel weer op wordt gehandhaafd bij een inhaalverbod. Maar in principe mag het niet idd. 

1 uur geleden zei shompie:

Deze man had ruimte genoeg om naar links te gaan maar deed het gewoon niet, ik had zijn reactie wel eens willen horen als de ander zichzelf of een ander had dood gereden met zijn egoïstische gedrag.

En ik de reactie als de rode auto opzij was gegaan en daar was iemand op gereden. Maar ook dat gebeurde niet, feit is en blijft dat de rode auto niets verkeerds deed. 

Van alles erbij halen met "als" of "wanneer" doet er niet toe, maar regels volgen wordt voor onze beroepsgroep steeds moeilijker. 

Rotondes niet betreden als je iemand hindert bijvoorbeeld, dan rijd jij al op de rotonde met je personenauto en dan moet er toch nog voor gedoken worden want: "hij stopt toch wel met die lesauto":zegtniets: Of het middenop een kruising opstellen met een combi waarbij de aanhanger/trailer op de doorgaande rijstrook blijft staan, want: "hij stopt toch wel met de personenauto":zegtniets:

Vreemde is dat als er een vrachtauto aan komt het ineens niet wordt gedaan want die komen hart aan:D

Maar ook op snelwegen het inhalen waar het a) niet mag b) het wordt gedaan met richtinggevengaan zonder het overige verkeer ook maar in ogenschouw te nemen. Overigens in beide gevallen hefbaar onder € 180,- + € 9,- .                                                     ^^valt namelijk onder inhalen tijdens het worden ingehaald.

 

Wat gaat er fout? De handhaving, als het  aan mij ligt zouden er hogere boete's en veeeeeeel meer handhavers/politieagenten bij mogen komen. Maar ook meer controle door camera's. Zoals bijv. de Markerwaerddijk, plaats maar camera's bij het inhaalverbod en pas maar meer trajectcontrole toe. En dan wel zo dat ook vrachtautokentekens allemaal worden gelezen. En voor het niet leesbaar hebben van het kenteken ook gewoon een boete die naar de € 500,- gaat. Een rijbewijs hebben is een privilege, geen recht en dat vergeten wij allemaal iets te veel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
6 minuten geleden zei HIT:

Enig juiste antwoord, waar dan alleen wel weer op wordt gehandhaafd bij een inhaalverbod. Maar in principe mag het niet idd. 

En ik de reactie als de rode auto opzij was gegaan en daar was iemand op gereden. Maar ook dat gebeurde niet, feit is en blijft dat de rode auto niets verkeerds deed. 

Van alles erbij halen met "als" of "wanneer" doet er niet toe, maar regels volgens wordt voor onze beroepsgroep steeds moeilijker. 

Rotondes niet betreden als je iemand hindert bijvoorbeeld, dan rijd jij al op de rotonde met je personenauto en dan moet er toch nog voor gedoken worden want: "hij stopt toch wel met die lesauto":zegtniets: Of het middenop een kruising opstellen met een combi waarbij de aanhanger/trailer op de doorgaande rijstrook blijft staan, want: "hij stopt toch wel met de personenauto":zegtniets:

Vreemde is dat als er een vrachtauto aan komt het ineens niet wordt gedaan want die komen hart aan:D

Maar ook op snelwegen het inhalen waar het a) niet mag b) het wordt gedaan met richtinggevengaan zonder het overige verkeer ook maar in ogenschouw te nemen. Overigens in beide gevallen hefbaar onder € 180,- + € 9,- .

 

Wat gaat er fout? De handhaving, als het  aan mij ligt zouden er hogere boete's en veeeeeeel meer handhavers/politieagenten bij mogen komen. Maar ook meer controle door camera's. Zoals bijv. de Markerwaerddijk, plaats maar camera's bij het inhaalverbod en pas maar meer trajectcontrole toe. En dan wel zo dat ook vrachtautokentekens allemaal worden gelezen. En voor het niet leesbaar hebben van het kenteken ook gewoon een boete die naar de € 500,- gaat. Een rijbewijs hebben is een privilege, geen recht en dat vergeten wij allemaal iets te veel. 

 

Je kan het mooi brengen Harm. Maar ook al zit die rooie.wettelijk gezien niet fout. Het is gewoon een grote aso, egoïst en minkukel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei iveco 35c17:

Essers had gewoon even een baantje op moeten schuiven. Dit kan gewoon onder de noemer wenselijk rijgedrag, dus geen politie die daar een bekeuring voor geeft.

Tenzij de politie niet de hele voorgeschiedenis zag en jou onnodig links ziet rijden...,.

Zal ook best maar als die witte zo een haast heeft en hard kan had hij ook achterlangs in kunnen voegen en daarna zelf links inhalen. 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei shompie:

 

Je kan het mooi brengen Harm. Maar ook al zit die rooie.wettelijk gezien niet fout. Het is gewoon een grote aso, egoïst en minkukel.

Je slaat de plank helemaal mis Ron

Want volgens jou moet die Essert auto zijn eigen aanpassen , aan het ASO gedrag van die witte

Effe wat minder gas en er achter in voegen 

Maar jij wilt gewoon zo als altijd je gelijk hebben, mag je van mij hoor !  :bey:

 

 

En dan reageer ik hier ook maar effe op

 Ik zal het onthouden als ik jou ooit eens tegenkom en jij wilt invoegen 😋

 

Dat ga jij niet meemaken !   :nee: :nee:

 

 

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
15 minuten geleden zei lambiek:

Je slaat de plank helemaal mis Ron

Want volgens jou moet die Essert auto zijn eigen aanpassen , aan het ASO gedrag van die witte

Effe wat minder gas en er achter in voegen 

Maar jij wilt gewoon zo als altijd je gelijk hebben, mag je van mij hoor !  :bey:

 

 

En dan reageer ik hier ook maar effe op

 Ik zal het onthouden als ik jou ooit eens tegenkom en jij wilt invoegen 😋

 

Dat ga jij niet meemaken !   :nee: :nee:

 

 

 

Ik hoef mijn gelijk niet hoor. Ik had even naar links gegaan. Al was het maar voor de veiligheid van het overige verkeer.

 

En nee, jij gaat dat niet meemaken. Het zit namelijk niet in mijn aard om andere in gevaar te brengen. Maar blijkbaar zijn er mensen die daar geen moeite mee hebben....

 

En dan zich maar afvragen hoe de meeste domme en onmogelijke ongelukken kunnen gebeuren.

 

Prachtig 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei roadtrain:

Tenzij de politie niet de hele voorgeschiedenis zag en jou onnodig links ziet rijden...,.

 

Naar hier blijkt is daar een filmpje van,  en zo kan mijnheer de agent dus ook duidelijk zien dat de vluchtstrookracer Essers nog even flink de 3e rijbaan op drukt om even te laten zien dat hij de koning van de weg is. lijkt mij een artikel 5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

Rotondes niet betreden als je iemand hindert bijvoorbeeld,

 

Mee eens, al sta je dan ook wel voor  #jan l*l# te wachten omdat er vaak ook verdomd slecht richting aangegeven wordt.

3/4 rotonde = knipper naar links uit wat mij betreft.. maar ja, da's officieel niet de verkeersregel. :mad:

 

Ik anticipeer bij mij bekende rotondes met bepaalde hoofdverkeersstromen ook op de stroom verkeer.. dat grotendeels dezelfde richting op gaat..

Tja, dat kan inderdaad ook wel eens hinderend zijn... sorry..:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden