[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geladen wipkar afkoppelen


freddy666

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen vrijdag moest ik wat pallets met groente en fruit laden in Barendrecht, meeste adressen 1, 2 of 3 pallets.

1 adres met 7 pallets.

Dus ik denk die doe ik als eerste zet het lekker in m'n hanger,

afkoppelen en de rest in de motorwagen.

dus zo gedaan zo gezegd 7 pallets(7ton) erin en afkoppelen maar

pootje uit +steunpoot achter, kabels los en vergrendeling open.

Ik kijken naar die vangmuil of die open staat...dat is zo maar

de pen hangt nog een heel stuk in het oog.

Terwijl als de hanger leeg is dan hangt ie er nog maar een klein beetje in.

Toch maar proberen om er met de motorwagen

onderuit te komen, dat lukte dus in eerste instantie niet.

Beetje met de luchtvering spelen, weer proberen en uiteindelijk kwam die dan wel los(maar moest dus echt hard trekken!!!)

Toch niet helemaal zoals het moet lijkt me...

Hoe doen jullie dat?

Is ook mijn eerste maand met een hanger, hiervoor met trailer gereden die

ik in 2 jaar tijd 2 keer heb moeten afkoppelen,

en nooit heb hoeven aankoppelen.

Nu moet ik 2, 3 keer per dag aan-en afkoppelen.:(

En een echte ster ben ik er nog niet in zoals je uit bovenstaande wel hebt begrepen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

ik rij zelf ook met oplegger maar wat ik weet v de jongens bij ons met wipcar is dat ze eerst de motorwagen laden en dan pas de aanhangwagen!!

vooral als t een zware vracht is want zelfde als bij een oplegger zakt een wipcar ook als je hem afkoppeld en stel dat je achter te veel gewicht hebt dan kan hij je achterover kiepen!

dus ik zou eerst afkoppelen, moterwagen laden,aankoppelen, aanhangwagen laden en dan gas erop!! :tu:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb de ervaring dat als ik mijn geladen wipkar wil afkoppelen ik de poten na aanraken van grond nog een slag extra omlaag moet draaien zodat de spanning op de vangmuil minder word.

wat ook heel veel kan schelen is even de rem los gooien van de hanger voordat je hem los koppelt.

ik heb sinds 2 jaar een krone wipkar en die staat achter mijn volvo niet geremd als mijn wagen op de handrem staat.

mijn oude burg wipkar was wel geremd en daar deed ik eerst even de rem vanaf voordat ik vangmuil open maakte.

wel raadt ik je aan om als het mogelijk is altijd je aanhamger eerst te lossen omdat je weleens mee zou kunen maken bij verkeerde belading dat hij voor van de grond komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afgelopen vrijdag moest ik wat pallets met groente en fruit laden in Barendrecht, meeste adressen 1, 2 of 3 pallets.

1 adres met 7 pallets.

Dus ik denk die doe ik als eerste zet het lekker in m'n hanger,

afkoppelen en de rest in de motorwagen.

dus zo gedaan zo gezegd 7 pallets(7ton) erin en afkoppelen maar

pootje uit +steunpoot achter, kabels los en vergrendeling open.

Ik kijken naar die vangmuil of die open staat...dat is zo maar

de pen hangt nog een heel stuk in het oog.

Terwijl als de hanger leeg is dan hangt ie er nog maar een klein beetje in.

Toch maar proberen om er met de motorwagen

onderuit te komen, dat lukte dus in eerste instantie niet.

Beetje met de luchtvering spelen, weer proberen en uiteindelijk kwam die dan wel los(maar moest dus echt hard trekken!!!)

Toch niet helemaal zoals het moet lijkt me...

Hoe doen jullie dat?

Is ook mijn eerste maand met een hanger, hiervoor met trailer gereden die

ik in 2 jaar tijd 2 keer heb moeten afkoppelen,

en nooit heb hoeven aankoppelen.

Nu moet ik 2, 3 keer per dag aan-en afkoppelen.:(

En een echte ster ben ik er nog niet in zoals je uit bovenstaande wel hebt begrepen.;)

ik laad altijd eerst de motorwagen en dan de aanhanger. lossen net anders om. en anders ff de remmen van de aanhanger los en de pootjes extra knikje mee geven. de achterste steunpoten gebruik ik alleen als ze met een heftruck in de aanhanger rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ik laad meestal de aanhanger eerst, behalve in de winter als ik in een put moet laden.

Dit doe ik omdat wij nog wel eens op krappe plekken komen en dan is er met een lege motorwagen makkelijker te manouvreren.

Ik denk dat het ook te maken heeft hoe je assen onder de hanger zitten, als ze echt in de midden staan is het inderdaad wel verstandiger om eerst je hanger te laden, maar daar heb ik geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij stond inderdaad een stuk lager afgekoppeld dan normaal.

dat kwam natuurlijk door 7ton aan lading in de hanger.

Dus motorwagen lucht omhoog, pootjes uit, slangen los, vangmuil open,

hanger van de rem af en motorwagen nog iets hoger(toch??)

en dan wegwezen.

Normaal doe ik ook eerst de motorwagen vol, was dit probleem dus nog niet tegengekomen.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij stond inderdaad een stuk lager afgekoppeld dan normaal.

dat kwam natuurlijk door 7ton aan lading in de hanger.

Dus motorwagen lucht omhoog, pootjes uit, slangen los, vangmuil open,

hanger van de rem af en motorwagen nog iets hoger(toch??)

en dan wegwezen.

Normaal doe ik ook eerst de motorwagen vol, was dit probleem dus nog niet tegengekomen.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Nou ik zou zeggen eerst proberen de vang muil te openen en dan omhoog ...kan namelijk ook gaat wel wat moeielijker maar het kan wel ....

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tjonge tjonge kennen jullie het gemak van een schamel aanhanger al? :D:D

gr martje

Ja dat ken ik. Heb dat ding kort geleden weer eens een dag mee gehad. Omdat ik hem niet mee kon pikken op de weg terug moest ik hem leeg meenemen. 10x aan en afkoppelen :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat ken ik. Heb dat ding kort geleden weer eens een dag mee gehad. Omdat ik hem niet mee kon pikken op de weg terug moest ik hem leeg meenemen. 10x aan en afkoppelen :mad:

dat heb je met een wipkar toch ook of kun je op de laad/los adressen scharen als ik op een dag 2 keer afkoppel is het al veel ik los wel alles van opzij :D:D

gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou neem me niet kwalijk voor me taalgebruik maar als je bij ons eerst de ahw gaat laden ben je een prutser(ja ik heb niet verzonnen).

en als je er over nadenkt is het niet echt logisch toch?

wat als je met een volle ahw en lege mw nog eens een stuk moet gaan rijden naar je volgende laadadres? rijd dat lekker dan?

ik denk het niet en daarbij krijg je je ahw slecht afgekoppeld.

dus eerst mw laden en dan ahw,is maar een tip hoor:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ben ik wel gedeeltelijk met je eens Cor, maar als ik op twee adressen bakken moet wisselen met vodden en ik weet dat ik op het tweede adres alleen maar met de mw kan komen, wil ik nog wel eens eerst de hanger wisselen.

Dit doe ik natuurlijk alleen met goed weer, en zeker niet in de winter.

Puur om werk uit te sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat als je met een volle ahw en lege mw nog eens een stuk moet gaan rijden naar je volgende laadadres? rijd dat lekker dan?

Ennuhhhhh evt bekeuring(en) betaal je dan zelf, ook als er door omstandigheden (van buitenaf) een al dan niet eenzijdig ongeval uit voortvloeid???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden