[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

maut betalen zonder toll-collect


baas

Recommended Posts

  • Forumlid
dinsdag ga ik met een huurDaf een stuk Duitsland in, waarschijnlijk bij Oldenzaal of bij Emmen de grens over, er zit echter geen toll-collect in deze auto. Waar kan ik de maut betalen?

gr David

Bij de tankstations voor de grens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij de tankstations voor de grens.

die zit er echter niet als je bij emmen/meppen (a37) de grens over gaat!

dus zul je via oldenzaal moeten... op de grens zelf kan t ook vaak wel.

of vooraf door je werkgever via internet ook dacht ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
die zit er echter niet als je bij emmen/meppen (a37) de grens over gaat!

dus zul je via oldenzaal moeten... op de grens zelf kan t ook vaak wel.

of vooraf door je werkgever via internet ook dacht ik

ligt eraan waar hij naartoe moet, als hij de bundesstrasse blijft volgen kan het ook in haselünne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die zit er echter niet als je bij emmen/meppen (a37) de grens over gaat!

dus zul je via oldenzaal moeten... op de grens zelf kan t ook vaak wel.

of vooraf door je werkgever via internet ook dacht ik

En bij de pomp tussen Hoogeveen en Emmen, deze kant van de grens dus! En inderdaad, Haselünne is ook een mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Thanks! vooral voor die PDF! ren zo even naar de winkel om inkt te halen LOL 88 pagina's is wel wat veel. Probleem is ook dat ik niet weet waar ik precies heen moet... ach ja... dat lost zich vanzelf op... de tijd die ik steeds nodig heb om een maut kaartje te kopen wordt toch betaald, dus wat zou ik me druk maken... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een rekening opent bij Toll Collect of je werkgever toegang vraagt tot zijn toll collect accaunt dan kun je eventueel ook thuis of onderweg via internet de maut boeken.

Voorwaarde hiervoor is echter wel dat er een zg. "guthaben konto" bestaad bij Toll-collect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb iemand ook een korte (als die bestaat) uitleg over die automaten voor mautkaartjes bij de grens. Ik heb er laatst zo mee staan stoeien. De automaat won het en ik weet nog niet of ik het goed heb gedaan :confused:

Je moet ook niet met die automaat stoeien! Daar heb je mij voor! :p:D:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb iemand ook een korte (als die bestaat) uitleg over die automaten voor mautkaartjes bij de grens. Ik heb er laatst zo mee staan stoeien. De automaat won het en ik weet nog niet of ik het goed heb gedaan :confused:

Je begint met de taal, daarna vraagt de automaat om de kaart van de vrachtwagen. Heb je wel zo'n Toll-collect kaart, dan weet de automaat meteen alle gegevens al van je truck. Heb je die niet hebt druk je gewoon op verder. Daarna komt het kenteken en de euroklasse en het aantal assen ( kwestie van ketekenpapier ) Vervolgens heel simpel intypen waar je begint en eindigt. Als je dit niet weet kun je altijd op het kaartje zoeken waar je begin- of eindpunt zich begeeft ;)

gr Bunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je begint met de taal, daarna vraagt de automaat om de kaart van de vrachtwagen. Als je die niet hebt druk je gewoon op verder. Daarna komt het kenteken en de euroklasse en het aantal assen ( kwestie van ketekenpapier ) Vervolgens heel simpel intypen waar je begint en eindigt. Als je dit niet weet kun je altijd op het kaartje zoeken waar je begin- of eindpunt zich begeeft ;)

gr Bunny

Ja, en op die manier was het vanaf de grens Eupen (B/D) via A44/A4 naar de grens Heerlen, 22,1 km??? En daar krijgt je 1,5 uur voor, en je moet ook nog lossen in Stolberg...?

Mijn intuitie zegt dat er dan iets is misgegaan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, en op die manier was het vanaf de grens Eupen (B/D) via A44/A4 naar de grens Heerlen, 22,1 km??? En daar krijgt je 1,5 uur voor, en je moet ook nog lossen in Stolberg...?

Mijn intuitie zegt dat er dan iets is misgegaan???

Nee dan moet je een kaartje van Eupen naar Stolberg pakken. En dan een kaartje van Stolberg naar Heerlen. Of je rijd gewoon binnendoor :sjalom:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee dan moet je een kaartje van Eupen naar Stolberg pakken. En dan een kaartje van Stolberg naar Heerlen. Of je rijd gewoon binnendoor :sjalom:.

Maar dat schijnt dat apparaat nie te vragen :confused: Althans, volgens mijn lieftallige vrouwtje, dat amper Duits spreekt, en Engels in deze ook best lastig vind.... ;)

Nou ja, we hebben het gemeld op kantoor. Ik heb zoiets vanL geef dan even uitleg, als je weet dat het de eerste keer is voor iemand... toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dat schijnt dat apparaat nie te vragen :confused: Althans, volgens mijn lieftallige vrouwtje, dat amper Duits spreekt, en Engels in deze ook best lastig vind.... ;)

Nou ja, we hebben het gemeld op kantoor. Ik heb zoiets vanL geef dan even uitleg, als je weet dat het de eerste keer is voor iemand... toch??

Als de computer de complete route aangeeft, kun je de route nog veranderen ( Strecke Verlauf Anderen ) of zo in het duits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moest al kiezen uit 4 talen behalve Nederlands.:( Dat maakt het al lastiger. Het was voor mij de eerste keer. Wist ik veel dat er een voertuigkaart in de auto lag. Ik wist ook niet dat ik mn losplaats moest vermelden. Ik was al blij dat ik de snelwegen ingevoerd kreeg. Nou snap ik wel waarom die buitenlander met zn wegenkaart stond:confused: Een handleiding zou zeker gemakkelijk geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal leuk wordt het als je je route door wat voor omstandigheden wil/moet veranderen.

Even storneren heet dat......:mad:

Wij hebben goddank een collectkastje in de auto, maar ook die raken weleens de weg kwijt en ALTIJD als we meer dan 1 los adres in Duitsland hebben!!!:mad:

Dan leer je echt je geduld te bewaren. Zeker als er een collega voor je staat uit een "nieuw" Europees land, die ook nog eens niet door je geholpen wil worden. (Zeker bang dat ik hem een duurdere route in zijn maag splitst):p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vorig jaar eens naar Rheine geweest. Automaat gevonden, even ernstig diep zoeken naar m'n Duits en drukken maar...

Daar begint het al: er zit een laag vet of zo op dat touchscreen van al je voorgangers. Je duwt eerder het scherm door de machine dan een letter in het invulveld.

Maar goed, reis geboekt en gáán! Gelost bij Schenker, pauze gemaakt en op naar de truckstop onderaan de Autobahn voor de terugreis.

Eerst een parkeerkaartje halen, dan de shop in. Geworsteld met de automaat, en dan afrekenen aan de kassa. "Sie brauchen 2 karte..." Als de bliksem weer terug, en gelukkig hing er nog een kaartje uit. Wéér in de rij voor de kassa tussen de ijsjes-likkers en benzineslurpers, afgerekend, uitrijkaart halen voor de parking en eindelijk weg!!

En waar ging dit over? Totaal amper zeven euro tol...

Aanmelden op internet is veel makkelijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden