[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

MAN topic


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja iemand moest er mee beginnen. Nu daar is ie dan. 't MAN topic. Ben sinds een week de chauffeur van een nieuwe MAN TGA XL. Heb er nu 3000km mee gereden en hij bevalt me nu al beter dan m'n "oude" Scania R. Maar ja, de MAN is dan ook rondom luchtgeveerd en luxe uitgevoerd met oa: luchthoorns,wortelnotenhout,standkachel,standairco,lederen stuur, soundsystem met wisselaar,koelkast etc. Hierbij dan de eerste foto's. Er volgen er nog wel meer als ik de gordijnen etc. erin heb hangen.

Ook rijd ik nu nog met de aanhanger van een collega. Mijn aanhanger is pas over ongeveer 3 weken klaar.

post-1729-1394779138,6827_thumb.jpg

post-1729-1394779138,8796_thumb.jpg

post-1729-1394779139,0506_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Mooie auto, en weet ook zeker dat ie goed rijdtt.

De mijne is namelijk ook rondom luchtgeveerd.:tu::tu:

Neem aan dat jij ook een automaat hebt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het meest krachtige - in serie - geproduceerde voertuig in Europa met 680 pk.

- Nieuwe V8 motor met een koppel van 3000 Nm

- Rijkelijke standaarduitrusting voor een maximaal comfort

- Excellent navigatie- en infotainment systeem

- Prachtige V8 « look » langs de binnen-en buitenkant

MAN Nutzfahrzeuge stelt de parel van haar Trucknology®Generation, de nieuwe TGX V8, voor in de herfst van 2007. Dit topmodel binnen het zware TGX gamma wordt aangedreven door een nieuwe V8-cylinder motor met 680 pk en een koppel van 3000 Nm. Met dit model brengt MAN de meest krachtige vrachtwagen in Europa op de markt.

Met de nieuwe Common Rail motor is de MAN TGX V8 de perfecte oplossing voor langeafstandsvervoer met de hoogste treingewichten. De V8 is ideaal om in te zetten in de moeilijkste topografische situaties. Deze motor onderscheidt zich door zijn hoge betrouwbaarheid en lange levensduur. Het concept is volledig nieuw.

De TGX V8 is visueel zeer aantrekkelijk doordat hij uitgerust is met een XXL cabine voorzien van maximaal comfort. De standaarduitrusting van deze cabine omvat onder andere luxueuze lederen zetels met V8 logo of dashboardversieringen in koolstofvezel. De TGX V8 onderscheidt zich op deze manier ook duidelijk van de concurrentie en voldoet aan de meest veeleisende vereisten.

bron: man

image-91.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het meest krachtige - in serie - geproduceerde voertuig in Europa met 680 pk.

- Nieuwe V8 motor met een koppel van 3000 Nm

- Rijkelijke standaarduitrusting voor een maximaal comfort

- Excellent navigatie- en infotainment systeem

- Prachtige V8 « look » langs de binnen-en buitenkant

MAN Nutzfahrzeuge stelt de parel van haar Trucknology®Generation, de nieuwe TGX V8, voor in de herfst van 2007. Dit topmodel binnen het zware TGX gamma wordt aangedreven door een nieuwe V8-cylinder motor met 680 pk en een koppel van 3000 Nm. Met dit model brengt MAN de meest krachtige vrachtwagen in Europa op de markt.

Met de nieuwe Common Rail motor is de MAN TGX V8 de perfecte oplossing voor langeafstandsvervoer met de hoogste treingewichten. De V8 is ideaal om in te zetten in de moeilijkste topografische situaties. Deze motor onderscheidt zich door zijn hoge betrouwbaarheid en lange levensduur. Het concept is volledig nieuw.

De TGX V8 is visueel zeer aantrekkelijk doordat hij uitgerust is met een XXL cabine voorzien van maximaal comfort. De standaarduitrusting van deze cabine omvat onder andere luxueuze lederen zetels met V8 logo of dashboardversieringen in koolstofvezel. De TGX V8 onderscheidt zich op deze manier ook duidelijk van de concurrentie en voldoet aan de meest veeleisende vereisten.

bron: man

image-91.jpg

Kan je er eentje opsturen? Wat een mooie wagen:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
globetrotter_dutchman ik heb een vraag voor u , hier in N America praten ze niet van NM maar iets van pound en nog iets , weet jij hoe ik kan bereken hoeveel NM een truck heeft hier in N Amerika, bv hoeveel Nm is 1650 Pound en nog iets LOL

Dat is een goede vraag.

Mijn Volvo's hebben allemaal 1650 Lbs of torque (torsie) en die in de nieuwe motoren behaalt dat op 1100 RPM (hier is een link naar de spec sheet http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/03D6349C-DF6C-4A2E-9A52-6F9F4D39C09C/0/D134851650.pdf) dat is volgens mij, maar ik ben hier niet z'n expert in, de kracht die de motor doorstuurt naar de transmissie en de rear end.

Hoe ze dat berekenen met Mn weet ik niet maar hier is de spec van de motoren die Volvo in Nederland verkoopt http://www.volvo.com/trucks/netherlands-market/nl-nl/trucks/engine-Program/ Is koppel hetzelfde as Torque (torsie)?

Wat ik wel weet, daar mijn wagens elke heen en terugreis door de bergjes in Pennsylvania en Virgina moeten, is dat voor de snelheid waarmee je de berg opgaat het ook heel belangerijk is wat de ratio van je gears is in de rear end (aandrijfas).

Mijn oudere Volvo's hadden 3.58 en die waren zelfs met 60 pk (465 hp) meer, langzamer dan mijn Freightliners met 400 pk want die hadden 3.72 rears.

Torgue alleen doet niet veel (behalve je versnellingsbak naar de maan draaien als de torgue van de motor te hoog is voor de bak, dat gebeurd veel als mensen een tweedehands fleet truck kopen en dan even de motor hoger afstellen met meer pk's, wat ze vaak over het hoofd zien is dat je torque dan ook omhoog gaat en die extra paar lbs'tjes draait alles achter die motor naar de schroot)

Ik ga die twee spec sheets even bestuderen en kijken of ik er uit kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

duidelijk dat je heel erg je best hebt gedaan,en oke een taalfout hier en daar moet kunnen toch???Het is in ieder geval best wel goed te volgen:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden