Spring naar bijdragen

geen woorden voor !!!!!!!!!!


Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

tja kijk volgens mij vergeet roesthokcamperrijder een beetje dat als je daar niet mag inhalen en hij rijd zogenaamd 80 dat je 20 vrachtauto's verder met een beetje mazzel 70 rijd. Verder rijd dat hok op de video nog nie eens 80 en dan komt er nog bij dat zijn 80 echt geen 80 is. Sterker nog ik heb hier een nissan sunny staan met de juiste bandenmaat en allet in orde maar toch geeft de KMteller 10KM te weinig aan. Pak de digi teller van de twingo of espace er maar bij die lopen verschillend van 5 km tot 10km verschil. Kheb een schijthekel aan dit soort mensen. Laat hem de foto's maar lekker opsturen naar bakker. Ik weet wel wat die zeggen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Wat een sufferd!:mad:

Hij vraagt natuurlijk om zulke reacties als je zo gaat rijden.

Wat heeft het nou voor nut om zo traag te gaan rijden.

Rij gewoon 100 km.u.

Heb je nergens last van ook!

Alhoewel het die chauffeur natuurlijk ook niet siert om te kleven, toeteren, en al helemaal niet met het afsnijden, en dat ook zonder richting aan te geven.

Is dat dan een voorbeeldgedrag???

En dat gebeurt niet alleen met campers.

Ook bij mij, als ik met een bak vol ADR begrensd 85 km/u rij.

En van dat soort 'collega truckers' moet ik ook Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ik zou zeggen, direct zijn rijbewijs afpakken.

Nee dat filmen achter het stuur is veilig. Wat een eikel zeg.

Volgens mij heeft die chauffeur van Bakker veel meer verstand dan hij.

En dan ook nog het lef hebben om dit op internet te zetten.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij heeft nog een filmpje gemaakt, wel een personenwagen, maar het lijkt erop dat deze meneer gewoon geen reet te doen heeft. Dit is er 1tje in de catagorie, ik had graag agent willen zijn, maar werd niet toegelaten, dus probeer ik het maar op deze manier. Hij zal dan ook wel veelvuldig de kliklijn bellen heb ik het idee.....Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Hierbij zijn uitleg::confused:

BR-HV-71 Daf 95 XF van Bakker Barendrecht Transport vind het nodig om te bumperkleven. Ik rij bijna 80, kan door de wind niet harder en de Daf begint te seinen met z'n licht en te toeteren en zit slechts enkele meters van mij te 'duwen'. De chauffeur maakt wilde bewegingen ter ondersteuning dat hij harder wil. Onverantwoord! Ik heb er ook nog enkele foto's van als bewijs.

25 april 2008 om 16:25 uur. A28 tussen Wezep en 't-Harde, richting Amersfoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie

jullie zitten die man in zijn campertje nou wel uit te schelden, maar hij kon dus niet harder

maar laten we eerlijk zijn dat het gedrag van de vrachtwagen chauffeur ook te wensen over laat. weer een goeie voor het toch al negatieve imago van de chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Frankie, ik ben het met je eens dat de chauffeur het ook iets anders had kunnen doen. Dat kan je ook lezen in de reacties onder het filmpje. Niet hoeven toeteren, iets meer tijd moeten nemen met terug invoegen.

Maar de reacties zijn er meer om dat deze man er echt op uit is om dit soort dingen op film te zetten en daar wordt je toch een klein beetje misselijk van, toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

als je toch weet dat je camper niet harder gaat dan 78km/u ga je toch zeker lekker binnedoor sturen, die gasten hebben toch tijd genoeg, hebben ze ook geen gestress achter zich!! ZONDAGSRIJDERS!!!! :mad:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EHHHHHHH een klein vraagje , want ik weet het niet meer, hoe hard mogen de trucks rijden in nederland, en wat is wettelijke afstand tussen twee motorvoertuigen......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
EHHHHHHH een klein vraagje , want ik weet het niet meer, hoe hard mogen de trucks rijden in nederland, en wat is wettelijke afstand tussen twee motorvoertuigen......:D

Ja, 80km. Maar de begrenzer staat ook gewoon op 90km afgesteld...

Rij jij wel 80km ook als je haast heb. (is niet kwaad bedoeld hoor):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, 80km. Maar de begrenzer staat ook gewoon op 90km afgesteld...

Rij jij wel 80km ook als je haast heb. (is niet kwaad bedoeld hoor):D

ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :angel::angel::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk juist.... en vaak hebben ze geen C.C ,wat dus op -tegen de tachtig-net boven de zeventig-ietsje boven de tachtig enzovoort... op de duur ga je er voorbij ongeacht inhaalverbod. (ik wel tenminste)

maar dan nog is het wettelijk bepaald wat de afstand moet zijn tussen voertuigen, en dat is........................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het volgen van een ander voertuig voldoende afstand houden.

Als uitgangspunt geldt hierbij tenminste de ”twee seconden regel”. Hierbij is de volgafstand gelijk aan de afstand die bij een bepaalde snelheid in twee seconden wordt afgelegd.

Bij hantering van deze regel is de volgafstand in meters ongeveer de helft van de gereden snelheid in kilometers.

Het gaat hier om de minimaal vereiste tussenafstand van twee voertuigen die met ongeveer dezelfde snelheid, achter elkaar blijven rijden.

Bij het aanhouden van deze minimumafstand kan ingeval van noodzaak onder normale omstandigheden het voertuig tijdig tot stilstand worden gebracht.

Bij het aanhouden van deze minimumafstand kan:

  • ingeval van noodzaak, bij goed anticiperen, het voertuig tijdig tot stilstand worden gebracht;
  • een uitwijkmanoeuvre worde uitgevoerd;
  • het wegdek over voldoende afstand worden geobserveerd op afwijkingen en/of ongerechtigheden.

Een grotere volgafstand is onder andere noodzakelijk bij het rijden achter een “ondoorzichtige” voorligger, bij nat weer en bij het op te korte afstand gevolgd worden door een ander voertuig.

Overigens dient deze laatste situatie zoveel mogelijk te worden voorkomen !

Bij het houden van volgafstand, afhankelijk van wegsituatie en/of verkeersdrukte, ook rekening houden met inhalend verkeer dat wil invoegen. In geval van een wegversmalling, invoegend verkeer daartoe de gelegenheid bieden.

Tijdens het rijden in file de tussenafstand zoveel mogelijk gelijk houden.

bron een rijschool

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan nog even een onderzoekje er tegen aan gooien, er is gebleken dat slechts 2 op de 10 vrachtwagens zich ook daadwerkelijk aan de tussen afstand houden. De rest zit er te dicht op.

Gisteren ook weer een sterk staaltje gezien, nog geen 3 meter er tussen, voorovergebogen, met de elleboogjes op het stuur en een hand onder het gezicht. Ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
Frankie, ik ben het met je eens dat de chauffeur het ook iets anders had kunnen doen. Dat kan je ook lezen in de reacties onder het filmpje. Niet hoeven toeteren, iets meer tijd moeten nemen met terug invoegen.

Maar de reacties zijn er meer om dat deze man er echt op uit is om dit soort dingen op film te zetten en daar wordt je toch een klein beetje misselijk van, toch ?

ik heb in die 21 jaar die ik nu rij heel veel van deze wegmisbruikers gezien lex. en er zullen er waarschijnlijk ook nog veel volgen ben ik bang. ik heb in die 21 jaar geprobeerd om mij als chauffeur dusdanig te gedragen dat de burger, die toch al zo'n hekel aan ons heeft, mij eigenlijk niet ziet. ik probeer het imago van de nederlandse chauffeur hoog te houden. de nederlandse chauffeur, al vele jaren de beste, en best betaalde chauffeur van europa.

ik heb vele jaren in het bestuur van een chauffeursvereniging gezeten, en was daarnaast ook bestuurslid van het o.s.c, de overkoepelende stichting chauffeursactiviteiten. het doel van deze twee verenigingen was het weer opkrikken van het imago van de nederlandse chauffeur. dit word gedaan door het houden van evenementen als behendigheidswedstrijden, en o.a truck-runs. en je zag echt vooruitgang, de burgers die toevallig bij die evenementen aanwezig waren kregen een iets andere kijk op ons. gelukkig maar toch?? alle kleine beetjes helpen.

ik zie vaak aan het rijgedrag dat de collega's zich nogal druk maken over mede weggebruikers. ook de reactie's hier van een aantal collega's vind ik erg ver onder de maat. om die man nu als nsb'er te bestempelen slaat helemaal nergens op. ik verwacht dat die mannen op straat hetzelfde gedrag vertonen als die chauffeur in dat filmpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden