Spring naar bijdragen

130 km/h Scania


Recommended Posts

  • Forumlid

Hij ze moeten doen wat ze niet kunnen laten. Mag hopen voor hem dat zn schijfjes niet hoeft te laten zien want dan kan ie wel ff terug naar de RDW vrees ik. Verder ben je een ongelooflijke knuppel als je zo hard wil rijden met jawel trommelremmen. Die zijn daar niet voor bestand zeker niet die van scania.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lijkt mij nogal een vrij domme actie om 130 met een vrachtwagen zo te gaan rijden. Wil trouwens wel uns de prijs van de boete weten voor zo iets, denk wel dat die de krant gaat halen: eerste vrachtwagen chauffeur die rijbewijs moet inleveren omdat die 50 km/u te hard reed:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Heel dom Mark. En ik vraag me af of politie met behulp van dit filmpje ook actie kan ondernemen tegen de eigenaar/bestuurder ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heel dom Mark. En ik vraag me af of politie met behulp van dit filmpje ook actie kan ondernemen tegen de eigenaar/bestuurder ?

Eigenlijk niet, want de snelheid is afgelezen van een ongeijkte snelheidsmeter. En dat is een vereiste in een veroordeling. Maar daarbij moet ik ook zeggen dat vorige jaar ofzo, hier in Zeeland op de A58 een autobestuurder met 200km/h de snelweg over knalde, links/rechts/vluchtstrook inhaalde, maar die is aan de hand van zo'n youtube filmpje wel gepakt.

Dus wie zal het zeggen. Feit blijft wel dat dit natuurlijk ongelovelijk dom gedrag is ! Heb overigens het filmpje ergens anders gevonden (forum) en daar vond men het errug stoer....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij ze moeten doen wat ze niet kunnen laten. Mag hopen voor hem dat zn schijfjes niet hoeft te laten zien want dan kan ie wel ff terug naar de RDW vrees ik. Verder ben je een ongelooflijke knuppel als je zo hard wil rijden met jawel trommelremmen. Die zijn daar niet voor bestand zeker niet die van scania.:rolleyes:

Ik kom van een Scania af en die had toch echt schijfremmen hoor.Trommelremmen is al heel oud.

Neemt uiteraard niet weg dat dit zeer onverantwoord gedrag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kom van een Scania af en die had toch echt schijfremmen hoor.Trommelremmen is al heel oud.

Neemt uiteraard niet weg dat dit zeer onverantwoord gedrag is.

Trommel remmen is niet heeel oud hoor. Ik zou even moeten nakijken van wanneer deze scania is maar volvo en scania hebben heel lang trommels gebruikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eigenlijk niet, want de snelheid is afgelezen van een ongeijkte snelheidsmeter. En dat is een vereiste in een veroordeling. Maar daarbij moet ik ook zeggen dat vorige jaar ofzo, hier in Zeeland op de A58 een autobestuurder met 200km/h de snelweg over knalde, links/rechts/vluchtstrook inhaalde, maar die is aan de hand van zo'n youtube filmpje wel gepakt.

Dus wie zal het zeggen. Feit blijft wel dat dit natuurlijk ongelovelijk dom gedrag is ! Heb overigens het filmpje ergens anders gevonden (forum) en daar vond men het errug stoer....:confused:

Uhm v8power.nl misschien;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Stefan
En hier nog 1 met het zelfde idee (geen idee of het dezelfde wagen is):

http://nl.youtube.com/watch?v=XvBTqr6vLlo

Het begint met een V en eindigd op aex!:D Die wagen stond vorig jaar vlak bij de legerwagens. Kan me het nog wel herinneren.

En er zijn zoveel van zulke filmpjes. Oa Oldenburger, FH Trans BW Slik en Fellinger. Ja, ik noem de namen gewoon omdat dit algemeen bekend is en ook goed te zien is in de filmpjes.

Het filmpje van Oldenburger, Slik en Fellinger:

En van FH Trans:

http://nl.youtube.com/watch?v=4zbimzHrwFo

Zo, aub!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

En er zijn zoveel van zulke filmpjes. Oa Oldenburger, FH Trans BW Slik en Fellinger. Ja, ik noem de namen gewoon omdat dit algemeen bekend is en ook goed te zien is in de filmpjes.

Het filmpje van Oldenburger, Slik en Fellinger:

En van FH Trans:

http://nl.youtube.com/watch?v=4zbimzHrwFo

Zo, aub!:D

Wat een overantwoorde sukkels allemaal.:mad:

Nou ja, liever dat hun op zo'n gestreste manier dat beetje geld moeten verdienen, dan ik!;)

Doe ik het lekker rustig aan. (en vang net zoveel euries):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, laten we er maar vanuit gaan dat het niet hun gewoonte is.

De Scania van de onderste link kwam van Truckstar Festival af, en dan is het natuurlijk leuk om met 130 langs al die toeschouwers te sjeesen.

Of het verstandig is, is een 2e punt. NEE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij ze moeten doen wat ze niet kunnen laten. Mag hopen voor hem dat zn schijfjes niet hoeft te laten zien want dan kan ie wel ff terug naar de RDW vrees ik. Verder ben je een ongelooflijke knuppel als je zo hard wil rijden met jawel trommelremmen. Die zijn daar niet voor bestand zeker niet die van scania.:rolleyes:

Bij m'n 1e 3serie,das 12 jaar geleden,zaten er ook al schijfremmen op.

bij een 4 serie is dat standaard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij rijden die gasten van Oldenburger nog eens niet zo heel erg hard, net zoals dat filmpje wat er langs staat van heisterkamp in de bocht,

deze dus.

Weet niet wat voor type daf de chauffeurs rijden die die 2 filmpjes maken. Maar we hebben bij ons aantal type daf cf met dat dashboard en als ik dan 90 op de teller rijdt, rijdt ik maar kmtje of 87 op de gps teller.

p.s. dat Heisterkamp filmpje heeft wel mooie achtergrond muziek:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij rijden die gasten van Oldenburger nog eens niet zo heel erg hard, net zoals dat filmpje wat er langs staat van heisterkamp in de bocht,
deze dus.

Weet niet wat voor type daf de chauffeurs rijden die die 2 filmpjes maken. Maar we hebben bij ons aantal type daf cf met dat dashboard en als ik dan 90 op de teller rijdt, rijdt ik maar kmtje of 87 op de gps teller.

p.s. dat Heisterkamp filmpje heeft wel mooie achtergrond muziek:D

Galbakken die dat soort filmpjes maken... kijk eens hoe stout hij is... terwijl ze zelf zitten te filmen via de spiegel... Bah Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Henk 68

Ra ra ,waarom worden die boete's zo torenhoog tegenwoordig.:mad:

Morgen pluurt er weer zo een klootlul om,staan we weer met zijn alle vast in het verkeer.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast n00bf1sh
Volgens mij rijden die gasten van Oldenburger nog eens niet zo heel erg hard, net zoals dat filmpje wat er langs staat van heisterkamp in de bocht,
deze dus.

Weet niet wat voor type daf de chauffeurs rijden die die 2 filmpjes maken. Maar we hebben bij ons aantal type daf cf met dat dashboard en als ik dan 90 op de teller rijdt, rijdt ik maar kmtje of 87 op de gps teller.

Idd bij de meeste dafs is dat zo of nog erger geeft meer kilometers aan dan dat werkelijk word gereden

En zo een vertekent brandstof verbruik heeft (zuiniger) dan werkelijk het geval isBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor de jongeren onder ons: Vroeguh (ja, we worden ouder) was geen enkele vrachtwagen begrensd en dus reden al die trucks op hun sloffen 130. Snel (bus) cardan eronder en voila.. 150 en ook nog wel sneller. Zelf reed ik elke week naar zuid Italie vv met confectie. Tot Vipiteno 95 en de laatste 1300 km 'gewoon' 110/115. Je werd alleen nog ingehaald door de NL varkensboeren. Het was toen wel beduidend rustiger op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb overigens het filmpje ergens anders gevonden (forum) en daar vond men het errug stoer....:confused:

ja maar dat niveau daar is al net zo hoog als die van een AH joker. Zonder gordel rijden vinden zij ook veel stoerder en veiliger dan met gordel :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als chauffeursvrouw vind ik het stoer als ik een chauffeurs zie die die grote kar overal tussendoor kan manoevreren en zijn stuur kunsten niet die jonge broekies die denken dat ze hard kunnen rijden dat kan iedereen wel das niet stoer das alleen maar dom trouwens ken je de gezegde hardlopers zijn dood lopersBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden