Spring naar bijdragen

130 km/h Scania


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Forumlid
tjonge ttjonge geloof dat de helft hier op dit forum al aardig door spee gehersenspoeld is,10/15 jaar geleden reden de meeste 100 plus, zeker savonds als de situatie het toeliet waar hebben we het over Barf

klopt en er waren jongens bij met blauw witte wagens die als je rustig honderd reed in frankrijk je gewoon voorbij kwamen alsof je stilstond.

effies snel naar valencia zeiden ze dan over de bak :angel:

die jongens kregen ook een extra volle knip mee om die boetes af te kopen onderweg

maar het verkeersbeeld was wel rustiger dan nu

denk als spee toen de macht had dat ie aan een ademhalings apparaat was gekoppeld :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor de jongeren onder ons: Vroeguh (ja, we worden ouder) was geen enkele vrachtwagen begrensd en dus reden al die trucks op hun sloffen 130. Snel (bus) cardan eronder en voila.. 150 en ook nog wel sneller. Zelf reed ik elke week naar zuid Italie vv met confectie. Tot Vipiteno 95 en de laatste 1300 km 'gewoon' 110/115. Je werd alleen nog ingehaald door de NL varkensboeren. Het was toen wel beduidend rustiger op de weg.

nou alleen varkens boeren

kwam je die blauw witte wagens niet tegen dan?

die haalden werkelijk iedereen in ook die knor express

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

om 130km/h of nog harder te rijden heb je echt geen v8 voor nodig.

Je staat er van te kijken hoe gemakkelijk het is om een geladen span (25 ton lading) naar de 130 te zetten.

Ligt vooral aan de eind overbrenging die je hebt. Als hij maar in 't koppelgebied trekken kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A sociaal en dom gedrag.

Bovendien ook niks aan, mijn volvo liep 10jr geleden ook al makkelijk de teller uit. Gewoon gas geven en verder niks doen. Stoer hoor, op een rechte weg 140 rijden...

Zulke gastjes mogen de naam chauffeur niet eens dragen als je t mij vraagt. Domme lui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
A sociaal en dom gedrag.

Bovendien ook niks aan, mijn volvo liep 10jr geleden ook al makkelijk de teller uit. Gewoon gas geven en verder niks doen. Stoer hoor, op een rechte weg 140 rijden...

Zulke gastjes mogen de naam chauffeur niet eens dragen als je t mij vraagt. Domme lui.

Maar zelf deed je het toch ook, hoe weet je anders dat je volvo 140 reed??

wie is hier nou dom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor de jongeren onder ons: Vroeguh (ja, we worden ouder) was geen enkele vrachtwagen begrensd en dus reden al die trucks op hun sloffen 130. Snel (bus) cardan eronder en voila.. 150 en ook nog wel sneller. Zelf reed ik elke week naar zuid Italie vv met confectie. Tot Vipiteno 95 en de laatste 1300 km 'gewoon' 110/115. Je werd alleen nog ingehaald door de NL varkensboeren. Het was toen wel beduidend rustiger op de weg.

Wat je zegt, was vroeger een normale verschijning hoor , Zowiezo Alle groente boeren en bloemen boeren deden dat.

Dus ik raak niet zo onder de indruk,van kaal trekkertje die hem effe op de 130 zet.pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zelf deed je het toch ook, hoe weet je anders dat je volvo 140 reed??

wie is hier nou dom?

Om te weten dat ie het kon hoefde ik het niet te proberen. ;) (o en wie zegt dat dat 140 was? Mijn teller ging maar tot 125.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trommelremmen, schijfremmen.......zal allemaal wel. Volgens mij maak je met een dergelijke snelheid een ongelooflijke klap of je moet een anker bij je hebben om als rem te kunnen gebruiken. Beetje verantwoording is op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet toen kosten het nog 10 Mark in Duitsland Want toen hadden ze nog een volksfiets

Met twee van die dikke agenten er in En koffie geld.

Spraak er laatst nog een Groente heb ik nooit hoeven koppen

Maar als we af gewerkt waren dan was de Volksfiets vol met groente

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Tsja, 130 is wel heel snel maar wie heeft vroeger, toen een chauffeur nog een man was met een grote behoefte aan vrijheid, nooit eens over de 100 gereden?

En toen hadden we geen schijfremmen, retarders en dat soort meuk. Gewoon een F12 Turbo, jawel, zonder intercooler. Motorrem? Die maakte een mooi geluid en je auto ging er mooi van roken en dat was het zo ongeveer.

Spanje was met een oplegger sowieso al 100 km/u en in Engeland was iedereen ook van god los.

En iedereen deed er aan mee en het Nederlandse transport stond aan de top in Europa.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Hahaha... Het is allemaal wat jongens?! :D Ik had een keer een DAF 85CF bij me waarvan de begrenzer kapot was. Had de cruisecontrol op 95 staan en toen werd ik ingehaald door een auto van Soonius met een aardig snelheidsverschil. En jah... Toen kon ik het niet helemaal laten. :D Toen hij naar rechts kwam voor me ik naar links en gas bij en hem voorbij. Die jongen keek een keer in zijn spiegel, en moest nog een keer kijken om te geloven wat hij zag. :D En toen ging hij nog iets meer gas bij geven, maar die van mij ging toch een beetje harder?! Uiteindelijk riep hij me over de bak en vroeg of we ziek geworden waren bij... En moest hij best wel lachen. Aangezien m'n toenmalige baas bekend stond als "netjes 85 en niet harder". :D Ik denk dat iedereen wel een keer iets harder gereden heeft als hij de kans een keer kreeg. Al hield het bij mij wel op bij een goeie 115KM/U. En dat vond ik ook wel hard genoeg eigenlijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat heb je goed Freddie! :D Die 115KM/U was net gek zat met een oplegger erachter. ;)

Al zat ik me later te bedenken dat ik ook weleens met een kwaade kop de zekering van m'n oude Scania 93M bakwagen eruit heb getrokken en met met 120/130 terug naar de zaak ben geknald omdat ze me weer eens een oor aan hadden genaaid op zaterdagmiddag?! :mad: Alleen toen kwam er een dikke Mercedes E klasse naast me rijden en die kerel liep te toeteren en gebaarde steeds dat ik langzamer moest gaan rijden?! Dus ik denk wat moet die kerel toch??? Dus nog een beetje meer gas bij en toen reed hij door. :confused:

Maar... Toen kwam ik op maandagmiddag aan de zaak en toen kon ik even op kantoor komen?! :( Bleek het de baas zelf te zijn geweest! :angel: Gelukkig kon ik een potje breken bij die beste man, maar ik moest het maar niet weer doen! Hij had er al eens iemand voor ontslagen! :eek::D Ik was toen nog een beetje jong en wild zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar jaar gelden een keer ´n oude gele volvo met vetzuiger in Veendam opgehaald. Dat ding had nog geen begrenzer en ff een stukje 130-135 over de snelweg. Auto´s keken wel een beetje raar... Alles reden we voorbij:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

wat zeuren ze toch, gaat lekker 115 . direct mekkeren over onverantwoord etc,

staat iemand met profielfoto van heisterkamp tussen , over onverantwoord gesproken, en 79km/u rijden bij inhaalverbod KIJK eens verder achter je wat daar allemaal gebeurd

ook met de luxe wagens!

bah zeurders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou jij doen Ibo als je in een Scania reed?Juist...................gasgeven om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming bent zodat je er eindelijk uit kunt.:D:angel::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou jij doen Ibo als je in een Scania reed?Juist...................gasgeven om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming bent zodat je er eindelijk uit kunt.:D:angel::zegtniets:
Hahaha!!! Gelukkig hebben we allemaal onze voorliefde voor een bepaald merk jongens! :D En dat is maargoed ook, want anders reed iedereen met hetzelfde merk en type trekker rond?! ;) Ik ben dan persoonlijk helemaal gek van Scania, maar DAF is ook een prima auto hoor! :ja: Ik heb de eerste 6 jaar van mijn chauffeurscarriere met verschillende DAF's gereden, van een oude 45 en een nieuwe LF, tot aan een dikke 105 SSC! De voorliefde voor Scania was er altijd al, en toen kreeg ik ineens een mooie Scania R-Serie, en toen was ik toch echt verkocht! :ja::D :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou jij doen Ibo als je in een Scania reed?Juist...................gasgeven om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming bent zodat je er eindelijk uit kunt.:D:angel::zegtniets:

:D:D

De laatste scania waar ik mee reed was een 110, wel grappige, maar geen goede herrinneringen aan......

Denk dat het nu allemaal vergelijkbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden