[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waarschuwing over hoogte wagen


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid
Die foto is niet van van bovengenoemde collega hè, maar is van mijn wagen.

En vreemd is het wel, want een tijdje terug was de slijtage nog gelijkmatig, en ineens zag het er zo uit.

Idd uitlijnen dus....

draaien op de velg en aan de andere kant leggen :D:D

gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Met mijn vorige auto(dieplader) had ik een ontheffing binnen NL tot 4,20m. Daar krijg je een lijst bij waar je wel en niet kunt rijden. Hierin wordt bv vermeldt dat je voor de helft over de vluchtstrook moet rijden bij een viaduct.

Denk maar eens aan al die autotransporteurs. Deze zijn altijd langer en zeker ook hoger dan een tautliner. Doordat er altijd andere vracht(auto's,vrachtauto's etc) geladen moet worden. Daarom meet ook ik altijd de hoogte als ik geladen ben. Beter voorkomen dan genezen. In 't buitenland (Frankrijk, Portugal, Spanje, België) kun je met 4,50m gewoon rijden op de snelwegen. En als dit niet kan, staat dit netjes aangegeven.

Vorige week reed ik voor 't eerst over de nieuwe A73 door de 2 tunnels en verbaasde me erover dat er alleen in 't Nederlands staat dat als je hoger bent dan 4,10m je eraf moet. Als ze hier gewoon een hoogtebord neerzetten(zoals in andere landen) dan weet ook iemand die geen Nederlands kan lezen dat er een hoogtebeperking is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Als ze het zo lekker krap hebben in NL zouden ze beter hun wegdek hier en daar in de gaten houden. A4 Den Haag Amsterdam net voor het op vijf vakken komt heb ik daar eens de brug geraakt door het wippen op één van die bulten daar. Doet verdomt vies als je het mij vraagd.

Voor de rest mag ik gerust vertellen dat ik me soms meet. Maar wat voor nut heeft het als je onder een brug door kan rijden die aangeeft dat ze maar 3.95m hoog is terwijl je er onderdoorkan met een megatrailer (4.06m)? Heb het hier over de weg tussen Ieper en Diksmuide, in het centrum van Diksmuide...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

er word hier gesproken over hoogte aanduidingen bij bruggen/viaducten.

ik kan het mis hebben, maar word die hoogte niet in een rond bord met rode rand aangegeven?

dat betreft het dus een verbodsbord, en niks over hoe hoog/laag die brug/viaduct is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat vinden juillie van het idee om de zaak eerst te meten.

En als die dan te hoog is tegen je werkgever te zeggen " zaag er maar een stuk van af " ?

En anders ga ik er niet mee rijden.

en dan zegt je baas doe ik zet maar in de hoek en ik bel wel als ie klaar is gr toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wij hebben bij peeman allemaal een hogte verguning van 4.15 m voor highcube containers.

dat klopt hebben wij bij de rijke ook en nog nooit geen probleem gehad ,,vroeger mochtje niet eens door de botlektunnel met een highcube maar moest je met de brug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Ik weet niet of die sensoren verplaatst zijn. Ik weet wel dat ik er al een paar keer heb gestaan omdat ik te hoog zou zijn. Zeil gewapperd of zo, ik weet 't niet.

En al meerder keren gehad dat zodra je de afslag IJmuiden/Beverwijk pakt, dus richting Velsertunnel, dat dat bord met lamellen wat in de bocht staat opeens open gaat en vermeld dat je te hoog bent en een alternatieve route moet nemen. En dan net zo snel weer dicht gaat ook. Dus altijd spannend moment....doet-ie 't of doet-ie 't niet

Ja klopt. Ik heb er zelf ook last van. Van de week toevallig 2 x langs gekomen vanuit het zuiden. Ik moest naar Ijmuiden en nam de afslag en ja hoor: Borden klappen uit; ik was te hoog. Gelukkig hoefde ik niet door de tunnel maar je schrikt wel ff. Baas nog ff gebeld of dat nieuw was (had namelijk voorloop as mee inplaats van mn eigen) maar hij wist ook van niets. Was beide keren met verschillende trailer. Dus daar kon het ook niet aan liggen en collega van wie de auto is nog gebeld, maar die had het nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat het laatste tijd vaker fout hebben ze de sensoren wat "scherper" afgesteld waardoor ze je eerder over de pont willen hebben; gewoon voor de veiligheid.

Anders weet ik het ook niet. Ik neem de gok in elk geval niet als het bordje uit gaat.

Wat overigens dan wel leuk is is als je op de terug reis naar Rotterdam gaat. Dan kom je meerdere 4m viaducten tegen en daar gaat alles perfect.

Dus zal wel aan de Velsertunnel liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja klopt. Ik heb er zelf ook last van. Van de week toevallig 2 x langs gekomen vanuit het zuiden. Ik moest naar Ijmuiden en nam de afslag en ja hoor: Borden klappen uit; ik was te hoog. Gelukkig hoefde ik niet door de tunnel maar je schrikt wel ff. Baas nog ff gebeld of dat nieuw was (had namelijk voorloop as mee inplaats van mn eigen) maar hij wist ook van niets. Was beide keren met verschillende trailer. Dus daar kon het ook niet aan liggen en collega van wie de auto is nog gebeld, maar die had het nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat het laatste tijd vaker fout hebben ze de sensoren wat "scherper" afgesteld waardoor ze je eerder over de pont willen hebben; gewoon voor de veiligheid.

Anders weet ik het ook niet. Ik neem de gok in elk geval niet als het bordje uit gaat.

Wat overigens dan wel leuk is is als je op de terug reis naar Rotterdam gaat. Dan kom je meerdere 4m viaducten tegen en daar gaat alles perfect.

Dus zal wel aan de Velsertunnel liggen

Je moet daar een keer goed opletten hoe de sensoren hangen, de linker sensor hangt lager als de rechter. Met die tautliner waar ik een paar weken mee gereden heb klapte het bordje ook open, en dat bij een wagen van 3.95 mtr hoog:confused:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je moet daar een keer goed opletten hoe de sensoren hangen, de linker sensor hangt lager als de rechter. Met die tautliner waar ik een paar weken mee gereden heb klapte het bordje ook open, en dat bij een wagen van 3.95 mtr hoog:confused:.

De mijne is ook 3.95 hoog :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er staan ook borden dat er verscherpt toezicht is, ik denk dat dat te maken heeft dat er een aantal keren collegas doorgereden zijn en vast kwamen te zitten met alle ellende van dien.

ik heb een paar weken terug gehad bij de wijkertunnel.

ik ben 4m05 en ga express via de wijkertunnel om die ellende van knipperende lichten en rode stoplichten te vermijden.

nou dan sta je toch raar te kijken als die lampen aangaan bij de wijkertunnel:confused:.

en dat op vrijdag avond om nog even te laden bij de corus,zegt die man die me auto opmeet,ja chauffeur je bent hoger als 4 meter, ik zeg en nu? ja moet je maar door de velsertunnel. ik zeg wat?:eek:

ik ga express hier langs omdat ik anders problemen heb met de velsertunnel,en by ze wee deze tunnel is toch 4m30?

ja zegt ie maar je mag niet hoger zijn dan 4m, ik zeg ja dat snap k maar ben maar een paar cm te hoog waar gaat dit over pfff Barf

ik moest maar me luchtvering laten zakken en gassen maar,succes chauffeur,en daar ging dan alsnog door de velsertunnel en een half uur vertraging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er staan ook borden dat er verscherpt toezicht is, ik denk dat dat te maken heeft dat er een aantal keren collegas doorgereden zijn en vast kwamen te zitten met alle ellende van dien.

ik heb een paar weken terug gehad bij de wijkertunnel.

ik ben 4m05 en ga express via de wijkertunnel om die ellende van knipperende lichten en rode stoplichten te vermijden.

nou dan sta je toch raar te kijken als die lampen aangaan bij de wijkertunnel:confused:.

en dat op vrijdag avond om nog even te laden bij de corus,zegt die man die me auto opmeet,ja chauffeur je bent hoger als 4 meter, ik zeg en nu? ja moet je maar door de velsertunnel. ik zeg wat?:eek:

ik ga express hier langs omdat ik anders problemen heb met de velsertunnel,en by ze wee deze tunnel is toch 4m30?

ja zegt ie maar je mag niet hoger zijn dan 4m, ik zeg ja dat snap k maar ben maar een paar cm te hoog waar gaat dit over pfff Barf

ik moest maar me luchtvering laten zakken en gassen maar,succes chauffeur,en daar ging dan alsnog door de velsertunnel en een half uur vertraging.

In de Wijker is 4.10 m toegestaan volgens de borden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
er staan ook borden dat er verscherpt toezicht is, ik denk dat dat te maken heeft dat er een aantal keren collegas doorgereden zijn en vast kwamen te zitten met alle ellende van dien.

ik heb een paar weken terug gehad bij de wijkertunnel.

ik ben 4m05 en ga express via de wijkertunnel om die ellende van knipperende lichten en rode stoplichten te vermijden.

nou dan sta je toch raar te kijken als die lampen aangaan bij de wijkertunnel:confused:.

en dat op vrijdag avond om nog even te laden bij de corus,zegt die man die me auto opmeet,ja chauffeur je bent hoger als 4 meter, ik zeg en nu? ja moet je maar door de velsertunnel. ik zeg wat?:eek:

ik ga express hier langs omdat ik anders problemen heb met de velsertunnel,en by ze wee deze tunnel is toch 4m30?

ja zegt ie maar je mag niet hoger zijn dan 4m, ik zeg ja dat snap k maar ben maar een paar cm te hoog waar gaat dit over pfff Barf

ik moest maar me luchtvering laten zakken en gassen maar,succes chauffeur,en daar ging dan alsnog door de velsertunnel en een half uur vertraging.

Dit heeft mijn collega ook mee gemaakt op dezelfde plek, en hij was 4.08 m.

Toen vond ik het ook al raar.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit heeft mijn collega ook mee gemaakt op dezelfde plek, en hij was 4.08 m.

Toen vond ik het ook al raar.:confused:

ja dat is toch raar,leggen ze een tunnel aan die hoger is als de velsertunnel ben je nog te hoog?:mad:

het zal wel aan het zeil hebben gelegen, wij hebben een aantal bakken die nogal ruim in hun vel zitten zeg maar:p.

maar toch dat is toch onzin,en dat is hetzelfde met de roertunnels,die staan gewoon te strak afgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben inderdaad het een en ander aangepast bij de Velsertunnel. De sensoren naar beneden en die driehoekjes (die je dan aantikt) ook. Dat bord met die lamellen snap ik niet, ik rij erlangs (wagen kan onder 3.40m door) en een eindje achter me rijdt een andere wagen, die lamellen gaan alweer dicht als ik erlangs rij. Dan ziet die chauffeur achter me die dingen toch nooit?

Maar het gebeurt regelmatig dat er eentje wordt opgemeten. Ik heb het zelf gelukkig nog niet gezien maar een collega van mij ziet soms de vonken van het dak afkomen als er een wagen doorheen gaat die net aan het dak aantikt bij een hobbeltje. (en hoe vaak is er 's nachts een buis dicht omdat ze weer nieuwe plafondplaten moeten plaatsen)

Maarja, waar ik echt met m'n verstand niet bij kan zijn die tunnels op de a73, als je hoort hoe vaak daar file staat omdat een wagen te hoog is. Ze zijn net nieuw! Nu weet ik dat de tekeningen al heel oud zijn, maar ik snap niet dat ze dat niet aangepast hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het antwoord van Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat

Inzake een vraag van mij over de VELSERTUNNEL!!!

Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:

Uw vrachtauto wordt op 300 afstand voor het bord gesignaleerd. Het duurt 1 seconde na de signalering dat het lamellenbord open gaan en daarna blijft het bord 10 seconde open staan.

In deze 10 seconden is de betreffende vrachtauto, mits hij route 5 is gevolgd, al bij de afrit op de N202. Het kan dus zo zijn dat voor u er al een vrachtauto is gepasseerd.

Het bord wordt wekelijks getest en werkt volgens de testgevens nog naar behoren.

De signalering staat ingesteld op 4,05 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat vinden juillie van het idee om de zaak eerst te meten.

En als die dan te hoog is tegen je werkgever te zeggen " zaag er maar een stuk van af " ?

En anders ga ik er niet mee rijden.

bij heisterkamp staat bij de uitrij poort een verkeerslicht deze meet de hoogte greon ok rood oplossing zoeken vaak mega trailer met standaard trekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het antwoord van Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat

Inzake een vraag van mij over de VELSERTUNNEL!!!

Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:

Uw vrachtauto wordt op 300 afstand voor het bord gesignaleerd. Het duurt 1 seconde na de signalering dat het lamellenbord open gaan en daarna blijft het bord 10 seconde open staan.

In deze 10 seconden is de betreffende vrachtauto, mits hij route 5 is gevolgd, al bij de afrit op de N202. Het kan dus zo zijn dat voor u er al een vrachtauto is gepasseerd.

Het bord wordt wekelijks getest en werkt volgens de testgevens nog naar behoren.

De signalering staat ingesteld op 4,05 meter.

Toch toevallig dan dat als je er 2 zondagen na elkaar rond 1 uur 's nachts langs komt en dat ding aan springt en ik zeker weet dat er geen andere vrachtauto's voor of achter mij rijden. En ik weet ook zeker dat ik daar niet te hoog ben.

Zal wel weer aan ons liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon mierenneuken, of was het miereneuken?

Stelletje mafkezen, nog even en de hele economie word door die schoolmeesters in Den Haag naar de kloten geholpen.

Wetten zijn wetten en regels zijn regels, maar om andere banden te laten monteren en daarmee de geeikte instellingen te veranderen lijkt meer op dwijlen met de kraan open, en willens en wetens je gelijk willen halen!

Ja ja levens gevaarlijk met een te hoge auto rondrijden!!!! (niet dat ik het onderschat hoor, maar dan kunnen ze welhaast 35% van het bedrijfswagenpark in NL wel aan de kant zetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden