[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom onderweg....?


Nivo

Recommended Posts

  • Forumlid

gewoon helder blijven nadenken en regelmatig je kaarten vernieuwen dat scheelt een hele hoop. vooral wat betreft oost europa. daar beginnen nu pas hele landen complete dekking te krijgen.

moest deze week naar een straat in rotterdam en die man zei neenee die straat staat nog in niet 1 navigatiesysteem omdat het een nieuwe straat is.

nou mijn tomtom kende hem dus wel maar daar zet ik ook elke 3 maanden de laatste kaarten op.

ik hoor jullie denken die corne die is niet wijs want dat kost toch klauwen vol geld!

maar is helemaal gratis en voor niks.

plus je kunt op een tomtom veel makkelijker bv de duitse autohoven of franse les routier restaurants zetten dan op een ander merk navigatie

ter controle

de gerlindestraat in rotterdam.

ben benieuwd hoeveel van jullie die straat niet kunnen vinden op hun apparaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

SP_A0311.jpg

Dit soort foutjes kreeg ik nog wel eens op mijn scherm.. Heeft mij een heel pakje tachoschijven gekost!!!;)

Nee hoor! Ben heel tevreden met mijn tomtom! Heb nu de nieuwste versie van west europa draaien met het nieuwste besturingsysteem... Navcore8

Meeste ONE's lopen nu nog op zeven en officieel is hij voor de one nog niet uit...

Zit nu ook rijbaan begeleiding bij, dat wil zeggen een natuurgetrouwe foto van een afrit met duidelijke pijlen erbij naar welke baan je toe moet.

Eerst dacht ik ook wel dat ik het met je boekjes af kon, maar sinds ik die tomtom heb wil ik niet anders meer. Als ik iets niet vertrouw dan bekijk ik de route even afbeelding voor afbeelding. Dan zie je duidelijk of iets begaanbaar is of niet...

Nog sterker,

Ik rijd tegenwoordig met mijn buisjes van 22 meter voor 90% op mijn navigatie.... niet blind, maar met hulp van het 'bekijk de route per afbeelding' functie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
SP_A0311.jpg

Dit soort foutjes kreeg ik nog wel eens op mijn scherm.. Heeft mij een heel pakje tachoschijven gekost!!!;)

Nee hoor! Ben heel tevreden met mijn tomtom! Heb nu de nieuwste versie van west europa draaien met het nieuwste besturingsysteem... Navcore8

Meeste ONE's lopen nu nog op zeven en officieel is hij voor de one nog niet uit...

Zit nu ook rijbaan begeleiding bij, dat wil zeggen een natuurgetrouwe foto van een afrit met duidelijke pijlen erbij naar welke baan je toe moet.

Eerst dacht ik ook wel dat ik het met je boekjes af kon, maar sinds ik die tomtom heb wil ik niet anders meer. Als ik iets niet vertrouw dan bekijk ik de route even afbeelding voor afbeelding. Dan zie je duidelijk of iets begaanbaar is of niet...

Nog sterker,

Ik rijd tegenwoordig met mijn buisjes van 22 meter voor 90% op mijn navigatie.... niet blind, maar met hulp van het 'bekijk de route per afbeelding' functie.

ik draai met mijn 920 ook op navcore 8 en de v805 west en centraal europa kaart.

eigenlijk heb ik nu een grijze 930T.

ook werkt de tmc van tomtom met navcore 8 ook hoe hij hoort te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het ligt er aan met wat je rijdt, als ik met me bakwagen te veel omrijdt

vind me werkgever ook niet zo`n geslaagd idee.

Maar ik hou zeker lage viaducten en gesloten verklaringen voor vrachtwagens

(de eerste bekeuring binnen voor dit) in de gaten.

Voor de rest heb ik ook veel adressen in buitengebied.

Dus als de Tom Tom vraagt, je gaat over een zandweg wil je die vermijden

maar dan kan je eindbestemming niet bereiken.

Even kijken waar die naar toe wil sturen en is wel goed met een bakwagen,

mocht het toch spannend worden dan heb ik het gebakkie ook zo gekeerd.

Precies, ik heb ook regelmatig buitengebied...navigatie gewoon noodzaak aangezien geen enkele kaart dat soort weggetjes zal hebben.

Gezond verstand gebruiken en met een bakwagen keer je ook zo om als het echt niet gaat *die nu ook zijn 1e snelheidsboete binnen heeft na een half jaar sturen, valt mee*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies, ik heb ook regelmatig buitengebied...navigatie gewoon noodzaak aangezien geen enkele kaart dat soort weggetjes zal hebben.

Gezond verstand gebruiken en met een bakwagen keer je ook zo om als het echt niet gaat *die nu ook zijn 1e snelheidsboete binnen heeft na een half jaar sturen, valt mee*

Het grote stratenboek van Shell staat alles op hoor!

Of het handig bladeren en kijken is is een tweede, maar alles staat erop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik draai met mijn 920 ook op navcore 8 en de v805 west en centraal europa kaart.

eigenlijk heb ik nu een grijze 930T.

ook werkt de tmc van tomtom met navcore 8 ook hoe hij hoort te werken.

Als het goed is draait ie officieel alleen nog op de go930 idd. Ik zei dat ie voor de ONE nog niet op de markt is....;):tu: dessalniettemin ben ik zeer tevreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Belinda
Dan ben ik wel erg benieuwd naar het resultaat. Hoor het graag tegen die tijd :D

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk....

Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn VDO-dayton voorzien van navie voor vrachtwagens......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het goed is draait ie officieel alleen nog op de go930 idd. Ik zei dat ie voor de ONE nog niet op de markt is....;):tu: dessalniettemin ben ik zeer tevreden!

navcore 8 is voor elk bestaand apparaat van internet te plukken evenals de kaarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kent die ook de vrachtwagen route??

Effe downloaden en op andere kaart zetten:D

Waar te downlaoden trouwns?

tomtom kun je niet op vrachtwagen zetten,maar je kunt wel de maximale snelheid die je kunt rijden instellen.

dat geeft hetzelfde resultaat doordat de tomtom dan een andere route gaat nemen dan wanneer snelste route ingesteld staat.

hij neemt dan meer de hoofdwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb TomTom710, en ik ben blij dat ik hem heb. Die heeft me al veel ellende bespaart, zeker in België/ Frankrijk.

Vaak genoeg op plekken geweest dat ik achteraf dacht hoe had ik dat gevonden zonder TT. Tot voor de deur. Het scheelt in ieder geval een hele hoop tijd wat zoeken enz. betreft.

Die keren dat ik dacht dat hij me in de steek liet, lag het achteraf toch aan mezelf. Te vlug en/of daardoor onjuist iets ingevoerd.

En wat betreft hoogte breedte etc, wel met je gezond verstand blijven rijden.

Dat vergeten er een hoop.

welke kaart heb jij op je 710 staan pierre?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij Western-Europe & Canary Islands, kan dat kloppen ?

Ik doe ook hetzelfde als jij, ik zet hem altijd op max. 80.

ik bedoel eigenlijk welke versie?

ik denk dat jij niet de meest recente kaart erop hebt staan.

ik zet er altijd wel de laatst mogelijke kaarten op.

hier kun je zien hoe je controleerd welke er op de jouwe staan.

http://www.tomtom.com/support/index.php?Language=5&FID=6451

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb hem laatst een keer proberen te updaten, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Heeft dat niet te maken met dat je max. 1 jaar recht op updates hebt o.i.d.. Zal dadelijk kijken welke versie ik heb.

nee je hebt als je een nieuwe tomtom koopt 30 dagen recht op een nieuwe kaart.

maar dat was nog niet toen de 710 uit kwam.

ik heb zelf een 910 gehad maar heb nu een 920.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corné, ik heb Western-Europe/ Canary Islands versie 650. Ik kan kaarten niet updaten, alleen maar flitslocaties enzo erbijzetten. Ik weet ook niet ???

je kunt er wel kaarten opzetten maar dat is dan beetje illegaal.

anders doe maar even pb. want jouw kaart is nog van 2006. er zijn al veel betere.op jouw apparaat kan navcore 7 met de v720 kaart draaien. en toevallig heb ik die beide op mijn pc staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet ik doe ik zelf al heel lang

Maar of het veel verschil uit maakt weet ik niet zo.

tomtom kun je niet op vrachtwagen zetten,maar je kunt wel de maximale snelheid die je kunt rijden instellen.

dat geeft hetzelfde resultaat doordat de tomtom dan een andere route gaat nemen dan wanneer snelste route ingesteld staat.

hij neemt dan meer de hoofdwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ken ik niet download via nieuwsgroepen.

ga daar toch maar eens een keertje kijken je moet wel even een account aanmaken maar dat is gratis. je moet daar ook met nieuwsservers downloaden.

typ daar maar eens tomtom in en je zult versteld staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Zijn er al ervaringen met TomTom WORK? Klinkt als een utopia, een navigatie die rekening houdt met je afmetingen en gewicht.. Vermijd te lage viaducten, smalle straten en eventueel voor diepladers ook nog drempels..

Zo was ik meden dankzij tomtom en matige bebording bijna de pineut in 't centrum van haarlem (spoor viaduct bij 't station)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al ervaringen met TomTom WORK? Klinkt als een utopia, een navigatie die rekening houdt met je afmetingen en gewicht.. Vermijd te lage viaducten, smalle straten en eventueel voor diepladers ook nog drempels..

Zo was ik meden dankzij tomtom en matige bebording bijna de pineut in 't centrum van haarlem (spoor viaduct bij 't station)..

kijk hier maar even, staat wel het één en ander:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=16285&highlight=work

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik aub geen stomstom voor je vrachtwagen navigatie. Kwa binnendoor weggetjes is het een ramp. Garmin is veeel beter. Kun je instellen op vrachtauto en lagebruggetjes,asgewicht etc mijd ie dan voor je. Dat is iets wat stomstom nog niet heeft. Ik gebruik heb nu eenmaal omdat ik het ding had maar anders..

Nog nooit van TomTom Truck navigatie gehoord?????

Niet iets afkraken omdat je zelf een ander merk hebt.

Ik gebruik al jaren een TomTom en sinds een half jaar TomTom truck navigatie op mijn Go 720.

Ik geef toe, TomTom truck navigatie is nog niet 100% betrouwbaar, maar welk systeem wel??????

Mijn devies (en dat van al die andere hier op dit forum: elk navigatie systeem van welk merk dan ook, is een HULP middel) gebruik ze met gezond verstand.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog nooit van TomTom Truck navigatie gehoord?????

Niet iets afkraken omdat je zelf een ander merk hebt.

Ik gebruik al jaren een TomTom en sinds een half jaar TomTom truck navigatie op mijn Go 720.

Ik geef toe, TomTom truck navigatie is nog niet 100% betrouwbaar, maar welk systeem wel??????

Mijn devies (en dat van al die andere hier op dit forum: elk navigatie systeem van welk merk dan ook, is een HULP middel) gebruik ze met gezond verstand.

Gr. Cor

Het mooie is dat degene waar jij op reageert er net helemaal niks geen verstand van heeft want Garmin heeft helemaal nog geen vrachtwagennavigatie voor europa.

Alleen nog maar voor groot brittanie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden