Spring naar bijdragen
Roy Bouten

red de truckruns

Recommended Posts

Zal me eerst kort voorstellen. Ben Roy Bouten, 24 jaar en actief namens de PvdA in de gemeenteraad van Horst aan de Maas. Ik heb delaatste weken meerdere malen contact gehad met vervoerders en chauffeurs uit de regio en mede naar aanleiding van een item op sbs6 en in Dagblad de Limburger heb ik begrepen dat de verschillende Truckruns die Nederland kent gevaar zouden kunnen lopen door de rust en rijtijdenwet. Omdat het ronduit belachelijk is dat zo'n goed initiatief wordt tegengewerkt door Europese regelgeving heb ik een initiatiefvoorstel ingediend wat heeft geleid tot het volgende.

Ik hoop dat jullie de moeite nemen om het te lezen en de petitie te tekenen zodat jullie door kunnen gaan met het bieden van een geweldige activiteit aan die duizenen gehandicapten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gemeenteraad start petitie om Truckrun te behouden

De Horster Truckrun die ieder jaar in Horst aan de Maas wordt gehouden wordt in haar voortbestaan bedreigd. Door Europese regelgeving mogen vrachtwagenchauffeurs in hun vrije tijd niet in hun eigen truck rijden om mensen met een verstandelijke beperking een geweldige dag te bezorgen. De raad van de gemeente Horst aan de Maas is van mening dat initiatieven zoals de Truckrun niet mogen worden gedupeerd door Europese wet of regelgeving die is ingesteld om een ander doel te dienen. Er is om die reden een petitie gestart.

Uitzondering

Voor initiatieven met een vrijwillig of liefdadig karakter zou een uitzonderingspositie mogelijk moeten zijn, vindt de gemeenteraad. Een initiatiefvoorstel met die strekking kwam op maandag 2 juni van de PvdA (Roy Bouten). De voltallige gemeenteraad ondersteunde het voorstel. Ook landelijk is er al aandacht voor het probleem.

Petitie

Besloten werd om een digitale petitie te starten om daarmee een statement te maken. Behalve het statement is het streven om het item op de agenda van het Europees parlement te krijgen. Daarvoor zijn 1 miljoen handtekeningen vereist. Onder andere op de website van de gemeente Horst aan de Maas is de petitie in te vullen.

Ga hiervoor naar:

www.horstaandemaas.nl - Actueel – Persberichten – “Petitie Gemeenteraad”

Of ga direct naar de petitie;

http://pws5.parantion.nl/?a=lF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed initiatief.

Ik heb de petitie getekend en ik hoop van harte dat ieder lid van dit forum, of iedereen die niet lid is maar het forum regelmatig bezoekt, deze petitie tekent.

Als ik eerlijk ben vrees ik dat deze petitie de zaak voorlopig niet verandert juist omdat het een Europese Verordening betreft. Maar het is wel een signaal aan de politiek dat we in het streven naar verkeersveiligheid en naar goede werkomstandigheden voor chauffeurs soms ook iets te ver kunnen gaan.

Argus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast alex

Ik ook, laat me niet mijn jaarlijkse uitje, met die mensen die ervan genieten, door ijn neus boren, omdat er een paar van europese knakkers regels gaan verzinnen, die ons treffen, in onze vrijwillige bezigheden...

Weet je ik Barfvan die wetten zo onderhand....

-Alex-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Belinda
Ik ook, laat me niet mijn jaarlijkse uitje, met die mensen die ervan genieten, door ijn neus boren, omdat er een paar van europese knakkers regels gaan verzinnen, die ons treffen, in onze vrijwillige bezigheden...

Weet je ik Barfvan die wetten zo onderhand....

-Alex-

Sluit ik me helemaal bij aan

Heb ook getekend

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Trucklily

Ik heb natuurlijk ook getekend EN ik ga hem morgenvroeg ook op mijn weblogje zetten, hoe meer mensen we kunnen bereiken hoe beter... dus mensen met een weblog: publiceren die link! :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Bonny

Als oud (en hopelijk snel weer) bewoner van Horst zal ik zeker tekenen....

ZAl de site ook op hyves zetten en heb hem al op een ander forum gezet :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet hoe belangrijk de truckrun is voor de gehandicapten

en hoeveel plezier er door de truckers aan beleeft wordt;)

Dus Mijn handtekening is gezet.:tu:

En vergeten wordt dan nog dat het ook voor de chauffeurs ONTSPANNING is!

Maar nee, dat mag niet, maar in 1 weekend met je prive wagen 3 rondjes Nederland doen mag wel.... Barf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem ook ondertekend ... en vind overigens dat hij moet worden uitgebreid tot TRUCKSHOWS ... want voor veel chauffeurs is dat dus ook een uitje waarmee ze dus nu hun weekendrust verknoeien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb hem ook ondertekend ... en vind overigens dat hij moet worden uitgebreid tot TRUCKSHOWS ... want voor veel chauffeurs is dat dus ook een uitje waarmee ze dus nu hun weekendrust verknoeien.

Mee eens!

Ook ONTSPANNING!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was niet waar de petitie in eerste instantie voor bedoeld is maar zorg dat de opmerking bij de kamercommissie komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Bonny

Op het andere forum wordt ook al flink getekend

Top Roy dat je dit doet, Ik hoop volgend jaar zelf mee te kunnen rijden in Horst :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb hem op ook op het Golfcabrio forum gezet, denk dat daar ook nog wel wat respons vandaan zal komen:

http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=12&t=22030

Top, is wel een klein foutje ingeslopen. Hij heeft de link niet goed mee overgenomen.

Maar als ze naar horstaandemaas.nl gaan staat hij ook rechtsboven meteen dus komt goed.

Als er tips zijn om een grotere respons te krijgen dan hoor ik ze graag uiteraard!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ff ja gestemd, aangezien ikzelf ook veelvuldig meerij met truckruns of liefdadigheids acties.

wel goed dat dit nou eens door iemand binnen de politiek aangeslingerd wordt, hopelijk gaat dit nu goedkomen

hulde roy

gr de vinger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Top, is wel een klein foutje ingeslopen. Hij heeft de link niet goed mee overgenomen.

Maar als ze naar horstaandemaas.nl gaan staat hij ook rechtsboven meteen dus komt goed.

Als er tips zijn om een grotere respons te krijgen dan hoor ik ze graag uiteraard!!

Klopt, reageerde al iemand op, ik heb de link al aangepast.

Hoop dat het wat op gaat leveren allemaal, super die inzet hiervoor !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien praat ik poep, maar............:D

Is het niet zo dat alle niet commerciële ritten, vrij gesteld zijn van een tachgraafplicht?

Dat heeft die man van CASU uit Utrecht mij toch echt verteld..... ;)

Wellicht kan iemand mij dit even ophelderen, Dat scheelt namenlijk een hoop gebazel heen en weer, en zo kan er gezocht worden naar een snelle en goede oplossing voor dit probleem. :tu: En in mijn beleving is het rijden van een toerrit voor invaliden niet commercieel (toch?)

maar ik zal het verkeerd begrepen hebben.....

Argus.... Helup!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites