[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Omvormer inbouwen Daf 95 (2003)


HenkieSpankie

Vraag

  • Forumlid

Ik heb een mooie 1700 watt omvormer op de kop getikt maar de garage bedrijven zeggen dat ze geen tijd hebben om hem in te bouwen. Met het oog op het EK wil ik deze toch morgen even zelf inbouwen.

Maaaaaaaaaaaaaar.

Hoe ga ik te werk?

De draden aan de omvormer zijn maar 1 meter. Er zitten ringen aan de snoeren. Waar moeten deze aan vast?

Ik heb een koelkast onder mijn bed. Kan ik het daar op aansluiten?

Wie heeft tips?

Wat voor gereedschap heb ik nodig?

Of nog mooier.....Wie heeft morgen even tijd om in Haren (groningen) me te helpen tegen een vergoeding natuurlijk (50 euro?)

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik heb een mooie 1700 watt omvormer op de kop getikt maar de garage bedrijven zeggen dat ze geen tijd hebben om hem in te bouwen. Met het oog op het EK wil ik deze toch morgen even zelf inbouwen.

Maaaaaaaaaaaaaar.

Hoe ga ik te werk?

De draden aan de omvormer zijn maar 1 meter. Er zitten ringen aan de snoeren. Waar moeten deze aan vast?

Ik heb een koelkast onder mijn bed. Kan ik het daar op aansluiten?

Wie heeft tips?

Wat voor gereedschap heb ik nodig?

Of nog mooier.....Wie heeft morgen even tijd om in Haren (groningen) me te helpen tegen een vergoeding natuurlijk (50 euro?)

Alvast bedankt

in elke vrachtwagen zit een aansluiting die rechtstreeks van je accu afkomt.

die moet je even zoeken en ik schat ergens rechtsonder aan de bijrjderskant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dus het is vrij eenvoudig zelf te doen?

Ga morgen gelijk kijken

Bedankt

Heel moeilijk is t niet nee (als je m simpel en ongezekerd aansluit)

Bij sommige ligt er al n voorbereiding in die je kunt gebruiken ja.

wel even opletten dat er wel brand kan ontstaan als je m niet goed aansluit (zal je baas niet zo prettig vinden denk ik).

en verder kleur op kleur hea!

en kabels gebruiken die dik genoeg zijn zodat ze niet doorbranden als je omvormer veel vermogen gebruik (magnetron ofso? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heel moeilijk is t niet nee (als je m simpel en ongezekerd aansluit)

Bij sommige ligt er al n voorbereiding in die je kunt gebruiken ja.

wel even opletten dat er wel brand kan ontstaan als je m niet goed aansluit (zal je baas niet zo prettig vinden denk ik).

en verder kleur op kleur hea!

en kabels gebruiken die dik genoeg zijn zodat ze niet doorbranden als je omvormer veel vermogen gebruik (magnetron ofso? )

Wat bedoel je met niet goed aansluiten. Het is toch alleen maar kleur op kleur? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
je moet natuurlijk altijd een zware zekering tussen je omvormer en je spanningspunt hangen voor het geval er iets mis gaat.

of je moet hard toe zijn aan nieuwe auto

Ok dus dan moet ik daar ook een zekeringhouder voor halen enzo?

Van hoeveel Ampère?

Ik meen dat mn omvormer 8x 20A heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

In mijn vorige Daf zat er in de zekeringenkast een vette zekering (oranje geloof ik) van 40 ampere.Daar had ik mijn omvormer op aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De kabels die je hiervoor gebruikt zijn zeker zo dik als je pink. Ga niet zo maar wat aansluiten in je zekeringenkast of bv bij je koelkast. Zeker niet met een omvormer van dit wattage. Dan kun je beter even informeren bij de garage, waar hun 'm normaal op aansluiten. Anders brand straks alles door en heb je helemaal niks meer.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De kabels die je hiervoor gebruikt zijn zeker zo dik als je pink. Ga niet zo maar wat aansluiten in je zekeringenkast of bv bij je koelkast. Zeker niet met een omvormer van dit wattage. Dan kun je beter even informeren bij de garage, waar hun 'm normaal op aansluiten. Anders brand straks alles door en heb je helemaal niks meer.

Suc6

Ik ben even bij de monteur van mijn vorige werkgever langs gereden (200 km :p) en die liet zien dat er onder de vloer bij de bijrijderskant 2 punten zitten waar je hem zo aan kon aansluiten. Hij gaf me er een zekering van 50A bij als zwevende zekering. De draden zijn idd zo dik als mn pink.

Ik ga dis straks maar even aan de slag ;)

Bedankt jongens!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou het is gelukt.

Recht onder de zekeringenkast onder de vloermat (en dan nog ff e.e.a. weghalen) zitten een plus en 3 minnen. Heb hem daarop aangesloten en een zwevende zekering van 50A ertussen gedaan. Het werkt als een tierelier!!!!

Heb flink genoten van voetbal in de vrachtwagen ;)

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

in mijn daf zit er een 1700 watt zuivere sinus op aangesloten, (door Daf ingebouwd), maar bij meer dan 600 watt klapt die 40 ampere zekering er gewoon uit. dus magnetron, waterkoker, koffiezetter.... je hebt er dan niks aan. dus zelfs de daf garage (truckland zuid-holland) snapt er niks van. en trekt met opladen van dvd-speler binnen 4 uur de accu's leeg. Dus wie kan zo'n omvormer inbouwen over de accu? kan het wel uitleggen, maar ik ben echt a-technisch.... bij mijn vorige baas zat hij ingebouwd, 80 ampere haakzekering ertussen en hij deed het prima. al liet ik de hele nacht de omvormer aan staan. en hoefde zelfs bij gebruik magnetron niet de auto te laten lopen...... en zelfs een on-omgebouwde Senseo deed het erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden