[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ervaringen Snooper Syrius Proline (Truckmate)


Erik-dL

Recommended Posts

  • Forumlid
Je hebt nu ook een voordeliger versie:

Snooper Syrius S600

Voor meer details:

http://www.snooperuk.com/products/truckmate_snooper_s600/index.html

Ik denk dat je op een of andere wijze wel de taal kunt wijzigen en/of toevoegen.

De prijzen in de UK - heb het even gecheckt - schelen aanmerkelijk. Een uitsluitend antwoord op de taal-vraag is daarom best welkom. Scheelt je honderden euries. Via Ebay is het simpel te bestellen. Heb je een originele versie, geen illegale rotzooi ofzo. Dus recht op updates.

Omdat de pond zo laag staat is in feite alles nu in engeland een stuk voordeliger dan op het vasteland

De europaversie kost 348 pond.

Tegen een wisselkoers van dit moment is dat natuurlijk wel heel erg aantrekkelijk .

Komt omgerekend op 375.69 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Ben de syrius proline truckmate europe al tegen gekomen voor 316 euro op ebay ,verzenden 20 euro

Reken uit je winst

heb de beste man al een mail gestuurd met deze vraag

ben wel benieuwd of de persoon in de snooper ook nl spreekt :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Nou de ervaringen tot nu toe zijn perfect eigenlijk.

hoogte, lengte ,en berekende asdruk invullen

op multiroute klikken: je adressen invoeren en rijden maar

je word overal netjes omheen geleid , waarschuwingen voor scherpe bochten worden ook tijdelijk aangegeven

ook de tmc werkt perfect, net zoals de bluetooth functie, die je telefoon overneemt zodat je handsfree kan bellen

ook de flitspaal functie werkt goed

kortom geen klachten tot nu toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

[ tim ik ben een nieuw lid die een caravan met auto

heeft breedte 230 en hoogte 260

gewicht geladen 1500 kilo

en een lengte van 14 meter

heb de kaarten van europa erin maar moet nog de update en regisratie in voeren

een hoe kan ik het scherm [DUS NIET OP HET RAAM}

in mijn forester [sUBARU} bevestigen?

gaarne info

gr guus de boer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@guus65,

Zou hier niet te hard roepen dat je met een caravan op stap bent..... Niet veel chauffeurs zijn fan van de gemiddelde caravan-coureur.

Andere opmerking: dit topic gaat over navigatiesystemen die bedoeld zijn voor de vrachtwagen. Dus niet over hoe je je TomTommetje bevestigd. Maarrrrr: wij zijn ook niet de lulligsten: er zijn verschillende houders in de handel waarmee je je TT ook op het dashboard kunt bevestigen. Bijvoorbeeld van HR. Je bent dus zeker niet veroordeeld tot die zuignap op je voorruit.

In mijn eigen Seat Leon zit ie met een speciale klem op het luchtrooster. Werkt uitstekend. Blijft je raam lekker vrij. In m'n Volvo zit ie bevestigd op de dashboard tafel. Heb zelf ook een hekel aan die zuignappen op je raam.

Google maar eens wat. Halfords heeft ook het nodige liggen.

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar je auto en caravan combi gezien de maten die jij opgeeft.

Breedte (230) en hoogte (260) kan ik nog inkomen, maar de lengte van 14 meter en een totaal geladen gewicht van 1500 kg intrigeren me mateloos. Guus, hoe doe je dat!

Jij moet onmiddellijk bij DAF aan de slag als ingenieur. Zulke maten bij slechts dat gewicht is een goudmijn in de wereld van vrachtwagens.

Mijn advies: ga nog eens meten...

Maar als die afmetingen werkelijk kloppen heb jij wel baat bij specifieke trucknavigatie. Dat dan weer wel....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was even aan het rondneuzen op het internet om wat te weten te komen over welke trucknavigatie nu de meeste dekking van europa hebben.Tomtom bv heeft met de nieuwe kaart volledige dekking van BNL/DE/AT/CH/FR/ES/GB.

Ik dacht dat de snooper van het begin af aan adverteerde met info dat al een groter deel van europa gedekt was.

Kom ik net deze info tegen........

TruckMate Dekking (volledige dekking voor hoofdwegen en belangrijkste stedelijke en industriële gebieden): Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, UK & Zwitserland.

TruckMate Dekking ( alleen de belangrijke hoofdwegen): Denemarken, Finland, Italië, Noorwegen, Polen, Spanje & Zweden.

Normale Dekking: Estland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Portugal, Slowakije, Slovenië & Tjechië.

Dekking (alleen een deel van de hoofdwegen): Roemenië.

Dat is nogal wat minder dan heel europa lijkt mij.

http://www.truckmate.nl/producten/navigatie/truckmate-s2000?gclid=CKHjoJnN2J0CFeZr4wodG0AitA

Wat wel heel leuk is dat er nu ook nog twee andere varianten zijn van de snooper vrachtwagennavigatie.eentje zelfs met een 7 inch scherm en ingebouwde dvb-t tuner. Daar kun je dus ook digitale televisie op kijken.

http://www.snooperuk.com/snooper_products/gps_truck_navigation/index.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ tim ik ben een nieuw lid die een caravan met auto

heeft breedte 230 en hoogte 260

gewicht geladen 1500 kilo

en een lengte van 14 meter

heb de kaarten van europa erin maar moet nog de update en regisratie in voeren

een hoe kan ik het scherm [DUS NIET OP HET RAAM}

in mijn forester [sUBARU} bevestigen?

gaarne info

gr guus de boer

Voor jou is er nu een speciale camper en caravan versie op de markt gebracht... Moet niet gekker worden hahahaha

http://www.snooperuk.com/snooper_products/ventura/index.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een subaru forester zal een 5 meter lang zijn, dan hou je dus 9 meter over voor de caravan?? En dan "maar" 1500 kilo, das wel een erg lichte caravan.

En je bent ook zeker breder dan 230 cm, beetje gemiddelde caravan heeft tegenwoordig al een binnenbreedte van 230 cm, tel daarbij ook nog de spiegels bij aan je auto.

Iets anders, Proclipp heeft ook goede steunen, die per auto gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb nu een S7000 aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Aangezien ik eigenlijk de hele week in de UK vertoef heb ik dit apparaat in Engeland gekocht, omdat je dan de engelse poi hebt. Truckstops en parkings worden aangegeven al mag dit wel uitgebreid worden. Tankstations voor vrachtwagens en zelfs restaurants. Perfect. :ok:

Het apparaat heb ik helemaal op NL gezet en het werkt prima, ook in NL.

De routes die ik ingeef, voornamelijk met volledige postcodes, berekent ie goed. Nadat je je gegevens hebt ingevoerd tav de hoogte, lengte, breedte, asdruk, totaal gewicht, al dan niet ADR (deze gegevens kan je opslaan) berekent hij een route waar je blindelings op kunt rijden. Let wel op het groene of rode kruisje rechts onderaan. Groen is veilig, rood niet.

Herberekenen bij verkeerd rijden berekent ie in no time.

Kortom, goed apparaat maar blijf altijd je gezond verstand gebruiken zoals bij ieder nav systeem.

Voor meer info kun je me altijd een e-mailtje sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Topic is al een poosje stil, maar: hoe is het met de kaart updates van de Snooper.

Dat liep allemaal nogal achter op Tomtom. Vandaar de vraag.

Zag recent de s7000 in de Mediamarkt en dat grote scherm trok me wel. Ik begrijp dat de Pro uitvoering het meest recent is.

Mss heeft iemand hier ervaring mee.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb de truckmate een halfjaar geleden aan geschaft.

Nu heb ik hem te koop voor 100 euro.

Heb nu TOM TOM, Truckmate heeft veel moeite met als je vaakin een centrum afslaat snel achter elkaar.

Dan weet hij het niet meer en duurt lang voor hij vertelt waarje naar toe moet.

Rij vaak in parijs.

Ook is het lastig dat je onder het rijden geen kaartje opkan roepen.

Zodat je kan zie hoe de weg loopt, dat doet TOM TOM wel.

Ik heb nu de TOM TOM pro1700

Veel gemakkelijker te gebruiken.

En wie me niet gelooft de Truckmate heb ik te koop voor 100euro met microfoon en file kabel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het staat met de verschillende navi-sets, wat wel werkt, wat niet.

Zelf heb ik een hopeloos verouderd toestel, een mio c220, kaarten 2006. In Nederland gebruik ik dat ding als een stratenboek; ff de straat opzoeken en dan het ding weer uit. Maar in Belgïe heb ik em echt wel nodig, ken daar de weg niet in de steden (de hoofdwegen wel).

Nu is het zo dat er in Belgïe niet zoveel is veranderd in 5 jaar aan de wegen dus kan er nog goed mee overweg, maar dat zal ook een keer ophouden.

Dus ben wel nieuwsgierig of die navigatie sets voor de vrachtwagen ook daadwerkelijk doen wat ze moeten doen, de vrachtwagen niet door centra's sturen maar erom heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nu ondertussen al heel wat systemen geprobeerd maar TomTom blijft er bovenuit springen.

Op dit moment heb ik een TT 940 LIVE met TRUCK software en kaart en een originele TT 7150 pro TRUCK. Beide device,s werken perfect maar de 7150 is vele malen sneller dan de 940. kan ook niet anders want de hardware daarin is veel beter. Maar als ik moet kiezen dan kies ik voor de 940 omdat daar LIVE op werkt. Dat is een uitvinding die ze jaren geleden hadden moeten doen..

ik heb ook getest: Map&Guide Trucknavigator. Waardeloos

Navigon Tuck . Waardeloos

Colilot LIVE truck. ook waardeloos.

Alle drie die systemen maken gebruik van Navteq kaarten en daar zit het probleem naar mijn mening. heel veel viaduct hoogtes zijn in die kaarten niet bekend terwijl die in de teleatlas kaarten van TT wel bekend zijn. ook kun je als je zou willen elke 3 maanden een nieuwe kaart kopen voor je TT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb nu ondertussen al heel wat systemen geprobeerd maar TomTom blijft er bovenuit springen.

Op dit moment heb ik een TT 940 LIVE met TRUCK software en kaart en een originele TT 7150 pro TRUCK. Beide device,s werken perfect maar de 7150 is vele malen sneller dan de 940. kan ook niet anders want de hardware daarin is veel beter. Maar als ik moet kiezen dan kies ik voor de 940 omdat daar LIVE op werkt. Dat is een uitvinding die ze jaren geleden hadden moeten doen..

ik heb ook getest: Map&Guide Trucknavigator. Waardeloos

Navigon Tuck . Waardeloos

Colilot LIVE truck. ook waardeloos.

Alle drie die systemen maken gebruik van Navteq kaarten en daar zit het probleem naar mijn mening. heel veel viaduct hoogtes zijn in die kaarten niet bekend terwijl die in de teleatlas kaarten van TT wel bekend zijn. ook kun je als je zou willen elke 3 maanden een nieuwe kaart kopen voor je TT.

Dat is jammer genoeg het probleem met TT, geen Live op de truck apparaten. Waarom is mij een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is jammer genoeg het probleem met TT, geen Live op de truck apparaten. Waarom is mij een raadsel.

er is een nieuw model uit. De 9150 pro TRUCK en die heeft een ingebouwde simkaart. Maar ook dan heb je een duur webfleet abbo nodig wil je van LIVE gebruik willen maken. Dat kost iets van 20 euro per maand. Beetje duur als je het mij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb de Truckmate S7000 nu n half jaar en vorige week de update 2011 geinstalleerd. Was een behoorlijke update en heeft nu ook meer mogelijkheden. Verder is het een simpel apparaat met weinig features, maar na mijn vorige 2 systemen is dit met kop en schouders t beste wat ik gehad heb. Nagenoeg foutloos werkend en veel dekking, ook t nieuwe westen. Vooralsnog zou ik geen ander willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er is een nieuw model uit. De 9150 pro TRUCK en die heeft een ingebouwde simkaart. Maar ook dan heb je een duur webfleet abbo nodig wil je van LIVE gebruik willen maken. Dat kost iets van 20 euro per maand. Beetje duur als je het mij vraagt.

Ohh, dat wist ik (nog) niet. Thanx voor de info.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Even update over de dekking van TRUCK data. de snooper heeft nu wat er op het plaatje getoond word.post-1842-1394785667,6099_thumb.jpg

Teleatlas heeft dus nog steeds meer loanden 100% gedekt met Truckdata.

Toegangsbeperkingen in 22 Europese landen

Routes voor het vermijden van bekende beperkingen met betrekking tot de afmetingen, het gewicht en gevaarlijke stoffen in: AT, BE, CH, CZ, DK, DE, ES, FI, FR, GR, HU, IE, IT, NL, NO, LUX, SE, SI, SK, PL, PT, UK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden