[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ervaringen Snooper Syrius Proline (Truckmate)


Erik-dL

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik weet niet hoe je verhouding tegen over je werkgever staat maar als je met je werkgever overlegt en duidelijk kunt maken dat dit voor hun ook gunstiger kan zijn dan kun je vragen of ze mee willen betalen ( gedeeltelijk aftrekbaar )of laten verrekenen met over uren, is voor bijde gunstig.Zo word het bij ons gedaan.:D Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast marsipulami

hoezo dan betaal je hem gedeeltelijk zelf?

je gebruikt hem dan toch ook prive.

maar gezien de ervaringen die er nu mee gedaan zijn wacht ik nog een tijdje met de aanschaf ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet je het is het oude verhaal, je wilt iets en je baas stelt voor om het met overuren te betalen.

maar met welke overuren?

juist de overuren die van jou zijn, die jij hebt gemaakt.

dus een sigaar uit eigen doos want je betaalt hem zelf.

dat is hetzelfde alsdat je baas zegt, joh zou jij graag een koelkast willen hebben dan laatr ik hem erin bouwen door de garage en ik vereken het wel met je overuren, en ik doe er zelf de btw wel bij.

2 jaar later ga je naar een andere baas en reken er maar niet op dat je die koelkast mag meenemen.

want je baas zegt joh ben je vergeten dat ik er ook aan mee betaalt heb!

daarom kun je beter zelf van je overuren die je uitbetaald krijgt zo iets kopen, dan weet je zeker dat het van jezelf is.

Dat klopt dan niet. Als jij hem met je overuren betaald hebt, is hij van jou.

Dat de BTW door je werkgever betaald wordt, wil niet zeggen dat hij feitelijk meebetaald. Die BTW krijgt hij namelijk terug! Ofwel, kan hij verrekenen met gefactureerde BTW. Per saldo kost het dus niks voor de werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Inmiddels rijden we alweer enige weken rond met de Truckmate.

De ervaringen zijn erg goed te noemen, zelfs als de dekking voor vrachtverkeer nog niet 100% is in een gebied. Zoals al gezegd, komt die dekking eind 2008/begin 2009 gratis beschikbaar.

Inmiddels rij ik vooral op de Truckmate, en slechts in enkele gevallen, als ik aan de volgorde van mijn route twijfel, neem ik de kaart erbij. Dit gaat prima!

Waar ik vooral heel erg blij mee ben, is dat je niet meer door allerlei woongebieden wordt gestuurd, als dat niet nodig is. Dit scheelt een boel ergernis, en ook veel tijd. Je rijdt wel om, maar dat gaat vaak sneller dan door die straatjes in de woongebieden.

Uiteraard ben ik ook wat opmerkelijke zaken tegengekomen. Hierover heb ik contact met Timothy (zie posting hierboven ergens) en deze gaat proberen e.e.a. aangepast te krijgen. Ofwel, er wordt goed geluisterd naar de praktijk, en er wordt ook wat mee gedaan voor de volgende softwareversie.

Wat mij betreft dus echt een aanrader, zeker in distributiewerk! :tu::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Ik denk dat die 5 jaar geld voor elk systeem dat geschikt is voor vrachtverkeer. Ik weet dat het een enorme klus is om al die gegevens over hoogtes, inrijverboden en dergelijke te verzamelen, en te verwerken.

Maar goed, iedereen bepaalt voor zichzelf of het interessant is, deze Truckmate. Voor ons werk in de Benelux distributie, is het nu al interessant, omdat hij je al wel veel kernen en woongebieden laat mijden.

En als de dekking begin 2009 helemaal 100% is, zullen we best foutjes tegenkomen, maar dat is bij elk systeem. Toch??

Wat ik wel wil weten: hoe hij reageert als je juist in een dorps/stadskern moet zijn waar vaak vele mogelijkheden zijn om je doel te bereiken.......

(industrieterreinen weten we meestal allemaal wel te vinden maar in de bebouwde kom wordt het dus moeilijker)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik wel wil weten: hoe hij reageert als je juist in een dorps/stadskern moet zijn waar vaak vele mogelijkheden zijn om je doel te bereiken.......

(industrieterreinen weten we meestal allemaal wel te vinden maar in de bebouwde kom wordt het dus moeilijker)

Dan maakt hij een keuze waarbij gekeken wordt naar de snelste en tevens veiligste route.

In de praktijk betekent dit dat je in de meeste gevallen over de veiligste (vaak breedste) route gestuurd wordt, en pas zo laat mogelijk echt de winkelstraatjes of woonwijken in gestuurd wordt.

Tevens zorgt hij ervoor dat je van de goede kant komt, bijvoorbeeld in geval van eenrichtingswegen, of een zijstraat van een weg met middenberm die geen doorsteek heeft ter hoogte van de straat die je moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Heb inmiddels een week de Snooper en er 1500 km mee gereden. Opzich een erg handig systeem dat je alles kan instellen. Ik mis alleen een aantal cruciale dingen, waaronder een aantal tunnels. De Zeeburgertunnel 4,3m Velsertunnel 4,0m! Wijkertunnel 4,3m. Bij het Waarland(vlakbij Heerhugowaard) zit een 4,0m spoorviaduct staat er niet op daarnaast een 3,6m viaduct ook niet. Industrieterrein HHW 4,0m viaduct ook niet. Heb dat inmiddels doorgegeven aan de importeur en die beloofde dat het de volgende update goed zou komen. Heb gisteren de update binnen gehad moet zaterdag naar de Etos in Schijndel en daarna naar Helmond Weert en Geldrop. Mooie kans om hem even te testen van Schijndel binnendoor naar Helmond en dan weer binnendoor naar Weert. Vind de service van de importeur wel super moet ik zeggen.

Even een tip mijnerzijds voor de Distributie Combi-chauffeurs. Als je je hanger ergens kwijt moet en je wilt je positie snel onthouden waar die staat koppel dan af ergens, gain het menu naar zoek op kaart, tik op het scherm waar je staat en navigeer naar de plek waar je staat. Dan slaat de Snooper het in zijn geheugen op bij recente bestemmingen. Als je klaar bent in de stad druk je bij recente bestemmingen op de laatste route en je navigeert weer terug naar je hanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Komen hier ook de ervaringen met de Tomtom voor trucks, of is het alleen bedoeld voor de truckmate?

Mij lijkt het overzichtelijker als voor ervaringen met een ander systeem, geschikt voor trucks, een ander topic geopend wordt?

Dat zoekt handiger voor degenen die informatie willen lijkt me? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb inmiddels een week de Snooper en er 1500 km mee gereden. Opzich een erg handig systeem dat je alles kan instellen. Ik mis alleen een aantal cruciale dingen, waaronder een aantal tunnels. De Zeeburgertunnel 4,3m Velsertunnel 4,0m! Wijkertunnel 4,3m. Bij het Waarland(vlakbij Heerhugowaard) zit een 4,0m spoorviaduct staat er niet op daarnaast een 3,6m viaduct ook niet. Industrieterrein HHW 4,0m viaduct ook niet. Heb dat inmiddels doorgegeven aan de importeur en die beloofde dat het de volgende update goed zou komen. Heb gisteren de update binnen gehad moet zaterdag naar de Etos in Schijndel en daarna naar Helmond Weert en Geldrop. Mooie kans om hem even te testen van Schijndel binnendoor naar Helmond en dan weer binnendoor naar Weert. Vind de service van de importeur wel super moet ik zeggen.

Even een tip mijnerzijds voor de Distributie Combi-chauffeurs. Als je je hanger ergens kwijt moet en je wilt je positie snel onthouden waar die staat koppel dan af ergens, gain het menu naar zoek op kaart, tik op het scherm waar je staat en navigeer naar de plek waar je staat. Dan slaat de Snooper het in zijn geheugen op bij recente bestemmingen. Als je klaar bent in de stad druk je bij recente bestemmingen op de laatste route en je navigeert weer terug naar je hanger.

Het kan zijn dat je in bepaalde gebieden nog geen data hebt betreffende hoogtes en dergelijke, zeker buiten de hoofdwegen. In dat geval staat er rechts onder in het scherm een rood X-je.

Nog niet heel Nederland is ingevuld met de gegevens, maar zoals je al zei, bij de volgende kaart update van begin 2009 is dat opgelost.

Verder navigeren naar je aanhangwagen: Ik doe dat anders:

Als ik afkoppel, sla ik het punt waar ik sta op als favoriet (bewaar huidig punt), en noem het AHW <plaatsnaam>. Op die manier blijft het altijd in de Truckmate staan, en heb je op den duur een hele lijst met plaatsen waar je je aanhanger kwijt kan. Zoals jij het doet is die plaats na verloop van tijd uit de truckmate verdwenen omdat het geen recente bestemming meer is ;)

De service van de importeur is inderdaad prima! En geef je feedback, over foutjes die je onderweg tegenkomt, wordt er serieus naar gekeken, en wordt het opgelost bij een volgende update. Je krijgt ook altijd antwoord :) Althans, ik wel :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb sinds een week de sd kaart van tomtom die ervoor zorgt dat ik nu ook truckspecified navigatie heb.

Wat ik zo gelezen heb over de problemen die er met de snooper/VDODayton zijn verschilt deze software dus helemaal niks.

Zoals alles wat nieuw is zitten er in de software van tomtom ook best nog wel fouten.

Het enige voordeel is dat het vergeleken met de vdo en snooper veel goedkoper is om aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoop dat je je ervaringen hier wilt posten.

Heb zelf een TT720 (vorig jaar augustus gekocht) en overdenk de aanschaf van de software. Ik heb begrepen dat die truckspecifieke nav. icm mijn apparaat kan.

Kent de TT trouwens zaken als:

-ADR routes. Met name dan tunnels.

- Van de Truckmate las ik in de folder dat die ook rekening houdt met routes waarin er veel geklommen moet worden (heuvel/bergachtig-terrein). Dit ivm brandstofgebruik. Kan je dus kiezen voor een (eventueel) alternatief.

Weet niet hoe die twee functies in de praktijk uitpakken, maar het klinkt wel interessant. Zou in beide gevallen voor mij handig kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoop dat je je ervaringen hier wilt posten.

Heb zelf een TT720 (vorig jaar augustus gekocht) en overdenk de aanschaf van de software. Ik heb begrepen dat die truckspecifieke nav. icm mijn apparaat kan.

Kent de TT trouwens zaken als:

-ADR routes. Met name dan tunnels.

- Van de Truckmate las ik in de folder dat die ook rekening houdt met routes waarin er veel geklommen moet worden (heuvel/bergachtig-terrein). Dit ivm brandstofgebruik. Kan je dus kiezen voor een (eventueel) alternatief.

Weet niet hoe die twee functies in de praktijk uitpakken, maar het klinkt wel interessant. Zou in beide gevallen voor mij handig kunnen zijn.

Beide opties zitten niet op de tomtom software.

Misschien bij een komende update wel.

Er zitten best wel wat foutjes in. Ik heb namelijk een route gereden met de luxe wagen maar wel de instellingen van mijn vrachtwagen.

Hij stuurt je wel om viaducten van 3.80 meter heen maar de manier waarop laat soms wat te wensen over.

De ene keer wilde hij mij terug laten draaien naar de parralelweg maar dat is dus met 18.75 meter echt nie mogelijk.

Daarna wilde hij mij over een parkeerplaats van een winkelcentrum naar een naastgelegen sturen wat natuurlijk ook niet echt een goede oplossing is.

Komende weken zal ik wel eens verder kijken wat er evt nog meer aan schort.

Voor mensen met een tomtom geef ik even de tip om op www.tomtominternetclub.nl te kijken misschien worden ze daar aangenaam verrast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan zijn dat je in bepaalde gebieden nog geen data hebt betreffende hoogtes en dergelijke, zeker buiten de hoofdwegen. In dat geval staat er rechts onder in het scherm een rood X-je.

Nog niet heel Nederland is ingevuld met de gegevens

nog niet heel Nederland??? In mijn versie van voor de update helemaal NIKS behalve hoofdwegen!! iedere stad die ik inrijdt geeft ie een rood kruisje. En wat ik wel vreemd vind is dat de importeur het zwaar uniek vind dat er tot 2009 gratis updates gegeven worden tot alles 100% gedekt is...dat lijkt me logisch als je een systeem voor 600 euro verkoopt onder de noemer van 100% truckdekking!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nog niet heel Nederland??? In mijn versie van voor de update helemaal NIKS behalve hoofdwegen!! iedere stad die ik inrijdt geeft ie een rood kruisje. En wat ik wel vreemd vind is dat de importeur het zwaar uniek vind dat er tot 2009 gratis updates gegeven worden tot alles 100% gedekt is...dat lijkt me logisch als je een systeem voor 600 euro verkoopt onder de noemer van 100% truckdekking!

Uhh heb je hem wel op vrachtwagen staan??

Wij hebben hele gebieden die 100% gedekt zijn.

Dat loopt zo'n beetje van Zuid-Limburg via Den Bosch richting Rotterdam zeg maar globaal. En ook een aardig aantal steden daarbuiten geeft hij als een groen V-tje aan.

Als jij echt in elke stad of dorp een rood X-je krijgt, zou ik toch eens navragen hoe dat kan.

Oke, er zitten best nog foutjes in, maar dat ligt ook veel aan het kaartmateriaal. Ik heb gisteren daar uitleg over gekregen van iemand die bij Navtec o.a. daarover gaat. Het zit hem erin dat veel data in het buitenland (Lees: India bijvoorbeeld) ingevoerd wordt op de kaarten. Mede daardoor zitten er onlogischheden in. Iemand die daar de data ingeeft, kent de lokale regels en gebruiken in bijvoorbeeld ons land niet, heeft niet in de gaten dat een hoogtebeperking van 3,80 meter op een autosnelweg, niet logisch is. Of een asdruk van 4,8 ton op een autosnelweg. Hier wordt ook aan gewerkt.

En ja, hoe vreemd het ook lijkt, het is vrij uniek dat men gratis updates geeft... Zegt meer over andere fabrikanten die dat niet doen..... :rolleyes:

De Truckmate kent trouwens ook de beperkingen voor gevaarlijke stoffen, met name in tunnels. Je kunt het soort lading ingeven, en dan houd hij daar rekening mee. Of hij ook de verplichte routes aangeeft bij ADR vervoer weet ik eigenlijk niet, ik rijd geen ADR...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Daar heeft tomtom dan weer een streepje voor want nederland is wel 100% gedekt.

Vandaag weer eens contact gehad met de importeur. De kaartupdates moeten deze maand nog komen! :tu:

Dan zou de Benelux 100% dekking met truckgegevens moeten hebben. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb hem van de week gekregen bij de Daf, wat een geweldig apparaat is het, ben er zeer tevreden over en heb al besloten hem niet meer terug te geven...

(Mede ook omdat mijn VDO-dayton problemen gaf met cd's afspelen de laatste tijd, daar komt nu het allernieuwste pioneersysteem voor in de plaats)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo ik heb hem van de week gekregen bij de Daf, wat een geweldig apparaat is het, ben er zeer tevreden over en heb al besloten hem niet meer terug te geven...

(Mede ook omdat mijn VDO-dayton problemen gaf met cd's afspelen de laatste tijd, daar komt nu het allernieuwste pioneersysteem voor in de plaats)

Echt wel he?? :ja::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
De systemen die in engeland te koop staan op ebay

zijn die hetzelfde als die hier worden geleverd

en zijn die ook in nederlands gesproken ?

prijs verschil is echt enorm groot vandaar deze vraag

Ik weet niet hoe dat bij vdo of snooper werkt maar mijn 930 was een duitse en daar stonden dus geen nedelandse stemmen op.

Maar bij tomtom zijn die heel eenvoudig toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt nu ook een voordeliger versie:

Snooper Syrius S600

Voor meer details:

http://www.snooperuk.com/products/truckmate_snooper_s600/index.html

Ik denk dat je op een of andere wijze wel de taal kunt wijzigen en/of toevoegen.

De prijzen in de UK - heb het even gecheckt - schelen aanmerkelijk. Een uitsluitend antwoord op de taal-vraag is daarom best welkom. Scheelt je honderden euries. Via Ebay is het simpel te bestellen. Heb je een originele versie, geen illegale rotzooi ofzo. Dus recht op updates.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden