Spring naar bijdragen
didi notknown

Voor Belinda

Recommended Posts

Uit het diepste dal gekropen

langzaam aan een stapje meer

in een tijd dat je gaat hopen

naar een leven zonder zeer

Tranen die dan zullen drogen

op je moedeloos gelaat

zodat in je droeve ogen

langzaam weer een lach ontstaat

Eindelijk kun je weer genieten

van al wat leeft om je heen

in een ander verdiepen

ben je niet meer zo alleen

Het lijkt of je weer bent geboren

op de aarde terug gezet

waar je zolang zal behoren

tijdens leed en tijdens pret

Weet dat je terug kunt vallen

in die meters diepe put

en de weg weer doet versmallen

die je ging, al zo beschut

Wederom opnieuw starten

met een traan en goeie moed

laten zien de wens in 't harte

maakt dat leven hopen doet

( Carla Gonggrijp)

Er werd me gevraagd voor jou een stukje te maken waarbij we jou ook eens een keertje een hart onder de riem kunnen steken Belinda.

Zoals ik jou hier ken via het forum zullen veel mensen jou kennen; goedlachs, altijd in voor een grapje, medegevoel voor anderen en vooral de trots op je "Daffie".

Doch blijkt er ook nog een tweede Belinda te zijn die wij niet kennen; de vrouw die keihard gevochten heeft met zweet en tranen om te staan waar ze vandaag staat.

Een Belinda die kampt met pijn en belemmeringen in haar dagelijkse bestaan.

Voor die Belinda een klein virtueel cadeautje, een klein beschermengeltje wat niet je pijn of zo kan weghalen, maar 'something to look over your shoulder and to keep your spirits high'.

Knuff van ons!

post-937-1394779991,5391_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast marsipulami
Een supergedicht voor een supermeid met een hart van goud:tu:

kan alleen maar zeggen dat ik me bij deze woorden 100% aansluit:sjalom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast edwin
Ik heb geen idee hoe of wat, maar dit gedicht is super!!!

:tu::sjalom:

En hier sluit ik me bij aan.Je zult het vast verdiend hebben :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom ik weer een kijkje nemen op het forum zie ik de naam van me vrouwtje staan....

Ik vind ook dat ze dit zeker heeft verdiend.

Ze is een drager en geen klager, en ik kan het weten. Altijd vrolijk en 100% zet ze zich in voor haar werk, terwijl ze het eigenlijk maar voor 75% kan. Niemand ziet ooit aan haar hoeveel pijn ze dag in, dag uit heeft, altijd een dikke glimlach op haar gezicht, dat is inderdaad de Belinda zoals de mensen haar kennen. Je verwoord goed dat er 2 Belinda's zijn, want zodra ze thuis is dan stort ze lichtelijk in van de dag die ze achter de rug heeft, dan heeft ze zoveel pijn dat het lachen nader staat dan het huilen, dat is ook een van de reden dat ze nooit van te voren wat af kan spreken, ze moet altijd kijken hoe het met haar lichaam gesteld is, en zo en zo maatregelen nemen om een dag weg door te komen. Komt regelmatig voor dat ze of door haar been of rug gaat, ook met uitstappen van haar vrachtwagen, en datis best wel een smak die ze dan maakt, komt ze weer thuis met schaafwonden en dan begint ze gewoon te lachen de muts, "tja kan gebeuren zegt ze dan, dat hoort bij mijn leven nu", maar leuk vind ze het niet hoe groot ze zichzelf ook houd.

Het is ook vaak de onbegrip van mensen als ze een container-deur niet open kan krijgen.(zeker de reefer-deuren) "ja maar dat hoort erbij" krijgt ze dan te horen. Als ze dan laat weten dat ze maar 1 goede arm heeft dan beginnen ze een beetje schaapachtig te lachen. Gelukkig bij de meeste bedrijven waar ze komt weten ze het inmiddels en krijgt ze aardig wat respect omdat ze toch maar doorgaat en dan weer die dikke glimlach op haar gezicht...

De meeste hier weten niet wat Belinda heeft omdat ze gewoonweg niet te koop loopt met hetgene ze heeft, en absoluut geen medelijden wilt kweken..

1 klein ding, ik mag van geluk spreken dat ze kan lopen en in leven is, want mijn meissie heeft een zwaar (motor)ongeluk gehad waar ze nogal al wat letsel van heeft over gehouden.....

Een heel verhaal voor iemand die niet veel op het forum komt, maar ik wilde dit toch even kwijt, vooral omdat ze altijd voor andere klaar staat en zichzelf wegcijferd.....

Ik ben in ieder geval super-trots op haar voor wat ze nu heeft bereikt, de meeste die blijven thuis, maar Belinda gaat gewoon door (ging zelfs gewoon door met haar werk terwijl ze een nierbek-ontsteking had en laatst door haar rug was gegaan, nou dan wil je niet weten hoe ze erbij loopt, ja zegt ze dan "thuis heb ik ook pijn") af en toe moet ik ze wel een "STOP" toeroepen

Groetjes Hans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast edwin

Is een netjes verhaal Hans en werd er toch enigzins stil van.

En als ik de reacties lees over jouw meissie op dit forum dan mag je wel koncluderen dat het een geliefd mens is.

Dat ze haar beperkingen heeft en doorgaat is alleen al een dikke pluim waard want menigeen gooit het bijltje erbij neer.

Zo zie je maar dat je met (heel) veel wilskracht ver kunt komen :sjalom: :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel Hans...

Ik ben er ff stil van..

Maar ook diep.. heel diep respect voor Belinda! :sjalom:

Waar een wil is, is een weg, en Belinda, super dat je dit kan en doet!!! :tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast alex

Top verhaal en gedicht voor belinda, ja ik begrijp haar dondersgoed, want haar verleden is vergelijkbaar met mijn verleden.. TOP VROUW DIE BELINDA.....:tu::tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Belinda

Hallo allemaal, allereerst wil ik Didi hartelijk danken voor het prachtige gedicht, ik kreeg er wel even tranen van in me ogen, ook van de reacties van jullie en zeker van mijn mannetje....:o

Ik ben opzeker niet zo een prater over wat ik mankeer omdat ik dus geen medelijden wil, maar een beetje begrip is vaak wel fijn moet ik zeggen, kreeg in het begin best wel commentaar, en ook een rare lach van een aantal als ik liep te tobben met een reefer-deur openmaken, meestal zei ik dan maar niks, totdat ik wel een reactie kreeg dat ik dacht van "sla je straks op je gezicht", toen liet ik wel even weten wat ik had, gelijk stil, mensen kunnen vaak lelijke dingen zeggen terwijl ze geen besef hebben hoe pijnlijk dat kan zijn voor diegene....Inmiddels weten een hoop chauffeurs en bedrijven dat ik diegene bent die rondrijd met een handicap, en komen ze meestal helpen als ze me zien aankomen, erg fijn moet ik zeggen....En idd ik ben s'avonds helemaal stuk maar dan denk ik "voorlopig heb ik weer een dag gereden en me best gedaan"

Jarenlang was ik in dienst bij een sociale werkplaats (dankzij hun heb ik ook mijn rijbewijs) die mij detacheerde naar gewone bedrijven in de maatschappij zodat ik gewoon mee kon draaien zo ook bij mijn vorige werkgever, grote beloftes maar niet nakomen, John (mijn baas en tevens goede vriend) wilde mij gelijk in dienst nemen, heeft een jaar inlopen praten op me, toen heb ik het maar gedaan, heeft mij gelijk in dienst genomen met mijn letseltjes erbij, tot op heden is hij nog zeer tevreden over mij, en maak ik net zoveel uren als menig ander chauffeur.

Nu rij ik in een wagen waar ik byzonder trots op ben, en elke dag is weer een overwinning voor me maar ga gewoon door en ik blijf lachen tot ik niet meer kan......

Ze zeggen ook "met pijn leer je leven", nou laat ik zeggen dat ik ermee moet leven, maar er mee leren leven kan ik dus nog steeds niet, of laat ik het anders zeggen ""accepteren" dat is moeilijk....

Groetjes Belinda

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast butterfly

weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, vind het echt top dat belinda zich zo weet te redden en echt dikke pluim alleen doet mij het pijn dat er mensen zijn die zeggen ieder ander had het bijltje erbij neergegooid, want ik heb dat bijltje namelijk moeten neergooien, na advies van ziekenhuis, heb dit verhaal jankend gelezen. maar ben echt blij voor deze sterke meid belinda dus dat zij zich weet te redden, gr fly

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Belinda
weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, vind het echt top dat belinda zich zo weet te redden en echt dikke pluim alleen doet mij het pijn dat er mensen zijn die zeggen ieder ander had het bijltje erbij neergegooid, want ik heb dat bijltje namelijk moeten neergooien, na advies van ziekenhuis, heb dit verhaal jankend gelezen. maar ben echt blij voor deze sterke meid belinda dus dat zij zich weet te redden, gr fly

Hey Fly, ik denk dat je dat niet persoonlijk moet opvatten, ik ken ook iemand die het allemaal wel best vind, lekker heel de dag thuis en dan nog uitkering krijgen ook..terwijl ze wel wat kunnen nog snap je, ik was ook afgekeurd maar ben blijven vechten....

Jij "moet" thuiszitten denk niet dat jij je aangevallen moet voelen, ik snap die reactie wel als ze zeggen "een hoop gooien het bijltje erbij neer", die hebben ook geen zin om te vechten...

Jij wilt graag maar kan het gewoonweg niet, terwijl je ook hard aan het knokken bent, ik heb ook respect voor jou

Knuffel bel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast butterfly

komt ook wel goed meis maar wilde zo graag op de wagen, en pats boem maar lief dat je zo snel reageerde knuf van mij en snap ook wel dat het niet persoonlijk was maar het greep mij ff aan vandaar zo en nu weer humor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites