Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid
Het is in Canada en Amerika heel makkelijk en goedkoop om je rijbewijs te halen. Ik heb mijn Nederlands rijbewijs niet ingeruild maar gewoon een Amerikaans rijbewijs aangevraagt.

Je groot rijbewijs (C, E) kan je geloof ik niet omruilen, daar moet je opnieuw examen voor doen, wat ook niet erg moeilijk is.

ja maar mijn engels is niet zo goed dus vrees ik daar voor

Link naar opmerking
  • Forumlid
Hoe is je Frans, Spaans, Russisch of Chinees?. :D

Ik geloof dat je het personenauto kan omruilen, in Amerika kan dat. USACandyman of Knabbel & Babbel zouden je daar het juiste antwoord op kunnen geven.

LOLspaans,russchis,chinees!!!!!!!!!!!!!!!

frans kan ik in ieder geval beter dan engels,bedankt van de reactie.ik zal de ander twee ook eens vragen

Link naar opmerking
  • Forumlid

@LITTLE BELG

als je belg bent dan kun je uw autorijbewijs omruilen , als nederlander niet , als je een duits of japanees rijbewijs hebt is dat ook mogelijk, maar voor de vrachtwagen MOET je terug naar school , want je moet weten wat je iedere dag moet controleren en hoe je moet rijden met een manuele transmissie en hoe de verkeersregels zijn, het is natuurlijk wel handig als je uw engels machtig bent , maar ge moet u geen zorgen maken want het mijne is nog niet goed en ik ben ook geslaagd.:D:D:D

Als uw Frans goed is kan je op een paar maanden uw permenent resident hebben maar dan wel in de staat Quebec.

Als je hier naar Alberta komt duurd het wel langer , ik hoop dat we onze PR nog dit jaar hebben.

Er zijn ook genoeg bedrijven die chauffeurs aanwerven van uit het buitenland , maar naar wat ik gehoord heb ( of het juist is weet ik niet) is dat H&R geen Belgen en Nederlanders meer wilt ( voor hem is dat hetzelfste volk wel gewoon omdat we de zelfste taal spreken.

Indien je meer wilt weten stuur dan maar een berichtje en ik geef er u wel een antwoord op. Ik weet wel bedrijven die wel Belgen en Nederlanders wilt maar dit ga ik hier niet op de forum zetten want ik weet niet wie hier allemaal op komt.

groetjes

Link naar opmerking
  • Forumlid

Tegenwoordig moet je in Alberta je huidige rijbewijs WEL inleveren en als je besluit terug te gaan, zou je weer je oude of een vervangende van de regering weer terug moeten krijgen. Maar ik weet ook van iemand die er in NL al maanden op zit te wachten totdat hij het weer krijgt. Wat betreft Quebec heb ik geen idee, wel kun je nadat je je PR hebt per provincie waar je gaat wonen een nieuw rijbewijs omruilen. Je moet er namelijk één hebben van de provincie waar je woont. GR K&B :o

Link naar opmerking
  • Forumlid

tegen mij hebben ze bij Swatz gezegt als ik zou terug keren naar Belgie dat ik DAAR een nieuw moet vragen , wij als belgen krijgen het onze niet meer terug , dus ik betwijfel dat ze het zouden terug geven aan de Nederlanders, ik denk nog aan iets , het Frans van in Belgie en Frankrijk is niet het zelfste van in Quebec, hou daar dan ook maar rekening mee.

groetjes

Link naar opmerking
  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Tegenwoordig moet je in Alberta je huidige rijbewijs WEL inleveren en als je besluit terug te gaan, zou je weer je oude of een vervangende van de regering weer terug moeten krijgen. Maar ik weet ook van iemand die er in NL al maanden op zit te wachten totdat hij het weer krijgt. Wat betreft Quebec heb ik geen idee, wel kun je nadat je je PR hebt per provincie waar je gaat wonen een nieuw rijbewijs omruilen. Je moet er namelijk één hebben van de provincie waar je woont. GR K&B :o

Hey hallo dan, kom jullie ook overal tegen he. ;)

Ik wilde jullie een berichtje sturen, maar dat gaat niet via deze site, dus maar ff zo, met excuses voor het off topic gaan.

Hoe is het ermee, en hoe bevalt het in jullie nieuwe paleisje?? Ik had nog wel een updeetje verwacht, of zijn jullie me al vergeten. :(

Ik had jullie nog een berichtje gestuurd via jullie eigen site, dit was de laatste week van mijn vakantie. Ron en ik reden met de personenwagen door een stadje, ben de naam ff kwijt, was in elk geval in de buurt van Kelowna, daar kruisten we elkaar, maar jullie zagen ons niet. Logisch ook wel, druk zat daar.

En weer on topic:

Ja, je rijbewijs moet je inleveren in Canada. Bij terugkomst in NL kan je er minimaal 5 weken voor uittrekken eer je weer aan het werk kan, althans, in de transportsector. Alles netjes in orde naar het RDW gestuurd, komen die mafkezen (ambtenaren) met het verzoek om het oude rijbewijs mee te sturen, eerder kunnen zij geen actie ondernemen. Wat een domboos, een kind toch bedenken dat je niet iets aanvraagt wat je al hebt. :mad:

Maar goed, na wat heen en weer gebel en bemoeienis van het bedrijf waar Ron nu aan het werk is, was het rijbewijs snel geregeld.

Het verbaasd mij overigens wel dat je je NL rijbewijs in moet leveren en niet meer terug krijgt, staat toch duidelijk op dat het eigendom is van de NL staat. Ze zullen het uiteraard niet voor niets doen, fraude en weet ik veel, maar toch. Zorg dan in elk geval dat als iemand weer vertrekt, dat de procedure zo is dat je je Canadese rijbewijs inlevert en je NL weer terug krijgt!

Link naar opmerking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden