[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de oplossing?


yellowbiker

Recommended Posts

  • Forumlid

De oplossing op 48 werkweek/concurrentie met Oostblok/chauffeurs te kort/file probleem/en ongevallen vermindering.bi “yellowbiker”

Hier in Nederland zijn wij nog al bang en on tevreden met de komende 48 werkweek omdat wij allemaal gewend zijn meer te werken en die regel voor ons dus een achteruitgang in salaris gaat worden.

In om ringende landen doet men daar wat minder dramatisch over omdat daar vaak met een vast loon gewerkt wordt.

Ons willen werkgevers ook niet meer betalen omdat onze concurrerende positie al zo slecht is!

Vandaar mijn voorstel om europa weid een vast chauffeurs salaris te maken,gebaseerd op een 50 uurige werkweek dus ongeveer 2000 euro.

Bindend voor zowel de pool ,Roemeen als Nederlander.

Wand de hooft posten van transport zijn nu eenmaal de brandstof en het salaris en als die voor iedereen gelijk is dan komend het weer op je logistieke kennis en kwaliteit aan in plaats van kwantiteit!

Voordelen:door een vast salaris gebaseerd op 50 uur gaan de chauffeurs van zelf niet meer werken en hoeffen de controles op rij en werktijden straks niet meer.

Wat de verkeers veiligheid ten goede komt.

Bovendien zal de Roemeen als hij het zelfde kan verdienen in zijn eigen omgeving daar liever gaan werken .Wat als gevolg heeft dat veiligheid nog verder verbeterd.

Maar dan hebben wij straks hier een groot chauffeurs te kort zal je zeggen……klopt hebben we nu al maar waarom????omdat een chauffeur voor een 48 uur ook als metselaar of monteur zijn geld kan verdienen en iedere avond thuis is.wandt onze onkosten vergoedding is namelijk een schijntje!!!op een paar dubbeltjes na bijna 15 jaar hetzelfde gebleven!dus dat moet ook anders !!!dus 100 euro per dag er boven op als onkosten vergoedding!!!zodat er weer een normale boterham te verdienen valt als chauffeur!

Dan komen uit alle gaten en hoekken de oude rotten uit het vak weer terug op de auto.

Wat de veiligheid weer tegoeden komt op de weg!

En hebben de autohoven weer betalende klanten en dus ook een betere boterham waardoor het parkeerprobleem in no time weer is opgelost

Ja, en wie gaat dat dan betalen zal je zeggen????de consument dus weer!!!!!

En ik zeg Ja wand als de sinaasappel uit Spanje niet meer goedkoper is als de Nederlandse uit de kas dan heb je de keuze!Als consument.

Zowel voor het milieu als portemonnee.

En Ja dan zal het transport(export)niet meer groeien wat weer de drukte op de weg verminderd en daardoor de files en ongevallen verminderen wat de consument weer ten goede komt!

Wand wees nou eerlijk is het nodig dat wij hier kaviaar kunnen kopen bij appiehijn of in roemenie goudse kaas ligt in de schappen???en bij een Ja dan vind ik ook dat je er voor moet willen betalen!!!!!!

Natuurlijk zullen er nog een paar haken en ogen zitten aan mijn verhaal,

Maar ik ben graag berijd om deze discussie met een ieder verder te voeren op de hoop dat het kan dienen als een verdedigbaar parket van wensen die zowel door werkgevers als werknemers gedragen kan worden.mvg.de yellowbiker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja...

Het klinkt leuk maar ik sluit me bij Gé aan..... Het is een onhaalbare zaak om dit in Europeesverband voor elkaar te krijgen. Zeker zolang in de lidstaten de euro nog steeds niet evenveel waard is en er ook nog met andere valuta gewerkt word.

Indien dit realiseerbaar zou zijn, dan betekend dat dat de primaire levensbehoefden in alle lidstaten even duur zouden moeten zijn, en ook de lasten van huisvesting en de sociale zekerheden zouden gelijk veel moeten kosten.

En dit zal niet lukken binnen afzienbare tijd. Kijk eens naar de VS, vanuit die gedachte is ook de EEG ontstaan. Maar zelfs in de VS hebben ze het naar jaren van proberen niet voorelkaar gekregen...

Ik koester dan ook geen hoop dat dit een veelbelovende gedachtengang zal zijn, zolang ik de realiteit niet uit de ogen verlies....

MBT de 48 urige werkweek... Je zult zien dat in de toekmoste steeds meer bedrijven zullen voldoen aan deze regelgeving, hierdoor zullen ook de inkomsten van de medewerkers steeds meer op een lijn komen te liggen.

Wel ben ik van meing dat menig medewerker, zelf ook eens op zij/haar uitgaven gaan letten, waardoor een en ander in een ander daglicht komt te staan. Met een 48 urige werkweek (die in de geldige periode gecompenseerd word) en 4 overnachtingen per week (voor een internationaal chauffeur). Zou er toch een tevredenstellend salaris over moeten zijn, waarvan alle normale kosten en lasten van betaald moeten kunnen worden, en hieruit zou ook een "spaar" gedeelte overblijven.

Er zijn al legio bedrijven die het nu al toepassen, en ook zij hebben nogsteeds personeel...

Maar goed jou voorstel of idee zal het in dit deel van Europa niet halen, zolang de primaire en secundaire leves behoeften in europa nog niet op een gelijk kosten niveao liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:rolleyes: ik weet dat het een heele kluif is om zo iets er door te krijgen.

maar ik woon al 10 jaar in hongarije en een internationaal chauffeur verdiende 10 jaar geleden hier bij hungarocamion een ruim modaal salaris.

en de achteruitgang is hier nog erger te merken .

en de prijsen in de winkels zijn gelijk aan die van nl.

maar vooriedere chauffeur die in europa onderweg is wordt verwacht vijlig te parkeren en daarvoor 10 euro neer legt maar een hongaar krijgt maar 20 euro onkosten vergoedding maar hij rijd wel 4 weken door heel europa.en daar moetten ze in brussel naar kijken!!!

alle gedeligeerden van de EU verdiennen ook een gelijkwaardig salaris.

maar vooral die onkosten vergoedding moet tog minstes verdubbelen en voor allen het zelfde wandt de kosten zijn ook voor allen het zelfde.

en vergeet niet onkostenvergoedding is niet alleen de kosten voor het eten maar ook een gedeelte schadeloos stellen voor het leven zonder je familie en de stijging van de prijzen langs de weg zijn tog veeeel harder gestegen dan de onkosten vergoeddingen!!!:cool:

en van de zelfde belasting senten krijgt de amtenaar in brussel wel een heele vette onkosten vergoedding:mad:dus daar moet hoog nodig gelijkheid in worden aangebracht!!!tog?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Hoe dit in H is geregeld weet jij beter als ik maar ik , wat ik wel weet is dat chauffeurs uit het oostblok deze parkeerbonnetjes graag verzamelden om ze bij hun onkosten in te dienen.:cool:

Maar dan zullen ze toch ook op die datum daar in de buurt zijn geweest.;)

Stel je voor, ze krijgen een bonnetje van bijv. Eilsleben. Dan zullen ze die nacht toch ook daar in de buurt hebben moeten overnachten.

Maar zelfs bij ons zijn er jongens die de bonnetjes, ondanks de vertering, inleveren en het gewoon terug krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vast loon is een slecht plan ongeacht hoe je het ook uitvoerd.

Ook zal dan de animo om s'weekends te werken een stuk minder zijn. Ik kom voor 100% in ieder geval niet op zondag mijn nest uit!

Al eens afgevraagd waarom die Brummi's zo supergemotiveerd zijn en hem elke dag om 17:00 scherp langs de kant gooien? Juist... vastloon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nadat er jarenlang vergeefs was geprobeerd tot één salarisregeling voor alle europarlementariërs te komen, ging het Europees Parlement in december 2003 (met 345 van de 527 uitgebrachte stemmen voor, 94 tegen en 88 onthoudingen) akkoord met een door de Duitse sociaal-democaat Willy Rothley opgesteld compromisvoorstel. Deze politieke doorbraak werd mogelijk omdat Duitse europarlementariërs hun verzet tegen de nieuwe regeling staakten.

Ondanks de voordelen bij de kostenvegoedingen was ook op het EP-besluit de nodige kritiek mogelijk:

aanleg.gifde voorgestelde bruto salariëring is (vaak zeer fors) hoger dan de salariëring van alle europarlementariërs uit de bestaande en nieuw toetredende EU-landen, met uitzondering van Italië;-

en een onkosten vergoedding van 1.20 per km krijgen ze er boven op en nog eens Europarlementariërs ontvangen bovenop hun 'salaris' een presentiegeld van (begin 2005) € 268,- per zittingsdag als ze op een zittingsdag van het Europees Parlement (EP) hun handtekening in een register zetten. Het schijnt nogal eens voor te komen dat europarlementariërs alleen hun handtekening komen zetten en vervolgens (soms met de trein of het vliegtuig) weer naar huis gaan zonder de zitting daadwerkelijk bij te wonen.:confused::confused:

zo en dan vinden jullie nog dat wij geen vast salaris met een onkostenvergoedding van 100 euro per dag kunnen verdiennen???

waar is het recht op gelijkheid dan...

alleen moetten we ophouden tegen elkaar te vechten en met elkaar vechten:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in iederigeval hebben zij hun zaken wel goed voor elkaar door dat zij samen werken!

en wij lopen elkaar alleen maar af te kraken ipv elkaar te steunen.

heelaas zie ik dat wij altijd weer kutsmoesjes en excusses eerder in de mond hebben dan mee denken!

maar daar lag tog de kracht van de nl chauffeur in??

ik hoor namerlijk al 10 jaar dat die oosteuropeeste chauffeurs met hun coministiesche denkwijze daarom zo veel slechter zijn dan wij.

en daar zit ook wel wat in maar nu zie ik eerder het tegenovergestelde.

wij nl wachten allemaal op dat een ander wat doet ipv zelf aan te pakken.

er is europawijd veel gerommel en ontevredenheid maar er mist gewoon samenhorigheid en een plan waar iedereen zig in kan vinden.!!!

en vandaar dat ik met mijn voorstel kwam.

en geef daar eens aanvullingen op cq verbeteringen of kom met een nog veel beter plan dan ben je heelemaal DE MAN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
in iederigeval hebben zij hun zaken wel goed voor elkaar door dat zij samen werken!

en wij lopen elkaar alleen maar af te kraken ipv elkaar te steunen.

heelaas zie ik dat wij altijd weer kutsmoesjes en excusses eerder in de mond hebben dan mee denken!

maar daar lag tog de kracht van de nl chauffeur in??

ik hoor namerlijk al 10 jaar dat die oosteuropeeste chauffeurs met hun coministiesche denkwijze daarom zo veel slechter zijn dan wij.

en daar zit ook wel wat in maar nu zie ik eerder het tegenovergestelde.

wij nl wachten allemaal op dat een ander wat doet ipv zelf aan te pakken.

er is europawijd veel gerommel en ontevredenheid maar er mist gewoon samenhorigheid en een plan waar iedereen zig in kan vinden.!!!

en vandaar dat ik met mijn voorstel kwam.

en geef daar eens aanvullingen op cq verbeteringen of kom met een nog veel beter plan dan ben je heelemaal DE MAN

heee, yellowbiker, je woont in hongarije? Ken jij iemand die heel goed, misschien jijzelf wel, hongaars kent? Dan heb ik wat voor je om in het hongaars te vertalen. Daarvoor kun je eventueel je email-adres opgeven of zoiets. Dan zend ik het je toe.

Overigens heb je volkomen gelijk. Iedereen zie zegt dat het "onbetaalbaar" is lult uit zijn nek!!!!

De TOL in Duitsland is opeens ook betaalbaar geworden, zoals immers overal

Iedereen verrijkt zich aan de vrachtwagen, behalve de chauffeur, die vindt het kennelijk leuk om uitgezogen te worden. Of ze laten zich bang maken met de term Oostblokkers. DOE NIET ZO DOM!!!

JONGENS< KOm een eindelijk van jullie minderwaardigheidcomplex af!

We verdienen gewoon MEER!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet te betalen voor geheel europa.

incl onkosten stel je +/-3600 euro voor 20 dagen werken = 180 euro per dag , dat verdiend een roemeen nog niet per maand in lokaal transport.

Als jouw voorstel serieus overwogen zou worden , zal het eerder een middeling van europesche salarissen en vergoedingen worden , uitkomst zal dan zijn minder dan 40% van het jouw voorgespiegelde bedrag.

Het is leuk bedacht van uit nederlands optiek , echter nooit te realiseren.

Dream on , maar dan wel met een blik op wat daadwerkelijk realiseerbaar zou kunnen zijn:rolleyes::rolleyes:

Tjonge, het is helemaal HAALBAAR. Hen jij een truck minder zien rijden toen er in Duitsland per rit munchen 200 euri bijkwam? Betalen kan het gemakkelijk, stelt NIETS voor. Aleeen even je minderwaardigheidscomplex inleveren en er voor GAAN!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden