Spring naar bijdragen
Gast Bert-Vossie

Huize Bareveld

Recommended Posts

Gast Bert-Vossie

Wegrestaurant Huize Bareveld ligt aan de N33 Veendam - Gieten

Afslag Bareveld-Nieuwediep

Zelf kom ik er bijna nooit maar je kunt er goed eten voor een redelijke prijs.:tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Hier wat xtra info:

Huize Bareveld

Bareveld 1

9512 SB Nieuwediep

Tel.: 0598 468264

Ik ben er al wat jaren niet geweest,

maar het is i.d.d. een prima tentje, waar je goed kan eten.

Fatsoenlijk sanitair, en lekker rustig gelegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gezellige huislijke sfeer.

Mijn beoordeling schaal 1 t/m 10

Eten prijs/kwaliteit: 6,5

Sanitair: 7,5 (douches wat klein, wel schoon, thermostaatkraan en genoeg waterdruk )

Parkeerplaats 6,5 (niet echt groot en onverhard met kuilen, dus kans op natte voeten)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

BAREVELD - Huize Bareveld, de aloude uitspanning op de grens van Groningen en Drenthe, raakt klandizie kwijt als gevolg van geruchten dat het wegrestaurant/chauffeurscafé zou gaan sluiten. "Ik heb er de buik van vol", zegt uitbater Eppo Meijer.

In het voorgestelde tracé van de te verdubbelen N33, verdwijnen de op- en afritten bij Bareveld en Nieuwediep, maar het duurt nog wel een jaar voordat het definitieve tracé wordt vastgesteld. Intussen laten truckers en andere gasten Huize Bareveld links liggen. "Dit verhaal kost mij duizenden euro's omzet", zegt eigenaar Eppo Meijer (58).

Wanneer de op- en afritten verdwijnen, moeten vrachtwagenchauffeurs via de K.J. de Vriezestraat en de Bareveldstraat naar Huize Bareveld. "Dat is dus geen doen", zegt Meijer, "daar zijn de straten niet op berekend, er zit een brug in die regelmatig open staat en de bewoners zullen in opstand komen."

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article4821718.ece/Klandizie_blijft_weg_bij_Huize_Bareveld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich kun je er via die omleiding wel komen, ruimte zat. Maar: bewoners zullen er zeker niet blij mee zijn.

Hoe is actuele verkeerssituatie nu.

En komt er i/d toekomst alsnog een goede doorgang of kan de zaak de deuren sluiten.

Belachelijk natuurlijk. Hoop voor de uitbater dat ie door de provincie dan schadeloos wordt gesteld.

Veranderingen aan de N33 zijn welkom, maar deze tent moet bereikbaar blijven. Goeie chaufeursplek.

-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veendam wil de bouw van een 4,5 hectare grote bewaakte parkeerplaats voor vrachtwagens langs Dalweg 12 mogelijk maken. Bij de parkeerplaats komt een Raststätte naar Duits model. De gemeente ziet graag dat het chauffeurscafé van Huize Bareveld naar deze locatie verhuist.

Huize Bareveld kent sinds een aantal jaren een succesvol chauffeurscafé. Echter, bij de aanstaande verdubbeling van de N33 dreigt de op- en afrit bij Bareveld te verdwijnen. Wethouder Henk-Jan Schmaal (Gemeentebelangen) van Veendam acht het 'niet aannemelijk' dat Rijkswaterstaat twee op- en afritten zo dicht bij elkaar handhaaft. De op- en afrit van de N33 naar Stadskanaal ligt slechts een paar honderd meter van die naar Bareveld.

De gemeente is met eigenaar Eppo Meijer van Huize Bareveld in gesprek over de voorgenomen verplaatsing. Meijer is met vakantie en kan niet reageren. De grond langs Dalweg 12, tussen de Adriaan Tripweg en de N33, is eigendom van een projectontwikkelaar en volgens Schmaal is deze bereid om mee te werken. B en W willen het wegrestaurant middels een wijziging van het bestemmingsplan mogelijk te maken.

Schmaal spreekt van 'een Duitse formule'. "We willen graag een bewaakte parkeerplaats gericht op het vrachtverkeer aanleggen. Daarbij komen een tankstation, een restaurant, ook voor niet beroepschauffeurs, en een plek voor de truckers om zich op te kunnen frissen en desgewenst te overnachten."

De wethouder ziet graag dat Eppo Meijer de Raststätte gaat uitbaten. "Als de op- en afritten bij Bareveld straks inderdaad verdwijnen, dan wordt Huize Bareveld zo goed als onbereikbaar voor vrachtwagens." Want wat wij als gemeente natuurlijk niet willen, is dat chauffeurs straks de afslag Stadskanaal nemen en door de Bareveldstraat en over de brug naar Huize Bareveld gaan rijden. Dat laten we beslist niet gebeuren."

Bron: DVHN

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de website van Rijkswaterstaat lees niet Routier.

Kijk maar op Rijkswaterstaat

En als je vervolgens op doelen en resultaten --> wegontwerp verder leest dan zie je :

Waar: Bareveld

Wat: twee nieuwe rotondes

Bij de aansluiting van de N33 op de K.J. de Vriezestraat komen twee rotondes met gescheiden fietspaden. Vanaf de N33 tot aan de Barenveldstraat blijven de fietsers aan dezelfde kant en hoeven dus niet meer over te steken. Er komt een nieuwe spoorbrug met een grotere doorrijhoogte voor vrachtverkeer. Hierdoor neemt de veiligheid en de doorstroming toe.

In het nieuwe ontwerp is gekozen voor twee aansluitingen in plaats van drie. Hierdoor komt de aansluiting tussen Bareveld en Nieuwediep te vervallen. Verkeer met de bestemmingen Nieuwediep, Hoogezand en Stadskanaal rijden voortaan via de K.J. de Vriezestraat. Deze straat krijgt een nieuwe inrichting.

Ook kun je dan nog op een 3d visualisatie klikken en zie je hoe het eruit komt te zien. Dan zie je dat de op en afrit naar Huize Bareveld verdwenen is. >>klik<<

Mocht hierin geen verandering komen, dan kun je vanaf de N33 niet meer bij Huize Bareveld via Stadskanaal komen, aangezien er op de weg daar naar toe een spoorwegviaduct zit met een doorgang van 3.60 meter (en vele chauffeurs zijn er al achtergekomen dat je daar inderdaad niet met 4.0 meter onder door kunt :nee:). Maar misschien gaan ze ook wel het spoor viaduct daar aanpassen (wordt nu uitsluitend nog gebruikt voor een museumspoorweg).

Dus mocht er geen verandering komen, dan zie ik het zwaar in voor de huidige locatie.

Hendrik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Maar je gaat toch niet investeren in een dure bestrating, als je weet dat zich dit nooit terug gaat verdienen? :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik de website van Rijkswaterstaat lees niet Routier.

Dus mocht er geen verandering komen, dan zie ik het zwaar in voor de huidige locatie.

Hendrik

Nog niet goed wakker, Hendrik?

Komt uit jouw quote :

Er komt een nieuwe spoorbrug met een grotere doorrijhoogte voor vrachtverkeer.

In dit geval hoeft er dus geen probleem te zijn om vanaf Stadskanaal bij Huize Bareveld te komen.

Overigens kan het verkooptechnisch (of onteigeningstechnisch) best wel interessant zijn om je te verkopen terrein/gebouw op te waarderen. Vaak wordt de taxatie/verkoopwaarde een stuk groter als het object er picobello bij ligt.

Maar ik denk eerder dat de eigenaar heeft gewacht met een fatsoenlijke bestrating aan leggen tot hij zekerheid had over zijn lot op die plaats.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens kan het verkooptechnisch (of onteigeningstechnisch) best wel interessant zijn om je te verkopen terrein/gebouw op te waarderen. Vaak wordt de taxatie/verkoopwaarde een stuk groter als het object er picobello bij ligt.

;) locatie is straks echt niet makkelijk meer bereikbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nou. Zal die 300 meter extra rijden zoveel verschil maken?

Als je straks, komende vanaf Gieten, de afslag Gieterveen neemt, onder aan links, einde links en dan paralel langs N33 rijdt kom je bij het zelfde viaduct uit als waar je nu over komt wanneer je nu de afslag Bareveld neemt.

Vanaf Veendam verandert er ook weinig. Alleen dat je daar dan een afrit eerder moet nemen, die afrit die je juist niet moet nemen.

Ander verhaal wordt het als de bewonders van de huizen langs het kanaal gaan klagen en er geen vrachtverkeer meer voor hun huis langs zou mogen rijden richting Wildervanck.

Op zich is het logisch dat er daar een afrit komt te vervallen. 2 op/afritten binnen 500 meter is ook wel erg overdreven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Ik was er afgelopen avond/nacht.

Nog steeds geopend, en tegenwoordig via een slingertje te bereiken.

Maar nog steeds een van de beste routiers van Nederland.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar nog steeds een van de beste routiers van Nederland.

Ook een van de duurste.

De prijs kwaliteit verhouding is in ieder geval wel OK.

Via de telefoon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een van de duurste.

Hij moest ook een miljoen bakstenen kopen voor de parking a 50? cent per stuk. Noem maar een bedrag.

Zelf ga ik liever eten bij een privaat restaurant dan een chain restaurant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Ik vond het wel meevallen Dokus.

€20,80 voor een menu en twee flesjes bier.

Ik denk dat je bij Born of Hulten meer kwijt bent.

Je kan Nederland ook niet vergelijken met Frankrijk, waar je voor 17 euro scheeft de kroeg uitloopt. ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is die 20 euro 'n redelijk gemiddelde in Nederland, tenminste wat mijn ervaring betreft. 

Bij bijvoorbeeld De Mol of Treurenburg ben ik meestal ook zoiets kwijt voor twee biertjes en een menu; zodra je de meer algemene adressen opzoekt worden de verschillen groter.

Een maand of wat terug in Tiel gegeten bij een restaurant, prima eten en ruim voldoende maar dan tik je drie tientjes af; vorige week bij 'n eetcafe in Wognum 'n colaatje en het dagmenu voor 11 euro 40!

Om maar wat uitersten aan te geven...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites