[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werkgevers in Canada?


LKW Sven

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja, eind 93, en inderdaad, de mensen zijn hier een stuk relaxter, heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat je hier zo ongelofenlijk veel ruimte hebt, nog maar gezwegen over Canada, dat groter is dan de VS, en "slechts"25 miljoen inwoners heeft.

Had het in NL wel naar m'n zin, een relaxed baasje, Gebroeders Versteynen in Tilburg, een bedrijf waar de chauffeur veel vrijheid had.

Woonde ook heel goedkoop in Gilze. Dingen zijn wel veranderd, bel soms met een maat en die verteld mij dat het ruim een half uur duurt om naar Tilburg te rijden s'ochtens.

Sven, waarom vind je geen werk op Spanje, en dan ga je hier een maand op vakantie, lekker rondrijden, of je rijd een week met mij mee.

Ik vond het niet verkeerd in NL, maar als ik soms eens lees hoe het eraan toe gaat..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe lang ben je al niet meer in nederland geweest??

Ik ben net 4 jaar weg en het schijnt al heel veel veranderd te zijn... Nog drukker... je kunt het je nauwelijks voorstellen... Ik begin me nu alweer te ergeren als ik een half uurtje verspeel in Montreal...

Om even bij jou in de buurt te blijven... Louisburg, best wel een flinke stad... Cincinnati, Indianapolis, Columbus.... Het is er best druk tijdens de spits maar vergeleken met Nederland, of lliever met west-Europa, is het werkelijk peanuts...

Bij mij in de buurt... Ik was laatst in halifax, Nova Scotia, wat zal het zijn, 300.000 inwoners?? Best een aardig dorp... Er was een ongeluk gebeurd en tijdens verkeersinfo werd mensen geadviseerd rustig te blijven en op te letten want er stond een file van bijna 2 kilometer....Hahahaha, wat een giller... In nederland vertellen ze enkel de files die langer zijn dan 10 km tegenwoordig... Of misschien is er geen verkeersinfo meer?? Het staat overal vast...

Nee, als Sven echt niet voor het geld gaat... als hij een chauffeur is van het oude stempel, die houdt van z'n vak... dan is hij hier helemaal op z'n plek... Oost- of westkust maakt niet veel uit... Gewoon het feit dat je hier nog vrachtwagenchauffeur kunt zijn...

Kom je met vrouw en kinderen (zoals ik) dan wordt het een ander verhaal... Dan kan je geld niet belangrijk vinden maar het is het gewoon wel... Je keuzes zijn dan wat beperkter... En als company-driver moet je behoorlijk wat miles maken om een leuk loon bij elkaar te harken... Hoewel daar ook weer veel verschil zit tussen de bedrijven...

Misschien af en toe ietsje off topic maar toch denk ik dat Sven best wel wat heeft aan deze brainstormsessies... Hoop ik....;)

Uhm... Gilze?? Hulten is daar ook vlak bij... is niet eens een dorp, meer een gehucht... Transportbedrijf Jos Fens, met die ouwe Steyrs... Ken je die nog?? Die reed voor dezelfde opdrachtgever als ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is Indiana, tegen de grens met illinois..

Cayuga

Oh, dat is net om de hoek, uurtje of 3 1/2.

Ik los heel veel in Danville IL, Autozone whse.

Het is makkenlijk om een baantje te vinden hier, maar inderdaad, de meeste bedrijven behandelen je als oud vuil.

Waar ik nu werk, 7 augustus is het 4 jaar, is gewoon een super bedrijf. De eigenaar kent iedereen bij naam, familie ook. En hij kent duizenden memnsen. Is ook vaak op tv, ESPN2, een sports channel.

Hij betaalt de ziekte en tandarts verzekering 100%, ook voor de familie. Dat doet dus echt niemand hier. Het is al gauw $100.00 per week:confused:.

Ook de betaling is goed, en op tijd. alles word vergoed. Sommige chauffeurs gaan iedere week naar de chrome shop, houten vloer in de truck, je kunt het niet zo gek bedenken, en alles word betaald.

Ikzelf hou het liever standaard, ben hier om geld te verdienen.

Als je nog eens naar dat dorpje gaat PB dan even.

Ja dat bedrijf uit Hulten herrinner ik een beetje, blauwe steyr trekkers als ik t goed heb, s'werelds lelijkste truck:):).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh, ik ben sinds 93 twee keer in NL geweest, denk in 03 en 04.

Ging naar NL op kerstdag en terug op nieuwjaarsdag, super goedkoop.

minder dan $500.00 retourtje.

Op nieuwjaarsdag was er geen verkeer op de weg, was s'ochtens vroeg, mijn broer die me naar schiphol bracht kon zijn ogen niet geloven.

Vond het de andere dagen wel druk ja, en m'n maat zij dat t rustig was, of tenminste normaal.

Ach ja het was wel grappig, betalen voor parkeren.... dat doe ik dus nooit.

Wat ik wel mis, een echte bakker, vers brood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Danville is daar vlak bij, daar heb ik ooit gelost... een vracht met van die grote rollen uhm, vezelspul... Weet niet meer hoe het heette... Toen in Cayuga terug voor McAdam, een vracht rollen papier... In McAdam staat de BPB gipsfabriek...

Weer zo'n voorval... Kom ik daar voor de eerste keer, moet je zo'n veiligheidshesje aan, je kent dat wel... Nu reden wij voor de rigips in Vianen, dat is ook BPB tegenwoordig.. Ik had dus een BPB-hesje... En die hadden ze daar niet, enkel van die hele lelijke standaard hesjes... Stinkend jaloers natuurlijk...

Ik ben er nu al bijna twee jaar niet geweest. Sinds ik m'n eigen truck heb zit ik vastgeroest in het Montreal rondje... Dat brengt meer geld op dan de verre ritten.. Maar het is zomer en wat stilletjes dus voor je het weet komen ze aanzetten met een rit naar Chicago en terug in Cayuga...

I'll keep you posted...

Nu is het bedtijd...

bedankt voor de gezelligheid...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je in de usa moet wachten, krijg je dat betaald? Of is dat per baasje verschillend.

Hoeveel krijg je per km en hoeveel maak je er in de week gemiddeld.

Ik ben veel aan het lezen van runnerron. echt gaaf.

Het is verschillend, zeer verschillend zelfs. Er zijn er die minder dan 30 cent per mijl betalen, dan zijn er die 50 cent per mijl betalen.

De mijlen worden echter op verschillende manieren berekend en soms kom je meer dan 15% tekort.

Sommige bedrijven betalen wachtgeld, maar de eerste dag niet, andere betalen na twee uur.

Ik maak nu minder dan 3000 mijl per week, wat is goed, voor mij.

Het meeste wat ik ooit in 1 week reed was 6400 mijl, dan ben je dus zeer illigaal bezeg.

Er zijn ook bedrijven die per uur betalen, dat is vrijwel altijd lokaal en kan van 10 tot ruim 30$ per uur zijn. De laatste is dan meestal union(vakbond) met veel dienst jaren.

Zo, dus als je tankt, in een shop(garage) aan t wachten bent, wachten op laden/lossen of het laden/lossen zelf word je dus niet betaald.

Ik krijg tussen 38 en 44 cent per mijl, alle mijlen betaald. $25.00 voor iedere stop, niet na de eerste ofzo. En ik heb heel veel stops.

Maar zoals ik al schreef, dit bedrijf is ver boven gemiddeld. Het duurde 18 maanden voor ze mij aan namen. Ze hadden toen 8 trucks.

Ik liep er iedere 14 dagen naar binnen, de aanhouder wint.

De NL chauffeur heeft het best goed, maar zoals overal, je moet er zelf het beste van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 hele race wel... Nounou, joe laat er geen gras over groeien zeg....

ik heb verder niks met dragrace toestanden... Ik had echter wel altijd wat heimwee naar m'n platte trailer tijd in de jaren 80... Heel veel spaanplaat en triplex gereden in die tijd vanuit België naar nederland...

bij spano vdaan toevallig?

leuk om te leze hoe het eraan toegaat bij julie trouwens:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toevallig zag ik gisteren je avatar voorbijkomen met de Sprenkeling vrachtwagen...

Vroeguh, toen we nog jong waren, kende ik een paar jongens daar.. Maar als ik nu namen zou moeten noemen... ehh, nee, geen idee... En dat was ook voor de tijd van de koeltrailers, toen waren er nog maar een paar wagens, enkel in de stammetjes...

Ik heb een klein jaar voor NABEK Amsterdam gereden in '81/'82 denk ik... Wij laadden hoofdzakelijk bij Superspan, Wielsbeke en Menotex in uiteraard Menen...

Daarna ben ik overgestapt naar de Antwerpse vestiging van Nabek en heb daar 20 jaar gereden. Hoogovens op naar België en dan triplex terug uit de haven vandaan... Ja, was een mooie tijd.. En daar kwam Sprenkeling toch ook regelmatig voorbij. Of we zaten aan de grens aan de koffie bij Joost..

Ja, was een mooie tijd!!

Maar eh, ken ik jou?? Of ben je een vrij verse kracht in Egmond?? Of zitten ze nu helemaal in Warmenhuizen??

Groet, Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij heeft inderdaad een mooi en waarheids getrouw dagboek.

Hij maakt het niet mooier of lelijker dan het is. Wil wel een weddenschap afsluiten dat ie weer terug komt........;).

Zou er niet teveel op zetten als ik jou was corydon....hogere inzet als een kratje bier is niet aan te raden:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Toevallig zag ik gisteren je avatar voorbijkomen met de Sprenkeling vrachtwagen...

Vroeguh, toen we nog jong waren, kende ik een paar jongens daar.. Maar als ik nu namen zou moeten noemen... ehh, nee, geen idee... En dat was ook voor de tijd van de koeltrailers, toen waren er nog maar een paar wagens, enkel in de stammetjes...

Ik heb een klein jaar voor NABEK Amsterdam gereden in '81/'82 denk ik... Wij laadden hoofdzakelijk bij Superspan, Wielsbeke en Menotex in uiteraard Menen...

Daarna ben ik overgestapt naar de Antwerpse vestiging van Nabek en heb daar 20 jaar gereden. Hoogovens op naar België en dan triplex terug uit de haven vandaan... Ja, was een mooie tijd.. En daar kwam Sprenkeling toch ook regelmatig voorbij. Of we zaten aan de grens aan de koffie bij Joost..

Ja, was een mooie tijd!!

Maar eh, ken ik jou?? Of ben je een vrij verse kracht in Egmond?? Of zitten ze nu helemaal in Warmenhuizen??

Groet, Wim

degene die er al tijd zitte..peter,sander,marcel..willem

zelf zit ik er nog kort en hij heeft nu wagen of 6 rije.in egmond

hoofdzakelijk stammen,bollen en spaanplaten,damwanden,stenen

jij kent het nog uit de tijd dat de broers samen deden denk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid
Hallo,

Over een paar weken vlieg ik naar Canada, ik heb daar een sollicitatie gesprek bij een groot transportbedrijf in de provincie Alberta. Nou plak ik daar natuurlijk ook een vakantie aan vast maar ik zou graag nog wat meer ijzers in het vuur hebben. Lopen hier nog wat Hollandse-Canadezen rond die mij wat tips kunnen geven? Allerlei bureaus kunnen mooie verwachtingen schetsen maar ik hoor het toch het liefst van deskundigen (=chauffeur :D)

Waar moet ik op letten, welke bedrijven raden jullie aan en juist af. Alle informatie is welkom.

Thanks!

hi kerel ik net a menber van deze site

ik las dat je naar canada wou misschien ben je er al

ik kan je wel een aantal goede tips geven

als je er al bent laat is wat van je horen

ik ben up to date meer dan een duur bureau of iets dergelyks

rick.daf@live.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden