[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijden/wonen Hongarije


sanderL

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo chauffeurs!

Eerst maar even voorstellen:

Mijn naam is Sander en ik rijd momenteel distributiewerk met een bakwagen. Op zich best leuk, maar ik zou toch graag meer echt chauffeur willen zijn en international willen rijden. Vandaar dat ik volgende week examen doe voor de trekker/oplegger.

Ik kom al ruim tien jaar prive in Hongarije (heb ook hongaarse vrouw) en heb het gekke idee opgevat om een nederlandse werkgever te zoeken waarvoor ik op Hongarije kan rijden en dan het liefst ook daar kan gaan wonen (al woon je natuurlijk deels in je wagen......in ieder geval de weekenden daar rusten)

Heeft er iemand tip over welke bedrijven ik zou kunnen benaderen om deze droom waar te maken.....want wat anderen er soms ook van denken, Hongarije is echt helemaal super!

Alvast bedankt voor alle tips/raad!

Sander

ps: Adr en tank zou ook kunnen, ik heb het certificaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo chauffeurs!

Eerst maar even voorstellen:

Mijn naam is Sander en ik rijd momenteel distributiewerk met een bakwagen. Op zich best leuk, maar ik zou toch graag meer echt chauffeur willen zijn en international willen rijden. Vandaar dat ik volgende week examen doe voor de trekker/oplegger.

Ik kom al ruim tien jaar prive in Hongarije (heb ook hongaarse vrouw) en heb het gekke idee opgevat om een nederlandse werkgever te zoeken waarvoor ik op Hongarije kan rijden en dan het liefst ook daar kan gaan wonen (al woon je natuurlijk deels in je wagen......in ieder geval de weekenden daar rusten)

Heeft er iemand tip over welke bedrijven ik zou kunnen benaderen om deze droom waar te maken.....want wat anderen er soms ook van denken, Hongarije is echt helemaal super!

Alvast bedankt voor alle tips/raad!

Sander

ps: Adr en tank zou ook kunnen, ik heb het certificaat.

hoi Sander, het idee is natuurlijk wel interessant maar ik denk dat een nl bedrijf dan liever een hongaarse chauffeur op de auto zet, ik schat dat hem dat wel wat €s scheelt denk ik zo, maar misschien moet je eens denken om daar te wonen en intermodaal daar te laden en lossen als nl chauffeur voor nl bedrijven is misschien ook een mogelijk heidje veel suc6 met je toekomst plannen.:p:p

gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tsja, dat van die Hongaarse chauffeur had ik ook al bedacht. Maar voor een Hongaarse prijs krijg je ook een Hongaarse chauffeur met een hongaarse instelling....ik hoop dat de nederlandse transporteurs inmiddels beter weten en voor Nederlands kiezen. Over dat intermodaal ladden lossen zal ik eens nadenken, had ik nog niet aan gedacht zelf. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi Sander, het idee is natuurlijk wel interessant maar ik denk dat een nl bedrijf dan liever een hongaarse chauffeur op de auto zet, ik schat dat hem dat wel wat €s scheelt denk ik zo, maar misschien moet je eens denken om daar te wonen en intermodaal daar te laden en lossen als nl chauffeur voor nl bedrijven is misschien ook een mogelijk heidje veel suc6 met je toekomst plannen.:p:p

gr martje

tsja, dat van die Hongaarse chauffeur had ik ook al bedacht. Maar voor een Hongaarse prijs krijg je ook een Hongaarse chauffeur met een hongaarse instelling....ik hoop dat de nederlandse transporteurs inmiddels beter weten en voor Nederlands kiezen. Over dat intermodaal ladden lossen zal ik eens nadenken, had ik nog niet aan gedacht zelf. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

niet om te zeuren maar martje zijn werkgever zweert er tegenwoordig anders bij. Je kunt het evengoed kunnen proberen bij bedrijven met filialen daar. Succes met je zoektocht bij bedrijven met filialen in hongarije ff googlen?

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet om te zeuren maar martje zijn werkgever zweert er tegenwoordig anders bij. Je kunt het evengoed kunnen proberen bij bedrijven met filialen daar. Succes met je zoektocht bij bedrijven met filialen in hongarije ff googlen?

frank

Tsja, ik snap het prijsverschil ook best, maar wil je als baas dat je chauffeur eigen ladingkjes regelt, nooit eigen initiatief toont, met de gasbrander staat te koken, betaalde lifters meeneemt, bij problemen ze niet oplost etc.....ik zou dan toch liever een nederlandse chauffeur genoeg betalen om dat soort grappen allemaal niet mee te maken.....maar ja, dat ben ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tussen wonen graag, maar als ik baas was zou ik niet graag met hongaren in zee gaan nee :)

Edit: Ik heb trouwens best respect voor mijn Hongaarse medemens......voor dat loon zou ik ook van alles proberen te ritselen. Mij mzal je niet horen zeggen dat ik ze niet snap....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet om te zeuren maar martje zijn werkgever zweert er tegenwoordig anders bij. Je kunt het evengoed kunnen proberen bij bedrijven met filialen daar. Succes met je zoektocht bij bedrijven met filialen in hongarije ff googlen?

frank

dat is ook zo ik heb er zelf geen last van rij alleen binnenland de rest van europa kan mij gestolen worden, ze komen hun rotzooi maar halen :D maar ik zie wel steeds meer intermodaal gaan dat hele itlaie spanje en verwegistan gaat voor de nl chauffeur gewoon ophouden te bestaan kijk maar naar de digitach en de dieselprijzen en de files en de controles onderwerg ( hier zus en daar moet het wee zo anders € 500 boete) een dikke vingere kunnen ze krijgen ( europa dan) de boot en de trein op met die dingen.:tu: :tu:

gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Er zijn genoeg Nederlandse bedrijven die daar naar toe rijden.

Mag jij zeggen welke...

Volgens mij zijn dat er wel heel erg weinig...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag jij zeggen welke...

Volgens mij zijn dat er wel heel erg weinig...:(

Den Hartog, Mammoet Road Cargo, Andre van Olst(heeft een Hongaarse vestiging), Zwaar Transport Twente ZTT, vd Vlist, E van Wijk, Versteijnen Tilburg(Hongaarse vestiging), vd Bosch, Reining(Hongaarse vestiging), VAEX veetransport(dubbelbemand), Westdijk, Post, Tosun, Nijhof Wassink.

Als ik er meer weet zal ik ze hier posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom in Hongarije ook Nederlandse bloementrucks tegen.

Mischien is dat een mogelijkheid?

Voordeel is dat je na het uitventen op zaterdag thuis je rust kunt maken in plaats van direkt naar Nederland terug te rijden. Adressen weet ik niet maar je zou eens kunnen informeren op de bloemenveiling.

Aalsmeer - Budapest is 20 rijuren dus je hebt een voordeel, dubbelbemand met je partner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou,dat valt wel mee!!!

kom bij de vt maar weinig hongaren tegen.

ik kom van reining af...daar kom je pas veeel hongaren tegen.

ik denk dat op het moment de verhouding 60/40 is..en dat in voordeel van de hongaren.

bij versteijnen zijn het er volgens mij maar enkelen..,of ik heb het fout!!!

ik denk dat wij zo,n 35 hongaren in dienst hebben en dat op een wagenpark van dik 200 auto,s.

dus dat zijn er toch best veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hollanders niet goed genoeg

how come?

Origineel gepost door corne64 viewpost.gif

je kunt versteijnen tilburg eens bellen maar ik geef je weinig kans.

die heeft nog een enkele nederlandse chauffeur die in hongarije woont in dienst.

hongaren werken er nog genoeg bij ons.

waar lees jij dat hollanders niet goed genoeg zijn???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Origineel gepost door corne64 viewpost.gif

je kunt versteijnen tilburg eens bellen maar ik geef je weinig kans.

die heeft nog een enkele nederlandse chauffeur die in hongarije woont in dienst.

hongaren werken er nog genoeg bij ons.

waar lees jij dat hollanders niet goed genoeg zijn???

Dat lees ik niet dat was een vraag, aan heer Versteijnen eigenlijk, maar aangezien die onbereikbaar is stel ik hem aan u. Het bedrijf waar ik werk beschikt over Duitsers, waarom weet ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat lees ik niet dat was een vraag, aan heer Versteijnen eigenlijk, maar aangezien die onbereikbaar is stel ik hem aan u. Het bedrijf waar ik werk beschikt over Duitsers, waarom weet ik ook niet.

lijkt mij een logische oplossing dat je voor binnenlands werk in hongarije hongaarse chauffeurs aanneemt.

een nederlandse werkgever stuur ook geen hongaar met 15 adressen nederland door.

maar wij zitten al vanaf 1990 in hongarije en hebben sinds die tijd hongaren op de auto,s.

trouwens wel allemaal met hongaars kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kunt versteijnen tilburg eens bellen maar ik geef je weinig kans.

die heeft nog een enkele nederlandse chauffeur die in hongarije woont in dienst.

hongaren werken er nog genoeg bij ons.

Maar je kan die Hollander die bij Versteijnen wil solliciteren toch van Holland naar Hongarije laten rijden? En weer terug. Of kan dat niet?

Wat maakt het uit of iemand in Holland woont of in Hongarije?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar je kan die Hollander die bij Versteijnen wil solliciteren toch van Holland naar Hongarije laten rijden? En weer terug. Of kan dat niet?

Wat maakt het uit of iemand in Holland woont of in Hongarije?

het enige wat op en neer van holland naar hongarije hobbelt zijn de afzetbakken op de trein.

wij komen nog maar zelden in hongarije.

de hongaren wel wat meer in holland omdat dat voortaan de jongens zijn die de weekenden opknappen bij ons. en zodoende vrijdags auto,s vol laden met stukgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het enige wat op en neer van holland naar hongarije hobbelt zijn de afzetbakken op de trein.

wij komen nog maar zelden in hongarije.

de hongaren wel wat meer in holland omdat dat voortaan de jongens zijn die de weekenden opknappen bij ons. en zodoende vrijdags auto,s vol laden met stukgoed.

Dus omdat de Hollanders geen weekenden willen werken, komen de Hongaren naar Holland om dat werk te doen?

Als je op vrijdag vertrekt kun je toch zaterdag 10 uren rijden a 150%?

Dat is toch geen straf? Er zijn zat Hollanders die het voor minder -moeten- doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden