[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

baas boven de wet


Gast chauffeurtjenuenen

Recommended Posts

Gast chauffeurtjenuenen

ik heb gister bij ons een ochtent en een middag rit gereden.

en moest vanmorgen omhalf 5 weer een rit rijden was van me middag rit pas om 20.30 uur weer terug op de zaak.

volgens mijn baas moest ik die 2 ritten gewoon rijden nou heb ik vanmorgen een bijna ongeluk met me luxe wagen gehad doordat ik in slaap viel.

en daardoor ben ik niet naar me werk gegaan en heb ik me afgemeld.

toen ik het verhaal op de zaak telefoonisch had uitgelegt kreeg ik van alles en iedereen gelijk behalve van 1 persoon die vond dat ik me niet had mogen aanstellen is dit normaal bij zulke bazen.

p.s ik mag van me planner morgen pas weer beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo zie je maar weer ze zijn er nog....

Een werkgever kan jou nooit verplichten om iets tegen de wet te doen.

Bv weer gaan rijden als je de wettelijke rust nog niet gemaakt hebt.

Als jij je te barsten rijdt of erger nog je rijdt iemand anders aan dan ben jij de schuldige en niet je werkgever.

Als dit vaker voor komt dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een betere werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

idd jou antwoord kende ik erik ik wou alleen ff kijken of er meer mensen waren met zulke problemen mischien kunne we dan eens iets daar aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

en dat zullen we in vervolg wel doen ja want dit gebeurd iemand 1 keer en hopelijk daarna nooit meer ik hou me in het vervolg voortaan aan me verplichten rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en dat zullen we in vervolg wel doen ja want dit gebeurd iemand 1 keer en hopelijk daarna nooit meer ik hou me in het vervolg voortaan aan me verplichten rust

En dan nog aan je 3 kwartier op tijd, en je komt een heel eind ;)

Maar dan wel rust, en geen laden/lossen of weet ik wat nog meer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee idd dus het zal wel 6 keer een kwartier worden maar dar pikken ze ook niet dus dat moet ik nog oplossen

Heel simpel:

Na lossen ff een peukje voor je weer aanrijdt.

Onderweg ergens aan de kant voor 1x 15 en 1x 30 minuten.

Probleem opgelost.. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

voortaan voor het lossen eerst een peukkie want ja ik heb ook prioriteiten LOL en idd van af wolvega zoals morgen eerst een kwartier en dan een half uur LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

dat is zo en we gaan ons eens lkkr aan de wet houden en daar kan niemand wat aan doen zelfs de klant niet dan zeikt hij maar LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb gister bij ons een ochtend en een middag rit gereden.

en moest vanmorgen om half 5 weer een rit rijden was van me middag rit pas om 20.30 uur weer terug op de zaak.

volgens mijn baas moest ik die 2 ritten gewoon rijden nou heb ik vanmorgen een bijna ongeluk met me luxe wagen gehad doordat ik in slaap viel.

en daardoor ben ik niet naar me werk gegaan en heb ik me afgemeld.

toen ik het verhaal op de zaak telefonisch had uitgelegd kreeg ik van alles en iedereen gelijk behalve van 1 persoon die vond dat ik me niet had mogen aanstellen is dit normaal bij zulke bazen.

p.s ik mag van me planner morgen pas weer beginnen

1) Hoe laat ben je gister begonnen ... en was je na je tweede ritje weer binnen? 20u30 als ik het goed lees (=na je tweede rit binnen).

2) ... vraag vervallen ...

3) Dus je bent op dag 2 om 04u30 begonnen ... Oooo nu denk ik het beter te lezen en heb je je vanmorgen vlak nadat je bijna in slaap in je eigen auto viel ziek gemeld?

Als je om 20u30 bent ge-eindigd mag je pas 9 uur later weer beginnen, op zijn vroegst dus. Je had de opvolgende dag dus pas om 6u mogen beginnen en niet om 04u30!!!

Komt dit vaker bij jullie voor?

Want van EEN keertje een korte nachtrust val je toch niet achter het stuur van je eigen wagen in slaap???!!!

* Als je om 04.30 begint met werken kun je wettelijk gezien tot 19u30 werken ... 24 - 9 dagelijkse rusturen = 15 beschikbare uren!

Als je om 04u30 bent begonnen en eindigde van je tweede rit om 20u30 heb je dus een uur te lang doorgewerkt ... op zich niet zo vreselijk dus!

(mijn mening en je moet toch terug naar huis indien je met een dagcabine werkt / ook Oom Agent zal hier dus -NL- niet moeilijk over doen)

20u30 klaar + 9 uren dagelijkse rust (wettelijk het minimum) = 05u30 weer starten!

Ik kan me alleen voorstellen als dit bij jullie schering en inslag is === TE KORTE DAGELIJKSE RUST dat je na verloop van enkele weken tot maanden dan in je eigen auto (of op de vrachtwagen) in slaap zou kunnen vallen. NIET van EEN ENKELE KEER dus ... mijn mening die ik toch even wilde ventileren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik ken dit eigenlijk niet bij dit bedrijf maar in de vakantie tijd wil het er wel eens bij insluipen en dan moet ook iedereen er aan geloven maar ik denk dat het meer te maken heeft met iemand die denkt dat hij boven de wet sta en daardoor alles mag ik heb me voorgenomen en afgesproken dat we ons voortaan altijd aan de rijtijd hou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ken dit eigenlijk niet bij dit bedrijf maar in de vakantie tijd wil het er wel eens bij insluipen en dan moet ook iedereen er aan geloven maar ik denk dat het meer te maken heeft met iemand die denkt dat hij boven de wet sta en daardoor alles mag ik heb me voorgenomen en afgesproken dat we ons voortaan altijd aan de rijtijd hou

En dus blijf je als je het binnen je 15 mogelijke uren niet haalt ergens onderweg staan???

*** Is het nou echt waar dat je na een zo'n te korte nachtrust in je eigen auto in slaap viel en een bijna-ongeval kreeg ... ?

Het enige wat je kunt (zult moeten doen) is na 9 uur pas weer beginnen aan je volgende rit. En JA, dan begin je dus LATER dan wat de planning op het oog had. Lijkt me ook goed als je de PLANNING dit meld ... misschien als je dit op tijd kunt melden dat ze de planning nog om kunnen gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ja het is heelaas zo het was dat me buurman toeterden anders had ik dus toch wel een ongeluk gehad en bij ons komen we in normale omstandigheden nooit boven de 15 uur maar ja het is vakantie tijd dus het gaat wel voorkomen denk ik de aankomende wkn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja het is helaas zo het was dat me buurman toeterde anders had ik dus toch wel een ongeluk gehad en bij ons komen we in normale omstandigheden nooit boven de 15 uur maar ja het is vakantie tijd dus het gaat wel voorkomen denk ik de aankomende wkn

*** Is het nou echt waar dat je na een zo'n te korte nachtrust in je eigen auto in slaap viel en een bijna-ongeval kreeg ... ?

Echt werkelijk waar ... ik weet dat ik me hierbij op glad-ijs begeef en jij je waarschijnlijk aangevallen zult voelen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*** Is het nou echt waar dat je na een zo'n te korte nachtrust in je eigen auto in slaap viel en een bijna-ongeval kreeg ... ?

Echt werkelijk waar ... ik weet dat ik me hierbij op glad-ijs begeef en jij je waarschijnlijk aangevallen zult voelen ...

weet jij veel wat hij in zijn ''te korte'' nachtrust heeft gedaan????

niet geslapen misschien??:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey chauffeurtjenuenen,

Kan me voorstellen dat zoiets gebeurt en je behoorlijk klote voelt dat je moet afzeggen, omdat je zo moe bent.

Nou moet ik eigenlijk ook zeggen dat je weet dat dit geen 8 tot 17 baan is en het kan gebeuren dat je langer door moet gaan.

Uiteraard worden bij veel bedrijven regelmatig de wet overtreden en dat moet een uitzondering zijn en geen regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden