[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

baas boven de wet


Gast chauffeurtjenuenen

Recommended Posts

  • Forumlid

@Angelique: Na 15 uur blijven staan, werkt niet in de binnenland distributie met een dagcabine. Normaal wordt daar ook niet zo lang gereden trouwens.

En ja, je kan, ook na 1x een te korte nachtrust, nog zo vermoeid zijn dat je in slaap valt in je luxe wagen. Niet iedereen kan met een uurtje of 5 slaap herstellen... helaas.

@Nico: Ik zie nergens een naam staan van een werkgever, dus zwart maken is mijns inziens niet aan de orde hier?

@Marruk: Dat weet hij ook best hoor, ben maar niet bang ;)

Tot slot: Ik hoop dat hij nu wakker is geschud (;)) en inderdaad zich aan de wet gaat houden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

en zoals erik al weet want die heeft een sms gehad met waar in ik bekent maakt dat ik wkkr geschud ben.

nico ik ga me baas hier in niet zwart mkn want elk bedrijf maakt fouten ook dat zijn mensen en geen robots en verder is het een goed bedrijf.

en ik kan normaal gesproken me tekort aan slaap goed herstellen alleen deze keer niet bij iedereen spookt wel eens meer door het hoofd waardoor hij of zij niet lkkr slaapt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Angelique: Na 15 uur blijven staan, werkt niet in de binnenland distributie met een dagcabine. Normaal wordt daar ook niet zo lang gereden trouwens.

En ja, je kan, ook na 1x een te korte nachtrust, nog zo vermoeid zijn dat je in slaap valt in je luxe wagen. Niet iedereen kan met een uurtje of 5 slaap herstellen... helaas.

Zo bedoelde ik dat ook ... want niemand blijft met een dagcabine ergens onderweg staan ... ;)

(oke , je hebt van die zotten die met een dagcabine naar Berlijn rijden .. & met een daffie45 ging dat nog best ... maar met een Volvo FL6 is dat mooi klo** ;) )

En ja, je kan, ook na 1x een te korte nachtrust, nog zo vermoeid zijn dat je in slaap valt in je luxe wagen. Niet iedereen kan met een uurtje of 5 slaap herstellen... helaas.

Mij kostte dat ooit een half jaar te weinig dagelijkse rust om dat voor elkaar te krijgen ... NIET dat ik daar trots op ben maar je leert wel duidelijk waar je grenzen liggen! (geen schade gelukkig en 't was ook niet met de luxe)

Vandaar dat ik mij ook niet kon voorstellen dat je na een te korte nachtrust al zover kon komen ... denk ook dat er meer aan de hand was.

Mijn mening dan he! (dat hij dus al veel langer te korte rust-periodes heeft gehad want vooral een chauffeur die iedere dag thuis is zit ook nog met zijn woon-werkverkeer)

Dat is ook het gevaar!

Want je voldoet immers WEL aan de Rij&RUSTtijden wetgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

en dat terwijl je toch te weinig slaapt.

maar ja we hebben gelukkig toch ook zo'n comoensatie wet dat als je 9 uur rust maakt dat je ade andere dag 11 +2 rust moet hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je had gewoon geen ochtend en een middagrit moeten doen. Of moeten zeggen dat je het wel doet maar de volgende dag pas 's middags begint. Dan weet je zeker dat je voldoende rust hebt. Ik ken er, die daar reden, die laat terug waren en gezegd hebben dat ze niet vroeg zouden beginnen. Hun aanvangstijden zijn toen ook aangepast. Dus waarom zou jij dat niet doen? Erik en ik hebben al zo vaak tegen je gezegd dat je je aan de rust en pauzetijden moet houden. Fijn te lezen dat je dat nu gaat doen, al was de reden waardoor wat minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ja moon maar je weet hoe dat gaat he als ene t v d d zegt dat je dat moet doen hij is toch meer als dannille jmmr genoeg want die had dat niet gepikt hij zal wel te veel geluistert hebben naar d j maar goed dannille en jan hebben nu duidelijke afspraken gemaakt met hem en mijn gelukkig en daar gaan we ons aan houden want we zillen geen tafrelen als maandag ik weet niet of erik dat verteld heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en dat terwijl je toch te weinig slaapt.

maar ja we hebben gelukkig toch ook zo'n comoensatie wet dat als je 9 uur rust maakt dat je ade andere dag 11 +2 rust moet hebben

Niet meer.

Gewoon 3 x per week 9 uur en compensatie hoeft niet meer (sinds 1 april 2007)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je mag nu de dagelijkse rust twee keer per week verkorten tot negen uur, mits je in de werkdag voor deze 9 uur nachtrust een aaneengesloten periode van drie uur rust gehad hebt.

?

Bedoel je:

3 x 9 dagelijkse rust (behoeft niet gecompenseerd te worden)

En op de overige dagen 3 + 9 = 12 uur dagelijkse rust? OF 11 uur aaneengesloten dagelijkse rust.

5 dagen van huis = 4 nachten ... 3 x 9 uur dagelijkse rust + 1 x 11 uur (OF 3 + 9 regel)

Eigenlijk is de regelgeving (vooral als je in de zeecontainers zit en zelf met je trekkertje voor de container blijft staan als deze gelost wordt, hetgeen soms meer dan 3 uur kan duren) er voordeliger opgeworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees me blog maar, ik moest vorige week ook dom doorjagen. Heb ik niet gedaan, ik ben verantwoordelijk.

Ik zeg altijd tegen de klant, ik ga mijn best doen, niets meer, niets minder, maar red ik het niet in de beschikbare uren, jammer dan, maar de combi gaat aan de kant !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees me blog maar, ik moest vorige week ook dom doorjagen. Heb ik niet gedaan, ik ben verantwoordelijk.

Ik zeg altijd tegen de klant, ik ga mijn best doen, niets meer, niets minder, maar red ik het niet in de beschikbare uren, jammer dan, maar de combi gaat aan de kant !

Dit is volgens mij een juiste optie, of gewoon zeggen "ik zal het proberen" en anders zeggen "het ging echt nog niet". Dan weten ze na een poosje wel wat ze aan je hebben. :D

Bij mij is t gelukt en heb nooit problemen, sommige van mij collega's wel.

In de distributie werkt het overigens niet zo makkelijk, zeker niet met een dagcabine.

TIP: Zeg niet, nee dat doe ik niet, want in het ergste geval kan de werkgever het bestempelen als werkweigering, ook al zit je aan je uren. Je zult naderhand wel gelijk krijgen bij een proces, maar je arbeidsrelatie is dan geschaad en de rechter zal de arbeidsovereenkomst verbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Zoals al eerder gezegd is JIJ bent aansprakelijk EN verantwoordelijk. Laat je baas er maar lekker inzakken. Als hij moeilijk blijft doen,ach.. er is een tekort van zo'n 5000 chauffeurs.Je hebt zo ander werk.En daar mag je misschien wel roken in de cabine...:tu: Ik zeg..win-win situatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden