[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

snelheidsbegrenzer in Ontario...


Fland

Recommended Posts

  • Forumlid

Waarom niet eens een Canadees chauffeursprobleem?? Het land is te klein (en het is best groot hoor..) want Ontario heeft de beslissing durven nemen... Vrachtwagens dienen vanaf najaar 2008 begrensd te zijn op 105 km/u...

Ja lach maar... Komt Red Band met een probleem aanzeilen dat ie niet harder meer kan dan 105... tssss, de zielepiet... Het klinkt voor Nederlandse oren idd een beetje miereneukerig.. Maar is het dat ook?? Wat is dan het probleem??

De maximum snelheid in Ontario is 100 km/u... Voor personenauto's en voor vrachtauto's. Nu is echter na onderzoek gebleken dat als vrachtwagens niet harder kunnen rijden dan 105... dat dat veel veiliger is en veel beter voor het millieu... De transportminister van Ontario (waarom verbaast het me niet dat het een vrouw is??) is zelfs naar Europa geweest om te zien hoe het daar werkt.. En daar werkt het perfect dus hoog tijd om ook in Ontario een begrenzer op de trucks te eisen...

Mijn probleem, en dat van heel veel anderen, is dat het onmogelijk is dat een begrenzer, afgesteld boven de maximum snelheid een verbetering van de veiligheid kan opleveren. Of schonere lucht... Dat raakt kant nog wal... Als ze willen dat vrachtwagens langzamer gaan rijden dan moeten ze de huidige speedlimit beter in het oog houden... Zwaardere straffen... Mijn probleem is dus dat de argumenten voor die snelheidsbegrenzer niet juist zijn...

En net als in Nederland, of eigenlijk Europa, zal het van kwaad naar erger worden... Nu zit er nog wat variatie in de snelheid. Vrachtwagens rijden meestentijds ergens tussen de 100 en de 120... personenwagens tussen de 100 en de 130... dat werkt niet slecht. men rijdt elkaar niet in de weg... Maar wat straks als alle trucks tegen die 105 aan zitten te trappen... Velen zullen achter elkaar blijven rijden maar als er een stuk of tien met 104 clicks achter elkaar rijden en snelle henkie komt eraan en hij rijdt 106... en hij heeft haast... Dan gaat hij er toch lekker voorbij... Zelfde praktijken als in Europa 15 jaar terug... Ik denk dat het grote voorbeeld genaamd "inhaalverbod" niet lang op zich zal laten wachten... Moet ik de andere nadelen ook opnoemen of weten we ze nog wel? Onder aan de heuvel of de tunnel gas bij kunnen geven zodat je niet hoeft te wachten tot de begrenzer je weer diesel geeft... scheelt vaak toch één of twee keer terug schakelen.. (hoezo beter voor het millieu??)... Lastige 4-wheelers die harder gaan rijden als je ze wilt inhalen... (Hoezo veiliger op de weg??)..

Wat zal dan toch de ware reden zijn waarom die snelheidsbegrenzer er komt?? Eigenlijk is het net nederland hoor.. Het is gewoon een politiek spel... De minister volgt het advies op van de transportbond, zeg maar TLN.. Die bond wordt geleid door de grote transportbedrijven. Die hebben meestal hun wagens al begrensd en zien nu dat ze moeite hebben chauffeurs te behouden. Liever naar een kleiner bedrijf zonder begrenzers... ook zien ze problemen in hun concurrentiepositie... Een onbegrensde wagen kan zijn vracht sneller afleveren dan eentje met begrenzer... Dat is niet eerlijk dus moet IEDEREEN een begrenzer... laatste reden las ik van de week... Het is een beetje stil in het werk richting de States. De Amerikaanse economie heeft het nog steeds moeilijk... De VS is de balangrijkste afzetmarkt voor Canada... Dus stilletjes.. En nu komen er ook nog steeds meer Amerikanen de grens over om de vrachten zelf op te pikken in de GTA... De Greater Toronto Area... De kans dat die Amerikanen een begrenzer op hun trucks gaan zetten is niet zo groot... Duidelijk hè?? Zo houden we het werk in eigen hand....

Maar net als in nederland, wie is er de dupe van die politieke spelletjes?? Jawel, de chauffeur...

Voor alle duidelijkheid, ik heb m'n eigen truck, moet zelf de diesel betalen... Dus ik rijd echt niet veel harder dan 100 km/u... Dat is en mooie snelheid, daar ben ik tevreden mee. Buiten dat, ik rijd met een triaxle trailer, treingewichten tot zo'n 50 ton. Strengere controle, vooral op jongens die met multiaxle trallers rijden of met B-trains, is geen overbodige luxe... Ik zie de noodzaak niet om met treingewichten boven de 60 ton 120 of harder te rijden... Dat is best gevaarlijk.... Echter zoals in het grootste deel van de States waar de bekende 18-wheelers niet boven de 36 ton komen is 70 mijl een hele leuke snelheid... Er zijn zelfs staten waar je legaal 75 mijl mag... Toch dicht bij de 120.... En daar kom je dan met je begrensde truckje...

Nee, dit is niet leuk... Quebec, de provincie, heeft hetzelfde plan al aangenomen. Echter ze wachten met de uitvoering ervan tot er meerdere provincies meedoen. Voorlopig zijn er echter nog niet echt veel liefhebbers..

We wachten af....

bedankt voor het lezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bedankt voor de info , ik was van plan van mij een vrachtwagen aan te schaffen dus nu zijn die plannen definitief van de baan , plus , ik ga nu kijken naar een werk ergens van 's morgens acht uur tot 's avonds vijf uur en in de weekends thuis , laat ze maar doen met hun begrenzers .

wat kan hun dat schelen hoelang je op weg bent , je staat toch per mijl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt volkomen gelijk wat betrefd de grote bedrijven die dit erdoor dauwen.

Denk helaas voor jouw dat je van de NL chauffeur, die vaak al blij is als ie een dag lang 80 kan rijden, niet al teveel symphatie kunt verwachten.....:o.

Dat Red Band, heeft dat iets te maken met een hollandse lekkernij??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt volkomen gelijk wat betrefd de grote bedrijven die dit erdoor dauwen.

Denk helaas voor jouw dat je van de NL chauffeur, die vaak al blij is als ie een dag lang 80 kan rijden, niet al teveel symphatie kunt verwachten.....:o.

Dat Red Band, heeft dat iets te maken met een hollandse lekkernij??????

Gaap!! Ben net wakker Corydon... een Hollandse lekkernij??? leg uit pls???

Ik dacht een leuk stukje te schrijven als een soort beeldvorming hoe het hier is... Maar het is niet echt overgekomen denk ik...

Voor mij is het zelfs met die begrenzer op 105 best uit te houden hoor... Sterker nog, ik heb er niet echt last van... ik rijd drie kwart van de tijd binnendoor over tweebaans wegen.. Door de woods van Maine... Daar is 105 hard zat!!;)

De kans dat ik jou ergens ga tegenkomen lijkt me niet zo groot wel?? Jij vertoeft niet veel in deze (uit):rolleyes:hoek....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Red Band, de rolletjes drop. Ieder dropje verpakt in een papiertje.

Heeeeel lang terug had ieder wikkeltje een klein verhaal erop gedrukt.

Ben twee maal in Maine geweest, ben er niet echt gek van. Net zoals heel de oostkust. De natuur is schitternd, maar sommige staten zijn niet echt truck vriendelijk.

Kom nooit in Canada, helaas.

stophoest_small.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

red band op die kleine wegen maakt dat inderdaad geen verschil uit , maar als je van het Alberta naar Zuid californie moet of naar arizona dan kom je wel in staten waar je 75 mijl mag , en dan is dat wel mooi meegenomen , ik rij nu ook alle dagen niet sneller of 65 ( omdat ik niet anders kan begrenst) maar ik was van plan van zelf een wagen aan te schaffen omdat ik dan wel die snelheid kon halen en daardoor ook tijd inwon maar nu op dit moment denk ik er wel volledig anders over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kanonnen... moet ik me door anderen uit laten leggen waar m'n naam vandaan komt... Is dat wat..

Ik moest even snel een naam verzinnen nadat ik een ban aan m'n broek had... Nu heb ik een rood streepje op m'n truck dus de naam red band schoot me te binnen... Vooral omdat ik ook een grote voorstander was van de het vervolg van die slogan "als je voor pret bent"... Helaas zijn er veel te weinig mensen voor pret...

Truckonvriendelijk hier aan de oostkust?? Ik rijd hoofdzakelijk in teh Atlantics en de noordoostelijke staten van de States en echt, ik heb maar één keertje mot met een "bear" gehad maar dat kwam simpelweg doordat hij mijn begroeting verkeerd oppakte... Ik ging te hard, klaar, dat was waar... Dus toen hij aan me vroeg hoe het met me ging en mijn antwoord was dat het best goed ging tot ik hem zag.... ehm... toen was hij niet zo blij... En ik bedoelde het als grapje maar deze peer had totaal geen gevoel voor pret... Geen red band liefhebber dus...

En inderdaad, Candyman, zoals ik al schreef ben ik helemaal geen voorstander van die snelheidsbegrenzer maar ik zal er niet echt hinder van ondervinden... Ik vermoed echter dat de snelheid er in die hele snelle staten ook wel een beetje uit zal gaan... Lagere treingewichten of niet... Diesel is hier ook stervens duur ondertussen... En 65 mijl of 75... dat scheelt toch een flinke slok op een borrel qua verbruik...

Dank voor deze reacties!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is niet zozeer het gezag, maar meer de mentaliteit van de overheid.

Je kunt niet echt makkenlijk een parkeer plek vinden, bv. bij een supermarkt ofzo.

Het is allemaal wat ruimer en makkelijker in the midwest, of zuid westen, mijn favoriete bestemming.

En sinds ik een ouwe zak aan t worden ben, geef mij maar de zon inplaats van sneeuw en ijs.

Had je hier een ban??????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat het hele westen veel ruimer is.. Ik ben niet verder geweest dan Missouri.... Nadeel is dat wil je van hieruit naar het westen dat je dan door Mass en Connecticut heen moet... Dat heeft een heel hoog Nederland-gehalte... Druk, erg druk en heel veel mensen die menen dat ze meer rechten hebben dan anderen...

Kom jij dus deze kant op dan moet je ook door die staten heen... Kom je dan echter in Maine... dan is het net alsof er een last van ieders schouders is gevallen... Mensen zijn heel relaxed, vriendelijk en alles lijkt te kunnen... Ga je nog wat verder naar het noordoosten dan kom je dus in de Atlantische provincies van Canada. New Brunswick, PEI, Nova Scotia en New Foundland/Labrador.. Daar is het hetzelfde verhaal... Soms wel eens een beetje TE relaxt....

Ik ben ook een zomermens... Heb een vreselijke hekel aan die Nederlandse nepwinters... Hier echter... vaak zo extreem dat het bijna leuk is... Maar eind april dan snak ik idd naar wat warmte en die sneeuw ben ik echt meer dan beu dan....

En over die ban.. daar praten we niet meer over... Het is me wel duidelijk dat Freddy ons met argusogen in de gaten houdt...:rolleyes: als de dood dat het weer escaleert in een orgie van kleurtjes en andere vermakelijke zaken...

Ik ben ondertussen een slideshow aan het downloaden met voorruitfoto's.. topic gestart door niemand minder dan mijzelf... zei hij trots!! Het is één en al winterfoto's... allemaal sneeuw... het heeft blijkbaar toch wel iets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo hebben we die Amerikanen eindelijk samen in een hokje!

Gauw op slot doen!!

O ja, je hebt ook nog Blue Band.....

En Corydon, die drop met die verhaaltjes was Venco.

Later is die wel bij Red Band gekomen maar zonder verhaaltjes. (Feitjes uit het Guiness Book of Records)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ja, en dan is er nog zwarte band:p........ maar dat heb ik niet(nodig):).

Het zijn trouwens Canadezen.

Oh ja, dat was Auto drop denk ik nu. met die verhaaltjes. Toen hadden bedrijven nog het beste met hun klanten voor, je leert ze iets terwijl ze je product kopen.

Als je dat weet moet je toch minstens 40 zijn denk ik zo..........:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt volkomen gelijk wat betreft de grote bedrijven die dit erdoor douwen.

Denk helaas voor jou dat je van de NL chauffeur, die vaak al blij is als ie

een dag lang 80 kan rijden, niet al teveel symphatie kunt verwachten.....:o.

Dat Red Band, heeft dat iets te maken met een hollandse lekkernij??????

Waarom niet???

Ik begon zelf ook op een onbegrensde wagen en inderdaad, als je dan een tunnel

moest hebben ging je zo hard mogelijk om aan de andere kant op een normale snelheid

boven te kunnen komen.

Maar nu is het zo dat als je normaal rijdt, dus dat je gewoon gas blijft houden, dan

kun je omhoog ook gewoon doorrijden.

Alleen als je boven de snelheid komt valt het gas weg.

Je rijd nu ook al rond de 60Mph dus dat is het punt niet.

Het is alleen balen dat het VERPLICHT wordt!

En inderdaad, als je in het zuiden tussen die onbegrensde wagens moet rijden en je

hebt niets meer over.... Dan kom je net een beetje tekort.

Corydon, zet een begrenzer op Bumble Bee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Corydon, zet een begrenzer op Bumble Bee!

Nah, laat maar...........

Misschien is het weleens opgevallen dat soms iedereen mij inhaalt, dan haal ik iedereen weer in.

Ik hou m'n eigen best wel aan de max snelheid, als het 55 mph is dan zet ik de cruise op 58. Zo een beetje iedereen komt mij dan voorbij.

Als de speedlimit 70 of 75 is dan zijn er niet veel meer over die mij kunnen bijhouden.

Lucas heeft een paar trucks die 120 mph gaan, dat is dus een perfecte snelheid om een giganties ongeluk te krijgen.

Ik kan mijzelf wel goed controleren;).

Toen ik in EU reed zette ik de cruise ook gewoon op 80 en maakte mij nergens druk over.

Ben weleens aangehouden in D en ze lieten mij direct gaan, sehr gut:tu: zei der polizei........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker op tweebaanswegen... lekker binnendoor... personenwagens die niet doorrijden, net even boven de tachtig.. Oooo dat is zo mateloos irritant...

Als je dan een overzichtelijk stuk krijgt, een beetje heuvelaf, dan is het reuzehandig als je er zo snel mogelijk voorbij kan... Dan kan die begrenzer je danig in de weg zitten...

Ik moet zeggen dat er best mensen zijn die meedenken en even aan de kant gaan of op zo'n moment wat langzamer gaan rijden... Maar we kennen allemaal ook diegenen die dat niet doen :(... Soms gaan ze zelfs harder rijden... Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een aanloop neem omdat ik weet dat er een overzichtelijk stuk komt en er dan met 120 voorbij blaas...

Vroemmmm...... O, heerlijk is dat... In één keer al je frustratie weer weg...

Dat ga ik wel missen met een begrenzer.... Nu moet ik gaan berusten in mijn lot en erachter blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuk idee !

Ben jij voorstander van het strenger (vaker) handhaven van de verkeersregels ?

neen,ik zou die verschillen in snelheid der uit halen en de vrachtwagen weer zetten waar hij thuis hoort (koning van de weg) maar wel streng toezien en ik bedoel streng he.Maar,politiek,ikBarf erop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lekker boeien deze berichtgeving.....alle grote bedrijven in Canada en US hebben vaak al een begrenzer op 65 mijl op de auto.

In de Rockies en in Ontario gebeuren vele zware ongelukken met trucks.....dr wordt stelselmatig te hard gereden en de cijfers qua ongelukken liegen er niet om.

Dus....als de chauffeur zich niet aan de wet kan houden, doet de overheid dit voor u.

Dit zien we in Europa al jaren en zal in Noord Amerika ook niet lang meer duren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat grote bedrijven hun wagens begrenzen is heel begrijpelijk... Maar waarom moet zulks van hogerhand opgelegd worden??

Inderdaad, zo ging het in Europa en zo zal het hier ook gaan... Zo ook waren we er in Europa niet blij mee en hier dus ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
neen,ik zou die verschillen in snelheid der uit halen en de vrachtwagen weer zetten waar hij thuis hoort (koning van de weg) maar wel streng toezien en ik bedoel streng he.Maar,politiek,ikBarf erop

Je bedoelt dus "ja"??

Strenger toezicht!!! helemaal mee eens!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
runnerron. Je dagboek op de site van je kan ik niet meer lezen.

Het klopt dat de titels van de laatste verhalen weg zijn....maar als je onder een verhaal op dagboek klikt, krijg je alle verhalen op 1 pagina....althans bij mij wel, dus zou bij jou ook moeten werken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lekker boeien deze berichtgeving.....alle grote bedrijven in Canada en US hebben vaak al een begrenzer op 65 mijl op de auto.

In de Rockies en in Ontario gebeuren vele zware ongelukken met trucks.....dr wordt stelselmatig te hard gereden en de cijfers qua ongelukken liegen er niet om.

Dus....als de chauffeur zich niet aan de wet kan houden, doet de overheid dit voor u.

Dit zien we in Europa al jaren en zal in Noord Amerika ook niet lang meer duren ;)

ik heb je vandaag gesproken op de bak. In veghel stond je bij de stoplichten. Ze zaten er door heen te tetteren dus was een kort gesprekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden