[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

snelheidsbegrenzer in Ontario...


Fland

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Forumlid

update...

Ook Québec gaat aan de begrenzer.... Wilden ze eerst wachten op de rest van Canada, nu is besloten dat per 1 januari 2009 ook in Québec de trucks begrensd moeten zijn op 105 km/h...

Echter... er is een probleem betreffende de controlemiddelen... Plan was om gewoon met een laptopje in te loggen op de computer van de truck... Dat staat op losse schroeven omdat dan ook info zichtbaar kan worden waar de controlerende instanties geen bal mee te maken hebben... De kans is aanwezig dat ze dus enkel kunnen bekeuren wanneer iemand harder gaat dan die 105 km...

Dat zou perfect zijn... In mijn ogen dan... Gaan ze eindelijk achter de echte boeven aan... Niet iemand bekeuren die niet begrensd is maar altijd netjes rijdt, maar de echte race-eenden... Ja, hoop dat het zo doorgaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb je vandaag gesproken op de bak. In veghel stond je bij de stoplichten. Ze zaten er door heen te tetteren dus was een kort gesprekje.

Was kort maar wel leuk.....leuk om herkend te worden door enthousiaste mensen.

Het klinkt raar maar niet iedereen is zo enthousiast (afgunst, jaloezie??), wie zal het zeggen.

Daarom heb ik ook niks aan/op mn auto wat er aan relateerd.

Maar ik heb de CF 3 maanden terug ingeruild voor een XF 105 en rijd tijdelijk even niet voor Bakker....dus nog scherper de cabine inturen hahaha.

Tot ziens/horens:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Da's een goeie kreet... :D

Hier vertellen ze dat ze een studie hebben gedaan in Europa en daar werkt het perfect..:rolleyes:.. Ongelofelijk hè??

De stuwende kracht achter de snelheidsbegrenzer hier zijn de transportbonden... De bonden worden beheerd door de grote transportbedrijven...Naar hun redenen kan je enkel gissen... oa wordt genoemd dat ze het niet eerlijk vinden dat eigen rijders niet begrensd zijn en hun trucks wel... Ook wordt gesproken dat ze werk voor zichzelf willen houden. Amerikanen zullen echt niet gauw die begrenzer activeren... Op de grote bedrijven na dan, die hebben meestal hun trucks al teruggezet naar 65 mijl...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het er door gaat komen zal het wel meevallen

een van de doorgeduwde zaken die mij persoonlijk absoluut niet stoort is de begrenzer.

ik heb veel meer moeite met andere zaken.

de begrenzer is nog wel wat voor te zeggen ivm de massa's waar wij mee rondrijden .

je raakt er wel aan gewendt en als je altijd al vreselijk hard reed omdat je onbegrenst was dan zal het lastiger zijn

maar als je als redelijk normaal verstandig denkend human individual al altijd normaal met de stroom meeging dan is het best wel te doen en zeker als het nog steeds rond de 100 km per uur blijft liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb helemaal geen moeite met die 105 km/u... Ik betaal zelf m'n diesel, snapt U??:D Ik ben een vrij trage truckert hier met m'n 98 km/u...

Het is meer het idee erachter en de gevolgen die het meebrengt.... Ik hoef het niet uit te leggen denk ik maar toch voorbeeldjes... geen snelheidsreserve voor snelle inhaalacties, pas gas kunnen geven als je je snelheid kwijt bent na de afdaling...

De 401 is 500 km meest vierbaans snelweg van Montreal naar Toronto... Twee banen in beide richtingen met heel veel vrachtverkeer... Wat denk je dat de volgende stap gaat zijn als snelle Henkie (of misschien heet-ie hier fast Freddy??) met 106 km/u die rij van 15 truckers gaat inhalen die twee km langzamer rijdt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dan krijg je die achterlijke inhaalverboden die ondermeer een direct gevolg zijn van die begrenzer.

maar het volk wil het en de lobby van het volk is groter dan de lobby van en voor de trucker.

er zijn wel meer onzinnige totaal verkeerde zaken die nooit meer teruggedraaid worden en we doen er niks aan.

het enige is berusten en naarmate je ouder wordt gaat dat berusten steeds beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als het er door gaat komen zal het wel meevallen

een van de doorgeduwde zaken die mij persoonlijk absoluut niet stoort is de begrenzer.

ik heb veel meer moeite met andere zaken.

de begrenzer is nog wel wat voor te zeggen ivm de massa's waar wij mee rondrijden .

je raakt er wel aan gewendt en als je altijd al vreselijk hard reed omdat je onbegrenst was dan zal het lastiger zijn

maar als je als redelijk normaal verstandig denkend human individual al altijd normaal met de stroom meeging dan is het best wel te doen en zeker als het nog steeds rond de 100 km per uur blijft liggen

@sindaco

het is niet plezierig als jij maar 65 mph mag en als je in bepaalde staten komt in de states waar je 75 mph mag, het is wel de chauffeur die het betaald want die staan wel per miles betaald en niet per uur gelijk in europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, Candyman...

Als je die hoge snelheden nodig hebt om je mijlen te maken is er toch iets mis met de planning... Ik vind dat 3000 mijl per week genoeg moet zijn om een goede boterham te verdienen... En zelfs ik red dat met m'n crosscountry binnendoorgerij...

Even een vraagje voor Corydon tussendoor... Bij veel Amerikaanse grote bedrijven zijn de trucks toch ook begrensd?? Is dat ook zo in die hoge snelheid-staten??

bvd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ok Fland , met 3000 mijlen per week kan je toekomen, maar je doet er meer tijd over voor het zelfste geld , dat is wat ik eigenlijk wil zeggen , ik persoonlijk vind dat de chauffeurs hier al veel te veel gratis moeten doen, zoals bv de controle van uw wagen 's morgens, gaan tanken, als je bij de klant aankomt voor te lossen/laden en je staat daar een paar uur krijg je ook terug niks voor de uren die je er staat , en ik heb de laatste maanden al uren versleten hoor bij sommige bedrijven, maar ja , dat is misschien zo omdat ik met frigo rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sindaco

het is niet plezierig als jij maar 65 mph mag en als je in bepaalde staten komt in de states waar je 75 mph mag, het is wel de chauffeur die het betaald want die staan wel per miles betaald en niet per uur gelijk in europa.

klopt helemaal vanuit dat standpunt dan maak je wat minder uren en raakt het idd je inkomsten

wij krijgen per uur betaald en dan maakt het niet uit.

50 rijuren per week maal 10 mile's less kost geld:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt helemaal vanuit dat standpunt dan maak je wat minder uren en raakt het idd je inkomsten

wij krijgen per uur betaald en dan maakt het niet uit.

50 rijuren per week maal 10 mile's less kost geld:mad:

Nee, het is meer zoals Candyman schrijft... Je maakt echt niet minder mijlen maar je doet er wel langer over... Je bent dus langer aan het werk voor hetzelfde geld..

Feitelijk lever je eigenlijk nachtrust in voor rijuren... In je logboek doe je er net zo lang over... Gaat echter wel ten koste van je nachtrust...

Aan de andere kant word ik op lange trajecten ook vaak diverse keren ingehaald door dezelfde vrachtwagens... Ze rijden 15 tot 20 km harder dan ik maar stoppen overal voor koffie en daarna weer om diezelfde koffie te lozen... Als je het zo bekijkt dan kost hard rijden enkel geld... (en dan bedoel ik niet geld voor koffie maar geld voor de diesel..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alle grote en bijna alle kleine bedrijven hebben hun trucks begrenst.

Er zijn zowiezo niet heel veel staten waar je 75 mph mag rijden.

70 is wel toegestaan in veel staten.

Ik rij meestal 72 waar het mag, en word dan niet vaak in gehaald.

Soms rij ik door New Mexico en Arizona 75 mph, en word niet in gehaald door trucks, maar vind dat wel vrij onveilig, zit niet lekker.

Waar de max snelheid 55 is rij ik 58/59, en word door iedereen ingehaald. Maakt mij niet uit

De meeste trucks zijn gezet op 60 of 65 mph.

Ik stop altijd graag in Arizona California en New Mexico, er is meer in t leven dan werken. Beetje rond slenteren, vind dat altijd wel relaxed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is meer zoals Candyman schrijft... Je maakt echt niet minder mijlen maar je doet er wel langer over... Je bent dus langer aan het werk voor hetzelfde geld..

Feitelijk lever je eigenlijk nachtrust in voor rijuren... In je logboek doe je er net zo lang over... Gaat echter wel ten koste van je nachtrust...

Aan de andere kant word ik op lange trajecten ook vaak diverse keren ingehaald door dezelfde vrachtwagens... Ze rijden 15 tot 20 km harder dan ik maar stoppen overal voor koffie en daarna weer om diezelfde koffie te lozen... Als je het zo bekijkt dan kost hard rijden enkel geld... (en dan bedoel ik niet geld voor koffie maar geld voor de diesel..)

bij jullie is het nog wat flexibeler....wij denken en redeneren al te lang als gekooide chauffeurs die in een stramien van regels hun werk mogen doen en begeleid worden door een willekeur van regelgevende ambtenaren die er vaak de ballen verstand van hebben.

daarom kan dat bij jullie nog maar puur theoretisch ga je als je begrensd wordt en je zou je nachtrust niet inkorten minder km's maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

hey Fland

de 401 is 817 km lang en gaat van oost naar west ontario

dus van Quebec naar Michigan (detroit )

en onze trucks zijn helaas ook begrenst maar ik doe het er maar mee.

mijn baas heeft n 6-7000 trucks dus t scheelt best n slok op n borrel.

enne maine ik kom regelmatig in scarborough en mag dan vanaf daar via smalle weggetjes (302) terug naar Quebec best n leuke weg maar niet in de vakantie periode met al die sleurhutten

groeten uit Quebec

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hey Fland

de 401 is 817 km lang en gaat van oost naar west ontario

dus van Quebec naar Michigan (detroit )

en onze trucks zijn helaas ook begrenst maar ik doe het er maar mee.

mijn baas heeft n 6-7000 trucks dus t scheelt best n slok op n borrel.

enne maine ik kom regelmatig in scarborough en mag dan vanaf daar via smalle weggetjes (302) terug naar Quebec best n leuke weg maar niet in de vakantie periode met al die sleurhutten

groeten uit Quebec

6-7000? soduju! dat zijn er een paar zeg!

mag ik vragen bij welke firma je werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hallo

ik werk voor Ganeca, n kleine spil in t grote netwerk van Transforce

ik bekijk net de cijfers van Transforce en dr zijn nogal n paar verschillen in n paar jaar.in

2008 , 7490 trucks

2009 , 7200

2010 , 6630

2011 , 6200

blijkbaar koppelen ze meer bedrijven samen

http://www.todaystrucking.com/top100_2011.cfm

http://www.transforcecompany.com/operations.asp

Transforce bestaat uit n 50-60 verschillende bedrijven die wel in dezelfde kleuren rijden maar toch onafhankelijk van elkaar werken

groetjes uit Quebec

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

De snelheidsbegrenzer is ondertussen al ruim drie jaar verplicht in Quebec en Ontario. Iedereen is er eigenlijk al een beetje aan gewend. Het is alleen niet altijd makkelijk als je in de snelle Amerikaanse staten komt, schijnt het. Ik kom daar echter niet dus dat zijn verhalen die ik niet kan bevestigen.

Sinds kort ben ik aanwezig op een Amerikaans truckerforum en er lijkt toch een strijd te zijn tussen de snelle jongens en de begrensde chauffaurs. Ik word er een beetje moe van, geef elkaar de ruimte en wind je niet zo op...

Voor diegenen die zich vervelen in de vakantietijd is dit misschien wel leuk leesvoer:

why do drivers stand for governed trucks?

En een kreet in een ander draadje waar die chauffeur advies vraagt of hij kan doorrijden nadat hij een klapband heeft gehad op zijn drieassige tanktrailer (dubbellucht, dat wel) geladen met 30 ton dieselolie.

I made it. Ah yeah.

Long drive. It was really tough to keep it under 60mph when I was on a 75mph interstate in a truck that isn't governed.

Als reactie heb ik geschreven dat hij een idioot was, hetgeen me uiteraard een waarschuwing van de mods opleverde. ik zal proberen me te gedragen hier op chauffeursforum...:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden