[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dader Vermist!


didi notknown

Recommended Posts

  • Forumlid

Wist ook niet zo goed in welke rubriek ik mijn oproep moest plaatsen en koos dan toch maar voor deze.

Heb een oproep aan alle chauffeurs, jullie komen overal, jullie horen vanalles. Gisteravond is de jongste dochter van mijn broer aangereden door een gestolen auto. Een verschrikkelijk ongeluk, het meisje is met haar paard in de sloot gevallen. Achterkant van het paard was totaal verminkt. Het beestje heeft dan nog het leven gered van mijn nichtje door met werkelijk paardekracht met zijn halfverlamde lichaam uit de sloot proberen te kruipen zodat mijn nichtje onder hem uit kon komen en niet het leven zou laten. Het arme beestje stierf 5 minuten erna.

dinsdag, 05 augustus 2008

Politie zoekt autodief na omverrijden ruiter

Een automobilist in een gestolen voertuig heeft maandagavond in Rucphen een ruiter omvergereden. Het paard overleed, maar de amazone bleef ongedeerd.

(Novum) - Een automobilist in een gestolen voertuig heeft maandagavond in Rucphen een ruiter omvergereden. Het paard belandde door de klap ondersteboven in de sloot naast de weg en overleed. De 21-jarige amazone uit Sint Willebrord kwam met de schrik vrij, meldt de Brabantse politie.

De ruiter werd rond 19.15 uur op de Bernhardstraat door een zwarte auto met hoge snelheid van achteren aangereden. De automobilist reed door na het ongeluk.

De zwaar beschadigde auto werd de ochtend na het ongeluk in de buurt gevonden. De bestuurder is spoorloos. De politie is op zoek naar getuigen die meer informatie hebben over de mogelijke dader of die het ongeluk hebben gezien.

--------------

Kortom mocht iemand van jullie iets weten of horen contacteer dan aub met spoed de politie van Rucphen of Sint Willebrord. Het gaat om een gestolen zwarte Nissan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

wat vreselijk zeg arme meid!

ook zo jammer van het paard, ik hoop dat ze de dader zullen vinden, als het om een gestolen auto gaat zullen ze de auto waarschijnlijk wel terug vinden, maar de dader wordt een stuk moeilijker:(

sterkte en succes hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pppfffff wat een $%*^^$$# zeg om dan nog even door te rijden.....Hoop dat ze hem te pakken krijgen

Heel veel sterkte met je nichtje.....Triest voor het beest zeg:(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Thanks voor het medeleven.

Heel onze familie er kapot van. Dat paard was het enige waar die meid voor leefde eigenlijk. Zie je het voor je, ze zat van kop tot teen onder het bloed bij haar stervende beestje, totaal in paniek..

En getuigen hebben de gestolen auto nog wat rondjes zien crossen in de bossen...terwijl 'hij' of 'ze' zware dierenmishandeling en poging tot doodslag veroorzaakt hebben....wat is dit voor een wereld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is de vrije wereld.

Een politiemacht die jonge criminelen laat gaan met een waarschuwing.

De meeste mensen kunnen niet omgaan met vrijheid.

Nu zie je waar het naar toe gaat.

Wij leven hier met jullie mee, ik heb hier ook een dochter met 2 verzorgpaarden. Ik weet wat het is en ik weet ook dat bijna niemand rekening houd met paarden in het verkeer.

Hier een foto mischien helpt het een beetje.

p8030293kp7.jpg

Sterkte aan je nichtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inmiddels heeft de politie het gestolen kenteken van de auto vrijgegeven. Let op het gaat dus om gestolen platen; deze horen NIET bij de auto die het ongeval veroorzaakte.

Zwarte Nissan Sunny met de (valse) platen TD - NV - 69

Tevens heb ik het geweldige berichtje van Bernadette gehad of zij het ook mag omroepen op Autobaanradio.nl je weet maar nooit dat er misschien iemand zich iets kan herinneren die op die avond of de dagen ervoor in de regio Rucphen - Sint Willebrord (Beide plaatsen liggen in de buurt van Breda/Roosendaal) is geweest en iets meer weet.

http://www.hartvannederland.nl/localitem/11601/Politie_zoekt_automobilist_na_aanrijding_met_ruiter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.

En ineens ben je er niet meer…

Het was 4 augustus 2008 een mooie zomer avond, was je aan het poetsen.

Daar genoot je altijd zo van. Krabde op het laatst nog je hoefjes uit, je tilde je voetjes al automatisch op. Vette je hoefjes in en terwijl was je liefdevol met je neus op mijn rug en in mijn haar aan het krabbelen. Zadeltje op, hoofdstelletje in, je stond al met je mond te happen naar het bit want daarna krijg je altijd een snoepje. Ik ruimde mijn spulletjes op en ik zie je daar zo staan. Geniet altijd van dat moment, ik zie een paard staan, zo mooi… met een hart van goud. Je zette nooit geen ene stap verkeerd. Het klikte al vanaf het eerste moment dat ik je zag. Mijn vader had tranen in z’n ogen, zo mooi vond tie toen het.

Vulde het zakje van me rijbroek nog met brokjes, voor af en toe onderweg wat te geven. Dan ging ik het binnen pakken en dan bleef je zo mooi staan wachten, met je hoofd knikkend door de opening van de deur. Had je nog een handje gegeven en Bengel natuurlijk ook. Deurtje op slot, Bengel nog gedag gezegd en dat we zo weer terug waren. Liep op het grindpad terwijl je met je neus in mijn hand op zoek naar brokjes was. Poortje dicht, nog een keer aangesingeld en stapte op. Ik gaf je nog wat brokjes zoals je altijd kreeg nadat je netjes had gewacht tot ik opgestapt was. Bengeltje hinnikte nog een keer. Ik hoor het me nog zeggen “Tot straks Bengel we zijn zo terug”…

Daar gingen we dan.. het was een mooie avond. Was van plan een klein ritje naar “De Put” te doen bij de Skidome. Heerlijk een rondje om het water en daarna nog een stukje door het ondiepe water te banjeren. Ging je altijd met je ene been staan te trappelen in het water. Met je neus in de spetters, vond je helemaal geweldig. Of als het heel warm weer was ging ik met je te voet daar naartoe en dan samen in het water. Bengeltje ging dan ook mee, stonden jullie met z’n tweeën te trappelen en te doen. Eventjes helemaal erin.. was echt een opfrisser.

We liepen zo heerlijk.. met onze neus in het zonnetje te genieten van de koeitjes die we tegenkwamen en de paardjes. Die rende altijd mee. Kwamen we langs een boerderijtje waar ze allerlei beesjes hebben o.a. hangbuikzwijntjes. Ik zag je er altijd zo verbaasd naar kijken.. je kon niet thuis brengen wat dat voor iets was. Daarnaast stond een weitje met paarden. Ze zagen je nog lopen en je wierp ook nog een blik op hun.

Ik hoorde vanachter een auto aankomen met een zware uitlaat. We zaten nog samen in gedachte bij de paardjes. Ik hoorde hem wel heel dichtbij komen met een flinke snelheid.. er zijn weleens mensen die dicht naast je paard rijden.. dus wilde nog een blik naar achter werpen. Mee dat ik dat denk.. klapt hij achter op ons. Met een enorme klap vlogen we samen de sloot in.. ik wist niet meer wat voor of achter was, of ik door je ben geraakt of niet met die klap. Ik dook in elkaar en hoor boven me hoeven trappen, zoekend naar een plaats om te staan. Je was zo voorzichtig, je wilde me niet raak trappen. Terwijl hoor ik liters bloed lopen. Ik was helemaal de weg kwijt. Terwijl je stond te zoeken, stelde ik je gerust. Ik kroop de sloot uit, de auto was in één keer doorgereden. Hij klapte op ons, remde niet af of trok aan zijn stuur. Trok ook niet opnieuw op… had gewoon één snelheid aangehouden. Hij reed in één streep roekeloos door. Ik heb rillend op de weg gestaan.. probeerde naar huis te bellen. Was van de schrik het nummer kwijt.. maar heb het toch nog snel kunnen vinden.

Toen ik op de weg stond kwam een kleine rode auto me tegemoet met 2 inzittende erin. Er zat een meisje achter het stuur en daar naast haar vriend. Ik heb hysterisch staan zwaaien met mijn cap nog op m’n hoofd. Zag aan de blik van die mensen dat ze van de schrik door reden. Achteraf hoorde ik dat ze alleen een meisje op de weg hadden zien staan. Ze hadden je niet gezien op dat moment. Terwijl ik naar huis belde, keek ik naar je. De telefoon ging over en het leek of het een eeuwigheid duurde.. ik riep heel hard “PA, PA!!” Wij wonen daar niet ver vandaan.. 5 minuutjes, nog ineens. Op zon moment denk je echt dat mijn vader je vanaf daar hoort. Mijn moeder nam op.. ik riep “MA, SPA MOET KOMEN.. IK BEN MEE KASHJE DOOR EEN AUTO AANGEREDEN.. HIJ GAAT DOOD!!” met dikke tranen. Je was in die tussen tijd met je voorbenen uit de sloot en lag nu met je buik te rusten op de slootkant tussen de bomen. Was niet aan de straat kant. Aan de andere kant van de sloot was dat weitje met paarden. Daar stonden boompjes voor en daar achter een klein padje waar je net kon lopen. Ik keek en zag dat het niet meer te redden was… één groot gapend gat op zijn dijbeen. Het bloed kolkte met liters eruit.. en het bot zag ik ook. Ik hoorde het bloed lopen en kraken. Er hing een dikke lap van zijn dijbeen naar beneden. Ik ben naast hem gaan zitten en gerust gesteld.. terwijl een vriendin gebeld.. ik kon het nummer van de dierenarts niet meer vinden.. die nam op maar kon me niet verstaan.

Ik zag 2 mensen lopen op die paardenwei.. die kwamen omdat ze een klap hadden gehoord.. en iets bruins in de sloot lagen liggen. Eén van hun paarden was van die klap zo geschrokken dat hij door het houten hekwerk is gesprongen. Gelukkig was de wei er nog een omheining. Ik riep “BEL DE DIERENARTS.. MIJN PAARD GAAT DOOD!!” Ik zag hoe erg de wond wat en moest voor mezelf eerlijk zijn.. dit is niet meer te redden. Heb gezegd dat de dierenarts moest komen om hem uit zijn lijden te verlossen. Kashje probeerde uit de sloot te komen en kroop tussen de bomen op dat smalle padje om recht te gaan staan. Ik stond versteld dat hij dat kon met dat been.. maar komt waarschijnlijk door de adrenaline die hij nog had om nog op dat been te staan. Het ging allemaal zo snel.

Ik stond mijn paardje gerust te stellen helemaal van de kaart. Zadel was eraf geklapt.. de singelstoten waren gescheurd. Lag onderste boven in de sloot. Toen ik dat zadel zag liggen.. zag er ernaast nog hele stukken vlees liggen.. de takken van de bomen en de sloot onder het bloed. Ik had het niet meer.. het leek wel een afslachting te gruwelijk voor woorden. Mijn vader kwam aan.. zag Kashje en mij en was helemaal kapot. “HIJ GAAT DOOD, DIE GEK HEEFT DOOR GEREDEN, IK KAN NIET MEER!!” riep ik. Spa stond me te troosten en was ook in één en al tranen. Waarom moest me dat gebeuren en waarom Kashje met een hart van goud. Ik kon er deze klap niet meer erbij hebben. Ik wens dit het niks of niemand toe. Hetzelfde geld loopt daar iemand met kinderen.

Ik heb jaren terug al in de put gezeten.. door een ex die me op de één of andere dag in de steek heeft gelaten… ik ben daar 2 jaar van kapot geweest.. was blij dat ik weer positief in het leven stond.. want zag het toen echt niet meer zitten. Ben daarom ook gezakt op school, maar weten ze op school niet, dat dat daardoor kwam. Ben heel blij met me diploma van niveau 3. Dat ik me in die tijd er doorheen heb geslagen.. was voor mij al een overwinning.

Dat verdriet is niet te vergelijken met wat ons nu is aangedaan. Aan Kashje en Bengel, me ouders, familie en vrienden heb ik heel veel steun gehad. Als ik het niet meer aankon.. ging ik naar de paarden.. die voelde dat aan.. die kwamen gelijk naar me toe om me te troosten. Dan stond ik ze te poetsen, voelde ik me gelijk al een stuk beter. Het was niet gewoon een paard voor me.. het was een maatje.. mijn alles.. mijn steun.. een geweldig dier die me er toen doorheen heeft geslagen.

Ik reed ook geen wedstrijden, voor mij hoefde dat niet, ik genoot puur van het poetsen, rijden, samen gek doen in de wei, wandelen, alles. Ik ging niet op vakantie, want bij de paarden was voor mij vakantie. Hij riep al van ver.. als ik te voet kwam voeren. Dan had ik hem nog niet gezien of hij riep al. Met de fiets en auto ook als ik van me werk afkwam.. hij herkende me uit duizenden.

Mijn paard begon zwaar te ademen.. ik dacht nu gaat het snel. Aan de achterkant kolkte het eruit. Ik hoorde een geluid van een rietje in een beker die bijna leeg was, maar dat bleek van de wond af te komen. Te gruwelijk voor woorden. Hij zakte door zijn achterbenen.. zijn neusgaten werden groter. Hij ademde langzaam. Ik heb hem heel de tijd geaaid en tegen hem gepraat.. gedaan wat ik kon om het voor Kashje wat dragelijker te maken. Het was zon wond.. dat je er niet meer aan kunt doen.. je ziet je paard sterven.. nutteloos door één of andere gek en je kunt er niks aan doen. Toen ging tie door zijn voorbenen.. hij lag nu met zijn hoofd naar de draad van de wei.. heb zijn hoofd opgetild en naar andere kant gelegd.. uit de takken. Met zijn hoofd en hals plat op de grond, zwaar te ademen. Ik voelde me machteloos. Ik kon niet geloven dat ik op mijn knieën naast me paard zit en hem zie sterven.. terwijl ik er 10 min geleden nog op zat, te genieten met z’n tweetjes. Heb hem geaaid en alles onder de tranen.. op zijn wang gekust en zachjes in zijn oor gefluisterd. Hij begon met zijn ogen te knipperen en draaide weg.. heb hem net zo lang op zijn wang gekust tot hij zijn laatste adem uitblies. Ik zei nog zachjes ”Kashje.. Kashje” . Het was gedaan. Daar zat ik dan. Een leven weg.. een maatje weg. Zonder enige reden. Dat is zo afscheid van hem moest nemen.. dat verwacht niemand. Hij was bij mij oud geworden.. en als ik dan afscheid had moeten nemen had ik er nog vrede mee gehad. Hij is 9 jaar geworden.. en had nog ongeveer 20 jaar een goed leven kunnen hebben. Heb hem totaal 5 jaar gehad en heb er iedere dag van genoten.

Ik was verslagen. De dierenarts kwam.. kan die man niks aan doen maar helaas te laat. Had hem eerder uit zijn lijden willen verlossen. Volgens de dierenarts heeft hij niet veel pijn geleden omdat het zo snel is gegaan. Politie was ook ter plekke. Heeft me enorm geholpen, en stond versteld dat ik niks had. De dierenarts zei dat aan zijn verwonding te zien, de auto totall los moet zijn. En als hij een centimeter naar links was gereden mijn been was geraakt.. of ik was er nu niet meer geweest. Het paard heeft de klap opgevangen. In het leven gebeurd alles met een reden.. dit ongeluk is gruwelijk.. zonder reden.. maar die ene reden was dat Kashje nog heeft opgestaan terwijl tie zoveel pijn had.. en zo voorzichjes om mij niet te raken. Anders was ik er niet meer geweest. Kashje weegt ongeveer 500kg en als hij door zijn benen was gezakt of me had vertrapt was ik er nu niet meer. Hij heeft zijn leven gegeven.. om mij ongedeerd te laten.. ik ben hem voor altijd dankbaar. Ik heb alleen wat schrammen, blauwe plekken en veel spierpijn. Ik mag op mijn knieën mijn Bescherm Engeltje bedanken dat dat het enige is wat ik er aan overgehouden heb.

Een vrouwtje van de paardenwei heeft voor mij het hoofdstel uitgedaan. Samen met het zadel krijgt deze een mooi plekje. Heb nog een pluk van zijn manen af geknipt. Terwijl ik dat deed zag ik me daar zelf zo bezig, kon niet geloven dat ik bij mijn paardje een pluk manen zat af te knippen als aandenken. Het was zijn tijd nog niet.

Ik heb er nog een tijd bijgezeten, geaaid en gehuild. Dat je je paard zo achter moet laten. Daar stond ik dan.. een laatste blik naar mijn paard. Dit zou de laatste keer zijn dat ik hem zou zien en knuffelen. Ik ben nog een keer door mijn knieën gegaan en gaf hem een dikke kus op zijn wang. Ik dacht.. vaarwel mijn beste vriend.. voor altijd in mijn hart.. rust zacht. Ben toen met mijn moeder terug naar het weitje gegaan waar hij altijd stond. Bengel stond al te wachten en hinnikte vrolijk. Hij verwachte dat ik terug zou komen met Kashje maar helaas.. zijn beste maatje ziet tie nooit meer terug. Ik heb hem aan de pluk manen en aan het zadel laten ruiken. Misschien dat hij dan merkt dat Kashje er niet meer is. Ik zat op de grond bij hem in het hooi en hij gaf me 2 porren in me rug. Hij wilde me troosten. Ik hem flink geknuffeld, je zag aan hem dat er iets was. Sindsdien staat hij bij Kashje in de stal.. zijn eigen stal komt tie alleen in om zijn brokjes nog op te eten. Je merkt gewoon dat zo’n beesje daar vaart van heeft. Met zijn oortjes voor uit, koppie omhoog in de deuropening.. in de hoop dat hij in de verte Kashje nog ziet of hoort. En dan gaat hij weer verslagen in een hoekje staan. Hij mest ook dun, dan weet je gewoon dat zon beesje daar echt wel wat van mee krijgt. Ik heb nog tegen hem gezegd “Kashje heeft je niet in de steek gelaten, maar zijn leven is gewoon zonder pardon afgenomen”.

Ze speelden samen altijd zo leuk in de wei. Bokte heel de wei rond. Elkaar samen krabbelen op de rug. Als ik Bengel stond te poetsen, stond Kashje terwijl op zijn rug te krabbelen en andersom. Dan ging ik ze voeren en dat had Kashje zijn brokken al eerder op en liep tie gauw naar Bengels stal om de rest van zijn brokjes op te eten. Als ik Bengel nu voer, zie ik hem gewoon omkijken van.. waar blijft tie nou. Ik zie hem nog zo lopen, zijn gehinnik, en met zijn hoofd knikken als ik een snoepje pakte, alles.

Ik ben er kapot van, kan beter zeggen WIJ. Mijn ouders, familie, vrienden en Bengel zijn er kapot van. Het ongeluk was om 19:05 uur en Kashje was na 10 minuten al overleden. Hij is letterlijk dood gebloed. Zo’n paard vind je nooit meer, met zo’n hart van goud. Misschien koop ik nog een Shetlander erbij voor Bengel zodat hij niet alleen staat.. maar voor mij hoeft het niet meer. Ik doe het voor Bengel, maar Kashje krijgen we er niet meer mee terug. Wilde over een paar weekjes een weekje vakantie nemen maar voor mij hoeft dat niet meer. De LOL is er vanaf. Van alles. Ik probeer volgende week weer te gaan werken. De beelden en geluiden schieten steeds weer door m’n hoofd. Ben gebroken. We komen er wel weer bovenop, maar het heeft zijn tijd nodig. Ik ben blij dat ik zo’n prachtig dier heb mogen mee maken in mijn leven. Kashje is voor altijd in ons hart.

Rust zacht mijn beste vriend…..

post-937-1394780174,3918_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je schrikt stampertje dan rij je door naar hetvolgende dorp of volgende kruispunt en dan laat je daar die auto achter en zet je het op een lopen. Deze dader had geen enkel gevoel van schuld. Is gewoon daarna naar de bossen gereden en is daar doodleuk nog wat rondjes gaan crossen met die zwaar beschadigde auto alsof heel die dag een grapje was. Dát doet mij nog het meeste pijn alsof zij en haar paard verwaarloosbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

pff heb net het verhaal van je nichtje zitten lezen.. maar de tranen staan best wel hoog hier.. ondanks dat ik helemaal geen paarden vriend ben zeg maar.. maar dit wens je toch niemand toe ook zo'n beestje nie..

en wat een $%^& die dan ook nog ff lekker gaat zitten crossen in het boss.. grrr.. kan er met mijn pet nie bij hoor dat iemand dta zo klakkeloos doet na dit alles

nogmaals sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast bernadette

Volgens politiewoordvoerder van den Hul is er een sporenonderzoek gestart om de bestuurder van de gevonden auto te traceren. Getuigen hebben helaas nog geen signalement af kunnen geven.

Hopelijk komt er mede door dit forum meer aandacht voor dit soort zaken.

Vaak lopen deze zaken spaak doordat de media zijn berichtvoering staakt nadat het nieuws is gebracht. Hierdoor raakt het in de vergetelheid en wordt de zaak vaak gesloten doordat er geen aandacht meer aan wordt besteed. Met de politie van de regio`s Twente, Brabant, en Gelderland en Midden Nederland liggen vergaande betrekkingen om ons op de hoogte te houden van lopende zaken. Want één ding mag duidelijk zijn, dit soort zaken mogen niet worden vergeten tot ze zijn opgelost.

Autobaanradio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zit eigenlijk met mijn mond vol tanden

vind t zo erg dat ik gewoon dichtklap

dat je op deze manier je beste vriend moet verliezen vind ik heel erg

dit is niet terecht

wens je veel sterkte toe met t verwerken van t verlies van je beste vriend

wij leven met je mee

gr riet en j uit stein:(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden