[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

AZ vakantie pic's


corydon

Recommended Posts

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Eoro Disney......nou ja.

Dat euro-disney kan ik op zich wel volgen.

Ze hebben daar diverse thema's, zij noemen dat landen, en eentje is Frontierland. Helemaal in westernstijl. Compleet met radarboot, gevangenis etc. Daar hebben ze rondom de achtbaan ook een western-landschap creeërt.

Maarreh Corydon, met jouw foto's van "the real thing" doe je mij in elk geval groot plezier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tombstone word druk bezocht, het is nu zomer, in Arizona betekent dat,HEET.

In de winter is het een stuk drukker, de temperaturen liggen dan rond de 20 C

Heb nog veeeeeeeeeeel meer foto's van de Birdcage. Het is een ietwat bizar gebouw.

De origenele kappers stoel waar Bill Curly(de killer) zijn laatste haircut had. Kort daarna was ie dood.

1002502jj8.jpg

De begrafenis wagen. Het is de enige die nog bestaat. Het was het eerste voertuig met ronde ramen. Dit staat achter het podium.

1002505mn8.jpg

En een reclame poster, lees het goed, het is gewoon grappig.

1002508ng4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal later meer fotoos plaatsen van de Birdcage. Nou wat pics van Tombstone zelf.

Het was een town waar ongeloofenlijk veel geld omging. Er waren meer van die stadjes maar Tombstone is goed bewaart gebleven. Dankzij het droge klimaat.

1002474ks7.jpg

De meeste gebouwen waren wel half inelkaar gezakt, maar ze hebben het best goed terug gebouwd.

Hier is onze eurodisneycowgirl...........

1002475vx3.jpg

En er staan nogal wat van deze borden in de straat.

1002477tb5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is waar hij aan t biljarten was. De meeste die neergeschoten werden kregen een kogel in de rug.

De "fastdraw" is een Hollywood ding.

Er waren wel zeer goede scutters.

1002478wv6.jpg

Er lopen overal actors en mensen die gewoon graag als cowboy verkleed rondlopen. In Arizona mag je nog steeds een pistool aan je heup hangen. Je moet wel een vergunning hebben.

1002481ow2.jpg

En hier eet ik m'n ontbijt, $5.00 voor steak breakfast. hhhmmmmm

1002482mt1.jpg

Meer foto's volgen later, het is vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rebel, nou kun je het ook zien.

Rudy, er zijn zekers 1000 van die dingen, maar deze had gebogen ramen, wat niks biezonders is nu,, maar toen was dat waarschijnlijk top notch.

1002579az0.jpg

Afblijven..............., het was overgens $8.99, toch een goed prijsje, en de steak was botermals.

De geschiedenis van dit restaurant. Let op 1 van de namen "Bucket off blood" (emertje bloed") nou is het voorpagina nieuws als er een paar pubers een stoeipartijtje hebben.

1002564mu2.jpg

In de ochtend, 6 uur, is het heel stil en de lucht is kraakhelder. Was zomaar een beetje aan t rondlopen.

Dat stenen gebouw is de County courthouse. Rechts gebouw en ook een soort gemeente huis, waar alles op papier vast gelegt word.

1002569xi5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog wat fotoos in dat theater.

Dit is achter het podium en een beetje naar beneden.

De poker room, en bordeel. Achter de 3 deuren werd de betaalde liefde bedreven. Tijdens payday kon 1 prostitute 80 mannen doen............

Het pokergame daar stopte niet voor ruim 8 jaar, 24 uur per dag 7 dagen per week. Je moest minstens $1000.00 hebben om op de wachtlijst te komen. En dat is nu best goed geld, toen was dat een klein vermogen.

1002512qs3.jpg

Dit is achter die deuren, niet echt vel privacy.

1002510bk0.jpg

Ook dat is allemaal origineel. Tombstone ging goed voor ruim 8 jaar, daarna raakte het weer net zo snel in verval.

1002513md4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was even naar Bisbee geweest. Dat is een coppertown.

Ze vonden daar in het begin van de 20ste eeuw koper, wat wel zo handig was want toen werd ook de electriciteit op grote schaal in gevoerd.

Dit is de weg naar Bisbee.

1002580cl2.jpg

Er wonen een handjevol mensen tussen Tombstone en Bisbee.

Het is zeer groen, net de regen gehad.. De meeste tijd van t jaar is het meer geel, droog dus.

1002582xq8.jpg

Best wel flinke bergen. Kan het me eigen bijna niet voorstellen dat ze daar met een paard rond reisden. En Apache overal, een zeer moord dadig volkje. Zelfs de andere stammen waren niet veilig voor hun.

1002583zp6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is de eerste mijnschacht, net naast de weg.

1002599fw3.jpg

Er is een totaal van ongeveer 2000 mijl aan tunnels.

Kwam een heel koele lucht uit waaien.

1002598fe2.jpgZe begonnen in 1900, maar na enkele jaren werd de machinerie groter en besloten ze om maar een gat te graven.

De mijn werd in 71 gesloten. Er was toen 4.000.000.000 pond koper gevonden.

Dat is zo een 3.5 miljoen ton. Was in het museum geweest en sinds ik de enige bezoeker was heeft iemand dat mij allemaal verteld.

Hier is dat gat. Let op de gebouwen kinks bovenin.

1002601hk0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is Bisbee, het zit in een canyon net naast de mijn. Die tunnel was recht achter mij toen ik deze fotoos nam.

Nadat de mijn werd gesloten verdween bijna iedereen.

In de begin jaren 80 kwamen wat kunstenaars daar en kochten huizen en gebouwen voor een habbekrats, vaak minder dan $1000.00.

Nu is het een artiesten stadje en kost het een klein vermogen om er iets te kopen.

De meeste zijn van baksteen gebouwd en zien er best sjiek uit.

Ze vertelde mij dat goud en zilver mijnen waren vaak maar een paar jaar winst gevend.

Koper daarentegen was zeer arbeids intensief. Ook verwerkten ze het tot eind product.

En er was gewoonweg heel veel koper.

1002593wa7.jpg

1002594hq5.jpg

Het lijkt wel een stadje in Europa. En dan te bedenken dat er niks was in 1900.

1002595ei9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden