[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

navigatie


johan

Recommended Posts

  • Forumlid

hoi heb een vraag,kun je nu ook je navigatie systeem van je auto in de vrachtauto gebruiken,ik bedoel die dingen gaan allemaal op 12 volt neem ik aan en de vrachtwagen is 24volt,zijn daar omvormers voor of zo.

gaat meer om een straat te vinden in plaatsen waar je bijna of nooit komt dan lijkt mij dit ook wel makkelijk,stratenboek ook wel hoor maar gemak dient de mens zeggen ze toch.

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi heb een vraag,kun je nu ook je navigatie systeem van je auto in de vrachtauto gebruiken,ik bedoel die dingen gaan allemaal op 12 volt neem ik aan en de vrachtwagen is 24volt,zijn daar omvormers voor of zo.

gaat meer om een straat te vinden in plaatsen waar je bijna of nooit komt dan lijkt mij dit ook wel makkelijk,stratenboek ook wel hoor maar gemak dient de mens zeggen ze toch.

alvast bedankt.

TomTom is 12/24 volt dus is geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi heb een vraag,kun je nu ook je navigatie systeem van je auto in de vrachtauto gebruiken,ik bedoel die dingen gaan allemaal op 12 volt neem ik aan en de vrachtwagen is 24volt,zijn daar omvormers voor of zo.

gaat meer om een straat te vinden in plaatsen waar je bijna of nooit komt dan lijkt mij dit ook wel makkelijk,stratenboek ook wel hoor maar gemak dient de mens zeggen ze toch.

alvast bedankt.

De meeste navigatie systemen kunnen met dezelfde stekker op 24 volt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi heb net even snel gekeken op de oplader en staat 12/24volt op dus kan ik hem gebreuken bedankt voor julie reactie`s hoor.

ga maandag voor het eerst alleen op de baan met de bakwagen.

spannent hoor,heb een weekje meegereden dus brobeeren maandag alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi heb net even snel gekeken op de oplader en staat 12/24volt op dus kan ik hem gebreuken bedankt voor julie reactie`s hoor.

ga maandag voor het eerst alleen op de baan met de bakwagen.

spannent hoor,heb een weekje meegereden dus brobeeren maandag alleen.

Succes!!!!

En een tip: Volg niet blind je navigatie! Koop een kaart en een stratenboek, en kijk altijd daarin waar je naar toe gaat.

Dit voorkomt verassingen namelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik rij voornamelijk op mijn navigatie.

Maar het kan ook zijn dat je op plaatsen komt waar je wel met een personenauto in mag, maar niet met de vrachtwagen.:stom:

succes en ook ik zeg: laat je eigen niet opjagen er is naast jou meer plaats dan boven op je.

Gr Lion:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Ik mis Garmin nog, kan ook 12 en 24 volt :o

Cabrio, ik kreeg tot 2x toe met mijn 660 nuvi problemen met mijn TMC. Het 'tussenblokje' werd eerst warm en gaf daarna helemaal de 'geest'. Advies van Garmin nadat ik 2x nieuwe kabelsetjes had gekregen: Sluit m eens op 12V aan. En idd, probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Johan, nog even een tip uit de praktijk; Kom je straks op een mixer te rijden koop dan een shell-navigator stratenboek (de uitgebreide versie dus) Ik heb ook wat bouwmaterialen rondgereden en in dat boek staat "toekomstige woonwijk" vaak aangegeven met een gearceerd vlak. In navigatiesystemen staat dat niet omdat de wegen er domweg nog niet liggen. Zo kun je altijd het gebied terugvinden waar nog gebouwd gaat worden.

Succes en vergeet niet om de hoogte in de gaten te houden, de meeste navigaties kijken niet op een metertje meer of minder bij viaducten! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt mij een fantastisch systeem als er ook daadwerkelijk recente kaarten op zouden staan.

Een kennis van mij heeft er ook een gekocht en die klaagt steen en been over de sterk verouderde kaarten.

Zo zou er zelfs de A73 in zijn geheel niet opstaan en ook het stuk A35 van almelo naar wierden niet.

En dat zijn maar enkele voorbeelden in nederland.

Maar dat probleem hebben veel navigatiemerken.

Die maken reclame met de meest recente kaarten maar achteraf blijkt er dan een oudere kaart op te staan.

Ik hou het voorlopig wel bij mijn tomtom 930T want daar kan ik wel elk kwartaal de meest recente kaarten voor downloaden.

En zoals eerder gezegd ik heb nog nooit voor een te laag viaduct gestaan of een te smalle straat in gereden.

Tegen de tijd dat die zogenaamde truck specifiek navigatiesystemen zoals ook bv SNOOPER echt werken zoals wij er van verwachten zal ik er eentje gaan kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden