[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TV kijken en internetten in de cabine!


Akadoenka

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Omdat ik veel onderweg ben wil ik me toch wat meer gaan richten op het tv kijken en internetten in de cabine. Uiteraard als ik 's avonds stil sta.

Hoe kijken jullie tv? (via digitenne, via een externe schotel aan je spiegel) en hoe gebruiken jullie internet?

Ik wil me eigenlijk het liefste een nieuwe laptop gaan kopen, waar ik zowel tv op kan kijken als mee kan internetten.

Graag u bevindingen over hoe je tv kijkt en internet.

Hoogachtend,

Akadoenka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi,

Over tv kijken heb ik weinig ervaring maar weet dat sommige een satteliet schotel gebruiken.

Een collega vanmij gebruikt zijn laptop om tv op te kijken maar hoe dat juist werkt weet ik niet.

Als je wilt kan ik er wel een achter vragen hoe het juist in zen werk gaat maar is dan wel in Belgie.

Ikzelf en mijn collega gebruiken hier in Belgie wel draadloos internet op de laptop via een usb modem van proximus, da werkt met een simkaartje zoals de gsm.

Zolang we in Belgie blijven is het een vaste prijs, eens over de grens is het een pak duurder om ermee te internetten.

Groetjes :wave:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tv kijken op je laptop met digitenne kan ook.............

Misschien heb je ''tv-in'' op je laptop en anders via tussenapparaatje (oa: octopus van marmitek) Er is ook een digitennekastje van ''hauppage'' die een usbaansluiting heeft. (die heb ik zelf en werktprima(kan ook een kaartje in)

of zoiets (alleen voor ''vrij'' zenders): http://www.baco-army-goods.nl/product_1262.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

of zoiets (alleen voor ''vrij'' zenders): http://www.baco-army-goods.nl/product_1262.html

zo 1 heb ik ook.

let er wel op dat je labtop ervoor geschikt is ;)

en over het algemeen ontvang je alleen nl 1,2,3

rest is vaak ´´op slot´´

voordeel is=eenmalige aanschafkosten ,

best makkelijk in gebruik.

wel als je weer ergens anders staat eve je instellingen aanpassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo 1 heb ik ook.

let er wel op dat je labtop ervoor geschikt is ;)

en over het algemeen ontvang je alleen nl 1,2,3

rest is vaak ´´op slot´´

voordeel is=eenmalige aanschafkosten ,

best makkelijk in gebruik.

wel als je weer ergens anders staat eve je instellingen aanpassen

Klopt: 123 en de regionale zender. Maar in oa duitsland en belgie zijn veel meer ''vrije'' zenders. Kpn verkoopt ook een klein model waar een card in past. Heb je bv thuis al digitenne dan kan je dat uitbreiden tot 3 cards kan je er dus 1 onderweg gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe dit anders.

Ik heb een digitale ontvanger van pinnacle.

Gewoon vi usb kastje aansluiten op laptop en aan de andere kant een normale coax kabel (dus normale antenne kabel die je ook in je tv thuis hebt).

Software van pinnacle laat je op alle analoge en digitale zenders zoeken en klaar is kees.

Afhankelijk waar je op dat moment bent kan je soms wel tot 100 zenders binnenkrijgen. Geen gestress met betaalzenders e.d. maar gewoon wat er te krijgen is.

Nadeel is wel dat je geen hollandse zenders hebt als je in het buitenland zit, maar dat is voor mij geen probleem. Als ik in london sta kan ik zelfs een soort van filmnet binnenkrijgen met goeie films.

Ideaal om een slapeloze(biertje:banaan:) nacht te doorstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt: 123 en de regionale zender. Maar in oa duitsland en belgie zijn veel meer ''vrije'' zenders. Kpn verkoopt ook een klein model waar een card in past. Heb je bv thuis al digitenne dan kan je dat uitbreiden tot 3 cards kan je er dus 1 onderweg gebruiken.

Over dat klein model waar jij het over heb dat heb ik in de vrachtwagen. ik heb het bij de primafoon gekocht en het is van het merk lenco en het werkt super.

In Nederland heb ik 23 zenders (met digitenne abonement) en in duitsland heb ik meestal ook wel ongeveer 20 vrije zenders in belgie heb je maar 2 vrije zenders.

Hij werkt op 12 volt en 220 volt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij UPC kan je een kast aanvragen die je thuis aansluit op je kabel vervolgens kan je met je laptop via http al de zenders zien die je normaal ook thuis hebt.

En overal ter wereld je hebt er een internet verbinding voor nodig de kast koop je daarna betaal je naast je internet niks extra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden