[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kuiken transport


Akadoenka

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Ik zou graag willen solliciteren bij een bedrijf dat kuikentransport doet. Bij dit bedrijf kun je meerdere weekenden van huis zijn en ik heb vernomen dat het een goed bedrijf is.

Echter heb ik enkele vragen van het kuikentransport. Deze vragen kan en zal ik ook bij het desbetreffende bedrijf stellen, maar toch had ik ook graag de mening van een trucker (misschien wel met kuiken ervaring) gehoord.

Waar bestaat je vracht uit? Hoe ben je geladen?

Waar haal je de kuikens op en waar zet je ze af? Ik neem niet aan op een industrieterrein ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar bestaat je vracht uit?

Hm ... Kuikentjes ... ? :) ;)

Hoe ben je geladen?

Los .... door je hele wagen ... oke oke oke oke in kratten!

En ze STINKEN ... tenminste de wagens die Levende Kippen voor de slacht vervoeren wel daar hangt zo'n weeeige stinklucht rond. Moet je maar net tegenkunnen ...

Waar haal je de kuikens op en waar zet je ze af?

Die zullen denk ik wel ergens op het boerenland geladen worden ... heb me dit eerlijk gezegd nog nooit afgevraagd maar ik denk dat er kuiken-kwekerijen zijn = voor vlees-kippen OF leg-kippen ...

En dus los je ergens bij een kippenslachterij die waarschijnlijk ergens ... nou ... ik denk dat de kuikentjes eerst opgefokt zullen worden ....

En dus los je ze denk ik ergens bij een ander boerenbedrijf.

En ik denk dat je zelf zult moeten meehelpen met zowel het laden als het lossen.

MAAR waarom vraag je niet of je een dag of wat mee kunt met een van hun chauffeurs???

Kijken of het werk je ligt voordat je aangenomen wordt... vragen kan geen kwaad denk ik.

Indien het langere ritten betreft zul je ook de dieren water moeten geven en/of hun smurrie moeten opruimen ... ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vervoer van kuikens is vaak ook geconditioneerd vervoer! En wordt lang niet altijd in kratten gedaan.

Ik heb ze ook vroeger gezien, gewoon los in de wagen, maar wel een flinke koeling erop. Al die kuikens samen maken namelijk een bult warmte en dat moet afgevoerd worden anders smoren ze zich zelf. Heeft volgens mij ooit nog eens in de truckstar wat van gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
vervoer van kuikens is vaak ook geconditioneerd vervoer! En wordt lang niet altijd in kratten gedaan.

Ik heb ze ook vroeger gezien, gewoon los in de wagen, maar wel een flinke koeling erop. Al die kuikens samen maken namelijk een bult warmte en dat moet afgevoerd worden anders smoren ze zich zelf. Heeft volgens mij ooit nog eens in de truckstar wat van gestaan.

hey kerel. ik ben net een beetje begonnen met kuikentjes rijden en de kuikentjes worden tijdens hun 1e dag in kratten of dozen verpakt. als een kuikentje uit het ei komt eten ze eerst de dooier van het ei op. daar kan deze dan max48 uur op overleven. het doel is dan ook om binnen 48 uur te leveren (ook in rusland of marokko/turkije). er word dan ook wel een beetje geconcentreerd voer bij gedaan. vervolgens gaan de dozen/kratten meestal op rolcontainers die meestal v d vervoerder zijn en in een speciale trailer geladen. voor lange reizen krijgen de kuikentjes een injectie voor extra vitamine en vocht. in de trailer moet het CLIMAAT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben net zelf een beetje begonnen in het kuiken vervoer, dus ff een samenvatting.

broederijen kun je tegenkomen op een ind.terrein en op het platte land.

de kuikens gaan naar boerderijen/kippenfarms en je kunt wel raden waar die liggen alleen al ivm de kippenmest.

als het kuiken uit het ei komt eet het eerst de dooier op. daar kan het 48uur op overleven.

gekeurt e wel gaat het dan met zijn hele clan in een kartonen doos of plastic krat.

beetje geconcentreerdvoer erbij en bij erg lange reizen een vitamine shot.

de dozen of kratten gaan op rolcontainers en een aangepaste trailer.

verse lucht en een juiste temperatuur zijn van levens belang.

als het climaat juist is, voelt het kuiken zich op zijn gemak en onderneemt ie de reis rustig.

te warm of te koud en het kuiken word actief en dan gaan ze scharrellen, daar is geen ruimte voor dus gaan ze zelfs over elkaar heen. de kuikens waar tevaak over word gekropen worden dan geplet of raken gewond/ongeschikt. en dat noemen ze uitval. kuikens zullen dan dus nooit los worden vervoerd.

de transporten gaan alle kanten op. van rusland tot noord-afrika en euro-azië.

vanwege de tijdsdruk zijn deze vaak dubbelbemand.

ritjes in de buurt (duitsland/polen/tjechië/alpenlanden/frankrijk/U.K./zuid scandinavië) zijn wel vaak alleen en gaan ook vaak naar vliegvelden waar de kuikens op transport worden gezet.

hopelijk heb je wat aan deze info

gr maick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden