[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

controle bag


bosshoss

Recommended Posts

  • Forumlid

door fileleed maar 8 uur rust kunnen pakken om op tijd bij de klant te zijn.

Heb 15 euro boete gehad van de bag als waarschuwing omdat uit mijn schijven van de 28 dagen daarvoor bleek dat mijn rusten altijd goed zijn. Heb ik nu veel geluk zoals de diender zei omdat hij niet streng was die dag of kun je het er af en toe eens op wagen als het toch maar 15 kost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
door fileleed maar 8 uur rust kunnen pakken om op tijd bij de klant te zijn.

Heb 15 euro boete gehad van de bag als waarschuwing omdat uit mijn schijven van de 28 dagen daarvoor bleek dat mijn rusten altijd goed zijn. Heb ik nu veel geluk zoals de diender zei omdat hij niet streng was die dag of kun je het er af en toe eens op wagen als het toch maar 15 kost?

Waar is dat gebeurd?? in China of Iran ?? :D :D

in frankrijk kun je altijd wagen...want per overtreding kost altijd 135euro... misschien heeft jouw werkgever grote evenlop en postduif....dan is geen probleem :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je hier toch wel erg mooi mee wegkomt.

Normaal gesproken is het in Dld meen ik 70 euries per overtreden uur.

Of je nu schuldig bent aan de overtreding of niet.

Maar ja, als chauffeur ben je per definitie verdacht en een crimineel..:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je komt er idd goed mee weg,maar ik denk ook dat je verleden(28 dagen)hier ook meetelt met de hoogte van de boete.

In andere landen was je hoe dan ook 10-20x zoveel kwijt geweest

En zo zou het ook moeten....

Dan haal je namelijk de notoire overtreders eruit, en blijven degenen die zich normaal netjes aan de regels houden grotendeels buiten schot....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
door fileleed maar 8 uur rust kunnen pakken om op tijd bij de klant te zijn.

Waarom niet dan ene uurtje gewoon blijven staan? File noemen ze toch overmacht. Kan jij niets aan doen en ik vind dat klant en planner daar maar begrip voor moeten opbrengen. Heeft je baas je de boete terugbetaald/beloofd? Ik zou dus niet mijn rust naar 8 uur verkorten. Officieel is dat geen rust maar pauze en als je pech had gehad, dan kunnen ze je ook nog een 11 uur aan de kant zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het minder dan 9 uur maken is een artikel 4 overtreding, en kost in frankrijk 750,- euro. net als meer dan 4 en half uur rijden.

ik spreek trouwens uit ervaring, voor de mensen die hier over willen discussieren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De situatie kan daar wel naar zijn, maar ik doe dat uit principe niet.Ik rij regelmatig in Engeland en een bekende heeft daar 6 jaar celstraf gekregen voor iets waar hij niet schuld aan was.Ongeval met dodelijke afloop. Feit was dat de tegeligger op zijn weghelft zat en er bij hem platweg opgeklapt is. Dus geen overtreding wat dat betreft, ware het niet dat hij ook een uurtje minder rust heeft gepakt dat wettelijk minimaal. Resultaat was dat hij dus daardoor als schuldige werd afgeschilderd met als gevolg bovenstaande. Dit had hij ook gedaan i.o.v planning.Ondanks dat hij dus geen schuld had aan het ongeval, heeft hij toch een paar jaar moeten zitten voor effe 1 uurtje minder rusten.Daarom dat ik dus zeg: 9 uur zijn 9 uur en NOOIT 8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De situatie kan daar wel naar zijn, maar ik doe dat uit principe niet.Ik rij regelmatig in Engeland en een bekende heeft daar 6 jaar celstraf gekregen voor iets waar hij niet schuld aan was.Ongeval met dodelijke afloop. Feit was dat de tegeligger op zijn weghelft zat en er bij hem platweg opgeklapt is. Dus geen overtreding wat dat betreft, ware het niet dat hij ook een uurtje minder rust heeft gepakt dat wettelijk minimaal. Resultaat was dat hij dus daardoor als schuldige werd afgeschilderd met als gevolg bovenstaande. Dit had hij ook gedaan i.o.v planning.Ondanks dat hij dus geen schuld had aan het ongeval, heeft hij toch een paar jaar moeten zitten voor effe 1 uurtje minder rusten.Daarom dat ik dus zeg: 9 uur zijn 9 uur en NOOIT 8.

Sommige rechters gaan ervanuit , als je dat uurtje langer gestaan had dat je dan niet aanwezig kon zijn op het ogenblik van het ongeval ( hoe krom het ook is ) :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

reken er maar op dat je geluk hebt gehad...als het altijd zo zou zijn zouden er denk k nog maar weinig eigen rijders zijn die 9 uurtjes maken:ja:

maarre...file is idd overmacht...heb laatst nog een weekend gemaakt omdat ik 2,5 rijuur te kort kwam (oa door file)...volgens planning was het te halen maar heb ze van tevoren al 200x gezegt dat dat niet kon...maar ze wilde me ook niet toezeggen dat de zaak de eventuele bekeuringen zou betalen bij controle...dan maar weekendje staan blijven...kwam me wel goed uit omdat m'n vriendin toch moest werken en het scheelt toch weer een paar euries op de loonstrookLOL

dat er toen een paar honderd euro bij die rit bijmoest kon me toen ook niet meer boeien...hadden ze maar moeten luisteren:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
door fileleed maar 8 uur rust kunnen pakken om op tijd bij de klant te zijn.

Heb 15 euro boete gehad van de bag als waarschuwing omdat uit mijn schijven van de 28 dagen daarvoor bleek dat mijn rusten altijd goed zijn. Heb ik nu veel geluk zoals de diender zei omdat hij niet streng was die dag of kun je het er af en toe eens op wagen als het toch maar 15 kost?

Je hebt zeker wel geluk gehad maar van de andere kant weet ik uit ervaring dat je met de BAG een beetje koehandel kunt doen. Laat nooit geen geld zien en zeg dat je niet meer dan 30-40 euro aan contanten bij je hebt. Pinnen kun je ook niet omdat je geld op de rekening moet laten staan waar je vrouw boodschappen van moet doen. Ook kom je niet thuis deze avond en moet je nog eten. Blijf wel altijd rustig en beleefd en slijm die pet maar een beetje. Vaak kom je dan met een kleine overtreding weg met 20-30 euro waar normaal 80 voor staat. Staat er ook politie bij de controle dan is het gewoon betalen. Ook kom je bij grote overtredingen soms beter weg door mee te werken en openheid te geven. Laat dan wel protokol opmaken en betaal niet contant aan de politie. Laat ze maar een acceptgiro sturen. Overleg ook altijd eerst met je werkgever en spreek duidelijk af voor wie de boete is. Is het zijn schuld en is het een hoog bedrag laat hem het dan maar regelen. Betaal niet met uta of dkv. je betaald dan veel extra kosten. Tipje, zorg dat je de juiste en compleet ingevulde vrijbriefjes bij je hebt naar EU richtlijnen. Toch zal de BAG bijna altijd wel iets vinden. Het is bijna niet mogelijk om op een werkzame manier te houden aan alle regeltjes en wetjes. Ik heb me er bij neer gelegd intussen dat ik 1 a 2 keer per jaar er tussenuit geplukt wordt. Ben nog nooit zonder boete weggekomen bij de BAG wel bij de polizei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Het is eigenlijk te treurig voor woorden dat het zover is gekomen. Dat je hoe dan ook wel ergens in overtreding bent. Niet omdat je dat bewust doet, maar puur omdat er teveel regels zijn.

Diep triest.

Jij zegt het, ik dacht het.

Soms lijkt het erop dat de regeltjes terplekken worden verzonnen/ ingevoerd door zo'n ambtenaar.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kan het ook anders zien.

het is eigelijk triest dat er in het transport niet volgens de regeltjes gewerkt kan worden.

Zo zou je het kunnen zien maar de regels waaraan een bouwvakker zich moet houden zijn duidelijk en meestal ook ter bescherming van de bouwvakker, niet om hem te beperken.

De regels waar wij ons aan moeten houden grenzen naar mijn bescheiden mening soms aan schending van mensenrechten. zoals het niet kunnen bereiken van een fatsoenlijke plaats om je weekend te maken om dat je bijv. 30 minuutjes te kort komt en dus op een parking komt te staan zonder wc, douche en eetgelegenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom komen we altijd 30min tekort om een goede parkeerplaats tevinden?

even uitgaande van een 10urige rijdag. waarom stoppen we niet bij een goede parkeerplaats na 9 rijuren, maar rijden we door naar die goede parkeerplaats met 10,5 rijuren?

een bouwvakker stopt liever kwart voor... met werken, als 5min over.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom komen we altijd 30min tekort om een goede parkeerplaats tevinden?

even uitgaande van een 10urige rijdag. waarom stoppen we niet bij een goede parkeerplaats na 9 rijuren, maar rijden we door naar die goede parkeerplaats met 10,5 rijuren?

een bouwvakker stopt liever kwart voor... met werken, als 5min over.;)

Omdat echt goede gelegenheden nu eenmaal niet ieder kwartier te vinden zijn. En eerlijk is eerlijk, je kan ook na 9 uur stoppen. Die 1,5 uur kom je dan sowieso alweer de volgende week te kort. Op een heel jaar scheelt dat al gauw een rit of 5. Als diezelfde bouwvakker die uren te kort komt boeit het niet want het project moet toch af. Zijn baas zal hooguit een boete krijgen maar het loon van de bouwvakker zal daar niet onder lijden Die 5 ritten daarentegen ben je kwijt en voor sommige bedrijven kan dat net het verschil maken. En een chauffeur die niet rijdt verdient simpelweg geen geld.

Blijft natuurlijk een heen en weer discussie waar voor iedere mening wel wat te zeggen valt. Feit blijft dat als bepaalde regels er niet waren of op z'n minst soepeler werden bekeken er voor alle partijen alleen maar voordeel valt te behalen.

En toen ik nog in de bouw zat stopte ik inderdaad vaak een kwartiertje eerder.... zodat ik ook een kwartiertje eerder kon beginnen met beunen. In iedere tak worden wel regels verbogen en verbroken. Wij chauffeurs zijn echt niet de enigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom komen we altijd 30min tekort om een goede parkeerplaats tevinden?

even uitgaande van een 10urige rijdag. waarom stoppen we niet bij een goede parkeerplaats na 9 rijuren, maar rijden we door naar die goede parkeerplaats met 10,5 rijuren?

een bouwvakker stopt liever kwart voor... met werken, als 5min over.;)

heb een tijdje terug net boven het rhurgebied, omdat ik zo redeneerde, naar mijn voeten gehad van de planning met de mededeling dat als iedereen zo reed er 15 % minder omzet was,heb hem gezegd dat je om 8 uur s'avonds niks meer vond in het rhurgebied om te slapen en waar hij het kon steken,had geen zin om een boete te betalen dus stond bijtijds stil,dat weet ik nu nog altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden