Spring naar bijdragen

Afstand bekeuring in Duitsland


Klokkie

Recommended Posts

  • Forumlid
ikm heb er ook een gehad.

op de 61 bij kruft was mijn afstand niet goed.

kan geen duits en de afstand naar prullebak haalde ik net.

zal mij benieuwen hoe lang het duurd voor brief twee.

je weet toch hoe dat gaat in Rosenheim :D:D:D,,,auto laten staan en een andere chauffeur regelen.:ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

P.s.: Hoe kom je aan 8 punten?:( Dan moet je heel wat uitgevroten hebben...:rolleyes:

Nou das niet zo moeilijk! Kan in 1 x heel hard gaan!

1 punt voor het vergeten van 2 spanbanden

7 punten voor het laten liggen van een omgereden paaltje zonder de politie te bellen! A € 743.50 boete (farherflugt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel langer het duurt Zoveel hoger de boete

Dus ?????

Huub

ikheb voor de brief niet hoeven te tekenen.

dit is een brief waarin men je vraagt of jij die chauffeur was, weten ze al want dat moest mijn werkgever vertellen.

maar zolang ik geen aangetekende brief krijg is er niets aan de hand.

en aangetekende brief uit duitsland neem ik niet want ik heb daar niemend zitten die mij een brief moet sturen.

en ik kan geen duits lezen.

ze vertalen hem maar als ze geld willen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ikheb voor de brief niet hoeven te tekenen.

dit is een brief waarin men je vraagt of jij die chauffeur was, weten ze al want dat moest mijn werkgever vertellen.

maar zolang ik geen aangetekende brief krijg is er niets aan de hand.

en aangetekende brief uit duitsland neem ik niet want ik heb daar niemend zitten die mij een brief moet sturen.

en ik kan geen duits lezen.

ze vertalen hem maar als ze geld willen zien.

Rik,ik heb horen fluisteren(het fijne weet ik er nog niet van,misschien iemand elders op t forum) dat,sinds Nederland meewerkt aan het achterhalen van de gegevens van de bestuurder,Duitsland,en nog een paar landen,een Nederlands incasso bureau inschakelen om hun geld te krijgen en die spreken en schrijven wel Nederlands.

Jouw werkgever is niet verplicht om jouw gegevens aan hun door te geven maar dan krijgt hij de boete binnen.

Nederland kan ook bij hun zo de evt boetes binnenhalen.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ikm heb er ook een gehad.

op de 61 bij kruft was mijn afstand niet goed.

kan geen duits en de afstand naar prullebak haalde ik net.

zal mij benieuwen hoe lang het duurd voor brief twee.

ik moest hem van de werkgever weer uit de prullenbak vissen.

via een organisatie waar mijn werkgever is aangesloten vond dit een goede zaak om aan te vechten.

dit heeft hij gedaan en met succes er moest eerst betaald worden anders kun je geen bezwaar maken.

het hele bedrag plus rente is inmiddels terug.

de uitspraak was dat je met een foto geen oordeel kunt vellen of je werkelijk er meer als 1000 meter te dicht achter hebt gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de complete boeteinning word overgedragen aan justitie van het land van herkomst.

maar nog niet alle landen doen mee.

Kijk hier dan maar eens:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-een-boete-krijg-in-een-van-de-landen-van-de-europese-unie.html

En let vooral op de volgende zinsnede:

U kunt tegen een boete uit het buitenland welke is overgedragen aan het CJIB geen bezwaar of beroep instellen. Die mogelijkheid had u voor het EU-lid de boete overdroeg aan het CJIB, daarna niet meer.



Als Rik z,n baas hem die boete niet uit de prullenbak had laten halen had men geen verweer kunnen instellen en had de CJIB deze komen innen bij Rik z,n baas,c.q. bij Rik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Een tijd terug reed ik bij Wittlich (D) de autobahn op richting Trier. Een Volvo'tje van 12ton reed op z.n dooie gemakie (70km p.u) naast mij dus ik dacht gasgeven en er voor want de oprit was nog lang genoeg. Maar de "kollega" gaf ook gas dus toen ben ik er maar achter gegaan. Goed en wel ingevoegd rijdt een groen-wit busje naast mij met een hele sleep auto's erachter. Ze deden schijnbaar geen moeite om er even snel voorbij te gaan. Na een maand krijg ik een boete thuis van €185,00 met een stuk of 5 foto's. De reden, ik had geen 50 mtr. afstand gehouden maar 32,5 mtr. Had ik daar wel de tijd voor gekregen? Nee dus want het vrachtwagentje voor mij remde weer af naar de 70km. Van alle auto's op de foto's kun je de nummers lezen behalve van die van het vrachtwagentje want die is weg gemoffelt. Het blijkt dus een dienst auto van de politie te zijn. We worden hier gewoon in de val gelokt. Ben nu wel met het proces bezig. Ze krijgen geen rooie cent voor ik weet of dat wel mag. Het ligt nu in Brussel......Mijn baas stuurt me nu maar naar Frankrijk voor het geval dat......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden