[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Met 10 ton suikers door Zwitserland


Noorman

Recommended Posts

  • Forumlid

Een chauffeur staat met 10 ton suiker (veevoeder) op de grens Weil am Rhein (D/CH).

De Zwitsers vertellen hem hier dat hij een te hoog gewicht heeft, en dat hij maar met 7 ton suiker de grens over mag, ipv 10. :confused:

Is er iemand die hier iets meer over weet, of mij kan vertellen waar ik dat soort informatie vandaan kan halen?

Alvast bedankt,

Noorman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jazeker,

het is een DAF XF 105 (euro 5), met tautliner.

De lading zit in zakken, verdeeld over 13 europalletten...

Het is toch wat... 13 palletjes suikers in een tautliner, en dan nog te veel gewicht bij je hebben:rolleyes:

In neem aan dat het totaalgewicht niet te hoog is?

Wat mocht ook alweer in Zwitserland, 28 ton totaalgewicht meen ik??

Hmm dan zou hij leeg 21 ton wegen... dat geloof ik ook weer niet helemaal, met een tautliner... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Haha...nee er zit verder niet veel bij in, totaal gewicht aan lading is maar 16 ton, dat is dus incl de suiker.

Aha, dus het is puur de suiker... er zit nog meer in de wagen...

Overigens kom ik net dit tegen:

In 2005 heeft Zwitserland het maximale treingewicht (gewicht voertuig en lading) verhoogd naar 40 ton. Hiermee is het maximale treingewicht in overeenstemming gekomen met dat in de EU.

Dus die 16 ton kan nooit teveel zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat zou je zeggen van een accijnsen kwestie en als klap op de vuurpijl een beperkte kredeitwaardigheid van de importeur. gewicht kan geen probleem zijn want met die 16ton weegt die auto ong, 30 ton, dus dat mag geen probleem zijn. maar in de opening werd gesproken over een accijns kwestie dus laten we maar in die richting blijven denken??

Ik lees nergens in de opening dat het een accijskwestie is.

Als het een transitrit is zou dit niet uit mogen maken.

Als het bestemmingsvervoer is kan het veel oorzaken zijn, waaronder idd problemen met de borgstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nergens in de opening dat het een accijskwestie is.

Als het een transitrit is zou dit niet uit mogen maken.

Als het bestemmingsvervoer is kan het veel oorzaken zijn, waaronder idd problemen met de borgstelling.

nee dat lees je nergens omdat in de opening gevraagd wordt wat het zou kunnen zijn (dan had hij nl zelf het antwoord al gehad.....)

Vanaf post 4 wordt accijns al genoemd als mogelijke oorzaak nu nog het antwoord achterhalen hoe dat dan zit met die accijns.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaja, het klopt inderdaad. Met een grote hoeveelheid suiker is transitverkeer door Zwitserland niet toegestaan. Reeds een jaar of wat geleden, het kan wel 6 jaar terug zijn, ken ik een geval dat iemand suiker had geladen voor Sondrio, maar niet transit door CH mocht met die suiker. e.e.a. is kennelijk een apart geval. Vraag me overigens niet WAAROM!, want met bijvoorbeeld sterke drank uit Italie lukt het wel CH door te komen, en nog wel onverzegeld!

je krijgt echter geen document in Como, alleen in Villadossola is dat mogelijk.

Misschien kun je met een vooraf gemaakt transitdocument weer wel met suiker door CH komen als je over Pontalier of Waldshut gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

ik vermoed dat dit geval idd. gaat over een "papieren-kwestie" transit zou suiker eigenlijk geen probleem moeten zijn, maar invoer kan wel een probleem zijn, als het veevoeders zouden zijn, moet er een dierendokter bij komen, en wat die goede vent bepaalt, zo zou het dan moeten, voor de rest, suiker is een produkt met hoge accijns, die door de klant weer terug gevordert moet worden, hier zal waarschijnlijk ergens een "ambtenaars-papiertje"verkeerd ingevuld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast zingaro ollandese
Het is toch wat... 13 palletjes suikers in een tautliner, en dan nog te veel gewicht bij je hebben:rolleyes:

In neem aan dat het totaalgewicht niet te hoog is?

Wat mocht ook alweer in Zwitserland, 28 ton totaalgewicht meen ik??

Hmm dan zou hij leeg 21 ton wegen... dat geloof ik ook weer niet helemaal, met een tautliner... :rolleyes:

die tijd is al achterhaald eric je mag met 40ton totaal gewicht door dat apenland,voorheen mocht je alleen met lichtgewicht erdoor,daarna met 28tons en 40tons vergunning maar dat is al enkele jaren niet meer.

waarom deze collega met de suikervracht dan een probleem heeft is voor mij een groot ?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden