[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatie, totmtotms, e.d


PIET

Recommended Posts

  • Forumlid

Kan mij iemand vertellen waarom die systemen altijd zo een afwijkende routes en onlogische planning maken?

Ik begin in dec bij nieuwe baas in Weert. Dus wat doe ik zoals gewoonlijk? Via goolge maps de locatie kijken waar da bedrijf ligt. Ga ff de route voor de aardigheid ingeven (was al eerder in Nederweert geweest bij bedrijf) en zien wat hij aangeeft. Niet dat ik dus de weg naar Weert niet ken.

Wat doet da stom ding, geeft aan vanuit Blerick via N273 via A73 en N280 naar Weert. Dus helemaal omrije.

Tis toch logischer wat ik reeds bij vorig berdrijf deed via N273 Napoleonweg volgen, bij Grathem de A2 en bij Nederweert eraf. Dan hoef ik maar een hoekje om tot op het industir terrein daar.

Ech neejt te geluuve dét dééj navagatie ut neejt zoow angéf.

Mijn beste navigatie zit nog altijd tussen mijn oren, heb vrij goed fotografisch geheugen voor een omgeving waar ik geweest ooit ben en de goolge map om locatie te zoeken. Dan ff uitprinten en klaar is kees.

Tomtom en dergelijke toestellen...:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wellicht is jou route korter, maar niet sneller.

Bovendien kiest bv de Truckmate ook vaak voor een veiliger route met een vrachtwagen.

Zo stuurt de Truckmate je vanaf industriegebied bovenzijde van Kampen, naar centrum Kampen via IJsselmuiden, dus helemaal onderlangs.

Klinkt onlogisch, is namelijk een heel eind om.

Ik heb de korte route gekozen, dus direct het centrum in.

En wat blijkt: je doet er langer over met de korte route, je gaat over allerlei smalle weggetjes met veel drempels, en loopt dus meer risico.

De volgende keer ga ik dus mooi gewoon buitenom :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap dat apperaat ook nog niet helemaal .........

Ik moest in Maart lossen bij Unilever in Rotterdam Truus leide me dwars door de stad met een iets te hoge combi terwijl het dicht bij een afslag van de autosnelweg lag (achteraf)

Paar maanden later moest ik van Rheden naar Velp een heel kort stukkie maar ik denk es even kijken waar Truus mij langs wil hebben nou ik moest bij Rheden de snelweg op en op de rotonde Velperplein er weer af :mad:

De klant zat in feite aan de kant van Rheden dus een heel eind om en om nou te zeggen dat binnendoor spannend was ???.........niet echt het waren normale doorgaande wegen zonder springschansen e.d.

Ik ben er wel achter gekomen dat je nooit als een dolle stier op je tom-tom moet afgaan wat dat kan je wel eens raar opbreken !!!

Kijk voor de tijd even in het stratenboek en bepaal dan zelf welke afslag je neemt

Bijv in Hengelo zit je met veelal viaducten waar wij niet onderdoor kunnen dus bepaal zelf je route zodat je direct aan de goede kant van die viaducten zit , ik weet wel als je daar voor het eerst heen moet kom je nog in de knel maar tom-tom zorgt wel dat je het kappie kwijtraakt !!!!!:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wellicht is jou route korter, maar niet sneller.

Mwa, kan toch schelen. Hoef nie persé sneller. En trouwens de Napoleonsweg is 3/4 leeg bijna sinds de A73. Dus het schiet aardig op.

Er zijn soms hele stukken leeg dat ik zowat alleen naar Maaseik rij, voor mij 1 of 2 stuks en achter mij geen kip te zien. Zal eens kijke vlgd week hoe lang ik er over doe.

Alleen in weekend kei druk omda die stomme tunnels dicht zijn en dus iedereen weer die weg moet nemen. Laatst gemerkt toen ik van de Ardennen trug reed op zondagavond, ech niet te filme.

Camieeeeeel , schiet eens op met die tunnels, ja.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trouwens nog een voorbeeld hoe men zich in een tomtom kan vergissen.

Twee weken geleden de hele fam weeknd in La-roche-en- Ardenne geweest.

We hadden tijd en zijn via Namen gereden, eerst bezoek aan de citadel. Konde pas om 16u sleutel voor chalet halen dus kwam goed uit.

Dus ik de route google maps uitgeprint van namur >> la Roche. Dat ging vanuit Namen via de N4 ergens eraf N888 en zzo La Roche inrijden. Heel simpel. Schoonzoon typt in op navigatie en zegt: ik wil wel voorrijden.

Ké dan maar, bij Namen rij ik in stad voor omdat ik er in dienst gelegen heb en de weg ken. Dus ik rij > N4 draaien die grote weg op en schoonzoon knippert lichten. Dus we aan kant en hij zegt: Paps ge zit verkeerd N4 is andere kant.

De N4 loopt dwars door stad van noord naar zuid. Ik ging richting zuiden en hij zei dat we noord moesten.

Wat blijkt nu bij chekup : er zijn 2 la Rochen.

La Roche en een La Roche-en-Ardenne, die zuidelijk ligt provincie Luxemburg.

Schoonzoon had La Roche in gegeven en kon de ander niet ingeven omdat "en Ardenne"niet verder ingetypt kon worden Dus hij dacht dat hij dezelfde La Roche had en ik dus verkeerd reed.

Dus zo ziet ge maar weer: de eigen kaart en google maps uitgeprint zijn vertrouwder. Stel dat hij voorop was gegaan hadden we een heeeeeeeel ander kant gezeten.

Er komt nooit, jamais, never zo een ding in mijn auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb begrepen dat TomTom aan het einde van het jaar komt met een aplicatie voor Vrachtwagens.

Deze kan je dan eenmalig aanschaffen.

En inderdaad ik zet hem altijd op 83 km klopt wel maar ook niet altijd goed opletten blijft het voornaamste en een situatie goed kunnen inschatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
knippie

Wat blijkt nu bij chekup : er zijn 2 la Rochen.

La Roche en een La Roche-en-Ardenne, die zuidelijk ligt provincie Luxemburg.

Schoonzoon had La Roche in gegeven en kon de ander niet ingeven omdat "en Ardenne"niet verder ingetypt kon worden Dus hij dacht dat hij dezelfde La Roche had en ik dus verkeerd reed.

Dus zo ziet ge maar weer: de eigen kaart en google maps uitgeprint zijn vertrouwder. Stel dat hij voorop was gegaan hadden we een heeeeeeeel ander kant gezeten.

Er komt nooit, jamais, never zo een ding in mijn auto.

Dan weet ik niet wat voor een apart merk navigatiesysteem hij heeft, maar in de mijne komen de meest complexe en lange namen voor hoor.

Op het moment dat ik het begin opgeef (bijvoorbeeld La Roche dus) kan ik een enter geven en in geval van meerdere varianten op een naam krijg je alle varianten er op om uit te kiezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan weet ik niet wat voor een apart merk navigatiesysteem hij heeft, maar in de mijne komen de meest complexe en lange namen voor hoor.

Op het moment dat ik het begin opgeef (bijvoorbeeld La Roche dus) kan ik een enter geven en in geval van meerdere varianten op een naam krijg je alle varianten er op om uit te kiezen....

Yep.. en anders op postcode zoeken ;)

Wil ook wel eens helpen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe bijna altijd op postcode.

TomTom bied nu ook de mogelijkheid om een upgrade van kaarten per kwartaal te kopen voor geloof €10 per kwartaal dus altijd up to date moets je eerst een nieuwe kaart kopen en dat bv eens per jaar voor best veel geld nog..

Aangezien onze infastructruur veel en snel veranderd niet onhandig lijkt me.

quote=Erik-dL;167760]Yep.. en anders op postcode zoeken ;)

Wil ook wel eens helpen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden