[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
37 minuten geleden zei DAFne:

Eerlijk, qwa aangezicht vind ik de CF vele malen mooier en charmanter om te zien dan de XF.

Tevens vind ik het werken in een CF een zaligheid om te doen, maar dan...

Dan is het weer tijd voor de rust en vervloek ik die kleine cabine waar je door moet kruipen. :zegtniets:

 

En toch, liever de kleinste DAF dan de grootste van welk ander merk !!

 

:kiss: DAFne

Nou, ik moet zeggen: de XF ssc vind ik wel een hele stoere auto om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

Het was niet specifiek bedoelt naar een DAF CF ofzo, meer naar die figuren die alles recht proberen te lullen.

Een CF'je voor winkeldistributie, ik denk dat het een prima auto daarvoor is. Je ziet ze genoeg rijden in die branche.
Moet je er een week mee op pad is-ie wat minder praktisch vind ik. Maar zelfs in dat werk rijden er genoeg rond, sterker; zelfs Portugezen en Turken zie ik er mee rondrijden hier.
Of zoiets echt wenselijk is, is de volgende vraag, dat ik blij ben dat ik er niet de hele week in rond hoef te rijden is een feit! :D

Toch zou ik liever een week weg gaan met een CF, dan met een Volvo FM of een Scania P. Dan heb je in de CF een stuk meer ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Forumlid
22 uur geleden zei Dokus:


9fcf09ba9c354094aa70441158aa5b1f.jpg
 

Goed om te zien dat deze de dikke vrachten gewend was.

Aan het einde van z'n Nederlandse leven heeft mijn toenmalige baas (Nijssen, nieuw vennep) hem nog een tijdje gehuurd (nadat de 113 totall los gereden was in de Kennedy tunnel).

Ze reden er met dik 50/55 ton losgestort papier mee naar Gent....dingetje werd om 3 a 4 uur s'nachts gestart en kraakte dan al in all z'n voegen.

De truc was om op de fabriek te zijn, voordat de weegbrug open ging (en de tol bij de Liefkenshoek was goedkoper dan de bekeuringen aan de Kennedytunnel 🙂 ).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Het “truckstar” zand uitzeven (de restanten van vorig jaar er uit halen) en terug op de baan brengen, hoeveelheid bijhouden zodat het tekort aangevuld kan worden met vers zand.

 

Morgen komt de strooier om een mooi wit laagje over het asfalt te strooien.

C22BFBCC-2C6F-459E-9EF7-920448718EAC.jpeg

F29D98D8-42C1-4CB7-8D8A-D926E8393614.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het “truckstar” zand uitzeven (de restanten van vorig jaar er uit halen) en terug op de baan brengen, hoeveelheid bijhouden zodat het tekort aangevuld kan worden met vers zand.
 
Morgen komt de strooier om een mooi wit laagje over het asfalt te strooien.
C22BFBCC-2C6F-459E-9EF7-920448718EAC.thumb.jpeg.121a8e89829965cae08880f16da8babb.jpeg
F29D98D8-42C1-4CB7-8D8A-D926E8393614.thumb.jpeg.4df66b1f14da874bab72a195b92cb7dc.jpeg

Waarom word dat zand bewaard voor het festival dan? Het kan toch ook na afloop gezeefd en verkocht worden en elk jaar een verse partij zand leveren? Scheelt opslagcapaciteit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ruimte is er zat.

 

en er wordt in de tussentijd wel eens wat gebruikt op het circuit zelf, mochten ze eens iets nodig zijn.

 

Maar dit is 100% leem vrij zand met een redelijk grove korrefractie. En daardoor niet het goedkoopste zand. Dus dan is het goedkoper om het zelf te bewaren en dus het volgende jaar weer aan te vullen.

 

Leemvrij vanwege het feit dat er op de baan ZOAB ligt. Zouden er leem kluitje in zitten dan wordt dat in de openingen van het ZOAB gereden en kan de ZOAB-cleaner, die vandaag de gehele baan heeft gereinigd, deze er niet uitzuigen/spoelen en krijg je dus gladde plekken.

 

Dat wil je niet als je met je brommer of auto met 250 + een bocht in stuurt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Teddybeer:

 

Dat wil je niet als je met je brommer of auto met 250 + een bocht in stuurt......

Dat gef wel machtig mooie momenten veur het publiek ;)

Maar duidelijk verhaal, zo blijkt maar dat er ongemerkt toch heel wat bij komt kijken ook om er voor te zorgen dat andere evenementen (cq het circuit zelf) geen hinder ondervind :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De motorrace (en in iets mindere mate) de auto evenementen zijn gewoon het belangrijkste op deze baan. 

 

De rest is gewoon om de begroting sluitend te houden. Ze zullen echt niet aarzelen om zoiets al de Truckstar af te zeggen als de organisatie er een zooitje van maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden