[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

trajectcontroles


Transportsmurf

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Die worden ook gewoon gemeten hoor..

Ik weet zo niet of de grens net als bij radarcontrole op 87 ligt, voor ze beboeten, maar een oud-collega kan erover meepraten:

Die heeft ooit in een week of 2 maar liefst 15 (!!!!) boetes gehad in de trajectcontrole op de A12... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uit eigen ondervinding

Ze bekeuren echt op snelheid

Doordat er bij een trajectcontrole bij het beginpunt en eindpunt een foto van je auto wordt genomen, bestaat er de mogelijkheid om direct te kijken of het om een personen of vrachtwagen gaat

Dit gebeurt automatisch, net zoals het uitprinten en opsturen van de acceptgiro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Uit eigen ondervinding

Ze bekeuren echt op snelheid

Doordat er bij een trajectcontrole bij het beginpunt en eindpunt een foto van je auto wordt genomen, bestaat er de mogelijkheid om direct te kijken of het om een personen of vrachtwagen gaat

Dit gebeurt automatisch, net zoals het uitprinten en opsturen van de acceptgiro

Toevallig ook bekend vanaf welke snelheid je een bon kan verwachten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zit je weer bij Schenk, Angelique?

Heb ik ook een jaartje of 1.5 voor gewerkt maar reed altijd 'netjes' 90 hoor, zonder enig gezeur van Schenk's kant! :sjalom:

Mogelijk was het omdat ik als Uitzendslaaf daar werkte en maybe wat vrijer was in m'n doen en laten.. ?! LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zit je weer bij Schenk, Angelique?

Heb ik ook een jaartje of 1.5 voor gewerkt maar reed altijd 'netjes' 90 hoor, zonder enig gezeur van Schenk's kant! :sjalom:

Mogelijk was het omdat ik als Uitzendslaaf daar werkte en maybe wat vrijer was in m'n doen en laten.. ?! LOL

Brandstoffen of Bitumen???

Misschien is dat het verschil wel (Uitzendslaaf) ... ik heb de auto nog niet tegen de begrenzer aangegooid (schijven of in mijn geval dus nu de digi worden gecontroleerd op snelheid!!! De brandstofmaatschappijen willen echt dat je 80 rijdt).

Stuur mij eens even een email ( daffan@planet.nl )

bewerkt door AngeliqueBS
kon je geen pb sturen ...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij een trajectcontrole gaat hij even terug naar 83km. Daarna gewoon weer 90km.

Bij Schenk wordt je veroordeeld om 80km. te rijden omdat de opdrachtgever dit eist. Ik kom nog wel eens chauffeurs van Schenk tegen die een ontheffing schijnen te hebben, Met name auto's die voor LP en BP rijden.

Bij ons wordt 200 euro aan boetes betaald per jaar als je er boven komt is het rekening man.

Gr. Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat was in de brandstoffen voor Shell en Total.

Er was me wel voor gewaarschuwd niet sneller dan 83km/h te rijden maar daar ik m'n schijven nooit inlever als uitzendkracht hebben ze ook niets om te controleren dus er zat wel een cruciale factor bij in mijn voordeel. Wel 1x boete gekregen en gingen ze terecht vragen stellen maar ik kon me eruit praten door te zeggen dat die camera op een afhellend weggedeelte stond en ik met alle macht de snelheid aan het beperken was met de motorrem (was geladen en je weet wat vloeistof doet...); daar trapten ze gelukkig in. :banaan:

Ben er niet trots op maar ik houd van vlot doorrijden.

Last van mij zul je terdege niet meer hebben. M'n ADR verloopt over een maand en daar ik nu het hele jaar door toch alleen op de veilingen rijd (bloemen en planten) en voor de bietencampagne (vloeibaar suiker) wil ik het ook niet meer daar ik niet zat te wachten op al die verordeningen, risico's, verantwoordelijkheden, gasmasker hier, zuurpak daar etc.... nu gemorst? heetwaterspuit erop en verder gaan... veel makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk niet dat de trajectcontrole op andere(lagere) snelheden op de matrixborden reageert, omdat die automatisch van snelheid veranderen, en geen controle kan dat incalculeren.

1e portaal 70, 2e 50, 3e 70, 4e blank(geen andere max snelheid dus)

dat is niet voor te rekenen als ze ook nog terwijl je rijdt van max snelheid veranderen.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
gewoon lekker 82 rijden: :angel:Lekker niet op controles hoeven letten:tu:, bijna nooit inhalen:ja:, zuiniger rijden en je wint er toch geen tijd mee met dat gejakker!:cool: hoe lang zal het duren dat iedereen dit snapt?:eek:

Helemaal mee eens. Mijn wagen is zelfs afgesteld op 84 km/u en dat vind ik geen probleem. Wat ik wel een probleem vind is, dat collega's vaak denken mij met luchtdruk sneller vooruit te kunnen stuwen, zo dicht zitten ze er dan op te loeren, zien niks en als ik plots moet remmen... en als dat opduwen dan toch niet lukt :stom: er omheen gaan bij een inhaalverbod en dan m'n spiegel graag willen hebben. Tenminste, dat denk ik, want ze scheren dan vaak chagerijnig en angstig dicht langs mijn cabine. Ik heb dan geen zicht meer want rijd er automatisch te dicht achterop. Daar word ik dan weer chagerijnig van en dat terwijl ik net zo'n leuke dag had. En ik kan er niks aan doen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En er wordt wel gezegd dat als de borden wan 50 of 70 branden de trajectcontrole hier automatisch op word aangepast maar ik weet niemand die daar ervaring mee heeft of dit echt zo is.
over het algemeen als je in een 70 of 50 km file terecht komt kan je toch niet veel harder rijden (70 nog wel maar 50 echt niet meer). Tegenwoordig wordt er in ieder geval bij trajectcontrole ring A10 ook van portaal tot portaal gemeten dus even eraf en er weer op gaat niet meer lukken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij een trajectcontrole gaat hij even terug naar 83km. Daarna gewoon weer 90km.

Bij Schenk wordt je veroordeeld om 80km. te rijden omdat de opdrachtgever dit eist. Ik kom nog wel eens chauffeurs van Schenk tegen die een ontheffing schijnen te hebben, Met name auto's die voor LP en BP rijden.

Bij ons wordt 200 euro aan boetes betaald per jaar als je er boven komt is het rekening man.

Gr. Marco

Kwam mij pas anders op de A1 nog een Gulf wagen voorbij scheuren met een flink snelheidsverschil.

Ik zat al op 85 (gebakkie heeft af-fabriek begrenzer op 85).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
en de traject controles waar de luxe auto 100 mag en gemiddelt ook rijdt ???? kan jij met gemak 90 rijden als je wil hoor:D

Traject kontrole werkt met kentekenregistratie, en kentekens van vrachtwagen en personenwagens hebben verschillende kombinatie's geldt ook voor aanhangers en opleggers. Een vrachtwagen begint altijd met een B aanhanger met W en oplegger met O geen personenwagenkenteken zal ooit met deze letters beginnen.

Gr, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De traject contole apparaten zullen wel net zo werken als de radars langs de weg, vrees ik.

Die staan op de snelwegen op 100 of 120 afgesteld. Maar alles wat langer is dan 6 meter wordt automatisch geflitst op 80 km per uur. Later worden dan de bussen en dergelijke er tussen uitgefilterd. Aan de hand van kenteken herkenning, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Teddybeer,

trajektcontrole "flitst" je niet maar registreert hoelang je over een bepaalde afstand(trajekt) doet. Je wordt twee (of meer bv A10west) keer op de foto gezet en dan is je gemiddelde snelheid bekent. Heb je een 80 km kenteken, of ben je te lang voor een ongeleed voertuig krijg je meestal een enveloppe van het CJIB op de mat. De computer wordt steeds beter in het herkennen van kentekens. Op de A12 Harmelen Woerden staat het modernste systeem.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden