[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips graag


Kimmetje

Vraag

  • Forumlid

Ik heb 1 probleem.

als ik toetjes op moet halen met een busje worden ze geseald en al in het midden van de bus gezet.

ik heb dus niks waar ik ze vast kan zetten of kan stuwen.

dus elke keer als ik terug op de zaak kom kan het dus zijn dat die pallet is omgedondert, en echt waar ik rij rustig neem de bochten rustig maar ik ontkom er niet aan. mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen dat ik geen toetjes meer hoef te rapen want na 4 keer word je daar aardig zat van.LOL wie hepl me met dit probleem. heb al wel nutteloze tips gehad maar nu wil ik echt een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
er zijn opblaasbare zakken te krijgen die je tussen de wand en de pallet kun doen.

als je ze opblaast met lucht dan houden zij de pallet tegen.

en wat heel belangrijk is je rijstijl aanpassen!

of met iets anders zoals bijvoorbeeld lege pallets de ruimte tussen de wanden en de pallet met toetjes vullen.

ook het dwars laden van de pallet wil wel eens helpen.

Moet je speciale luchtleiding hebben. Wij hadden op mijn stage eenmalige zakken. Waren van een soort karton. Daar hadden we een speciale slang bij met een speciaal 'ventiel'. Konden we over de opening van de zak doen en daarna het 'ventiel' vergrendelen. Hier hadden we alleen bij elke dock een luchtaansluiting voor. Dit moet dan ook beschikbaar zijn. Tevens konden de zakken maar tot een beperkte breedte opgepompt worden.;) Maar er zullen vast andere zakken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ehhhhhhhh afstapelen das wel heel makkelijk gezegd, maar inderdaad de goedkoopste is een paar pallets mee hebben, of kartonnen randen om de toetjes heen, en goed in sealen.. En vergeet vooral niet, rustig te rijden... Ja ik rijdt ook toet toetjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hahhahah toet toetjes zijn ze bij jou ook wel is gevallen dan? een bende dat dat is.

maar vast bedankt voor al jullie tips. en dat rustig rijden dat doe ik wel maar dan net die laatste rotonde als je bijna thuis bent. en dan gaan ze. de pallet zakt gewoon om omdat de onderste toetjes het begeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hahhahah toet toetjes zijn ze bij jou ook wel is gevallen dan? een bende dat dat is.

maar vast bedankt voor al jullie tips. en dat rustig rijden dat doe ik wel maar dan net die laatste rotonde als je bijna thuis bent. en dan gaan ze. de pallet zakt gewoon om omdat de onderste toetjes het begeven.

Misschien de opdrachtgever eens op twee pallets laten stapelen (als ze samen nog in de bus passen) dan is het gewicht op de onderste laag een stuk minder en kun je ze misschien nog tegen elkaar zetten voor extra stevigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is dit een retourvracht?

Of ga je met een bussie van de zaak de toetjes speciaal ophalen?

Indien je dus van de zaak af vertrekt kun je inderdaad al een paar lege pallets in de bus leggen (stapel net zo hoog als je pallet toetjes) waar ze dan tegenaan geladen kunnen worden.

Hoe groot is die bus? En kan de heftruckchauffeur die de pallet toetjes erinschuift de pallet niet tegen het kopschot van de bus aanzetten?

Komt hij niet zover met zijn heftruck (dat zal denk ik wel het geval zijn) laat hem de pallet toetjes er eerst in zetten ... dan pak je een lege pallet en legt die op zijn heftruckvorken en dan kan hij daarmee de pallet toetjes nog een keer aandrukken ... zodat hij in de bus tegen het kopschot aan komt te staan.

Hoe zwaar is die pallet?

Kun je hem zelf tegen het kopschot aanduwen?

Eruit halen kan natuurlijk ook met een heftruck ... met behulp van een spanband die je aan de pallet en heftruck bevestigd etc etc etc

Opblaaszakken lijken me niet handig!

Heb je een foto van je bus ==== laadruimte?

En kun je in die laadruimte met spanbanden ook iets vast zetten aan de wand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

tegen het kopschot is een idee, maar op de zaak hebben wij geen heftruck maar een mechanische stapelaar en als ik alleen ben krijg ik dus helemaal nooit die pallet eruit. spanbanden heb ik ook niet tot mijn beschikking.

het is trouwens een verhoogde en verlengde iveco daily.

wat wel kan is dan een spanband aan die pallet binden en aan een paal en een stukje vooruit rijden maar die paal is er ook niet.

ik weet het. het is heel lastig allemaal.ik zal bij die leverancier wel is vragen of ze ze niet zo hoog willen opstapelen. dat ik 3 pallets heb in plaats van 2. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wat ik altijd deed toen ik nog op busje zat

en met verlichting reed

2a3 spanbanden horizontaal vastzetten met blokpallet ertussen

volle pallet er tegen aan en

dan nog x blokpallet er tegen aan en spanbanden

zo sluit je je volle pallet op en zolang je niet rijdt

als jos verstappen dan blijft dat heel netjes staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik rijd ook nog wel eens met een busje, maar je kan ze gwn tegen het kopschot aanzetten. Gwn die heftruck chauffeur een lege pallet geven en hiermee naar voor laten duwen. Alleen als hij zwaar beladen is moet je vaak op de rem trappen :)

vaker bij ons voorgekomen dat hij weg rijdt :p zonder chauffeur xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden