[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

boete duitsland


stille Willie 57

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen zondag ben ik aangehouden door de polizei net voorbij osnabruck,ik ben te vroeg de grens over gegaan (dit was in opdracht werkgever)na contant 280 euri afgetikt te hebben 60 voor mij en 220 voor de baas kon ik om half 10 weer rijden.Gisteravond zit ik op Rheinbollen te praten met een andere chauffeur(koops) en deze verteld me dat ik niet verplicht ben om de 220 euri van mijn baas te betalen,hij zei dat ze deze boete ook via de post kunnen versturen naar de werkgever,maar dat is weer meer arbeid voor de dienstklopper van onze oosterburen en daar hebben ze meestal geen zin in.Ook zegt hij nog dat ze niet van mij kunnen verlangen om zoveel geld bij te hebben of te gaan pinnen, en me ook niet al mijn baar geld kunnen vorderen want je moet ook nog kunnen eten etc. onderweg.Wie O Wie weet hier het antwoord op .Alvast bedankt voor jullie reactie stille Willie 57:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als het in opdracht werkgever zou zijn zou ik persoonlijk ook werkgever gebeld hebben of ze vriendelijk doch dringend en als het kan met spoed ff met een zakkie geld langs willen komen als ze willen dat je op tijd bij de klant bent...

je baas kan zich er wel makkelijk vanaf helpen door tegen jou te zeggen dat je eerder de grens over moet...maar als hij je in de kou laat staat op het moment dat je in de shit komt weet je genoeg voor de volgende keer...

hetzelfde geld natuurlijk voor overtreding van de rij/rusttijden wetgeving in opdracht van werkgever...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal gelul.

je kunt kiezen of contant afrekenen of wachte tot je baas zijn deel komt betalen. Zonder cash geld af te rekenen bij de agenten kom je geen meter verder.

je krijt na verloop van tijd wel een brief tuis gestuurd, daar in staan wel de argumenten de boete (en of je evt. nog toe betalen mag), en je werkgever (vergunning houder) krijgt, ook zo'n brief.

Hoe ik het weet...... (raad maar)???

Maar in Duitsland is het net als in andere europesche landen, boete's direct á contant afrekenen of staan blijven tot je in de gelegenheid bent om te betalen. (dit geld alleen voor niet staatsburgers van het land waar de boete opgelegd word)

Dus mij advies is: Als je aangehouden word en je moet óók een werkgeversdeel betalen, bel dan direct de bedrijfsleiding en geef door dat je betalen moet en bij niet betalen je niet verder rijden mag, en geef door dat er tevens een werkgevers deel bij zit. (veelal zal de werkgever die opdracht tot rijden in een rijverbod heeft gegeven, de boete's wel zal betalen/terug betalen).

Wees eerlijk en zeg wat er aan de hand is want na verloop van tijd krijgt de vergunninghouder een brief en daar staat het hele verhaal in. Dus niet slim denken te zijn en de waarheden verdraaien om je eventueel onder een boete uit te lullen want binnen 3 maanden weet de vergunninghouder hoe de vork in de steel zit en wie wat en waarvoor betalen moet.

Soms zit het mee en soms zit het tegen, en juist met die dingen moet je kunnen leven als je een beetje risico's durft te nemen.

gr,

mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal gelul.

je kunt kiezen of contant afrekenen of wachte tot je baas zijn deel komt betalen. Zonder cash geld af te rekenen bij de agenten kom je geen meter verder.

je krijt na verloop van tijd wel een brief tuis gestuurd, daar in staan wel de argumenten de boete (en of je evt. nog toe betalen mag), en je werkgever (vergunning houder) krijgt, ook zo'n brief.

gr,

mark

maar wat je nu geschreven hebt klop ook niet helemaal ik ben afgelopen januari aan gehouden

mijn collega had mijn schijven mee naar huis genomen

toen is mij uitgelegt dat alles per post thuis krijgt en niks hoeft tebetalen want duitsland en nederland hebben een betalings overeenkomst

dus kort om jij hoeft in duitsland niks tebetalen

en als jij de brief in huis krijgt zit er ook een gedeelte bij met hoeveel punten jij opje rijbewijs hebt zitten als die er niet bij is dan heb jij er geen een

en dit is uit eigen ervaring

en ze mogen nooit al je geld van je af nemen

dat staat ook in de wet beschreven

maar in welke maten en vormen dat is weet ik niet

groeten toeter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar wat je nu geschreven hebt klop ook niet helemaal ik ben afgelopen januari aan gehouden

mijn collega had mijn schijven mee naar huis genomen

toen is mij uitgelegt dat alles per post thuis krijgt en niks hoeft tebetalen want duitsland en nederland hebben een betalings overeenkomst

dus kort om jij hoeft in duitsland niks tebetalen

Ben ik in geheel niet met je eens, dan betreft dit geen opgelegde boete maar dan word je in de gelegenheid gesteld om de feiten onder ogen te brengen. Een boete in het buitenland na staandehouding en voortkomende uit een geconstateerde overtreding, dient direct afgerekend te worden.

Tussen Nederland en welk land dan ook zijn wel afspraken gemaakt over de betalingen van de burgers van de betrokken landen, echter is hier geen regelgeving over. Dus.....

Waag het erop en je zult merken hoe de vork in de steel zit.... (lijkt mij handig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als het in opdracht werkgever zou zijn zou ik persoonlijk ook werkgever gebeld hebben of ze vriendelijk doch dringend en als het kan met spoed ff met een zakkie geld langs willen komen als ze willen dat je op tijd bij de klant bent...

je baas kan zich er wel makkelijk vanaf helpen door tegen jou te zeggen dat je eerder de grens over moet...maar als hij je in de kou laat staat op het moment dat je in de shit komt weet je genoeg voor de volgende keer...

hetzelfde geld natuurlijk voor overtreding van de rij/rusttijden wetgeving in opdracht van werkgever...

Ik heb uiteraard werkgever gelijk gebeld dat ik aangehouden ben en moet betalen.Werkgever zegt betaal maar dat komt wel goed,heb dus dinsdag erna gelijk het geld cash teruggekregen,dus daar is niks van te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal gelul.

je kunt kiezen of contant afrekenen of wachte tot je baas zijn deel komt betalen. Zonder cash geld af te rekenen bij de agenten kom je geen meter verder.

je krijt na verloop van tijd wel een brief tuis gestuurd, daar in staan wel de argumenten de boete (en of je evt. nog toe betalen mag), en je werkgever (vergunning houder) krijgt, ook zo'n brief.

Hoe ik het weet...... (raad maar)???

Maar in Duitsland is het net als in andere europesche landen, boete's direct á contant afrekenen of staan blijven tot je in de gelegenheid bent om te betalen. (dit geld alleen voor niet staatsburgers van het land waar de boete opgelegd word)

Dus mij advies is: Als je aangehouden word en je moet óók een werkgeversdeel betalen, bel dan direct de bedrijfsleiding en geef door dat je betalen moet en bij niet betalen je niet verder rijden mag, en geef door dat er tevens een werkgevers deel bij zit. (veelal zal de werkgever die opdracht tot rijden in een rijverbod heeft gegeven, de boete's wel zal betalen/terug betalen).

Wees eerlijk en zeg wat er aan de hand is want na verloop van tijd krijgt de vergunninghouder een brief en daar staat het hele verhaal in. Dus niet slim denken te zijn en de waarheden verdraaien om je eventueel onder een boete uit te lullen want binnen 3 maanden weet de vergunninghouder hoe de vork in de steel zit en wie wat en waarvoor betalen moet.

Soms zit het mee en soms zit het tegen, en juist met die dingen moet je kunnen leven als je een beetje risico's durft te nemen.

gr,

mark

Het verstandigste is gelijk betalen Mark zodat je ff later weer verder kunt, dat heb ik na telefonisch overleg met baas ook gedaan.Kun je hiervoor trouwens een punt krijgen???????,want dat er nog bij word het niet leuker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het verstandigste is gelijk betalen Mark zodat je ff later weer verder kunt, dat heb ik na telefonisch overleg met baas ook gedaan.Kun je hiervoor trouwens een punt krijgen???????,want dat er nog bij word het niet leuker

Ja zeg ik toch direct betalen en je werkgever informeren, ik doe daar niet te moeilijk of ingewikkeld over. Je weet dat je fout bent dus tegenstribbelen kost onnodige energie, je kunt beter positief blijven, maakt het leven een stuk makkelijker.

En ja in Duitsland, kun je er een punt voor krijgen, maar dat is per geval veschillend...

Hoe dan ook in blijf een VEL tegenstander van dergelijke onnodige en overtollige rijverboden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je moet nooit zeggen dat je iov je werkgever voor 22.00 uur de grens over bent gegaan dat dan betaal je €220 minder

idd ik werd 1,5 maand ook aangehouden tegelijk met mijn collega en moest uiteindelijk €65 betalen eveneens als mijn collega...

het enigste wat ik nog niet begrijp is hoe het kan dat mijn collega een brief thuis kreeg dat hij een punt ervoor heeft gekregen en ik niets thuis heb opgestuurd gekregen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Gert-Jan van Ooijen

Dan heb je geluk mischien

normaal is het

1e keer 1 punt

2e keer 2 punten

3e keer 4 punten enz. maar niet meer dan 18 dan mag je andere landen gaan rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden