[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Navigatie voor de vrachtwagen


Pjotrg

Vraag

  • Forumlid

Ik mocht laatst het circus hier twee dorpen verderop helpen om hun spullen naar Nancy te vervoeren. Ze hadden het probleem dat ze twee chauffeurs hadden voor drie vrachtwagens, dus ze waren wel blij met mijn aanbod als amateur (in Frankrijk betekent dat woord: “liefhebber”:D) chauffeur en ik vond het wel leuk weer eens een ritje te kunnen maken.

Aangezien ik mijn CE heb werd ik achter het stuur van de trekker met oplegger gezet. Beetje zenuwachtig was ik wel, want ik had anderhalf jaar niet meer gereden op de vrachtwagen en mijn CE met bakwagen en middenas aanhanger gedaan. Maar het ging super, zelfs in het centrum van Nancy, want het circus heeft zijn tenten echt midden in Nancy opgeslagen. Slechts twee stoeprandjes geraakt :rolleyes:, dus ik was best tevreden over mezelf.

Nou had ik mijn TomTom meegenomen en daarover gaat mijn vraag (héhé wat een inleiding). Ik kon nergens in mijn TomTom een instelling vinden voor vrachtwagen (wel auto, fiets en voetganger). Ik ben er dus niet van overtuigd dat ik de meest geëigende weg voor de vrachtwagen genomen gevolgd heb. D’r zaten best krappe bochten in het parcours, zeker voor een amateur. :ja:

Hoe doen jullie dat als je ergens de weg niet weet? Bestaan d’r speciale vrachtwagen TomTom’s? Ikke …eeeh….loop namelijk het risico om ze rond 2 januari weer terug te moeten (mogen!) rijden:banaan:

P.s. mocht je rond de kerst in Nancy zijn….het is een klein circus, maar het is zeer de moeite waard om een voorstelling bij te wonen.:tu: Ze doen de meest fantastische dingen met paarden. Ze staan op la Place Carnot en d’r is van 21 t/m 31 december iedere dag om 17.30 een voorstelling, behalve 24 en 25 december.

bewerkt door Pjotrg
Typos gecorrigeerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast Belinda
Hier nog één! Op zich vond ik het een fijn werkend systeem. Maar die laser-kop is niet het sterkste deel:o Bij mij is dat ding drie keer vervangen in zes jaar tijd; en altijd kreeg je de opmerking dat de baas geen gekopieërde CD-ROM's moest verstrekken:cool:

Nu heb ik er een Carcube in met navigatie, van oorsprong een Belgisch systeem. Wie de software daarvoor levert weet ik niet, maar het is niet je van het...

Maarten

Ik was er ook heel erg blij mee, duidelijk en overzichtelijk, de laatste tijd stopte hij gewoon met navigeren (lang leve het stratenboek) en mp3 kon ik niet meer afspelen, baalde er van want kostte me een hoop geld. Heb nu het nieuwste van pinoneer met harddisk, ook met navigatie, maar gebruik de snooper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hebben ook in bijna alle wagen carcube zitten, redelijk systeem, maar de navigatie ervan is echt slecht.

Erg traag, lang niet compleet, elke keer totaal opnieuw invoeren, echt niet doordacht.

Daarom heb ik voor mezelf een TomTom GO630 gekocht, dat bevalt me echt goed. Kaarten kun je zelf bijwerken, elke week extra updates enz enz.

Hiervoor had ik een Navman s70, maar die was lang niet zo goed.

Ik vind TomTom ronduit het beste, bijzonder compleet aanbod in kaarten, degelijke navigatie-units, eenvoudig in gebruik.

In combinatie met de TomTom Home software kun je echt heel makkelijk alles veranderen en downloaden.

Ik heb alle andere merken ook goed bekeken, reviews opgezocht, maar die komen er toch niet zo goed vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik heb lange tijd een VDO-Dayton in me wagen gehad, helaas kreeg ik steeds vaker storingen, en was de laser kapot....vandaar dat ik gekozen hebt voor de Snooper, daarbij was hij voor mij heel erg goedkoop

Hoi Belinda,

Ik heb even gegoogeld en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit. Ik had er echter nog nooit van gehoord. Maar na vele jaren goede ervaring met VDO blijf ik dit systeem trouw. Maar toch bedankt dat je mijn ogen iets verder hebt geopend :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hier nog één! Op zich vond ik het een fijn werkend systeem. Maar die laser-kop is niet het sterkste deel:o Bij mij is dat ding drie keer vervangen in zes jaar tijd; en altijd kreeg je de opmerking dat de baas geen gekopieërde CD-ROM's moest verstrekken:cool:

Nu heb ik er een Carcube in met navigatie, van oorsprong een Belgisch systeem. Wie de software daarvoor levert weet ik niet, maar het is niet je van het...

Maarten

Hallo Maarten,

Ik heb jarenlang genavigeerd met gekopiërde cd-roms (sttt niks zeggen) maar nog nooit een probleem gehad. Ik had wel last van een te warm navigatie systeem omdat ik hem in mijn XF boven de autoradio en dus bij de verwarming had zitten. Het probleem was uiteraard opgelost nadat ik hem bovenin in had geplaatst.

Berend

http://www.chauffeurzoektwerk.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Belinda
Hoi Belinda,

Ik heb even gegoogeld en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit. Ik had er echter nog nooit van gehoord. Maar na vele jaren goede ervaring met VDO blijf ik dit systeem trouw. Maar toch bedankt dat je mijn ogen iets verder hebt geopend :ja:

Hi, ik wilde het ook trouw blijven, zeker na de 1e tijd dat het perfect werkte, alles klopte gewoon wat betreft de route en de aanduidingen die ik had ingetikt wat betreft hoogte,lengte enz enz van de truck. Vond het ook erg jammer dat ik er problemen mee kreeg, maar ja heb nu weer een goed werkend apparaatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Hallo Maarten,

Ik heb jarenlang genavigeerd met gekopiërde cd-roms (sttt niks zeggen) maar nog nooit een probleem gehad. Ik had wel last van een te warm navigatie systeem omdat ik hem in mijn XF boven de autoradio en dus bij de verwarming had zitten. Het probleem was uiteraard opgelost nadat ik hem bovenin in had geplaatst.

Berend

http://www.chauffeurzoektwerk.nl

Hé Berend,

Mijn VDO destijds heeft in een Scania 3 en in een Actros 1 gezeten: de centrale kast in open vakken bovenin de cabine nota bene...

En dat geneuzel over gebrandde CD's vond ik ook een beetje onzin, meer bang voor de eigen handel denk ik:ja:

Het zal wel exemplarisch zijn waarschijnlijk!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de nieuwe Truckstar staat een artikel over de tomtom en de snooper. Niet echt een oordeel over welk systeem nu het betere is maar als je het verhaal leest zul je zien dat door de snooper meer fouten gemaakt zijn op de gereden routes.Naar mijn mening is dus de tomtom de betere omdat die minder fouten gemaakt heeft.

Er staat alleen grote fout in het artikel en dat is dat de sdkaart met trucksoftware en kaart zou werken op alle tomtom,s vanaf serie X20.

Dat is dus absoluut niet waar want op de X40 serie werkt het zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een paar weken een Garmin Nuvia (of zoiets) op proef meegehad, ik vond het een waardeloos apparaat en heb hem weer ingeleverd. De meest onlogische slingers liet ie je maken en zandpaden lagen gewoon op de route. Heb nu een Becker, dat gaat iets beter maar dat verkeersinfostekkertje heb ik er weer uitgetrokken. Als ie maar denkt dat er ergens file staat op de snelweg geeft ie al aan om de snelweg te verlaten en binnendoor te gaan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans

Ik gebruik nu een maand ongeveer de "truck" versie van TomTom, en moet zeggen dat ik prima te spreken ben met dit systeem. Kijk een 100% waterdicht systeem is er niet (en zal er ook nooit komen ook, denk ik). Mijn ervaring ermee is dat de truck versie je niet snel over een smal binnendoor weggetje zal sturen, of je moet vlak bij de bestemming zijn. Als chauffeur bij Hema logistiek komen wij alleen maar in de centra's van de steden, en dit gaat absoluut goed. De hoogte instelling werkt prima, de combi's bij de Hema zijn 3,70 hoog, alleen ik rijd vaak op een trekker/oplegger met een hoogte van 4.06 meter (aan de voorzijde, achter 3,95 meter). hij berekent wel degelijk dan een andere route (als er een viaduct op het traject zit, he). Probeer maar eens de instelling 3.70 meter in Utrecht van de st. Josuphlaan naar het Paardeveld, deze gaat dan WEL over de Amsterdamsestraatweg, en met de hoogte van meer dan 3,80 meter, dan berekent deze wel degelijk een andere route. Vanmiddag vertrek ik naar de winkel in Parijs (Créteil) en Maurepas in Frankrijk, eens kijken of de route verschilt met mijn "oude" kaart.

P.S. in "onze" vrachtwagens zitten navigatie systemen van Blaupunkt, wat een *** systemen zijn dit, nee dan maar een goedkope losse TomTom.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb een paar weken een Garmin Nuvia (of zoiets) op proef meegehad, ik vond het een waardeloos apparaat en heb hem weer ingeleverd. De meest onlogische slingers liet ie je maken en zandpaden lagen gewoon op de route. Heb nu een Becker, dat gaat iets beter maar dat verkeersinfostekkertje heb ik er weer uitgetrokken. Als ie maar denkt dat er ergens file staat op de snelweg geeft ie al aan om de snelweg te verlaten en binnendoor te gaan rijden.

Da's een Nuvi Manus. Vreemd hoor. Was er wel een alternatief voor die zandpaden dan?:D Het moet haast aan de instellingen gelegen hebben, of had je misschien zo'n apparaat met wandelroutes mee? Bestaat echt hoor! Maar goed, ik ben zeer tevreden (Nuvi 660) en gezien jouw werk zou jij dat dus ook moeten zijn. Vreemd. Maar heb ook een Becker gehad en die was ook prima. Vooral de SW/KG.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik gebruik nu een maand ongeveer de "truck" versie van TomTom, en moet zeggen dat ik prima te spreken ben met dit systeem. Kijk een 100% waterdicht systeem is er niet (en zal er ook nooit komen ook, denk ik). Mijn ervaring ermee is dat de truck versie je niet snel over een smal binnendoor weggetje zal sturen, of je moet vlak bij de bestemming zijn. Als chauffeur bij Hema logistiek komen wij alleen maar in de centra's van de steden, en dit gaat absoluut goed. De hoogte instelling werkt prima, de combi's bij de Hema zijn 3,70 hoog, alleen ik rijd vaak op een trekker/oplegger met een hoogte van 4.06 meter (aan de voorzijde, achter 3,95 meter). hij berekent wel degelijk dan een andere route (als er een viaduct op het traject zit, he). Probeer maar eens de instelling 3.70 meter in Utrecht van de st. Josuphlaan naar het Paardeveld, deze gaat dan WEL over de Amsterdamsestraatweg, en met de hoogte van meer dan 3,80 meter, dan berekent deze wel degelijk een andere route. Vanmiddag vertrek ik naar de winkel in Parijs (Créteil) en Maurepas in Frankrijk, eens kijken of de route verschilt met mijn "oude" kaart.

P.S. in "onze" vrachtwagens zitten navigatie systemen van Blaupunkt, wat een *** systemen zijn dit, nee dan maar een goedkope losse TomTom.:ok:

In frankrijk zal hij wel een iets andere route kiezen maar reken niet op hetzelfde wat hij in nederland doet.

Eenvoudig omdat frankrijk door de TomTom software en kaart nog niet gedekt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans
In frankrijk zal hij wel een iets andere route kiezen maar reken niet op hetzelfde wat hij in nederland doet.

Eenvoudig omdat frankrijk door de TomTom software en kaart nog niet gedekt is.

Morgen avond weet ik de details, vanmiddag om 14.00 uur vertrek in naar Kortrijk, en vannacht 0m 2.30 uur vertrek ik naar Créteil en Maurepas, morgenavond weer thuis (hoop ik, als ik geen file krijg), want ja, 10 rij uren zijn 10 rij uren he.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb een paar weken een Garmin Nuvia (of zoiets) op proef meegehad, ik vond het een waardeloos apparaat en heb hem weer ingeleverd. De meest onlogische slingers liet ie je maken en zandpaden lagen gewoon op de route. Heb nu een Becker, dat gaat iets beter maar dat verkeersinfostekkertje heb ik er weer uitgetrokken. Als ie maar denkt dat er ergens file staat op de snelweg geeft ie al aan om de snelweg te verlaten en binnendoor te gaan rijden.

Ik reed llats in het centrum van Frankfurt (met oplegger) Garmin zegt verschillende malen ga links af.

Ik sorteer net voor bij ampel zegt Garmin ga recht door ga recht door.

Toen was voor mij na zoveelste keer de maat vol.

Heb nu TomTom 940 werkt beter.

garmin licht bij baas op buro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben na meerdere systemen te hebben gehad toch echt fan van TomTom.

Blijft in mijn ogen gewoon een goed bedienbaar, compleet en robuust systeem.

Maar ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die liever een ander merk hebben, smaken verschillen nou eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gebruik al jaren TomTom. Hadden, even denken, in 2004, Blaupunkt (in de radio) in de servicebus zitten. Slecht af te lezen, invoeren een ramp etc.. Had toen een Qtec telefoon met daarop TomTom aangeschaft. Dat was mijn kennismaking met TomTom.

Jaar later telefoon kapot en zelf een TomTom510 aangeschaft want die in de bussen was gewoon bagger. Werkgever overtuigd en alle bussen v.z.v. TomTom.

Sinds juni vorig jaar zat ik niet meer achter het stuur en lag de TomTom op de plank, tot vrouwlief hem in september kon gebruiken voor haar zorg-routes. En ikzelf rij weer vanaf maart dit jaar en had zelf ook weer 1 nodig, dit is een TomTom740GO Live geworden. Over elk merk is wel wat te vinden of te zeuren. Vind dit 1 van de beste TomTom's tot nu toe. Filevertraging is soms griezelig exact op de 100 meter precies. Soms ook niet, maar dat komt omdat hij om de 3 minuten de informatie ophaalt van de server, so be it! Heeft me al enkele malen ca. 20 min. gescheeld door te vragen of ik een snellere route wilde met minder vertraging ( terugweg ring A'dam, A28 etc.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja precies en uit die text even dit stukje om aan te geven dat wat ik gezegd heb ook klopt

De nüvi 465TF zal in het tweede kwartaal van 2009 beschikbaar zijn met kaarten van Groot-Brittanië en Noord-Ierland. De uitbreiding naar het Europese wegennet staat gepland voor het vierde kwartaal van 2009. De verwachte consumentenadviesprijs van het toestel zal 499 euro bedragen.

Alleen dus groot brittanie en noord ierland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Marcel heeft de navigatie van de vrachtwagen op de tomtom 910 staan.

Hij heeft er geen problemen mee.

Hij heeft het in Overpelt in de stand van de tomtom er op laten zetten staan ook in Cuijk.

Heeft hiervoor 49 euro betaald duurt een half uurtje en alles is goed geinstaleerd.

Zaterdag in Cuijk en zondag in Overpelt(BE)

Groetjes Vivian

Voor dat geld doe ik het ook. Maar dat je zo naief kunt zijn om aan te nemen dat die stand van TomTom zelf is baart me toch wel een beetje zorgen.

Ik reageer nu pas op je post omdat ik het nu voor het eerst zie staan.

Dus even lekker ouwe koeien uit de sloot halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb zelf al jaren een PDA met Tomtom welke ik tot tevredenheid

gebruik(te). Zolang je maar een kaart of stratenboek erbij houd en je hersens gaat er weinig fout. Afgelopen week heb ik met de auto van een collega gereden waarin door mijn werkgever een Tomtom live in is laten bouwen (type mij onbekend). Sinds vorige week is daarop Tomtom work ook geinstalleerd maar ik moet zeggen voor mij weinig toegevoegde waarde en tegenstrijdig op zijn tijd. Straten waar ik makkelijk door kan en mag worden door Work genegeerd en daarvoor een smallere straat in de plaats. In Friesland nog steeds geen dekking. Dus tot nog toe zeg ik alleen handig voor de hoogte want hij stuurt mij straten in waar ik met 16 meter dus absoluut niet door kon komen terwijl het kastje ook niet aangaf dat er geen truckroute bekend was.

Kortom ik ben er nog niet kapot van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb zelf al jaren een PDA met Tomtom welke ik tot tevredenheid

gebruik(te). Zolang je maar een kaart of stratenboek erbij houd en je hersens gaat er weinig fout. Afgelopen week heb ik met de auto van een collega gereden waarin door mijn werkgever een Tomtom live in is laten bouwen (type mij onbekend). Sinds vorige week is daarop Tomtom work ook geinstalleerd maar ik moet zeggen voor mij weinig toegevoegde waarde en tegenstrijdig op zijn tijd. Straten waar ik makkelijk door kan en mag worden door Work genegeerd en daarvoor een smallere straat in de plaats. In Friesland nog steeds geen dekking. Dus tot nog toe zeg ik alleen handig voor de hoogte want hij stuurt mij straten in waar ik met 16 meter dus absoluut niet door kon komen terwijl het kastje ook niet aangaf dat er geen truckroute bekend was.

Kortom ik ben er nog niet kapot van.

Misschien heeft je collega de instellingen verkeerd staan?

Dat zou ook niet de eerste keer zijn.

Maar je hebt wel gelijk dat er nog aan gewerkt moet worden omdat er toch wel wat foutjes in zitten.

Volgens een mail die ik terug heb gekegen van TomTom staat het gepland dat er voor eind van dit jaar een compleet nieuwe navcore en kaart uitgebracht gaat worden en laten we hopen dat daar weer wat in verbeterd is.

Ikzelf heb het geluk gehad om weer eens een keertje stugoedritje berlijn te mogen rijden en neem van mij aan dat het daar gewoon helemaal perfect werkt net zoals bv in de ruhr.

Maar je zult altijd met je verstand moeten werken en als je dat doet rij je een te smal straatje niet in ook al zegt natte nel van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Natte nel lult maar een eind raak wat mij betreft.

De instelling staan goed volgens mij. Had ze al gecheckt.

zonder ook maar één woord hiervan in twijfel te trekken;

lees nog even wat corné typte.

hij weet donders goed waar hij over praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden