[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Caraven


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

'Snelheid caravans moet omhoog'

11 augustus 2007, 12:03 (10 reacties)

RIJSWIJK - De snelheid voor caravans moet omhoog. Dat vinden organisaties als BOVAG en ANWB. Auto's met caravans erachter mogen in Nederland maximaal tachtig kilometer per uur, terwijl vrachtwagens harder gaan. Dat leidt vaak tot gevaarlijke situaties. Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat een voorstel bekijken.

 anpvideo_icon.gif Bekijk video: Smalband | Breedband

(10 reacties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

nee die hoeven geen apk

wij hebben sinds een jaar of drie ook zo een span echter wel afgestemd op elkaar

en dan bedoel ik zorg dat je een fatsoendelijke wagen ervoor hebt staan

je ziet 70% rondrijden met een veels te lichte wagen ervoor en dan ook nog zwaar overbeladen.

cruisecontrol vind ik ook een must .

we kennen allemaal het gejojo met snelheid.

veel mensen laten tegenwoordig hun caravan in spanje of frankrijk of een ander land staan en dan staat zoiets in een weiland weg te..........

maar wij rijden altijd net onder de 100 per uur op de cruise control en hebben geen last van vrachtwagens en geven ff gas bij als we inhalen.

alleen sommige veerijders en bloemenrijders komen nog wel eens voorbij:D

echter die 100 per uur is zeker verantwoordt als men fatsoenlijk op elkaar afgestemd spul heeft.

maar het is natuurlijk wel zaak regelmatig iets na te kijken, want normaal gesproken staat het spul altijd in de berging en wordt er voor de vakantie ff achtergehangen

en huub achteruitrijden met een caravan:confused::confused::confused:

op de camping zit ik te genieten van de capriolen van velen die achteruitrijden.

maar tegenwoordig hebben ze een mover en kan pa of ma met de afstandsbediening de caravan over de camping manoevreren

een foto van ons span 2.9 ltr diesel met 170pk en een groot koppel

en ongeveer ( totale lengte ) 7 mtr caravan

post-1283-1394779199,1557_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doen we voor de zekerheid maar 70 want dan krijgen we zeker geen bekeuring!!!!!

:D

En wat ze niet weten is dat meer dan de helft van de mensen wat geflits wordt in het buitenland niet eens een boete krijgen in de bus...

Dus welke bekeuringen ??? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
:D

En wat ze niet weten is dat meer dan de helft van de mensen wat geflits wordt in het buitenland niet eens een boete krijgen in de bus...

Dus welke bekeuringen ??? :p

Geldt dat ook voor ons, ben namelijk 5 weken terug nog geflitst op de A3 in de afdaling bij Limburg.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geldt dat ook voor ons, ben namelijk 5 weken terug nog geflitst op de A3 in de afdaling bij Limburg.:cool:

Waar je 40km/u mag? :p

Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden. Ik ben al regelmatig geflits geweest in verschillende landen waar ik zelden een boete van gezien heb, ik spreek hier van 10-15km/u te snel en waar ik de flitser zag afgaan.

In deze landen krijg ik de boetes zelden aan ook al zie ik de flitser gaan;

Frankrijk: Soms wel een boete gekregen, soms ook niet.

Spanje: hetzelfde als Frankrijk.

Italië: nog nooit een boete gehad.

Oostenrijk: bijna 2 maand geleden nog geflits geweest, tot op heden geen boete gehad.

Duitsland: soms wel, soms niet.

Waar ik altijd een boete in de bus van krijg als ik geflits ben geweest;

Zwitserland: altijd een boete gehad.

Nederland & België: altijd al een boete gehad.

Trouwens Bert, 5 weken terug was dat, heb je er al iets van gehoord? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Waar je 40km/u mag? :p

Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden. Ik ben al regelmatig geflits geweest in verschillende landen waar ik zelden een boete van gezien heb, ik spreek hier van 10-15km/u te snel en waar ik de flitser zag afgaan.

In deze landen krijg ik de boetes zelden aan ook al zie ik de flitser gaan;

Frankrijk: Soms wel een boete gekregen, soms ook niet.

Spanje: hetzelfde als Frankrijk.

Italië: nog nooit een boete gehad.

Oostenrijk: bijna 2 maand geleden nog geflits geweest, tot op heden geen boete gehad.

Duitsland: soms wel, soms niet.

Waar ik altijd een boete in de bus van krijg als ik geflits ben geweest;

Zwitserland: altijd een boete gehad.

Nederland & België: altijd al een boete gehad.

Trouwens Bert, 5 weken terug was dat, heb je er al iets van gehoord? :D

Ik reed daar 52 km, dus ik zie wel wat er van komt.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik reed daar 52 km, dus ik zie wel wat er van komt.:cool:

:D

Daar ben ik ook al geflits geweest toen ik beneden kwam na de vaste flitsers in de borden, daar staan ze regelmatig. :(

Maar bij jou is het 5 weken geleden... normaal ligt zoiets toch al in je bus na 2 weken? Ga je niets van horen denk ik. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ik werd geflitsts door de tweede vaste, maar ik zie het wel.

Het is ook vakantietijd he. En bij ons duurt het meestal wel een paar weken voor dat ik het zelf hoor. Kantoorpersoneel he.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reed daar 52 km, dus ik zie wel wat er van komt.:cool:

Dan kom je mooi weg, want vanaf 20 km/u te hard, kun je een flensburger-punkt krijgen.

Gratis en voor niets erbij!:DBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Heb van middag een groote carven op gehaald in Duitsland Nieuw

1700 kg.Ik heb een zware auto daarom heb ik het gedaan Heb de papieren gelezen.met een tuv keuring mag je 100 km per uur rijden in Duitsland.

Weten jullie er iets meer van.Ik dacht 80 km.Maar omdat het op de papieren staat.Heb er 140 km mee gereden geen probleem.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb van middag een groote carven op gehaald in Duitsland Nieuw

1700 kg.Ik heb een zware auto daarom heb ik het gedaan Heb de papieren gelezen.met een tuv keuring mag je 100 km per uur rijden in Duitsland.

Weten jullie er iets meer van.Ik dacht 80 km.Maar omdat het op de papieren staat.Heb er 140 km mee gereden geen probleem.Hwm

Hwm je auto moet tuv gekeurd worden om 100 met caravan te mogen rijden.140 is gekken werk al is je auto nog zo groot.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik bedoel de Caraven in Duitsland Dat ding is daar gekocht.En in Nederland wordt het kenteken om gezet.Mijn auto ligt 200 pk in Dus die kan wel wat aan Hwm

Als vrachtwagenchauffeur moet je toch weten dat je het voor het slepen van een sleurhut niet moet hebben van PK maar van de koppel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hwm je auto moet tuv gekeurd worden om 100 met caravan te mogen rijden.140 is gekken werk al is je auto nog zo groot.:confused:

Je leeg gewicht van de auto moet meer zijn als het beladen gewicht van de auto, En de caravan moet om voor 100km/h gekeurd te worden beschikken over 1 : nieuwe banden (niet ouder dan 3 jaar) 2: Schokbrekers 3: anti slinger koppeling 4 :100km/h tuv keuring. 5 : indien goedgekeurd !! een witte ronde 100 km/h stikker. voldoet het niet aan 1 van de criteria ?? is het dus gewoon 80 km/h

Groetjes remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je leeg gewicht van de auto moet meer zijn als het beladen gewicht van de auto, En de caravan moet om voor 100km/h gekeurd te worden beschikken over 1 : nieuwe banden (niet ouder dan 3 jaar) 2: Schokbrekers 3: anti slinger koppeling 4 :100km/h tuv keuring. 5 : indien goedgekeurd !! een witte ronde 100 km/h stikker. voldoet het niet aan 1 van de criteria ?? is het dus gewoon 80 km/h

Groetjes remco

Het vol doet er aan het is een nieuwe caraven.Gekocht in Duitsland

Dubbel asser is 1600 kg mijn auto is 1650 kg.Dat is geen probleem.

Gisteren om gezet naar Nederlands kenteken.In Venlo was 5 min werk.

Moet er bij zeggen heeft een week op duits kenteken gestaan anders ging het niet.Dus de Duitse eigenaar.Het staat er allemaal op Ze zijn nu naar Italie En ik heb nog niks gehoord En nog bedankt Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het vol doet er aan het is een nieuwe caraven.Gekocht in Duitsland

Dubbel asser is 1600 kg mijn auto is 1650 kg.Dat is geen probleem.

Gisteren om gezet naar Nederlands kenteken.In Venlo was 5 min werk.

Moet er bij zeggen heeft een week op duits kenteken gestaan anders ging het niet.Dus de Duitse eigenaar.Het staat er allemaal op Ze zijn nu naar Italie En ik heb nog niks gehoord En nog bedankt Hwm

Als ik het goed begrijp staat de caravan nu op NL kenteken. Volgens mij mag je dan niet harder dan 80 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden