[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bijrijders


De schaduw

Recommended Posts

  • Forumlid

HIER WEER EEN BERICHTJE VAN MIJ. WETEN JULLIE DAT ER IN BELGIE GEEN BIJ RIJDERS MEE MOGEN DE TERMIULS OP. ALS JE ER WEL MET EEN BIJRIJDER MEE NEEMT DAN WORD JE ALFAPAS GEBLOKKEERD.

ZE HEBBEN STRENGE CONTROLE'S DUS JULLIE WETEN HET. DE BAZEN VAN JULLIE BEDRIJVEN HEBBEN DAAR BERICHT VAN GEHAD. MAARJA SOMMIGEN GEVEN HET NIET DOOR AAN HUN PERSONEEL.ZO ZAG IK VANMORGEN .TEVENS LEERLINGEN CHAUFFEURS OOK NIET. ALLEEN ALS HET AANGEVRAAGT IS.

TEVEN WENS IK JULLIE FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GEZOND VEILIG EN GEZOND 2009biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja zo ook op de terminals in nederland.

Verwarring is groot als blijkt dat de pasagier zelf chauffeur is..........

Overigens nog nooit problemen mee gehad, tenminste niet op de terminals. Wel bij andere bedrijven.

Ooit 1x heeft mn zoon bij de portier gezeten omdat er een toevallige controle was. Dat risico zit erin als ze mee gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat is daar de reden van dan?

onder het mom van veiligheid.

je moet ook schuin voor de cabine staan als de container gehezen wordt.

ze willen dan niet dat er nog iemand in de cabine zit (voor het geval de container door de cabine heen komt)

je mag geen bijrijder hebben die naast je staat, wel 20 chauffeurs van andere auto's........

dat zijn hun regels, en daar heb je je maar aan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb met die man van de beveiling gepraat en hij zei tegen me dat dit nodig was omdat er in de vakantie's veel kids mee gaan op de auto. en dat de terminuls geen speeltuin was.en dat er ook een paar chauffeurs hun hondjes uitlaten op het terrein.(ik vind het een smoes)en daarbij ging het ook om de veiligheid van de chauffeurs.als je met 2 personen op de auto zit moet de bij rijder eruit en jou alfapas word geblokkeerd en je komt op een black list te staan.(een vriend van me overkomen had leerling bij zich)mag ook niet.het heeft 2 dagen geduurd (zijn baas heeft na van alles gebeld) toen zijn pasje weer werd geactiveerd.

dit alles is gebeurd op 1700 en 0p 742.

ik vind het allemaal onzin wat die man mij heeft verteld.behalve over de veiligheid daar ben ik het wel mee eens. maar dat kunnen ze volgens mij ook anders oplossen. biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja weten ze zelf wel waarom die regels zijn?

Ik kreeg het volgende antwoord: dit is gedaan om steeds meer oostblokkers te verhinderen met vrouw,schoonmoeder, kinderen en hond over het terrein gaan lopen en t totaal onoverzichtelijk en gevaarlijk wordt.

Ik zou er voorstander van zijn als iemand zeer onvoorzichtig en ondoordacht zn bijrijder laat rondrennen in de buurt van een stacker bv. Of geen fluovestje aan hebben.Huppa verwijderen en toegang ontzeggen.

Maar meestal zijn het je eigen kinderen of geleende kids en daar ben je toch super zuinig op????? Nu krijg je dat bijrijders op het bed gaan liggen (dus verstopt).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is zeker in een aantal gevallen terecht dat er geen derde mee op mogen, maar als je bijrijder een werkgeversverklaring heeft is die ook verzekerd tijdens zijn werk en slaat het ontzeggen van de entree helemaal nergens op.

in italie hebben we ook een paar van die idiote klanten en dan heeft 1 bedrijf twee loodsen en bij de ene loods mag de bijrijder niet naar binnen of er moet een e-mail zijn en bij de 2e loods van HETZELFDE bedrijf mag die gewoon mee naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang geleden hing er een pamflet bij de ingaande sluisen bij de APM die beste man had zijn gezin mee genomen en in de auto laten zitten toen de container werd op of afgezet (dat weet ik niet meer) het ging in ieder geval niet helemaal goed en het gezin werd door de cabine heen geslingerd. Dan maar helemaal niemand meer mee ook al moet de chauffeur het leren..... maar owee als er dan een fout word gemaakt omdat de leerling het niet weet, dan heb je de poppetjes aan het dansen

Mijn neefje is de laatste 2 dagen mee geweest is een kop groter dan mij met zijn 14 jaar:D (nou is iedereen al gauw groter dan mij) Ik doe zijn hesje aan en hij gaat voor mijn wagen staan of in het hokje. En je ziet nu zeker in de vakantie dat er een hoop kleine kindjes meegaan.

Vind het onzin dat chauffeurs die mee moeten rijden om alles te leren eruit moeten, en zeker als ze samen op 1 wagen zitten zoals Frank & Kitty....of als er een werkgeversverklaring is (zoals Sindaco al aangeeft) en als ze beide in het bezit zijn van een cargo-card of alfa-pas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan het nog leuker maken:stom:

Bij een groot stinkend bedrijf hier in de buurt. Ik moest eruit, nee geen bijrijders. Ja maar ik BEN GEEN bijrijder.... Onverbiddelijk was ie. Nou zegt Frank je kunt kiezen nu: of je laat haar binnen of je ziet maar dat je je troep hier weg krijgt,ik ben weg.

Toen kwam het zwakke smoesje: als je kunt aantonen dat je chauffeur bent, mede eigenaar van de auto en zo ja dan zal ik even kijken. Oke ik dus met KvK inschrijving, rijbewijs, paspoort en verder alles wat ik kon vinden terug naar binnen en ik kwakte hem de hele handel voor zn snufferd.

Collega zag helemaal geen probleem en overhandigde me meteen een kaart.

Na een korte nietszeggende veiligheidscursus die we beide braaf maakten waren we geslaagd. Mooi klaar zul je zeggen.

Nou nee bij de volgende keer en de volgende portier was het er ABSOLUUT een probleem. Ondanks de pas van dat bedrijf mocht ik er niet in.

:mad:Discussie over en weer (vorige keer geen probleem). Oke maar hou je aan alle veiligheidseisen aub de heftruckchauffeur houdt je in de gaten.

Geen probleem dus daar ging ik: lange mouwen,lange broek,veiligheidshesje,veiligeheidsschoenen,helm.

Kom op de laadplaats en wat schetst mijn verbazing? Collega's staan in korte broek en t-shirt zonder hesje en zonder helm en niemand zegt er wat van. Die hebben geen probleem gehad met het krijgen van een kaart want ze waren tenslotte alleen.........veiligheidsregels? prima maar hou t even normaal.

En wat belinda al aangeeft: voor de auto,goed zichtbaar en buiten bereik van de kranen met een hesje aan (en uiteraard niet gaan rondrennen) zie ik niet zo'n probleem.En zeker veiliger dan op het bed verstopt. Zou wat worden als ik telkens moet uitstappen en bij de portier moet gaan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden