[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Randstad transport


tobyono

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds 2006 ben ik in dienst bij randstad transport.

Nu zijn hier natuurlijk de meningen over verdeelt en zullen veel denken het is en blijft toch een uitzendbureau.

Nu klopt dat natuurlijk wel en er zitten natuurlijk voordelen maar ook nadelen aan.

Zo heb je nooit een vaste wagen,vast bedrijf dat zijn even de 2 nadelen die ik zo op kan noemen.

Voordelen zijn er natuurlijk ook.

Zo kan je eerst bij allerlei bedrijven rond kijken en er rustig achterkomen wat voor werk je het leukste vind, hoeveel beginnend chauffeurs zijn niet bij een bedrijf terecht gekomen waar ze een paar negatieve ervaringen op hebben gedaan en hierdoor uit het chauffeursvak gestapt zijn.

Als ik het nu ergens niet naar me zin heb hoef ik de vestiging maar te bellen en ze zoeken een ander bedrijf voor me.

Nu zullen er een hoop denken ...uitzendbureau ,,,betaalt toch slecht? dat is niet waar ..word gewoon volgens cao betaald krijg gewoon onkostenvergoedingen etc etc.

Zoals ik er nu tegen aankijk en vooral in deze tijd met de crisis blijf ik hier nog maar eens even een tijdje zitten,risico dat er helemaal geen werk is is gewoon nihil er is altijd wel een bedrijf wat uitzendchauffeurs nodig heeft.

Opleidingen kan je volgen je kan het zo gek niet op noemen of het is te regelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk doordeweeks als monteur bij techniek en s'weekends of als ik vrij ben rijd ik bij transport.

Het is eigenlijk gekomen door toeval hoor,ik bracht en haalde vaak trucks op bij klanten voor reperatie en toen bracht ik een keer een truck terug en toen was er net een uitzendkracht(NIET RANDSTAD:tu:) die stapte in een truck en keek en zei waar is de navigatie en toen zei de planner die hebben wij niet.

En toen hebben mijn oren echt staan klapperen

Hij zei ,dan rij ik niet en hij was zo vertrokken en toen zat het bedrijf met de handen in het haar en toen bood ik mij aan.

En dat beviel ze zo goed en toen kwamen er andere bedrijven die mij vroegen of ik af en toe voor ze wil rijden.

Dus zodoende werk ik voor Techniek en Transport

Gr Mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar jij/jullie hebben dus "gewoon" een vaste aanstelling bij Randstad? Maar wel volgens de CAO beroepsgoederenvervoer betaald?

En als er nu HELEMAAL geen werk in het transport zou zijn? Kunnen ze jullie dan ook ergens aan het lopende bandwerk zetten, om maar eens iets te noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons werkt ook iemand die een contract heeft bij Randstad voor zoveel uur (ik geloof 40) in de week. Ik vroeg pas ook al aan hem, wat nou als er geen werk is? Dan moeten ze hem gewoon betalen. En ik denk ook wel werk zoeken. Maar ik weet niet of ze hem dan ook bv lopende band werk kunnen laten doen... zou ik eens moeten vragen maar hij is nu op vakantie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je van variatie houdt , verschillende auto,s , verschillende soorten vervoer en bij verschillende bedrijven is het werken via een uitzendburo een goede optie.

Dat is voor mij dus de belangrijkste reden , de variatie.

Kortom , werken voor een uitzendbureau heeft voordelen maar ook nadelen.

En het nadeel is dat je af en toe werk krijgt wat niet echt het mooiste werk is.

Maar ik zeg nooit nee (want dat wist ik van tevoren als je bij een uitzendbureau gaat werken.

Gé

gr mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar jij/jullie hebben dus "gewoon" een vaste aanstelling bij Randstad? Maar wel volgens de CAO beroepsgoederenvervoer betaald?

En als er nu HELEMAAL geen werk in het transport zou zijn? Kunnen ze jullie dan ook ergens aan het lopende bandwerk zetten, om maar eens iets te noemen?

Zal er even op antwoorden.

Ja heb dus een vaste aanstelling bij randstad en word volgens het cao beroepsgoederenvervoer betaalt.

Mocht er nou helemaal geen werk zijn in het transport dan ga je gewoon betaald thuis zitten,,je kan dus niet bij andere takken van randstad aan het werk gezet worden,dit geld tevens als je in de ziektewet komt, en ze kunnen geen passend werk vinden binnen het transportgedeelte vinden dan kan je ook gewoon thuis zitten.

En ik las ook van die chauffeur die niet ging rijden zonder navigatiesysteem ..dat is gewoon te bizar voor woorden , nu ben ik natuurlijk uitzendchauffeur dus maak het regelmatig mee dat je bij bedrijven komt waar er geen navigatie in de wagens zit,

Daarom zit er ook als vaste bagage in me tas ,,een navigatie systeem en een stratenboek ...zou wat zijn ey geen navigatiesysteem dus ik rijd niet of navigatiesysteem houd ermee op onderweg ...shit en nu LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je van variatie houdt , verschillende auto,s , verschillende soorten vervoer en bij verschillende bedrijven is het werken via een uitzendburo een goede optie.

Klopt helemaal mee eens

Althans als je een vast contract hebt , als je er gaat beginnen in Fase A heeft het echter ook een aantal nadelen en risico,s voor je portemonnaie.

Fase A houdt in dat je per minuut opzegbaar bent en terugvalt op de wet Wia , ww als je daar recht op hebt en anders de bijstand , deze fase geldt zes maanden.

Dit klopt enigzins,,,zolang je nog in opleiding zit voor je chauffeursdiploma en je rijbewijzen zit je in Fase a zodra je alles gehaald heb krijg je gewoon een contract met loondoorbetaling(tijdens ziekte en als er geen werk is )

Fase A houdt ook in dat je overeenkomst bij ziekte direct beëindigd is en je je aangewezen bent op het Uwv.

In beide gevallen moet je dus een tijdje (weken dus) op een houtje bijten voordat de uikerende instantie,s ook daadwerkelijk tot uitbetaling over gaan.

Kortom , werken voor een uitzendbureau heeft voordelen maar ook nadelen.

Gé

Maar goed ik denk dat het overal wel is dat er zowel voor en nadelen bij het bedrijf zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons werkt ook iemand die een contract heeft bij Randstad voor zoveel uur (ik geloof 40) in de week. Ik vroeg pas ook al aan hem, wat nou als er geen werk is? Dan moeten ze hem gewoon betalen. En ik denk ook wel werk zoeken. Maar ik weet niet of ze hem dan ook bv lopende band werk kunnen laten doen... zou ik eens moeten vragen maar hij is nu op vakantie :)

Nee dat kunnen ze dus niet ...zodra er geen werk is binnen de transportafdeling kom je dus gewoon thuis te zitten en 100 procent betaald, je hoeft ook niet zelf naar werk te zoeken en ze kunnen je ook niet aan de lopende band zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ah kijk aan. Nou hoef ik het niet meer te vragen :) Dank je voor je antwoord :)

Geen dank...en nou zal het niet zo heel snel gebeuren dat je zonder werk komt te zitten natuurlijk heb het in die tijd pas 1x meegemaakt 3 weken terug.

De aanbod word natuurlijk in deze tijd wel iets minder dus veel heb je niet te kiezen maar goed hoort erbij.

Als het weer aantrekt dan heb je in ieder geval altijd wel enige vorm van instemming wat voor werk je wil doen ,,als ik nu zeg wil in februari een maand internationaal rijden dan rij ik in februari een maand internationaal dus dat is wel lekker op zich

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Nee dat kunnen ze dus niet ...zodra er geen werk is binnen de transportafdeling kom je dus gewoon thuis te zitten en 100 procent betaald, je hoeft ook niet zelf naar werk te zoeken en ze kunnen je ook niet aan de lopende band zetten

Als randstad de ABU CAO hanteert, denk ik dat je even pagina 14 & 15 van de CAO voor uitzendkrachten even goed moet doorlezen, welke op jou van toepassing is (overigens geld voor jou enkel en alleen de beloningsregeling van cao KNV/TLN, alle overige zaken is de cao voor uitzendkrachten voor jou van toepassing) Zij mogen jou wel degelijk in een andere functie herplaatsen en geloof zelfs 10% minder uitbetalen. Ook zijn ze niet verplicht jou door te betalen als je werk weigert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je van variatie houdt , verschillende auto,s , verschillende soorten vervoer en bij verschillende bedrijven is het werken via een uitzendburo een goede optie.

Althans als je een vast contract hebt , als je er gaat beginnen in Fase A heeft het echter ook een aantal nadelen en risico,s voor je portemonnaie.

Fase A houdt in dat je per minuut opzegbaar bent en terugvalt op de wet Wia , ww als je daar recht op hebt en anders de bijstand , deze fase geldt zes maanden.

Klopt niet helemaal. Fase A duurt 78 gewerkte weken (plusminus 1 1/2 jaar dus)

Fase A houdt ook in dat je overeenkomst bij ziekte direct beëindigd is en je je aangewezen bent op het Uwv.

Da's waar, maar je krijgt wel 91% van je laatstverdiende loon, dus op zich geen slechte regeling. Wel is het zo dat het even kan duren voor het UWV uitbetaalt.

In beide gevallen moet je dus een tijdje (weken dus) op een houtje bijten voordat de uikerende instantie,s ook daadwerkelijk tot uitbetaling over gaan.

Kortom , werken voor een uitzendbureau heeft voordelen maar ook nadelen.

Mee eens ;)Het grootste voordeel wat je voor ogen moet houden is dat 80% van onze uitzendkrachten aangenomen worden door degene waar ze het langste gereden hebben. En uiteindelijk wil iedereen toch die vaste baan?

Gé

Laat je goed informeren, dat is het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toevallig viel mijn oog op de startpagina op dit onderwerp.

Ik ben nu bezig met het halen van mijn rijbewijs en moet 5 februari afrijden.

Heb Randstad Transport als werkgever en heb met hun een opleidingsovereenkomst.

Zij betalen dus de kosten voor het behalen van mijn rijbewijs, C en CE en waarschijnlijk straks ook ADR.

In mijn contract staat dat ik wel bij hun in dienst ben mijn zonder loonbetaling, slecht geregeld dus

Ze moeten me geloof ik 8 uur uitbetalen per maand.

Nou daar word je vrolijk van...

Af en toe dan werk ik dus bij Ophof Milieu via Randstad Hardenberg, en dan maak ik zo een aantal uur vol en hoeft Transport dus die uren al niet meer uit te betalen.

Ik ben wel nieuwsgierig of jullie misschien weten of ik straks als ik mijn C gehaald heb ook meer werk aangeboden ga krijgen en misschien een verandering in mijn contract ga krijgen???

Meer uren ofzo want aan dit contract heb ik allen profijt omdat ik mijn papieren gratis kan halen..verder heb ik er helemaal niets aan.

Ik wil gewoon aan het werk en op deze manier zit ik soms de hele week thuis me te vervelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Le Chick,

Ik denk dat je gewoon aan het werk komt hoor. Als randstad jouw rijbewijs heeft betaald, willen ze daar ook wat voor terug zien. Aangezien randstad geld verdient met mensen aan het werk zetten, ga jij ook gewoon aan het werk. Suc6.

Ik heb een 0 uren contract bij randstad. Voor mij ideaal, daar ik het voor de hobby doe. Morgen weer! Digitaal en automaat rijden.

<-- deze auto waarschijnlijk. Heb er een abo op.

grtz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi,

ik heb eigenlijks ook een vraagje over randstad transport.

Ik heb me hiervoorin 2007 ingeschreven bijde vestiging in zeewolde, ik heb daarna een jaar voor bakkerlogistiek gewerkt in zeewolde, nu ben ik vorige week geslaagd voor mijn c en mag ik aankomend vrijdag examen afleggen voor ce.

maar het volgende bakker heeft geen werk meer voor mij en randstad kan me niet aan het werk zetten omdat er volgens hun geen werk is.

Nu bieden verschillende uitzendorganisaties mij een baan als bakwagenchauffeur aan, maar durf hem niet aan te nemen omdat ik een contract heb getekend bij randstad, maar ik moet toch geld verdienen anders krijg ik problemen, en geen enkele uitzendbureau wil mij aan het werk zetten omdat ik een contract met randstad heb getekend.......

hebben jullie soms tips voor mij, zodat ik wel bij dat andere bedrijf kan werken op de bakwagen zonder problemen te krijgen met randstad, werk is werk en als zij mij geen werk kunnen bieden dan moet ik toch zelf voor werk gaan zorgen of niet???

ik hoop dat jullie wel ff tips voor mij hebben want ik zit momenteeel met handen in me haar omdat ik geen werk kan vinden op dit moment

dank jullie wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi,

ik heb eigenlijks ook een vraagje over randstad transport.

Ik heb me hiervoorin 2007 ingeschreven bijde vestiging in zeewolde, ik heb daarna een jaar voor bakkerlogistiek gewerkt in zeewolde, nu ben ik vorige week geslaagd voor mijn c en mag ik aankomend vrijdag examen afleggen voor ce.

maar het volgende bakker heeft geen werk meer voor mij en randstad kan me niet aan het werk zetten omdat er volgens hun geen werk is.

Nu bieden verschillende uitzendorganisaties mij een baan als bakwagenchauffeur aan, maar durf hem niet aan te nemen omdat ik een contract heb getekend bij randstad, maar ik moet toch geld verdienen anders krijg ik problemen, en geen enkele uitzendbureau wil mij aan het werk zetten omdat ik een contract met randstad heb getekend.......

hebben jullie soms tips voor mij, zodat ik wel bij dat andere bedrijf kan werken op de bakwagen zonder problemen te krijgen met randstad, werk is werk en als zij mij geen werk kunnen bieden dan moet ik toch zelf voor werk gaan zorgen of niet???

ik hoop dat jullie wel ff tips voor mij hebben want ik zit momenteeel met handen in me haar omdat ik geen werk kan vinden op dit moment

dank jullie wel

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij mag/kun je ook bij een andere baas werken.

Alleen het probleem is dat als Randstad je belt je dan voor hun moet werken en als je op dat moment bij een ander werkt heb je een probleem.

Ik weet niet precies hoe het zit dus hou me er niet vast.

gr Mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mee eens ;)Het grootste voordeel wat je voor ogen moet houden is dat 80% van onze uitzendkrachten aangenomen worden door degene waar ze het langste gereden hebben. En uiteindelijk wil iedereen toch die vaste baan?

Een contract bij Randstad of ander uitzendburo is toch ook een vaste baan???

Het bevalt mij in ieder geval super.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hebben jullie dan allemaal een vast contract met randstad?

En als er geen werk ik dan betalen ze je sowieso zoveel uur per week uit?

Ik denk dat jullie een andere overeenkomst hebben met randstad dan dat ik heb omdat ik nog in de opleidingsfase zit.

Weten jullie of als ik al mijn papieren heb het contract dan word omgezet in een contract met loonbetaling?

(Heb nu een contract zonder loonbetaling namelijk, volgens mij krijg ik 8 uur per maand ofzo, maar meestal werk ik dan wel via randstad hier in hardenberg en hoeven ze die alweer niet te betalen.)

Als dat zo is dan heb ik geen problemen om voor hun te werken als er maar werk is in ieder geval en als ik maar betaald krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden