[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's vergane glorie


Gast routier

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit was mijn eerste.  en regelmatig nog een aanhanger eraan en 21 meter lang :D 

Geloof dat dat ding 180 pk of zo had en met aanhanger vol 40 ton, kon op snelweg bijna nie aan de 80 komen.

Jonge gastjes van tegenwoordig die met die dikke auto,s rijen lachen zich een bult en zouden zeggen met dat lijk ga ik niet rijen

post-3458-0-63480400-1445452521_thumb.jp

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit was mijn eerste.  en regelmatig nog een aanhanger eraan en 21 meter lang :D 

Geloof dat dat ding 180 pk of zo had en met aanhanger vol 40 ton, kon op snelweg bijna nie aan de 80 komen.

Jonge gastjes van tegenwoordig die met die dikke auto,s rijen lachen zich een bult en zouden zeggen met dat lijk ga ik niet rijen

 

Ja ik zou dat ook niet doen ... rij nu met aanhanger en 270 pktjes voor een ton of 30

da's tenminste power.

Gekkenwerk met 180 pk, man. :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ja ik zou dat ook niet doen ... rij nu met aanhanger en 270 pktjes voor een ton of 30

da's tenminste power.

Gekkenwerk met 180 pk, man. :D :D :D

ik weet het, je hebt altijd baas boven baas. Ik verstouw die 30 ton al met 10 pk meer dan jou, maar waarin ook heen moet. Ik kom er ook wel hoor. Misschien duurt het wat langer, maar ach, de uurtjes tikken door.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit was mijn eerste. en regelmatig nog een aanhanger eraan en 21 meter lang :D

Geloof dat dat ding 180 pk of zo had en met aanhanger vol 40 ton, kon op snelweg bijna nie aan de 80 komen.

Jonge gastjes van tegenwoordig die met die dikke auto,s rijen lachen zich een bult en zouden zeggen met dat lijk ga ik niet rijen

Nou ik wel. Zou dat wel tof vinden om keer met een oldtimer een dag te werken.

Zal dan ook "echt werken" zijn :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik zou dat ook niet doen ... rij nu met aanhanger en 270 pktjes voor een ton of 30

da's tenminste power.

Gekkenwerk met 180 pk, man. :D :D :D

LOL  LOL  LOL 

Maar op een gegeven moment gingen we er wel op vooruit >>> Une VOLVO F7  220 PK

Af en toe ook nog een vrachje eieren tussendoor naar Kassel, of erger nog over de 45 ri Giessen.

Naar beneden is wel eens aan de 120kmpu geweest :D 

Maar omhoog was het wel afzien,    wel goed voor de uren :p

post-3458-0-09290300-1446043501_thumb.jp

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook eens even in de oude doos gedoken en een paar foto's gescand en hoewel het geen echte oldtimers zijn, hoop ik dat ze interessant genoeg zijn...

Vooraf moet ik zeggen: Ik heb nooit een vaste auto gehad maar wel regelmatig een paar weken dezelfde, wanneer een collega met vakantie was bijvoorbeeld. Dan was het vaak van "neem jij de mijne maar, dan weet ik zeker dat ik 'm straks weer heel terug krijg!" en dat vertrouwen van collega's vond ik heel prettig  ;)

 

Na het afronden van de vakopleiding wegvervoer ben ik eerst bij Grobben blijven hangen, waar ik tijdens de opleiding al werkte. Daar reden naast wat kleiner spul twee FL 10 en vijf F 12 combi's. De VN-02-ZS was één van de beide nieuwe auto's, hier na het lossen van aardappelen bij de zetmeelfabriek in Emlichheim in januari 1993:

 

001lqoxr.jpg

 

Daarna een tijdje voor o.a. De Roos Deventer voornamelijk staalmatten gereden met hun Iveco's of ander spul. Ik kan me aan een huur-Daf 2800 herinneren en twee groene Mercedessen van Wentink: een 1928 en een 1933 "Powerliner" met EPS. Op zich schakelde dat prima maar dit exemplaar had de nare gewoonte soms uit zichzelf in de neutraal te schakelen. Altijd fijn in een stijging :D    Foto gemaakt in Hattersheim (D) in de zonnige zomer van 1993:

 

0020to6p.jpg

Begin 1994 kwam ik bij Heisterkamp terecht, waar ik tot begin 2008 zou blijven rijden. Toen ik er kwam reden er misschien net 100 vrachtwagens, nummer 17 was het laagste nummer wat nog rondreed.

Ook ik was niet zo heel blij als ik een bladgeveerde Daf 2800 meekreeg, maar toch kon er in dezember 1994 nog wel een plaatje af op de Nordlandkai in Lübeck:

 

003feqep.jpg
(En als ik er nu een dag Ã©Ã©ntje zouden meekrijgen, zou ik het waarschijnlijk prachtig vinden... :stom:)
 

Juli 1994, met auto 60 een vrachtje papier uit Scandinavië lossen in Oude Pekela: dus het zeil met een touw omhoog trekken en met planken op het dak gooien en zware zijrongen uit één stuk: ja die goeie ouwe tijd mannen! :D :

 

004m5qll.jpg

Hoewel ik meestal in Duitsland en Nederland zat, mocht ik ook wel eens een paar jaar terug in de tijd: naar België. :p  In 1996 stak ergens in Antwerpen dit heerlijk stukje antiek met een paar schuifwandwagens de straat over en ik kon het niet laten er een plaatje van te maken:

 

005blron.jpg

Een paar auto's droegen klantkleuren, de 112 reed bijvoorbeeld in DFDS Transport kleuren rond. In augustus 1994 had ik deze auto weer eens mee en in Travemünde kon ik 'm naast een twee keer zo sterke V60 fotograferen (330 vs 650 pk).

Inmiddels moge duidelijk zijn wat mijn hobby is :D :

 

006w8rpg.jpg

 

Rond deze tijd werden er ook vijf nieuwe Scania 113's met 320pk in klantkleuren gekocht, deze waren geel en reden voor Danzas. De 150 had ik regelmatig mee en werd dus ook regelmatig gefotografeerd. Het nostagische komt op deze foto eerder van de trailer, het ding reed en remde trouwens prima:

 

007h2oge.jpg

 

Later werden deze trucks in de toenmalige Heisterkamp-kleuren gespoten en nog later, toen ze al verkocht waren, dook er een foto op van de 150 in Gambia!

 

hkp150gambia2orsnx.jpg

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden